Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1.png

 

Czy chciałbyś wyciągać więcej z FB ads? Szukasz sposobów na zmniejszenie kosztów i zwiększenie ROI? Kilka prostych trików pozwoli Ci poprawić efektywność Twoich Facebookowych kampanii szczególnie, jeśli Twój budżet jest nieduży.

W tym poradniku przedstawię Ci 4 sposoby na optymalizację Twojej kampanii Facebook!

 

1. Łącz ze sobą wiele celów w jednej kampanii

Jeśli Twoja strona jest relatywnie nowa lub ma małą ilośćodbiorców, weź pod rozwagę optymalizację kampanii pod więcej niż jeden cel w tym samym czasie. Choć praktyka ta nie jest polecana dla większych biznesów, które chcą włożyć wszystkie wysiłki w jeden cel, optymalizacja pod większą ich liczbę może być o wiele bardziej efektywna przy niskim budżecie.

W poniższej reklamie fanpage z małą ilością odbiorców stara się promować swój FP i zebrać like'i. Zauważ jednak, że dołączył on również link do swojej strony i używa tego do promocji swojego bloga.

2.png

Ta taktyka działa dobrze w tym przypadku, ponieważ reklama pokazuje użytkownikom, że pomimo niewielkich rozmiarów, firma posiada własną stronę dla klientów, którzy chcą zaczerpnąć więcej informacji. Jeśli użytkownicy odwiedzą jej stronę, pomoże to w budowaniu autorytetu marki i sprawi, że odwiedzający będą bardziej chętni do polajkowania jej fanpage'a.

Umieszczenie tego linku w reklamie przeznaczonej do promocji FP pozwala również ludziom dowiedzieć się więcej o treściach promowanych przez firmę. Jeśli użytkownik kliknie w stronę i znajdzie treść, która mu się podoba, może zostać obserwujących zarówno strony, jak i fanpage'a.

Pamiętaj jednak, że ta taktyka może okazać się niekorzystna dla Twojej kampanii, jeśli Twoja reklama FB jest zoptymalizowana pod 2 lub więcej celów lub ma wiele celów, które ze sobą nie współgrają (np. instalacja palikacji oraz reakcje na zaproszenia do wydarzenia).

 

2. Korzystaj z narzędzi targetowania, by dobrać grono swoich odbiorców

By utworzyć niskobudżetową, dobrze konwertującą reklamę na Facebooku, potrzebujesz odpowiednio sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki temu masz pewność, że reklama dociera do odpowiednich osób, dając Ci większą szansę osiągnięcia sukcesu. Unikniesz również wydawania niepotrzebnie pieniędzy na serwowanie reklam ludziom, którzy nie będą nimi zainteresowani.

3.png

 

Oto parametry pozwalające Ci określić odpowiedni target oraz demografię:

 

Lokalizacja

Określenie konkretnej lokalizacji dla Twojej reklamy pozwala Ci określić grupę ludzi z konkretnego regionu, którzy mają coś wspólnego z rzeczą, którą promujesz.

Dla przykładu, powiedzmy, że prowadzisz firmę zajmującą się organicznymi kosmetykami w kilku lokalizacjach i chcesz utworzyć reklamę na Facebooku, by promować swój fanpage. Jeśli reklama jest tworzona specjalnie dla Twojego skepu w Los Angeles, użyj targetowania wg. lokalizacji, by pokazać ją ludziom w regionie LA, którzy mogą już znać Twoją markę lub mają większe szanse na odwiedzenie Twojego sklepu.

4.png

 

Teraz powtórz targetowanie dla każdego ze swoich sklepów w innych lokalizacjach. Dopasuj teksty i grafiki dla każdej grupy odbiorców z osobna, by zwiększyć konwersję swojej kampanii.

Dodatkową korzyścią płynącą z targetowania po lokalizacji jest możliwość split-testingu kampanii. Jeśli podzielisz reklamy wg. miast, możesz sprawdzić która lokalizacja najlepiej odpowiada na reklamowanie i zainwestować większą część swojego budżetu w ten właśnie region.

Porada: dodanie tekstu typu "Odwiedź nasz sklep w LA" do swojej reklamy pozwoli Ci targetować lokalnych klientów i zwiększyć szansę, że użytkownicy wejdą z nią w interakcję.

 

Wiek i płeć

Pomyśl o swoim kliencie - jaki wiek oraz płeć tworzą kombinację nadającą się na super klienta?

Użyj tych informacji do targetowania odbiorców właśnie wg. płci oraz wieku. Powinieneś wyświetlać reklamy osobom, które są zainteresowane, a nie takim, które nie mają nic wspólnego z Twoją niszą.

5.png

Jeśli Twoje dane wskazują, że najbardziej wartościowi klienci to kobiety w przedziale wiekowym 18-30 lat, to skorzystaj z tych danych, by reklama dotarła do tych właśnie osób.

 

Szczegółowe targetowanie

Targetowanie szczegółowe pozwala Ci sprecyzować zachowania, zainteresowania oraz demografię Twojego idealnego klienta. Czyż nie byłoby świetnie wyświetlić reklamę osobie, która już pokazała zainteresowanie konkretną niszą? Byłby to potencjalny klient, który ma większą szansę na interakcję z reklamą.

Dla Twojej firmy produkującej organiczne kosmetyki powinieneś obrać na cel grupę ludzi, którzy już wykazali zainteresowanie produktami organicznymi. Oto kilka przykładów zainteresowań oraz zachowań:

6.png

 

Znajomości

Zależnie od celu Twojej reklamy, możesz użyć targetowania wg. znajomości, które pozwala Ci pokazywać reklamę osobom, z którymi jesteś już połączony na Facebooku, np. takim, które już lubią Twój fanpage. 

Dla swojej firmy od produktów organicznych, Twoim celem jest zdobyce nowych fanów dla fanpage'a, więc wyklucz osoby, które już go lubią z grupy odbiorców.

7.png

Facebook pozwala CI również targetować osoby, które lubią Twoją stronę oraz znajomych osób, które ją lubią. Każda z tych opcji jest dobra, jeśli Twoim planem jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie lub interakcji na fanpage'u.

 

3. Prowadź split-testing, by przenosić finanse do lepiej konwertujących reklam

Jeśli Twój budżet jest ograniczony, ważne jest, byś prowadził szczegółowe testy swoich kampanii. Pozwoli Ci to odnaleźć najlepiej konwerującą reklamę oraz dostosować budżet do rezultatów.

Powiedzmy, że utworzyłeś 4 reklamy dla każdego z miast. Twoja reklama dla Los Angeles działą dobre i generuje CPR (Cost Per Result) na poziomie $0.25, ale Twoja kampania dla Chicago sięga CPR na poziomie $1.32. Biorąc pod uwagę te dane, warto wyłączyć reklamędla Chicago, by więcej pieniędzy przeznaczyć na Los Angeles, ponieważ tam ulokowany jest największy zwrot inwestycji (ROI).

Na poniższym przykładzie, reklamy z CPR £0.03 mają dwukrotnie większy budżet od reklam z CPR około £0.25. Teraz firma ta może zainwestować więcej środków w reklamy przynoszące większy zysk i otrzymać wyższe ROI (return of investment).

8.png

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku i masz niewielki budżet, powinieneś analizować reklamy w czasie rzeczywistym, by zminimalizować ryzyko zmarnowania pieniędzy na reklamy, które nie dają zysków.

 

4. Wprowadź specjalne promocje, by zwiększyć zainteresowanie reklamą

Czy wiedziałeś, że 93% kupujących w USA użyło kodów zniżkowych w 2015 roku? Wprowadzanie specjalnych promocji oraz kodów zniżkowych jest klasycznym zagraniem marketingowym, które zachęca kupujących do kupowania Twoich produktów i korzystania z Twoich usług. Nie tylko pomaga to w zwiększeniu ilości sprzedaży, ale daje również kupującym powód do kupowania u Ciebie.

Głównym celem poniższej kampanii Amazon Prime jest nakłonienie ludzi do zainstalowania aplikacji przez iTunes. By przekonać ich do tego, Amazon oferuje kupon zniżkowy o wysokości £5 na pierwszy zakup, jeśli użytkownik będzie działał szybko.

9.png

Jeśli wprowadzisz promocję, która dostępna będzie tylko dla osób, do których dotarła reklama FB, będziesz wiedział czy Twoje reklamy sprawdzają się w danej grupie odbiorców. Jeśli promocja z kodem FB$10DISCOUNT zdobędzie 200 sprzedaży więcej od tej z kodem $10OFF, będziesz wiedział, że lepszą opcją promocji kuponów są reklamy Facebook. 

Ten sposób pozwoli Ci zidentyfikować najlepsze taktyki marketingowe dla Twojej firmy, dzięki czemu zminimalizujesz koszta, a zmaksymalizujesz zysk.

 

 

Podsumowanie

Jak widzisz wszystko polega na testach, optymalizacji oraz zrozumieniu klienta. Musisz najpierw sprawić, by dostał reklamę, która go zainteresuje, a potem zachęcić go do kliknięcia w nią. Odrobina psychologii i analizy, a Twój biznes urośnie szybciej niż myślisz :)

A Wy? Macie jakieś swoje sposoby na optymalizację kampanii FB?

  • Super 4

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .