Skocz do zawartości

#5 Modele marketingowe (CPC, CPM, CPA, PPD, PPI i inne)


Rekomendowane odpowiedzi

1.png

 

Zarabianie w domu można podzielić na kilka modeli. Mowa tu oczywiście o zarabianiu w sieci z pomocą marketingu internetowego. Poniżej znajdziesz główne modele marketingowe, czyli w jaki sposób możesz otrzymywać płatności oraz za jakie wykonane czynności.

 

CPM

2.png

CPM, czyli cost-per-thousand-impressions jest jednym z najstarszych modeli w marketingu internetowym. Reklamodawca zapłaci marketerowi ustaloną stawkę za każdy wygenerowany 1000 akcji. Stawki w CPM bywają różne. 

 

CPC

3.png

CPC, czyli cost-per-click oznacza, że reklamodawca płaci marketerowi za wygenerowane kliknięcie w link ofery, strony reklamodawcy, program itp. Stawka zależy głównie od konkurencji na danej niszy.

 

CPL

4.png

CPL, czyli cost-per-lead jest używany w przypadku, gdy "nabycie" klienta nie zawsze wiąże się z jednym "posiedzeniem" online. Kryteria są ustalane przed przystąpieniem do promocji i mogą wahać się od rzeczy tak prostych jak zbieranie adresów e-mail, aż do wykonywania bardzo dużych akcji. Stawka ustalana jest wg. wymaganej czynności.

 

CPD (PPD)

5.png

CPD (PPD), czyli cost-per-download (lub pay-per-download) polega na płatności marketerowi przez reklamodawce, gdy klient pobierze i/lub zainstaluje dany plik. Inaczej znany jako cost-per-install, CPD zalicza ostatnio swoją złotą erę dzięki urządzeniom mobilnym.

 

CPC (PPC)

6.png

CPC (PPC), czyli cost-per-call (lub pay-per-call) jest modelem, w którym marketer dostaje pieniądze za każde wygenerowane połączenie telefoniczne. Więcej o tym modelu przeczytasz TUTAJ.

 

CPI (PPI)

7.png

CPI (PPI), czyli cost-per-install (lub pay-per-install) jest jednym z nowszych modeli w marketingu internetowym. W związku z rosnącą popularnością ruchu mobilnego oraz aplikacji mobilnych, model ten polega na tym, że marketer dostaje pieniądze za każdym razem, gdy ktoś zainstaluje aplikację przez niego reklamowaną.

 

CPA

8.png

CPA, czyli cost-per-action jest najpopularniejszym modelem marketingu bezpośredniego. Osoba pracująca w tym modelu ma praktycznie zapewniony zarobek, ponieważ ponosi koszta jedynie na początku procesu reklamowania. Stawki zależą od trudności wykonywanej przez klienta czynności - np. podanie adresu e-mail przez klienta zapewni marketerowi mniej pieniędzy, niż wypełnienie pełnej ankiety, wraz z danymi takimi jak adres zamieszkania, czy numer telefonu.

 

Tenancy (dzierżawa)

9.png

Tenancy, czyli dzierżawa polega na tym, że reklamodawca płaci stałą, ustaloną wcześniej kwotę miesięczną marketerowi bez względu na kliknięcia, czy lead'y. Choć wyniki mogą być trudne do zmierzenia i nie ma gwarancji, że współpraca wypali, jest to sposób używany często przez duże firmy oraz marki.

 

Hybrid (model hybrydowy)

10.png

Hybrid (model hybrydowy) jest połączeniem kilku powyższych modeli w jeden. Jest on używany, gdy reklamodawca chce śledzić i skupić się na wszystkich źródłach ruchu do oferty. Jest to bardzo korzystny model zarówno dla reklamodawcy, jak i marketera.

 

Revenue share (revshare, podział zysków)

11.png

Revenue share polega na tym, że reklamodawca godzi się na podział zyskiem z marketerem. Najczęściej jest to używane, gdy klient może zakupić produkt lub wykonać akcję więcej niż kilka razy.

Rodzaje ofert CPA - zarabianie na CPA:

 

  • Super 10

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .