Skocz do zawartości

#2/3 - Reklamowanie ofert CPA - FACEBOOK ADS


mysc

Rekomendowane odpowiedzi

Mentoring Get Paid 2.0 - Mentoring rozwijany od stycznia 2015 roku!

#2 - Reklamowanie ofert CPA - FACEBOOK ADS

skracanie.png

REKLAMOWANIE OFERT CPA:
INSTAGRAM - FACEBOOK ADS - YOUTUBE

Poradnik jest aktualny na dzień publikacji. Aktualizowana wersja jest opublikowana w mentoringu.

______________________________________________________________________________________________________________________________

"Facebook Ads" dla wielu osób może się okazać strzałem w dziesiątkę.  W tym tekście omówię wykorzystanie FB ADS do promowania programów partnerskich. 

Zacznijmy od możliwości, które oferują narzędzia reklamowe facebooka. Możemy w ten sposób promować fanpage'e, przyciski "call to action", strony - a także wykorzystywać je np. do zbierania adresów e-mail. Aktualna lista możliwości znajduje się pod tym linkiem: https://www.facebook.com/business/ads-guide/. W tekście, technicznie, skupiam sie stricte na promowaniu postów reklamowych - ale np. zasady dobierania grupy docelowej sprawdzą się w każdym typie reklam.

1. Etap pierwszy - przygotowanie fanpage'a i dodanie posta reklamowego

W celu reklamowania programów partnerskich należy założyć fanpage powiązany tematycznie z reklamowanym programem (niszą w której działacie) i dopracować go pod względem wiarygodności - nawet jeśli ma służyć wyłącznie do postów reklamowych. Potencjalni klienci, przed skorzystaniem z oferty, mogą sprawdzać fanpage - jeśli ten będzie niewiarygodny, zbyt amatorski, pusty, po prostu stracicie klienta.

Po przygotowaniu fanpage'a, należy przygotować i opublikować post reklamowy. Zanim dodasz taki post, przeczytaj ten tekst do końca - wygląd posta stanowi znaczący element optymalizujący koszt kampanii.

2. Etap drugi - narzędzia reklamowe FaceBook'a

Aby przejść do narzędzi, należy rozwinąć listę w prawym górnym rogu ekranu i wybrać opcję "zarządzanie reklamami" - tak jak jest to widoczne na poniższym obrazku:

1.png.645149c4b4cd1ddd1987f711d2320057.png
 

3. Etap trzeci - doładowanie konta reklamowego i płatność za reklamę

Obecnie nie jest potrzebna karta kredytowa, każdy może wykupić reklamę za pośrednictwem szybkich płatności w ciągu jednej chwili. Ceny reklam są zależne od wybranej grupy docelowej i konkurencji (innych reklamodawców chcących dotrzeć do konkretnych osób). Bez podpinania karty kredytowej nie ma możliwości, aby zapłacić za reklamę więcej niż się wpłaciło (nawet w przypadku popełnienie błędu z ustawianiem "budżetu").

Pieniądze pobierane są z konta reklamowego (sami ustalamy dzienny budżet reklamy), które doładowuje się wybierając opcję "rozliczenia i metody płatności":

2.png.6993b981bfd658dd7b6d9910a690750d.png

"Saldo konta pre-paid" wskazuje ile pieniędzy możemy przeznaczyć na reklamę. Jeśli saldo będzie mniejsze niż założony w kampanii budżet - reklama przestanie się wyświetlać w chwili gdy saldo dojdzie do 0,00zł i nie ponosimy z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

4. Etap czwarty - przygotowanie reklamy

1) Przechodzimy do "menadżera reklam" i wybieramy opcję "utwórz kampanię":

3.png.3c724a95a334210a71abe92da4261468.png
 

2) Wybieramy cel marketingowy. Jako, że promujemy programy partnerskie - nie intresuje nas zasięg, interesuje nas faktyczna aktywność związana z reklamą (tj. model "CPC").

Jeśli Twój post reklamowy jest czymś co raczej nie przystoi lajkować, komentować, a tym bardziej udostępniać - wybierz opcję "aktywność". Aktywność to wszystkie działania, które sa podejmowane wobec posta - w tym wejścia na stronę. To najkorzystniejszy cenowo model, ale nie sprawdzi się przy postach które angażują odbiorców aż nadto (jeszcze to wyjaśnię omawiając wygląd miniaturki). Po wyborze modelu, należy jeszcze go do doprecyzować wybierając opcję: "aktywność dotycząca posta".

Jeśli Twój post reklamowy angażuje odbiorców (jest chętnie lajkowany, komentowany, udostępniany) - wybierz cel "Ruch", wówczas zapłacisz tylko za wejścia na reklamowaną stronę. Stawki w modelu "ruch" są niestety wyższe od modelu "aktywność", ale w tym wypadku ten model jest niezbędny do ograniczenia zbędnych kosztów.

4.thumb.png.e728bb857807ef7202b7541b38e7cabd.png
 

3) Zdefiniowanie odbiorców

Zakładam, że reklamujesz program partnerski w Polsce i prowadzisz polskojęzyczny FP - zatem lokalizacja nie będzie miała znaczenia. Ustawiamy więc najogólniej "POLSKA", tak by reklama docierała do wszystkich znajdujących się na terenie całej Polski. 

Teraz w zależności od niszy i promowanego programu partnerskiego - wybieramy płeć. Nie kierujcie się tym, że kobiety/mężczyźni TEŻ mogą być zainteresowani - kierujcie się większością. Jeśli większość potencjalnych klientów to mężczyźni - wyklucz kobiety - i odwrotnie. Jeśli nisza jest porównywalnie ciekawa dla obu płci - zaznacz "wszyscy".

Wiek - tak samo jak wyżej trzeba jak najbardziej tą grupę sprecyzować. Od razu wyrzuć myśli "też mogą być zainteresowani" -> tu nie chodzi o docierania do wszystkich, a tylko do osób najbardziej zainteresowanych Twoją tematyką. 
Podam przykład - jeśli chodzi o mój blog o zarabianiu przez internet, są to osoby w wieku od 17 do 25 lat. Oczywiście 26-latki i 16-latki TEŻ mogą być zainteresowani, ale WIĘKSZOŚĆ fanów strony mieści się w przedziale 17-25 :) Nie ma sensu celować w rozszerzoną grupę odbiorców, trzeba się skupić na konkretnej, najbardziej pasującej do tematyki - tak żeby nie generować zbędnych kosztów (w końcu płacimy za aktywność).

Zainteresowania dają spore pole do popisu. Sama lokalizacja, wiek i płeć to bardzo ogólna grupa - dopiero zainteresowania ją doprecyzowują. Tutaj łatwo popełnić błędy polegające na: 

- dodawaniu bardzo ogólnych zainteresowań, które pasują do większości - np. "uroda", "sport", "kino", filmy", muzyka", "gry". Takie ogólne zainteresowania w niczym nie pomagają - dalej grupa odbiorców będzie bardzo zróżnicowana i dalej w naszą reklamę będą wchodziły osoby niezainteresowane ofertą (i generowały koszt!)

- dodawaniu zainteresowań pokrywających się z reklamowaną ofertą - np. reklamując dietę odchudzającą lub suplement na odchudzanie można wpisać w zainteresowania: "dieta", "fitness", "weight-loss", "bodybuilding" i dotrzeć do osób, które już się tym interesują, ćwiczą, zdrowo się odżywiają i NIE MAJĄ POTRZEBY schudnięcia. Takie zainteresowania, choć wydają się logiczne na pierwszy rzut oka - generują straty.

Podam jeszcze jeden przykład:
W reklamach bloga mógłbym w zainteresowaniach zaznaczyć tylko "zarabianie przez internet", ale czy faktycznie to właśnie Ci ludzie są dla mnie odpowiednią grupą odbiorców? Taka reklama trafiałaby do faktycznie zainteresowanych osób, ale nie miałaby przełożenia na sprzedaż. Jak wiecie, sprzedaję poradniki - więc najlepszą grupą docelową są osoby NOWE. Czy ludzie już zainteresowani "zarabianiem przez internet" są nowi w tej branży? Nie :) Żeby dotrzeć do osób nowych, trzeba dotrzeć do osób zainteresowanych zarabianiem w ogóle i rozszerzyć zainteresowania o tematy pokrewne - bo istnieje bardzo duża szansa, że zainteresują się też zarabianiem w programach partnerskich.

W zainteresowaniach, oprócz tematów związanych z e-biznesem, uwzględniłem między innymi :

- autorów książek o zarabianiu pieniędzy, np. kiyosaki
- hyip
- mlm, marketing wielopoziomowy
- biznesplan
- telemarketing
- reklama, marketing, marketing bezpośredni, cyfrowy, partnerski
- zarządzanie (studenci zarządzania!)
- nazwy firm szkoleniowych związanych z marketingiem, np, sprawnymarketing

Tak sprecyzowana zainteresowania są w stanie dotrzeć do osób, które dopiero zainteresują się zarabianiem przez internet i mogą przełożyć się na sprzedaż.

Jeśli chodzi o zainteresowania, warto zastanowić się nie tyle czym się interesują potencjalni klienci - ale kim są. Wracając do diet odchudzających - kim mógłby być potencjalny klient? Nie tyle jest to osoba otyła, co osoba której ta otyłość przeszkadza - to ogromna różnica. Można się głowić nad tym jak wyodrębnić osoby otyłe za pomocą zainteresowań, ale na nic się to zda - bo trzeba wyodrębnić osoby otyłe, które mają z tego powodu kompleksy. Pamiętajcie, że to tylko teoretyczny przykład - nie sprawdzałem tego rozwiązania - ale moim zdaniem reklamę powinno się skierować do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pua, lubiących strony "trenerów podrywu". Uważam, że to właśnie w tej grupie zainteresowań jest nasza grupa docelowa. Banner (miniaturka) i treść posta powinny zaś być na tyle wymowne by zniechęcić do klikania osoby szczupłe i takie które kompleksów z powodu otyłości nie mają (tak aby nie wchodziły na naszą stronę i nie generowały kosztów reklamy!). O roli treści reklamy i wyglądu bannera przeczytasz więcej w pkt. "6) Strona i post".

4) Umiejscowienia

Wybieramy "edytuj umiejscowienia" i:

- jeśli nie promujemy ofert mobilnych, reklama powinna się wyświetlać tylko na komputerach (zakładasz konta bankowe, wysyłasz sms'y, kupujesz przedmioty przeglądając facebooka na smartfonie? Mobilni użytkownicy mogą się zainteresować, nawet wejść - generując koszt - i odłożyć sprawę na później, by o niej po prostu zapomnieć)

- reklama, która najbardziej zwraca uwagę to reklama w "aktualnościach" i  tylko taką opcję nalezy zostawić (odznaczamy wszystkie inne):

5.png.6bc82790d586383834a67f0bb8265b40.png
 

5) Budżet i harmonogram

Wybieramy budżet dzienny (maksymalna kwota, która zostanie pobrana z salda w ciągu dnia; minimalny budżet dzienny to 2zł) i ustalamy datę zakończenia kampanii.

Resztę opcji pozostawiamy bez zmian. Kwotę oferty (wartość za akcję) można ustawić samodzielnie - niestety zbyt niska kwota grozi po prostu brakiem jakichkolwiek działań (pierwszeństwo będzie miała konkurencja, która oferuje wyższe kwoty dla tej samej grupy odbiorców) - najoptymalniej zostawić zaznaczoną opcję "automatycznie".


6) Strona i post

Wybieramy opcję "użyj istniejącego posta" - a następnie zaznaczamy fanpage i post, który ma być promowany. To wszystko jeśli chodzi o ustawianie reklamy :)

Teraz wróćmy do pkt. 1 - przygotowania postu reklamowego. Mniej więcej już napisałem jaką pełni rolę - ten post również selekcjonuje odbiorców. W zależności od tego co reklamujesz, powinien być tak przygotowany by zniechęcić osoby nie będące w głównej grupie docelowej do kliknięcia (każde kliknięcie to dla nas dodatkowy koszt za reklamę).

Jeśli nie chcesz by w link klikały osoby "inteligentne" - reklama powinna być totalnie niewiarygodna, wręcz infantylna, np.:

6.png.58ce4107a184158a3ea234df24c9bfc0.png
 

Jeśli chcesz odsiać osoby "niemądre" - używaj trudniejszych słów i akademickiego tonu. Pamiętaj, że każde kliknięcie generuje koszt - wygląd reklamy może zmienić bardzo dużo jeśli chodzi o selekcję odbiorców i zbędne wejścia na stronę. Jeśli zastanawiałeś/aś się kiedyś nad fenomenem bannerów "Śmieje się z..", "... go nienawidzą!", " jeden prosty trick sprawił", itd. - to właśnie przykład selekcji i optymalizacji kosztów. Im bardziej wiarygodny byłby banner, tym więcej osób by w niego wchodziło - i tym więcej kosztowałaby reklama. Mało wiarygodny banner, w dodatku reklamujący mało wiarygodną ofertę, od razu odsiewa osoby "zbyt mądre" (które nie uwierzą w wielkie zyski, magiczne tricki i wkurzonych na gimnazjalistę lekarzy) i ogranicza zbędne koszty. Ot, cały sekret tych bannerów ? Pamietajcie o tym projektując treść posta reklamowego i wygląd miniaturki, na stronę powinny wchodzić tylko osoby najbardziej pasujące do grupy docelowej - nie każdy. Tu nie chodzi o to by w link klikali wszyscy - chodzi o to w by w link klikały tylko osoby najbardziej pasujące do reklamowanej oferty.


Wygląd posta powinien składać się z treści i linku (dużej miniaturki). Duża miniaturka stworzy się sama, gdy zdjęcie będzie w wymiarze: 800px (szerokość), 417px (wysokość) lub większym. Mniejsze rozmiary rozmazują obrazek lub pojawiają się jako mała miniaturka. Obrazek powinien mieć jak najmniej treści - im więcej treści na obrazku, tym mniejszy zasięg reklamy. Aby dopiąć post na ostatni guzik, ustalcie jeszcze tytuł i opis reklamowanej strony.

5. Etap piąty - testowanie i ciągła optymalizacja reklamy

Każdą kampanię należy rozpocząć od testów, które powinny doprowadzić do syt. w której "koszt wejścia w reklamowany link" będzie niższy od "zysku z jednego wejścia". Osobiście testuję reklamy na budżecie 8-10zł/dzień (nie zarabiam na niszach z drogimi klikami) - i taką stawkę polecam, ale wszystko zależy od Waszych chęci.. no i samej wartości niszy :> Dopiero gdy dojdziemy do momentu w którym osiągamy satysfakcjonujący zysk - zwiększamy budżet według indywidulanych możliwości.


Podam przykład jednej z moich kampanii :) Co każde 100 wejść zmieniałem co najmniej jeden element reklamy.

Elementy mające wpływ na skuteczność i koszty reklam:

- wygląd miniaturki + napisy na miniaturce (pamiętaj, że im mniej napisów - tym większy zasięg)
- tytuł reklamowanej strony
- treść posta
- grupa docelowa (płeć, wiek, zainteresowania)

(pomijam dni, w których nie było wykupionej reklamy)

- dzień 1 - wizyt 105 / 0 leadów - budżet 10zł
- dzień 2 - wizyt 623 / 0 leadów - budżet 10zł
- dzień 3 - wizyt 237 / 2 leady - budżet 10zł
- dzień 4 - wizyt 161 / 1 lead - budżet 10zł
- dzień 5 - wizyt 117 / 2 leady - budżet 10zł
- dzień 6 - wizyt 165 / 5 leadów - budżet 10zł
- dzień 7 - wizyt 110 / 3 leady - budżet 8zł
- dzień 8 - wizyt 86 / 3 leady - budżet 8zł
- dzień 9 - wizyt 63 / 1 lead - budżet 8zł
- dzień 10 - wizyt 92 / 6 leadów - budżet 8zł

Tak to mniej więcej wygląda z każdą niszą - ciągłe testowanie, zmienianie i analizowanie wyników :) Zauważ, że pierwsze 700 wejść to 0 leadów - jakbym się od razu zraził, nie doszedłbym do lepszych konfiguracji reklam ? Na powyższej liście żaden dzień nie ustatysfakcjonował mnie na tyle, by zwiększyć budżet na daną konfigurację - dalej testuję inne pomysły. Pamiętajcie jednak, że w momencie "znalezienia" opłacalnej konfiguracji, śmiało można zwiększać budżet :)
 

Podsumowanie

To wszystko co trzeba wiedzieć przy promowaniu programów partnerskich na facebooku za pomocą "FB ADS" :) Narzędzia reklamowe facebooka dają olbrzymie możliwości selekcji grupy docelowej, ale równie ważne jest przygotowanie samej reklamy - tak by zachęcała tylko osoby na których nam zależy, nie wszystkich. Reklama w modelu CPC nie ma generować jak najwięcej wejść, ma generować tylko wejścią od osób potencjalnie zainteresowanych ofertą - tak by nie zwiększać sobie niepotrzebnych kosztów. Życzę powodzenia :)
 

Reklama ________________________________________________________________________________________________________

ZYSKAJ DOSTĘP DO STALE AKTUALIZOWANEJ BAZY PORADNIKÓW

-> MENTORING GET PAID 2.0 <-

PONAD 108 PORADNIKÓW W JEDNYM MIEJSCU!

Całość jest dostosowana do możliwości:

logo_ml.png      logo_hp.webp     logo_fa.png
 
MYLEAD | HOTPAY | FIREADS |

Bonus do stawek (+5%) otrzymasz w M.ylead.Global oraz HotPay!

__________________________________________________________________________________________________________________________

  • Super 2
  • Dzięki! 2

-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - Darmowy serwer Discordzwiększ swoje wyniki!

[Obrazek: makecash.png]

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Ale najpierw trzeba ręcznie trochę rozkręcić fanpage czy po prostu możemy założyć jakiś fanpage dodać jakieś 3 posty dla wiarygodności i dopiero post sponsorowany? - Czy jednak mając te 10 lajków nie dodziemy do wielkiej grupy odbiorców nawet dzięki facebook ads?

I czy polecasz tak działać z subsms?

Edytowane przez Soplica
Odnośnik do komentarza

Możliwości FB ADS nie są zależne od ilości fanów na FP - jeśli chodzi o zasięg :) Kwestia rozwoju FP, chociażby dla pozorów ma jednak  pewne znaczenie, bo podnosi wiarygodność reklamy.

Wyjaśniam:

1. Potencjalny klient z grupy odbiorców reklamy widzi post sponsorowany

2. Zainteresował się reklamą

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

Teraz.. jeśli FP będzie pusty - wiarygodność kampanii i szanse na pozyskanie tego klienta spadną - jeśli FP będzie miał kilka postów, fanów, komentarze, lajki pod postami - wiarygodność kampanii wręcz wzrośnie i zachęci go to do wykonania oferty jeszcze bardziej.

Ten pkt. 3 może w ogóle nie wystąpić, dlatego to nie jest takie ważne - ale jeśli wystąpi, sprawa wygląda tak jak napisałem powyżej :) Technicznie jednak wypełnienie FP nie wpływa na płatny zasięg.

EDIT: Jeśli sms'y stanowią RL CONTENT, jak najbardziej :)

Edytowane przez mysc

-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - Darmowy serwer Discordzwiększ swoje wyniki!

[Obrazek: makecash.png]

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, mysc napisał:

Możliwości FB ADS nie są zależne od ilości fanów na FP - jeśli chodzi o zasięg :) Kwestia rozwoju FP, chociażby dla pozorów ma jednak  pewne znaczenie, bo podnosi wiarygodność reklamy.

Wyjaśniam:

1. Potencjalny klient z grupy odbiorców reklamy widzi post sponsorowany

2. Zainteresował się reklamą

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

Teraz.. jeśli FP będzie pusty - wiarygodność kampanii i szanse na pozyskanie tego klienta spadną - jeśli FP będzie miał kilka postów, fanów, komentarze, lajki pod postami - wiarygodność kampanii wręcz wzrośnie i zachęci go to do wykonania oferty jeszcze bardziej.

Ten pkt. 3 może w ogóle nie wystąpić, dlatego to nie jest takie ważne - ale jeśli wystąpi, sprawa wygląda tak jak napisałem powyżej :) Technicznie jednak wypełnienie FP nie wpływa na płatny zasięg.

Będę testował :) - Dzięki.

Odnośnik do komentarza

aas.thumb.png.d6a49512ff58d5017d7973b402acce64.png

Mysc moja kampania na moim fanpage'u jest aktywna i dostałem powiadomienie że została zatwierdzona a ja niestety jej nie widzę nigdzie na moim fanpage'u, ani nie generuję ona żadnego zasięgu itp. Co jest nie tak? - Żadnej określonej pory emisji nie ustawiałem.

//Edit, dobra zaczęło coś hulać, ale dalej nie widzę tego posta na fanpage'u - To normalne?

Edytowane przez Soplica
Odnośnik do komentarza

W przypadku gdy celem jest "ruch", post jest widoczny tylko dla odbiorców reklamy, których zdefiniowałeś w ustawieniach kampanii. Jak chcesz reklamować konkretny post (widoczny na FP),  zmień cel na "aktywność".

Podejrzenie posta reklamowego w przypadku "ruchu"  można zrobić tylko z widoku menadżera reklam, tam też jest opcja do zarządzania komentarzami :)

-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - Darmowy serwer Discordzwiększ swoje wyniki!

[Obrazek: makecash.png]

Odnośnik do komentarza
W dniu 10/9/2017 o 00:10, mysc napisał:

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

mylisz się - ludzie są zbyt leniwi, by to robić ;) No może garstka osób tak zrobi, ale z kolei oni nie dadzą się zrobić w ciula nawet gdyby fanpage miał milion lajków i mega aktywność.
W większości wypadków pod FB Ads i szemrane interesy wystarczą kupione polubienia, a najlepiej reakcje i zestaw komentarzy. Komentarze najlepiej jak są w języku ojczystym kraju do którego celujemy. Jeżeli to jest Polska, to robimy wszystko po polsku - reszta świata angielski lub bardziej niszowe kraje jak Francja, Niemcy - sprawa jak z Polską.

Tyle w zupełności wystarczy. Od dawna rozkręcam w ten sposób różnego rodzaju akcje zaczynając z jednym postem i lajkiem na fanpage.
Oczywiście nie muszę mówić, że nazwa profilu, avatar i zdjęcie w tle muszą wyglądać jak trzeba? 

Ludzi węszących wycina się filtrami B) a sam post generuje w zależności od niszy wysokie wzrosty polubień samego profilu. 

Inaczej się sprawa ma jeżeli walczymy o każdy klik i nie ważne czy to głupek czy mądrala. Wtedy zerowy fanpage może wygenerować mniejszą skuteczność niż kiedy miałby fanów.
Z pomocą przychodzą płatne polubienia fanpage, których normalny widz nie jest zidentyfikować. Wykreowanie takiego profilu może pomóc, ale w większości przypadków mija się z celem. Znam masę przypadków biznesów na $XXXX dziennie opierających się właśnie na FB Ads i nikt tam nie zawraca sobie głowy takimi pierdołami, bo - 'nie on, to ktoś inny'. 

W budżecie, testach i umiejętnościach tworzenia kampanii leży sukces - reszta to dodatek.

Jeżeli ktoś ma aspiracje na leada lub kilka dziennie z budżetem 10 zł, to można odpicować swoją perełkę, ale przy blackhatowych opcjach nie myślałbym o tym, bo możecie się przejechać. Jeżeli jednak myślicie o większym budżecie i projekcie, to sprawa do olania na samym starcie. Upiększa się, to co widać na pierwszy rzut oka i co ma wygenerować kliki.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Arif napisał:

Optymalizacja reklamy / "budżet" 10 zł - wybierz jedno :lol:

10zł to przykład budżetu na który praktycznie każdy jest sobie w stanie pozwolić - i na nim eksperymentować. Ten budżet jest zresztą względny... no przy wartości kliku 0,5zł oczywiście na nic się zda -> ale przy 0,06zł już jak najbardziej uważam wyniki za miarodajne, tymbardziej powtarzane codziennie w jednym ciągu. 

3 godziny temu, lutzen napisał:

[...]ludzie są zbyt leniwi, by to robić ;) No może garstka osób tak zrobi, ale z kolei oni nie dadzą się zrobić w ciula nawet gdyby fanpage miał milion lajków i mega aktywność.[...]

Ogółem.. nie pisałem tego z myślą o kampaniach w których user myśli o "A", a dostaje "B", także nie zależy mi na ludziach którzy się "dadzą w ciula zrobić" :>  Ta garstka (domniemana - bo nie wiemy ile osób tak robi :>) to niepotrzebna strata pieniędzy, a dopracowanie FP zajmie z 1h (jednorazowo - można dodać post o "chwilowej przerwie w prowadzeniu z powodu XXX" i go podwiesić), także podtrzymuję że jednak warto go (fp) uzupełnić i nabić aktywność.

-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - Darmowy serwer Discordzwiększ swoje wyniki!

[Obrazek: makecash.png]

Odnośnik do komentarza

@Soplica Zawsze pojawiają się jakieś różnice w statach między sieciami. Poza tym to, że kliknęli w link nie znaczy że weszli na stronę, mogli wyjść zanim strona się załadowała, a fb i tak za to naliczy (w tym wypadku użyj VC). No i też zależy, czy używasz prelandinga, w tym wypadku nie wszyscy dotarli do landinga z ofertą.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Gigiz napisał:

@Soplica Zawsze pojawiają się jakieś różnice w statach między sieciami. Poza tym to, że kliknęli w link nie znaczy że weszli na stronę, mogli wyjść zanim strona się załadowała, a fb i tak za to naliczy (w tym wypadku użyj VC). No i też zależy, czy używasz prelandinga, w tym wypadku nie wszyscy dotarli do landinga z ofertą.

Zwykły landing page bez prelandinga - Cóż następnym razem jakoś postaram się lepiej skonfigurować reklamę z nastawieniem na CPC zobaczymy czy to coś da. Bo mało kliknięć w link mimo nawet dużego zasięgu i zawężonych zainteresowań, które dobrałem.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Soplica napisał:

Bo mało kliknięć w link mimo nawet dużego zasięgu i zawężonych zainteresowań

Widocznie masz słabą reklamę i słabo ustawiony target. Podstawą czy to na fb, czy to na native adsach są testy a na to trzeba trochę wydać. Nie sugeruj się też w 100% tym poradnikiem od mysca, bo z całym szacunkiem dla niego, jest tam dużo błędów.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Gigiz napisał:

Widocznie masz słabą reklamę i słabo ustawiony target. Podstawą czy to na fb, czy to na native adsach są testy a na to trzeba trochę wydać. Nie sugeruj się też w 100% tym poradnikiem od mysca, bo z całym szacunkiem dla niego, jest tam dużo błędów.

Wiem, że będę sam musiał dużo testować. I na pewno wiele najpierw stracić, ale będę dalej próbował :)

Odnośnik do komentarza

O właśnie, @Gigiz poruszył ważną kwestię, której nie dopisałem w pierwszym poście. Niewątpliwie w każdym moim tekście jest mnóstwo błędów, których na dany "poziom doświadczenia" nie dostrzegam  - więc na wszystko trzeba brać poprawkę i filtrować informacje przez własny osąd + informacje z innych źródeł :) Każdy tekst przedstawia moje zdanie na dany temat w chwili pisania. Jak ktoś mnie zapyta o FB ADS za rok, być może sam siebie wyśmieję  - nie wiem :) Jak ktoś mnie zapyta o revshare'y za rok, być może... hehe, NIE, co to to nie :> Pozdrawiam!

  • Super 1

-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - Darmowy serwer Discordzwiększ swoje wyniki!

[Obrazek: makecash.png]

Odnośnik do komentarza
  • Ciamciaj zmienił(a) tytuł na #2/3 - Reklamowanie ofert CPA - FACEBOOK ADS
  • 3 miesiące temu...

Siemka

Mam pytanko jak przewidywane zasięgi mają się do rzeczywistych zasięgów reklamy? 

Kupiłem już kilka kont i jak widzę po innych to FB tnie mi zasięgi i to mocno, za 100zł przewidywane zasięgi na jednym z kont to 5-15tys

Na innym od 9-27tys 

Na głównym szkoda gadać 

Pisałem z jednym gości to pisał że ma za taki budżet zasięg +50tys, więc u mnie kicha

Odnośnik do komentarza

@vajper zrobiłem testową reklamę i 38gr wyszło,

https://imgur.com/a/K1Uwf1k tutaj budżet 100zł patrząc po tej kampani co zrobiłem to koszt byłby podobny lub niższy o kilka groszy

Jeżeli ustawię swoją grupę odbiorców, i sprecyzuje dokładniej to ścina fb mi zasięg nawet do 5%, a wtedy koszt za klik jest 20 krotnie większy, dam przykład

kobieta wiek 20-35 lat, wolna aktywność przewidywana co do posta 605-1700

tutaj to samo tylko że zawężam do matki dziecka w wieku 1-2 lata i aktywność już wynosi 24-71

Każdy tak ma?

Edytowane przez PaidMoney
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .