Blog Ciamciaja

  • wpisów
    11
  • komentarzy
    68
  • wyświetleń
    20178

O blogu

Blog Ciamciaja poświęcony zarabianiu w internecie, pracy w domu. Postaram się zainteresować Cię nowymi, mało znanymi metodami zarabiania, promowania swoich stron i produktów. Oprócz tego mnóstwo wpisów o lenieniu się i moich hobby.

Wpisy na tym blogu

Ciamciaj

blog-0051674001442342435.jpgNie ważne, czy jesteś nowicjuszem w prowadzeniu bloga i pisaniu treści na strony, czy też można nazwać Cię ekspertem w tej dziedzinie - na pewno spotkałeś się kiedyś z pytaniem typu “O czym warto pisać, aby odnieść sukces?” Nie jest tajemnicą, że aby Content Marketing, stał po Twojej stronie i aby Twój blog prężnie się rozwijał, powiększając liczbę czytelników, musisz dostarczać nowych, interesujących treści tak często, jak to tylko możliwe.

Tradycją jest, że każdy artykuł ma swój zalążek jako niewinny pomysł. Zdarzają się jednak sytuacje, że bloger staje w miejscu nie mając żadnej koncepcji na nowe artykuły. Receptą na przełamanie tego impasu jest rezerwowa lista pomysłów, która podpowiada, o czym pisać. Poniżej znajdziesz 3 proste sposoby na to, jak kompletować pomysły na doskonały content.

1. Słuchaj sugestii i pytań czytelników/klientów.

W zależności od tego, czy redagujesz prywatny blog, czy też prowadzisz stronę firmową, zawsze spotkasz się z pytaniami od czytelników/klientów. Zawsze znajdzie się ktoś, kto szuka informacji z Twojej branży. Warto skupić się na postawionych pytaniach, które dostarczają pomysłów i niekiedy materiałów na kolejną publikację. Artykuły pisane na podstawie pytań traktuj jak odpowiedzi skierowane do szerszego gremium czytających. Metoda na publikacje rozwiązujące problemy i odpowiadające na popularne pytania to bardzo dobra droga do tego, aby podnieść użyteczność treści na Twoim blogu. Cytując znanego amerykańskiego eksperta od marketingu, Jay'a Baer'a- “Jeśli coś sprzedasz, masz klienta na jeden dzień. Jeśli komuś pomożesz, masz klienta na całe życie.”

5LPUbCv.png

Zbieranie pomysłów na publikacje bazujące na strategii udzielania odpowiedzi na zadane przez czytelników pytania dotyczące Twojej specjalizacji (zwłaszcza na te, które kierowane są od początkujących) dostarczają nie tylko świeżych pomysłów na artykuły. Wisienką na torcie jest fakt, że takie podejście pozwala budować grupę oddanych czytelników, którzy mogą regularnie odwiedzać Twojego bloga. Taka metoda działania sprawia, że zaczniesz być postrzegany w branży jako ekspert i pewne źródło informacji.

Pomocne źródła pytań: Quora, fora internetowe

D5VrkIV.png

W sieci znajduje się wiele rodzajów portali, które są źródłem różnego rodzaju pytań z niemalże wszystkich dziedzin życia. Największą jest Quora - niestety, dostępna jest ona tylko po angielsku. Mimo to, warto korzystać z tej pomocy, nawet wtedy, gdy piszesz tylko po polsku, (każdy research może być wykonany w innym języku). Alternatywą są polskie odpowiedniki, tj. na przykład zapytaj.onet.pl

Quora to przede wszystkim ogromna ilość userów, którzy nie mają zahamowań, aby pytać dosłownie o wszystko. Popularność danego pytania można łatwo zmierzyć - w tym celu należy sprawdzić ilość wyświetleń a także specjalnych podbić, (są to opcje typu “re-ask”, które pozwalają odpowiedzieć w danym wątku, zamiast zadawać identyczne pytanie). Najlepsza odpowiedź z danego wątku dostaje tzw. “upvotes” co podnosi jej widoczność na stronie.

Najczęściej zadawane pytania z określonej dziedziny możesz znaleźć także na tematycznych, branżowych forach internetowych. Zakładam, że znasz swój sektor działania i wiesz, które fora warto odwiedzać.

Dodatkowa porada: Gdy już znajdziesz wątek z pytaniem, na które odpowiesz w swoim artykule, zachowaj link na później, a gdy już opublikujesz artykuł na blogu, dodaj link do wpisu we wspomnianym wcześniej wątku. Dzięki temu zyskasz wartościowy ruch na swoją stronę i być może zdobędziesz nowych, stałych czytelników.

2. Inspiruj się popularnymi treściami.

Kolejnym sprawdzonym sposobem na ciekawą treść jest inspirowanie się innymi dostępnymi artykułami publikowanymi na popularnych serwisach branżowych. Warto tu zwrócić uwagę na chwytliwe nagłówki, które są skonstruowane tak , aby przyciągnąć jak największą uwagę czytelników. Nie chodzi o skopiowanie znalezionego artykułu, ale o zaczerpnięcie inspiracji i rozbudowanie tematu. Dla przykładu, wpisy typu “3 sposoby na…” możesz rozbudować o dwa kolejne. Chodzi o to, aby przerobić zawartą w artykule treść, dodać kilka informacji od siebie i wpleść w treść nowe media (tj.video lub infografikę). Dokonaj analizy tematów, które cieszą się największą popularnością i spraw, aby to właśnie te pomysły stały się inspiracją do stworzenia nowych artykułów.

Pomocne narzędzia: BuzzSumo, Impactana

Lrx0MOr.png

Pomocne mogą okazać się narzędzia BuzzSumo (konto Pro jest dostępne w SeoTools) oraz Impactana. Dzięki nim znajdowanie popularnych treści będzie o wiele przyjemniejsze i prostsze. Wystarczy użyć dowolnego słowa kluczowego, aby za pomocą narzędzi znaleźć popularne publikacje pasujące do wysłanego zapytania. Skrypty bazują i segregują artykuły na podstawie dwóch głównych wskaźników. Jeden opiera się na sieciach społecznościowych (przy artykule pojawia się ilość zdobytych przez publikację lajków oraz udostępnień z podziałem na portale społecznościowe). Drugi wskaźnik dotyczy działań samych użytkowników, tj. pokazuje ilość komentarzy, które nagromadziły znalezione publikacje.

Dodatkowa porada: Wykonując research najpopularniejszych publikacji pamiętaj o tym, aby nie ograniczać się jedynie do przeczytania tytuły i kilku pierwszych zdań tekstu. Warto zapoznać się także z komentarzami. Znajduje się w nich doskonały feedback i dalsze pytania lub wątpliwości napisane przez czytelników. To kolejne źródło wiedzy i inspiracji dla Twoich publikacji.

3. Zadbaj o research fraz kluczowych.

Dobry research biorący pod uwagę najpopularniejsze branżowe słowa kluczowe także będzie przydatny w stworzeniu listy z pomysłami na content. Warto zauważyć, że duża ilość wyszukiwań dla określonej frazy to nie dzieło przepadku. To miarodajny wskaźnik popularności danego zagadnienia i zainteresowania wykazywanego przez użytkowników.

Posiadając statystykę dotyczącą popularności wybranych słów kluczowych, w której znajdziemy dane o ilości wyszukiwań, możemy stworzyć tematy, które bazują i dotyczą tychże fraz kluczowych.

Pomocne narzędzia: Google Keyword Planner, Keywordtool.io

d6qI51V.png

Narzędziem, które na pewno pomoże w poszukiwaniach popularnych fraz kluczowych jest Google Keyword Planner. Mimo, że Google stworzyło go przede wszystkim dla kampanii AdWords, skrypt daje wiele cennych informacji na temat popularności danej frazy (i grupy fraz pokrewnych) oraz ich konkurencyjności. Keyword Planner warto połączyć z narzędziami o nazwie Keywordtool.io lub KeywordRevealer.com (oba są dostępne w SeoTools) które podpowidzą Ci dodatkowe sugestie i odmiany słów kluczowych.

Dodatkowa porada: Przeprowadzając research nie zwracaj uwagi tylko na najpopularniejsze i najtrudniejsze (obwarowane największą konkrecyją) frazy kluczowe. Warto sprawdzić także dłuższe i bardziej dopasowane anchory tzw. frazy long tail. Możliwe, że to właśnie wśród nich znajdziesz pomysły na content (co więcej, mogą to być nawet gotowe tytuły artykułów). Atutem takiego rozwiązania jest fakt, że Twój artykuł od razu będzie promowany przez roboty na wybrane frazy kluczowe. Nie trzeba przypominać, że to zwiększy ruch z wyników wyszukiwań w Google dla fraz typu long tail.

Podsumowanie

Każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że Content Marketingu i prowadzenie bloga to nie tylko sam proces pisania treści, ale przede wszystkim rzetelny i skuteczny wybór tematów, które zainteresują użytkowników. Dlatego zaprezentowane metody szukania inspiracji w Content Marketingu bazują na ważnym wskaźniku - zapotrzebowaniu na dany artykuł, które sygnalizuje sam użytkownik.

Musisz postawić na tworzenie takiego contentu, który stanie się pomocny dla czytających, który odpowie na ich wszystkie pytania i rozwieje wątpliwości. Dopiero właściwe zrozumienie i wprowadzenie tych zasad spowoduje, że Twój blog zasłynie jako źródło wiedzy i sprawdzonych porad z danej branży.

Masz więcej sprawdzonych pomysłów na to, jak szukać inspiracji na nowe artykuły? Podziel się nimi w komentarzu!

Pomysł na artykuł został zaczerpnięty z http://www.matthewwoodward.co.uk/(wiem, że pojawił się również na paru polskich stronach o marketingu :ph34r: ).

Ciamciaj

blog-0922648001428688782.jpgZarabianie na SMS-ach Premium to jeden ze sposobów zdobywania niemałej kasy i to bez wychodzenia z domu. Na czym to polega i jak zacząć? Podpowiadamy jak stawiać pierwsze kroki w zarabianiu na płatnych wiadomościach.

Na wstępie zaznaczę również, że nie jestem bardzo doświadczonym earnerem w subach, jednak swoje wiem i z chęcią zachęcę nowych do poszerzania swojej wiedzy w tym temacie tym krótkim wpisem.

Jak to działa?

Zarabianie na subskrypcjach SMS najczęściej wiąże się z udziałem w systemie partnerskich, w którym pieniądze otrzymujemy za zamówienie przez kogoś oferty promowanej dostarczonej z naszego źródła. W skrócie chodzi wysłanie SMS'a lub podanie numeru telefonu komórkowego, w celu zapisania się na odbiór płatnych wiadomości przychodzących. Za każdy zapis otrzymujemy pieniądze, które gromadzą się na założonym przez nas koncie. Ich wypłata najczęściej jest możliwa po osiągnięciu minimalnego pułapu, który określony jest w regulaminie programu partnerskiego danego serwisu. Gdy już zbierzemy wystarczającą sumę, wówczas wystarczy zalogować się na swoje konto i zlecić przelew na wybrany środek płatniczy.

Ile można zarobić na subskrypcjach SMS?

Przedstawie Wam na start TOP 5 z ostatnich 30 dni na Hotcash.pl:

jq3gf1W.png

Serwisy prześcigają się między sobą w rodzajach ofert, co daje nam szerokie pole do reklamowania ich produktów. Do najpopularniejszy należą: horoskopy, lokalizatory, doładowania konta i SMS-y erotyczne, konkursy. Im lepsze mamy pomysły i im bardziej jesteśmy kreatywni, tym więcej uda nam się zarobić. Stawki jakie otrzymujemy za subskrypcję różnią się, jednak najczęściej wynoszą od 2 do 12 zł za jeden zapis na Premium SMS. To jaka stawka spisze się najlepiej u Ciebie zależy od odbiorców na jakich trafisz, warto testować różne warianty. Zanim skuszą nas wysokie stawki i weźmiemy udział w danym programie partnerskim, wcześniej warto sprawdzić opinie użytkowników na temat interesującego nas serwisu, tak by później nie mieć problemu z wypłatą zebranych środków. Serwisy posiadające u nas działy partnerskie są sprawdzone i wypłacają użytkownikom na czas.

Najlepsi wyciągają po parędziesiąt tysięcy złotych miesięcznie jak widać. Często są to kwoty powyżej tysiąca przy dużych wydarzeniach kiedy zdobędzie się naprawdę duży ruch.

Na forum jest parę dzienników gdzie ludzie opisują swoje zarobki, między innymi Dziennik kobiety - zarabiam na subach , Dziennik - Od biedaka po HONDE ! SUBSMS

Bez_tytu_u9.jpg

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest rejestracja w wybranym serwisie, który oferuje najlepsze warunki współpracy (niski próg wypłąty, dobrą opinie). Następie wybieramy usługę, jaką chcemy promować i przyłączamy się do programu partnerskiego. To od nas zależy jaką metodą promocji wybierzemy. Mogą to być wpisy na forach lub posty w social media z treścią i grafiką, która przykuje wzrok, zachęci osobę do podania numeru telefonu i włączenia usługi. Oczywiście takie treści najlepiej wrzucać w grupach lub na profilach z dużą ilością odbiorów. Kolejną metodą jest zamieszczanie linków w komentarza do tematycznie powiązanych filmików, czyli np. do filmiku prezentującego nowy model smartphona wrzucamy link do doładowania lub konkursu z telefonem do wygrania, a pod nagraniem znanego wróżbity możemy zamieścić informację o horoskopie wysyłanym SMS-em. Jeśli nie chcemy w ten sposób spamować i potrafimy zrobić tworzyć proste strony, możemy zrobić kilka takich stron i wrzucić na nie reklamy z danego serwisu. Oczywiście warunkiem powodzenia ostatniej metody jest poświęcenie dodatkowego czasu na wcześniejsze wypromowanie naszych stron, tak by reklamy miały wystarczającą liczbę odsłon. Sprawa jest prostsza, gdy już posiadamy bazę serwisów, które możemy wykorzystać do promowania subskrypcji SMS.

To są tylko proste, bardzo podstawowe przykłady jednak przynoszą one dochody! Wiadomym jest, że dobry spam na facebooku przynosi bardzo dużo pieniędzy na nasze konto :)

Gdzie szukać pomocy?

Zanim rozpoczniemy promowanie usług, warto wcześniej zajrzeć na forum, gdzie znajdziemy informację, jak tworzyć skuteczne treści i gdzie najlepiej je zamieszczać. Rady doświadczonych forumowiczów na pewno będą miały niebagatelny wpływ skuteczność naszych działań.

Zarabianie na subskrypcjach Premium SMS to jedna z najszybszych metod pracy w internecie, ze względu na niezwykle lukratywne wynagrodzenie. Ten sposób zarabiania przez internet należy do najprostszych - nie wymaga od nas posiadania specjalistycznej wiedzy ani narzędzi. Wysokość zarobków zależy od naszej kreatywności, dzięki której jak najwięcej osób skorzysta z płatnych SMS-ów.

Aktualnie najbardziej popularnym serwisem do zarabiania w ten sposób na naszym forum jest HotCash.pl, tutaj znajdziecie ich dział.

Więcej na temat zarabiania na subach znajdziesz również w dziale programów partnerskich.

Ciamciaj

blog-0240526001426116101.png

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

Badania socjologiczne wykazały, że większość pracowników w biurach zaczyna swój dzień od sprawdzenia prywatnej skrzynki meilowej. Skrzynka służbowa jest na drugiej pozycji. Pewnie wielu z Was robi to samo na smartphonach i tabletach jadąc tramwajem, autobusem na uczelnie, do pracy. Otwierając pocztę możemy zobaczyć w niej stale powtarzające się elementy, które skrzynka klasyfikuje jako SPAM. Najczęściej znajdują się w niej meile reklamowe, w których firmy oferują swoje produkty, jakich nigdzie indziej nie znajdziesz. Newsletter jest jednym z rodzajów e-mail marketingu, który stanowi istotną rolę w kreowaniu wizerunku marki i jej popularności. Jako że jego ilość się zwiększa, a ludzie dzięki niemu zarabiają pieniądze, stworzyliśmy dla Was 10 przykazań, których należy przestrzegać, aby uznać naszą strategię marketingową za skuteczną.

1. Stwórz własną bazę adresową

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest kupowanie gotowych baz adresowych. Wiele z adresów jest tam przypadkowych i możemy być pewni, że część z nich w ogóle nie jest używana. Skuteczny e-mail marketing opiera się na samodzielnie stworzonej bazie, w której znajduje się odpowiednia grupa odbiorców, dopasowana dokładnie do tematyki tego co będziesz im sprzedawał!

2. Wymyśl chwytliwe hasło

SPAM nas zalewa, dlatego jeśli tytuł twojego meila będzie brzmiał tak jak setki innych, zginiesz w ich natłoku i od razu trafisz do kosza. Tytuł powinien być chwytliwy i zachęcać do przeczytania wiadomości.

3. Dawkuj częstotliwość

Jeśli twoja baza adresatów składa się z adresów zapisanych przez newsletter, to znak, że odbiorcy chcą otrzymywać od Ciebie informacje z aktualnościami. Jednak błędem będzie wysyłanie meili zarówno każdego dnia, jak i raz na miesiąc lub rzadziej. W ten sposób albo zamęczysz klientów, albo dasz im do zrozumienia, że nic się u ciebie nie dzieje.

4. Zachęć do działania

W treści meila zachęć odbiorców do działania. Napisz prośbę o przekazywanie wiadomości lub metodą mniejszych kroków, zachęć do polubienia fanpage’a na Facebooku

5. Sprawdź, czy wszystko działa

Jeśli wysyłasz w meilu linki, sprawdź czy wszystkie działają i otwierają się prawidłowo. Wystarczy tylko jeden błąd, aby stracić odbiorców. To samo dotyczy sprawdzenia treści wiadomości i ewentualnych literówek. Pamiętaj, internet jest bezlitosny.

6. Reaguj na opinie

Klienci i potencjalni klienci bardzo chętnie mówią o tym, co się nie udało. Dlatego jeśli w odpowiedzi na swoje meile dostajesz feedback z opinią, zareaguj na nią. Jeśli coś się podobało - stosuj to, klienci nie polubili nowego wyglądu - zmień go. W ten sposób pokażesz, że liczysz się z opiniami adresatów, a przecież zarabiasz dzięki nim.

7. Spersonalizuj wiadomość

Sformułowania “Pan/Pani” czy stosowanie odpowiednich końcówek osobowych, tak żeby odbiorca mógł sobie wybrać odpowiednią jest złą decyzją. Jeśli możesz, spersonalizuj wiadomość, użyj imienia albo chociaż postaraj się, żeby zostały zastosowane odpowiednie końcówki fleksyjne. Im bardziej personalnie podejdziesz do odbiorcy, tym ważniejszy się on poczuje, a to oznacza pozostanie przy twojej marce.

8. Nie korzystaj z gotowych schematów tekstu

Nie szukaj w internecie gotowych szablonów tekstu, ani nie twórz ich samodzielnie jednorazowo zmieniając tylko daty czy niektóre nazwy. Za każdym razem napisz treść wiadomości od samego początku uwzględniając w nim wszystkie aktualności i zmiany. Widoczne jest, kto korzysta z gotowych schematów, a kto dba o dostosowanie wiadomości. Nie dotyczy to szablonów graficznych, które są dostępne w takich serwisach jak Themeforest itp.

9. Im łatwiej, tym lepiej

Przyjrzyj się, jak w ostatnim czasie wyglądają konkursy. Są banalnie proste. Wystarczy że polubisz post na portalach społecznościowych, a już masz szansę na zostanie zwycięzcą. Podobnie jest z meilami. Ułatwiaj działania zamieszczając bezpośrednie linki, dając wskazówki. Jeśli klient nie będzie potrafił odnaleźć się na stronie, po prostu z niej wyjdzie i nie wróci.

10. Korzystaj z prostych działań

Jest to powiązane z poprzednim punktem, ale w tym wypadku chodzi nam o stworzenie pierwszego kroku. Przykładowo: prowadząc e-sklep na stronie zamieść przycisk z napisem “newsletter” lub “subskybuj”. Podobnie zrób w meilu: jeśli klient składa zamówienie z pewnością otrzymuje on meila z potwierdzeniem. W tej wiadomości zrób bezpośrednie przekierowanie tak, żeby odbiorca od razu zapisał się do newslettera.

Zachęcam do dyskusji na temat e-mail marketingu. Powiedzcie nam co o nim myślicie i co według Was można zrobić, aby był jeszcze skuteczniejszy.

Ciamciaj

blog-0808831001424716448.jpg

Youtube - sposób na zarabianie w internecie

W ostatnim czasie można zauważyć bardzo dużą aktywność naszego społeczeństwa na mediach społecznościowych, a także na Youtubie. Ten popularny kanał internetowej telewizji stał się nie tylko znany ze względu na niezliczoną ilość filmików z kotkami, ale też na coraz większą ilość kanałów tematycznych tworzonych przez amatorów. Co więcej, okazało się, że pasjonaci poszczególnych tematów, którzy do tej pory kręcili filmiki hobbystycznie, mogą zarobić całkiem niezłe pieniądze na swojej pasji.

Youtube w ostatnich latach stał się substytutem telewizji. Nie ma co się dziwić temu trendowi, gdyż dzięki wyszukiwarce możemy spersonalizować ustawienia i oglądać tylko to, na co mamy ochotę, zamiast tego, co akurat zaplanował operator telewizyjny. Możemy też oglądać filmiki wyłącznie o określonym profilu, np. filmiki instruktażowe z zakresu programów graficznych, filmiki urodowe lub muzyczne. Popularność niektórych kanałów okazuje się być tak duża, że możliwe jest rozpoczęcie współpracy z Youtubem.

Youtube stworzył program partnerski, z pomocą którego możemy zarabiać na naszych filmikach. Po opublikowaniu naszego wideo możemy ustawić stopień prywatności czyli czy decydujemy się na to, aby możliwość jego obejrzenia była dostępna tylko dla naszych znajomych, czy też dla wszystkich użytkowników serwisu. Przy dostępności dla wszystkich możemy zarobić za każde obejrzenie naszego wideo. Stawki nie są wygórowane, ale przy jak dużej ilości subskrybentów, możemy zarobić już całkiem niezłą kwotę. Przykładowo, jeśli serwis oferuje nam 5 groszy za każde obejrzenie filmiku, to przy 1000 wejść zarobimy 50 złotych. Wydaje się to niewielką stawką, ale pamiętajmy, że najlepsi mogą liczyć na milionowe wyświetlenia,a już przy milionie wejść zysk wynosi 50 tysięcy złotych. Sylwester Wardęga, wraz ze swoim psem zarobili na swoim filmiku ponad 400 tysięcy złotych w ciągu roku. Niemało, prawda? A to tylko zarobki wygenerowane przez jeden filmik.

Zarabiać możemy też na reklamach, które pojawiają się w filmiku. Tutaj już stawki nie są stałe, bo wszystko zależy od reklamodawcy, jak i od ilości naszych widzów. Im więcej subskrybentów, tym lepsi i bardziej znani producenci chcą się u nas reklamować. Ilu subskrybentów i widzów mają najlepsi? Tak wyglądają ich statystyki (TOP12 z serwisu socialblade):

7c48Rnw.png

Ale nie tylko reklama to sposób na zwiększenie naszych zarobków. Tworząc filmiki możemy wejść współpracę z producentami i reklamować w nich produkty powiązane z tematyką naszego kanału. Najlepszym na to przykładem są youtuberki urodowe i modowe. Ich filmiki są proste z założenia. Na swoim kanale prezentują kosmetyki oraz ciuchy, które zakupiły w ostatnim czasie i jakie stylizacje i makijaże stworzyły z ich pomocą. Jedną z najbardziej znanych youtuberek jest pochodząca z Wielkiej Brytanii Fleur de Force. W przeciągu kilku lat wokół niej zgromadziło się nie tylko milionowe grono fanów, ale też liczne firmy, takie jak Coca Cola, Loreal czy Zara, które zatrudniają dziewczynę do promocji swoich produktów. Dzięki swojej popularności może je swobodnie negocjować, ale na początku taka współpraca ogranicza się głównie do barteru czyli do użyczania swoich produktów w zamian za wspomnienie o nim na swoim kanale.

Ile można zarobić na samych reklamach?

Korzystając z kalkulatora na socialblade łatwo to sprawdzić, przykładowo dla 5 tysięcy wyświetleń dziennie przy bardzo uśrednionym CPC:

akIMRMS.png

A przecież 5000 wyświetleń dziennie możecie mieć na jednym ze swoich wielu filmików, a Wasze CPC może być dużo wyższe!

Youtuberzy stają się coraz bardziej popularni dlatego też regularnie organizowane są zloty vlogerów. I chociaż wydaje się, że to przecież zwykli ludzie, tacy sami jak widzowie, to za bilet wstępu na imprezę z gwiazdami Youtuba trzeba zapłacić niemało pieniędzy. W ostatnim czasie był organizowany taki zlot w Warszawie. Bilety kosztowały 50 złotych. Niemało, ale dla wielu osób spotkanie ulubionego Youtubera jest jak spotkanie gwiazdy filmowej.

Dostępność gwiazd Youtuba, ich otwartość na widza i naturalność to czynniki, które decydują o popularności Youtuberów. Nie są oni sztuczni jak profesjonalni dziennikarze, a co najważniejsze dla wielu - są szczerzy. Jeśli nie podoba im się dany produkt, mogą o tym spokojnie powiedzieć. I co więcej, nie oszukują co do warunków współpracy.

Jeśli i Wy zastanawialiście się nad karierą youtubera, ale nie wiecie, jakie rodzaje filmików kręcić, oto kilka propozycji:

Jak promować filmy na youtube? Jest od tego specjalny dział na naszym forum - Youtube Poradniki , a tam miedzy innymi poradnik jak promować filmy na youtube.

Ciamciaj

blog-0673287001420372428.jpg

Hot or not - jakie blogi są najbardziej popularne?

Nasze życie zaczyna przypominać życie w cyberprzestrzeni. Coraz więcej rzeczy możemy załatwić przez internet. Aby opłacić rachunki nie musimy już wychodzić z domu. Na ulicach spotkamy coraz więcej osób, które korzystają z urządzeń mobilnych. Życie w internecie bardzo nam się podoba. To tam szukamy inspiracji na przyjęcia, szukamy ciekawych przepisów kulinarnych i porad jak urządzić wnętrze. W odpowiedzi na nasze potrzeby powstają więc blogi. Każdego dnia przybywa ich tysiące. Zobaczmy więc, jakie blogi są najbardziej popularne i co lubimy czytać.

Zestawienie dotyczące popularności blogów przygotowałem w celu zachęcenia Was do zarabiania na blogach. Jak na nich zarabiać? Najłatwiej chyba rozpocząć od reklam, a potem rozwinąć się w stronę blogvertisingu i współpracy z markami z naszej dziedziny.

Blogi kulinarne

Blogi kulinarne od wielu lat są na topie. Głównie dlatego, że stanowią bogate źródło inspiracji i pozwalają przełamać kuchenną rutynę. W końcu nie każdy ma ochotę na jedzenie w kółko kotletów schabowych czy mielonych. Wiele tytułów umożliwia też wybranie przepisu, który odpowiada nam najbardziej i jest według nas prostszy do wykonania. Są też blogi kulinarne, które zawierają np. tylko przepisy wegetariańskie, bezglutenowe lub też skupiają się na kuchniach z egzotycznych zakątków świata.

Blogi modowe

Ubierać się musimy. A że panie chcą być jak najbardziej na topie i chcą prezentować na sobie trendy z wybiegów, nie ma lepszego miejsca na znalezienie informacji jak połączyć trendy z wybiegów z niskimi wypłatami. Bo blogerki modowe pokazują głównie ciuchy z sieciówek, które może nabyć każda z pań. Najpopularniejszymi blogerkami modowymi są Katarzyna Tusk, Karolina Gliniecka, Julia Kamińska oraz Jessica Mercedes. Jednak mają one sporą konkurencję, które pojawia się każdego dnia.

Blogi lifestylowe

Blogi z tej kategorii można by nazwać blogami o wszystkim i o niczym. Bo tak naprawdę niektóre wpisy przypominają trochę “wpisy z pamiętnika”. Autorki blogów opisują co ostatnio zakupiły, co ugotowały, jak się ubrały, gdzie były i co robiły. Swoje wpisy wzbogacają o zdjęcia dokumentujące ich poczynania. Lecz popularność tych blogów bierze się z tego, że miło nam jest podglądać czyjeś życie i szukać w nim inspiracji. Zwłaszcza że świat blogerów lifestylowych pozbawiony jest zmartwień i trosk.

Blogi o wnętrzach, designie

Zawód architekta wnętrz ma długą tradycję, ale od niedawna panuje moda na to, aby nasze domy przypominały te z katalogów domów meblowych. W tej dziedzinie, podobnie jak w modzie, trendy się zmieniają, a to oznacza, że aby być na bieżąco, musimy szukać u źródeł. Większość autorów blogów wnętrzarskich pracuje jako architekci wnętrz. Dzięki temu mogą oni pokazać na swoim blogu, jak niedużym kosztem nadać naszemu mieszkaniu klasy i stylu oraz zaprezentować swoje dotychczasowe dokonania.

Blogi fachowe

Blogi fachowe nie bez powodu znalazły się na ostatnim miejscu. Chociaż są one potrzebne, to jednak tak naprawdę ich ilość w porównaniu z blogami kulinarnymi czy modowymi jest naprawdę niewielka. Jednak są one docenianie przez innych fachowców. Musimy jednak zwrócić tu uwagę na fakt, że blogi fachowe dotyczą raczej pracy przez internet niż porad dotyczących majsterkowania (chociaż i takie blogi istnieją i są naprawdę ciekawe). Jest to spowodowane tym, że ze względu na panującą sytuację na rynku pracy, młode osoby wolą wziąć sprawy w swoje ręce i pracować na własny rachunek. A najprostszą drogą wydaje im się internet. Jakby nie patrzeć bez niego nie zrobimy wiele: nie stworzymy wizytówki w postaci strony internetowej, stracimy możliwość pozyskiwania klientów oraz miejsca pracy. Niestety jest też minus, że te blogi, które zawierają porady dla freelancerów, w końcu zaczynają się przekształcać w blogi lifestylowe. A to znacznie obniża ich wartość.

Not!

Pod tym jednym słowem możemy umieścić wszelkie blogi, które nie zakwalifikowały się do powyższych kategorii. Będą tam więc internetowe dzienniki czy też blogi poświęcone idolom. Te zostały wyparte przez portale społecznościowe, gdzie gwiazdy same dbają o to, żeby fani wiedzieli, co się u nich dzieje.

Pozostaje Ci tylko rozwijać swoje hobby i dzielić się tym w sieci, może zostaniesz drugim Kominkiem!

:)

Ciamciaj

blog-0019507001419094696.pngWchodzisz do sklepu, patrzysz na półkę i pierwsze co rzuca Ci się w oczy to etykieta, a następnie tekst, slogany na niej, po tym pora na skład, opis jesli jesteś tak dokładny. Sprawa ma się tak samo w internecie, chcesz cos sprzedać, zaprezentować, zachęcić do czegos.

Typowy landing page ma jeden cel - wykonanie akcji, którą może być:

  • Wykonanie oferty CPA, pobranie pliku PPA/PPD
  • Zapisanie do listy mailingowej
  • Kupno programu, produktu
  • Zagłosowanie na produkt, wystawienie opinii
  • Zapisanie na szkolenie
  • Pobranie poradnika
  • Pobranie pliku, muzyki, filmu

Landing page stworzony na odwal, bez przemyślenia bardzo rzadko odnosi wysokie statystyki konwersji - czyli nakłonienia do wykonania danego celu. Dlatego tez postaram Wam sie podać rady na jakie wpadłem sam oraz przeczytałem u zawodowych twórców tekstów reklamowych.

Jeżeli potrzebujesz grafik dla swojej strony i landing page zajrzyj do działu webdesign, a szczególnie do tematu z grafikami poprawiającymi konwersję.

1. Nie ma zbyt długich LP, są tylko zbyt krótkie i zbyt nudne.

Wiele osób twierdzi, ze zbyt długi landing page jest błędem, to prawda, jesli nie jest dobrze napisany. Osoby te twierdza ze krócej to lepiej, a ja okreslilbym to jako "zwięzlej". Co to oznacza? Każde zdanie ma mieć wartość i nieść przesłanie, nie ma byc laniem wody, a konkretnymi informacjami, które są wartościowe dla naszego "targetu" czyli grupy docelowych użytkowników, którzy maja wykonać akcje. Dla przykładu landing page który wydłużony dwudziestokrotnie zwiększył swoją skuteczność o 30%. Ktoś moze powiedzieć ze to mało? Pewnie, ale pamiętajcie, ze praca jest jednorazowa, a efekt pozostaje na zawsze i zwiększa Wasza konwersje dla kolejnych użytkowników - myśle ze warto sie namęczyć!

JUhFdLM.png

Więcej na temat przypadków tego autora znajdziesz pod

tym linkiem.

2. Nagłówek - pierwszy element, który trafia w oczy naszego użytkownika.

Musi on przekłuć uwagę, być jak najbardziej interesujący, główne nurty w tym temacie to:

A) wielka idea

Mocne słowa, które trafiają w każdego, te drogę obrało Apple, jak widać na załączonym obrazie:

l4FULAl.png

B ) Liczby i odniesienia do innych, konkurencji.

Liczby na temat naszego produktu, najlepiej duże, ale prawdziwe. Odniesienie do użytkownika, że produkt jest odpowiedni dla każdego zwykle wiąże się sukcesem nagłówka!

KXXkGg2.png

3. Łamanie konwencji - nie bój się szokować!

Nie bój się szokować, masz skupić uwagę klienta. Zacznij zdanie od od "i", "a". Zamień zdania na bezokoliczniki, zwróć uwagę :

3ROnyxO.png

4. Detale, detale, detale!

Jeżeli chcemy, by ktoś wydał pieniądze na nasz produkt lub usługę – musi wiedzieć, za co płaci. Opisz jak najdokładniej produkt, wymień jego specyfikację, zarzuć klienta informacjami. Pamiętaj jednocześnie, aby przedstawić wszystko w taki sposób, aby prosty człowiek zrozumiał za co płaci i co zyska.

  • Wypunktowanie pozytywnych cech produktu

gkQF6YH.png

  • W przypadku usług wypunktuj co uzyska klient:

YrMiXbh.png

5. Kluczowe słowa landing page

Istnieją słowa, które bardzo dobrze nadają się do zachęcania nas do zakupów. Wielokrotnie widzicie je w reklamach, na półkach sklepowych, słyszycie w radio. Działają one na naszą świadomość, sprawiają, że rzeczywiście bardziej chcemy posiąść konkretne rzeczy. Warto takie słowa wyróżnić, pogrubić, zwiększyć czcionkę.

W4TWTmo.png

6. Zamień się miejscami z klientem!

Napisz krótką historię, odnieś się do tego co uzyska się dzięki Twojemu produktowi. Pokaż nieprzyjemną sytuację i rozwiąż ją:

  • Asystent podjazdu wspomaga kierowcę podczas ruszania pod górę, zapobiegając staczaniu się auta. (źródło:

Problem: nie potrafię bezproblemowo ruszyć pod górę.

Rozwiązanie: funkcja asystenta podjazdu w VW.

7. Call-to-Action

Możliwe, że jest to najważniejsza część Waszego Landing Page, jednak nie będzie ona działała odpowiednio bez pozostałych czynników. Call-to-Action to przycisk, akcja służąca finalizacji zamówienia, kupienia produktu, wysłania SMS. Przykładowe CTA:

lTVEHhK.png

Słowa takie jak „otrzymasz”, „darmowy”, „dostaniesz”, gwarantowany”, „odbierz”, „za darmo”, itp. działają na odbiorcę fenomenalnie!

8. Bonusy

Warto zaoferować naszym użytkownikom, klientom coś ekstra, coś specjalnie dla nich. Jeżeli nie zachęca ich podstawowa oferta warto dodać bonusy w postaci gratisowych produktów, dodatkowych materiałów, czegoś za darmo w zamian za zakup! Ważne jest również określenie wartości bonusu. Jeżeli ktoś w zamian za zapisanie do newslettera otrzymuje poradnik to napisz ile jest on wart. Poradnik za 99zł w zamian za zapisanie do newslettera? No pewnie, że skorzystam! :)

9. Recenzje i autorytety

Dodaj w swoim landing page recenzje innych użytkowników, klientów. Powszechnie stosowaną techniką jest..zmyślanie ich. Podaj się za Johna, stwórz recenzję za niego i wstaw ją do landing page. Nie zapomnij zrobić tego wiarygodnie, dodaj jakieś małe wady, to ma wyglądać jak najbardziej naturalnie!

5Go2mf3.png

10. Rozwijaj swój landing page i testuj!

Nie zapomnij rozwijać swojej strony, zawsze możesz ją ulepszyć! Dodać dodatkowe opinie, jakiś bonus, grafiki, dodatkowe usługi. Pomyśl, że każdy element dodany do Ciebie to możliwie jeden więcej przekonany klient, jedno pobranie więcej. Chyba warto o nie walczyć?

Testuj różne opcje, sprawdź na jakie slogany najlepiej reagują Twoi użytkownicy. Nie wszystko pasuje do każdej grupy docelowej, dlatego testy i zmiany to nieodzowny fragment sprzedaży i promowania usług, plików i produktów w internecie.

Mam nadzieję, że udało mi się podać Ci jakieś praktyczne wiadomości na temat landing page. Zobacz jak wyglądają przykładowe szablony na np. themeforest.net lub zacznij samemu za darmo tworzyć landing page. Polecam do tego takie strony jak instapage.com i landerapp.com

Jeżeli potrzebujesz grafik dla swojej strony i landing page zajrzyj do działu webdesign, a szczególnie do tematu z grafikami poprawiającymi konwersję.

Ciamciaj

blog-0325366001418240646.pngWiele postów na moim blogu skierowanych jest do początkujących, ten też taki będzie. Każdy z nas chciałby zarabiać pieniądze bez nadmiernego wysiłku. Jednak ciągle nam powtarzano, że żeby zarobić, trzeba się narobić. W dobie internetu zarabianie jest o wiele łatwiejsze, niż się to wydaje. Według ostatnich badań większość dnia spędzamy na portalach społecznościowych, aby być na bieżąco w wydarzeniach z życia naszych znajomych. Czemu nie wykorzystać więc tego do zarobienia kilku dodatkowych groszy? Pomagają w tym programy partnerskie.

Czym są programy partnerskie?

Założenie programów partnerskich jest proste: firma ma produkt, który chce sprzedać. Jak wiadomo, jeśli tego nie zrobi, nie będzie mogła odnotować zysku. Jednak zależy jej na tym, aby ich produkt dotarł do konkretnej grupy docelowej. W tym przypadku standardowe działania marketingowe czy pr-owe mogą się nie sprawdzić. Szukają więc osoby, która będzie w stanie pomóc im rozreklamować produkt i przyciągnąć klientów. Zasada jest prosta: zostajesz partnerem firmy, mówisz znajomym o produkcie, znajomi kupują produkt, a ty dostajesz za to prowizję. Proste? Oczywiście że tak. Zauważ, że każdy z nas każdego dnia coś reklamuje - i to za darmo. Przypomnij sobie, ile raz zachwalałeś szkołę językową, bo nauczyła cię języka w rok? Poleciłeś ją znajomym, a szkoła na tym skorzystała. Może czas podzielić się zyskami?

Ile można zarobić na programie partnerskim?

Kwestia zarobku nigdy nie będzie ujednolicona. Pamiętajmy, że zarabianie przez internet rządzi się zupełnie innymi prawami niż stała praca na etat (choć niektórzy traktują zarabianie przez programy partnerskie jak etat). To, ile będziemy w stanie zarobić zależne jest od wielu czynników. Chociażby od ilości osób, jaką uda nam się pozyskać. Wysokość wypłaty może też zależeć od zysku naszego partnera. Procentowy udział nie jest zły, ale aby więcej na nim zarobić, musimy bardziej się postarać o nowych klientów. Według osób, które zajmują się zarabianiem na programach partnerskich od dłuższego czasu, już w ciągu pół roku, poświęcając temu średnio 2-3 godziny dziennie, jesteś w stanie uzyskać dochód w wysokości średniej krajowej pensji. Oczywiście pod warunkiem, że robisz wszystko jak należy. Z czasem, i twoim doświadczeniem, twoje dochody będą się zwiększać.

Jak promować produkt?

Istotą programów partnerskich jest stworzenie wrażenia jak największej naturalności. Oczywiście istnieją też sposoby, które od razu rzucają się w oczy. Zapewne nie raz widzieliście na facebooku ogłoszenia typu “Wow, właśnie wygrałam oryginalne okulary RayBan. A wystarczyło, że kliknęłam w ten link [link]”. Tego typu posty są właśnie powiązane z programami partnerskimi. Warto pamiętać, że na portalach społecznościowych opłaca się skracanie linku. W innym przypadku zostanie on zablokowany przez portal.

Sprawa jest łatwiejsza, jeśli mamy własną stronę www. Wtedy wystarczy stworzyć baner, który podlinkujemy do programu partnerskiego.

Najpopularniejsze programy partnerskie

Na forum make-cash.pl dyskusja dotycząca programów partnerskich wzbudza bardzo duże zainteresowanie. Postanowiliśmy więc sprawdzić, które z programów są najpopularniejsze i co oferują.

Clickbank - w Clickbank skupiamy się promowaniu produktów cyfrowych. Wystarczy zarejestrować się w serwisie, a następnie otrzymamy informację o produkcie do rozreklamowania uzyskując unikalny link. Wystarczy teraz zamieścić go na swojej stornie czy też na profilu w portalu społecznościowym i czekać na kliknięcia. Niektórzy partnerzy są w stanie oddać nawet 70% zysku ze sprzedanego produktu. Dla nich to i tak mniejsze koszta niż standardowa reklama. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź kompletny poradnik do Clickbank'u.

HotCash - za każdego leada możesz otrzymać od 3 do kilkudziesięciu złotych. Wszystko zależy od ciebie. Jeśli decydujesz się na większą stawkę, to konwersja jest mniejsza, należy znaleźć złoty środek. W programie można tworzyć własny landing page i promować tak jakby własne programy partnerskie, idealne pole do popisu dla Twojej kreatywności. Plusem jest otrzymanie “opiekuna”, który zawsze jest do twojej dyspozycji i może pomóc przy wyborze leadów lub przy problemach technicznych.

Netsales - opinie o tym programie są podzielone. Chwali się szybkie wypłaty (w ciągu 2 tygodni), ale ze względu na zliczanie unikalnych kliknięć i nałożeń ilości limitów na nie, użytkownicy są rozgoryczeni, że kampanie szybko się kończą. Nie mniej jednak jest to dobry sposób na szybki zastrzyk gotówki.

Zachęcamy do dyskusji na temat programów partnerskich. Jakie macie doświadczenia w tej dziedzinie?

Ciamciaj

blog-0812967001418054412.pngWyszukiwarka Google nie jest otwarta na wszystkie treści i nie każda fraza jest w niej mile widzianym wyszukiwaniem. Jak wiadomo słowa kluczowe dla dorosłych, rzeczy nielegalne potrafią być w niej ukryte. Dzieje się tak również z treściami pirackimi. Strony, które przechowują pirackie treści są wyindeksowywane z Google. Oprócz usunięcia z wyszukiwarki takie strony są też specjalnie traktowane - mają po prostu obniżony ranking, jest to jeden z czynników.

Wyszukiwarka Google każdego tygodnia otrzymuje od właścicieli praw autorskich i organizacji, które ich reprezentują, prośby o usunięcie wyników wyszukiwania, które prowadzą do treści łamiących prawa autorskie. W każdej prośbie znajdują się lista adresów URL do usunięcia. Google gromadzi te dane i umieszcza je w specjalnej liście, która jest dostępna pod tym linkiem. Poniżej mały zrzut "Topki".

1NVcGGt.png

Kto najczęściej zgłasza takie strony? Google o tym też pomyślał i przygotował równie przejrzysty ranking na temat organizacji zgłaszających piractwo.

VmFFn9Q.png

Jak widać po wielu nazwach są to miedzy innymi organizacje stworzone specjalnie w celu warki z piractwem w powiązaniu z wieloma producentami i dystrybutorami.

Poza samym usuwaniem stron z indeksu wyszukiwarki, gdy zgłoszenie usunięcia jest uprawnione, Google bierze pod uwagę również liczbę prawidłowych zgłoszeń i traktuję je jako sygnał rankingowy. Co prawda jest to tylko jeden czynnik pomiędzy wieloma innymi, ale może on obniżyć ranking witryny internetowej, która często publikuje treści naruszające prawa autorskie.

Od października 2014 roku panują nowe zasady w tej kwestii w Google, wyszukiwarka podkręciła znaczenie tego sygnału. Od tej chwili można zaobserwować zmniejszenie widoczności w Google wielu stron, które publikują treści naruszające prawa autorskie, m.in polskich stron takich jak chomikuj.pl, peb.pl, darkwarez.pl.

Przy pomocy takich portali jak Semstorm.com lub Searchmetrics można oszacować jaki wpływ zmiany miały na te portale. Serwisy te monitorują pozycje i pośrednio ruch na głównych, popularnych słowach kluczowych w internecie. (postaram się te portale opisać w innym wpisie).

1. Chomikuj.pl

nmdKCPb.png

2. Peb.pl

hmFOJ5q.png

3. Darkwarez.pl

t0pcTaV.png

Wniosek jest prosty - serwisy te straciły bardzo dużo dochodów. Ucierpieli również uploaderzy wrzucający promujący swoje pliki w tych serwisach.

Co Google robi, aby wesprzeć legalne źródła?

1. Promowanie portali z legalnymi plikami.

aXMrK9O.png

2. Rozbudowane wyniki wyszukiwań (prawa strona okna wyszukiwania).

ETv7Nq7.png

3. Usunięcie podpowiedzi wyszukiwania

Podczas wpisywania hasła w wyszukiwarce pojawiają się podpowiedzi. Dla fraz, które mają dużą liczbę zgłoszeń DMCA zostają one usuwane. Nie jest to jeszcze częste zjawisko - sami możecie się przekonać jak nasz polski Google często podpowiada dopisek "chomikuj" jednak funkcja jest rozbudowywana i dotyka coraz większej ilości fraz.

Co sądzicie o tych zmianach? Wyszukiwarka przestaje pokazywać nam to co chcemy wyszukać? Warto przenieść się na wolne wyszukiwarki (nie śledzące naszych poczynań) i narazić się na częste błędne wyszukiwania (mowa np. duckduckgo.com) ? Zachęcam do dyskusji!

Ciamciaj

blog-0430853001417548833.jpg

Odsprzedaż domen - jak kupować i sprzedawać z zyskiem

Sam w temacie sprzedaży i kupna domen nie jestem ekspertem, jednak siedzę w internecie tyle czasu, że zdecydowałem się napisać o tym post, bo temat nie jest zbyt popularny u nas, a można naprawdę sporo na nim zarobić! W dobie internetu strona internetowa jest pierwszym źródłem informacji na temat firm czy osób. Aby można było łatwo znaleźć naszą stronę wśród setek innych, musimy mieć wyróżniający się adres www. Jednak czasem trafiamy na problem w postaci braku dostępu do danego adresu. Rozwiązaniem problemu jest odkupienie domeny od jej właściciela. I tutaj właśnie zrodził się kolejny pomysł na zarabianie przez internet: handel domenami.

www.jaksięnazwać.pl?

Dla osób zajmujących się marketingiem internetowym nie będzie żadną nowością informacja, że domena twojej strony powinna być taka sama jak nazwa twojej firmy. Przykładowo: prowadzicie cukiernię, którą nazwaliście “Cukiernia u przyjaciół”. Postanawiacie, że założycie stronę internetową, na której będziecie zamieszczać informację o swoich usługach i wydarzeniach. Potrzebujecie więc prostego adresu www, który będzie się z Wami kojarzył. Logiczne jest zatem utworzenie domeny www.cukierniauprzyjaciol.pl. Utworzenie innego adresu może okazać się mylące dla potencjalnych klientów. Czasem możemy trafić na przeszkodę w postaci zajętej domeny. Czy można temu zaradzić?

Co zrobić, jeśli domena jest zajęta?

Domena może być zajęta z dwóch powodów:

  1. ktoś posiada cukiernię o takiej samej nazwie i prowadzi pod tym adresem swoją stronę;
  2. ktoś zakupił pożądaną przez was domenę, ale z niej nie korzysta

W pierwszym przypadku nie możemy wiele zrobić. Musimy wtedy znaleźć inny adres, który będzie się z nami kojarzył. Oczywiście możemy próbować skontaktować się z właścicielem i zaproponować odkupienie domeny, jednak jeśli dana domena zapewnia mu ruch na stronie, raczej nie będzie on zainteresowany sprzedażą. Jeśli natomiast trafiliśmy na drugą sytuację, może się okazać, że ktoś zajął domenę, aby ją sprzedać. Dlatego jeśli nie chcemy, aby ktoś inny korzystał z danego adresu, decydujemy się na odkupienie domeny od właściciela. Bowiem handel domenami stał się jednym ze sposobów zarabiania w internecie.

“Sprzedam domenę - tanio”

Handel domenami trwa od samego początku internetu. Kiedy zakładamy stronę internetową musi wykupić domenę od serwisu hostingowego. Cena zakupu nie jest duża. Opłata roczna waha się od kilku złotych do ok. 100 złotych. Najpopularniejszymi domenami w Polsce są te, których zakończenie brzmi .pl, .com, .eu. Są one najłatwiejszymi do skojarzenia, dlatego też są one najwięcej warte. Stąd zrodził się pomysł, aby zarabiać na ich sprzedaży na rynku wtórnym.

Cały proces polega na tym, że wybieramy daną domenę (z nazwą jakiejś firmy, przedsięwzięcia lub produktu), kupujemy ją, a następnie wystawiamy na sprzedaż. Bywa że właściciele domen publikują ogłoszenia o sprzedaży, a czasem czekają, aż ktoś się zgłosi, że chce od nas odkupić domenę. Jeśli jest kilku chętnych sprzedaż może się odbywać na aukcji.

Domeny możemy sprzedać bezpośrednio lub za pomocą specjalnych giełd domen. Najpopularniejszymi giełdami domen są aftermarket.pl czy sedo.com oraz flippa.com. Prawa do danej domeny przechodzą na zasadzie cesji. Jeśli sprzedajemy korzystając z giełd, musimy liczyć się z tym, że będziemy musieli zapłacić prowizję za pośrednictwo. Jednak decydując się na handel domenami musimy pamiętać o kilku zasadach, o których przypominają administratorzy serwisu make-cash.pl:

  • nie kupuj domen firm, które już mają swoje strony - prędzej spotkasz się z nimi w sądzie, niż odkupią od Ciebie domenę
  • egzotyczne domeny nie sprawdzą się na rynku polskim - to że twój adres jest unikalny, nie oznacza że jest rozchwytywany
  • jeśli chcesz zarabiać na domenach, kupuj je na rynku wtórnym - ich dostępność na rynku pierwotnym może oznaczać, że nie ma nią zainteresowania (choć tutaj warto myśleć kreatywnie i odejść od tej rady!)
  • jeżeli decydujesz się na sprzedaż na rynku zagraniczynym- pamiętaj, że w innych krajach może być inne podejście do handlu domenami, niż jest u nas
  • zorientuj się, jakie domeny są teraz na topie i w co warto zainwestować - wiele portali ekonomicznych przedstawia kulisy transakcji i ujawnia kwoty

Handlując domenami musimy uzbroić się w cierpliwość. Biznes na pewno jest lukratywny, jednak można wielokrotnie nie trafić z domeną lub trafić na domenę wartą setki tysięcy.

Ile można zarobić? Oto rekordy!

Sex.com - 14 mln USD (rok sprzedaży - 2006)

Porn.com - 9 mln USD (2007)

Diamond.com - 7,5 mln USD (2006)

Vodka.com - 3 mln USD (2006)

CreditCards.com - 2,75 mln USD (2004)

Seniors.com - 1,8 mln USD (2007)

Cameras.com - 1,5 mln USD (2006)

Tandberg.com - 1,5 mln USD (2007)

Scores.com - 1,18 mln USD (2007)

Chinese.com - 1,12 mln USD (2007)

Nic nie stoi nam na przeszkodzie, aby na domenie, którą trzymamy mieściła się strona z reklamami Adsense, jak zarabiać na reklamach opisałem w poprzednim wpisie.

Wpis miał Was zachęcić do rozwoju w tej materii (nie jest poradnikiem!), jeżeli chcecie znaleźć więcej wpisów i poradników na ten temat na forum to napiszcie to w komentarzach!

Ciamciaj

blog-0967898001417284994.jpgDziś wpis o zarabianiu na reklamach jeżeli ktoś posiada własną stronę, podstawy podstaw, więcej znajdziecie na forum :) Sieci reklam stały się jednym ze sposobów na zarabianie w internecie. Najczęściej możemy je spotkać na blogach, gdzie sprytnie wtapiają się w treść. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się trzem, najbardziej popularnym sieciom reklam: AdTaily, AdSense oraz Blogvertising. Czym się od siebie różnią, jakie są ich cechy charakterystyczne, wady oraz zalety?

Jak działają sieci reklam?

Zanim przejdziemy do opisu poszczególnych sieci reklam, przybliżmy, czym są sieci reklamowe. Po pierwsze sieci reklamowe zrzeszają serwisy - nie posiadają własnych witryn. Pozwala to na obiektywne planowanie kampanii internetowych. W jaki sposób planowane są kampanie? Przede wszystkim na podstawie tematyki oraz grupy docelowej, do jakiej kierowana jest dana reklama. Niezbędne jest zatem umieszczanie reklam na portalach, które są zgodne z tematyką reklamy (np. reklama nowej wiertarki na blogu budowlanym czy też reklama nowej książki dla dzieci na portalu dla mam). Jako że umieszczenie reklamy na blogu kosztuje, konieczne jest dobranie odpowiedniego miejsca.

AdTaily

Jak się zarabia w AdTaily. Nasz zarobek jest uzależniony od liczby dni, w które pojawia się reklama na naszej stronie. Jednak często musimy bardzo długo czekać, zanim się ona pojawi. W tym przypadku bardzo istotny jest fakt, że to reklamodawca decyduje, na jakich portalach chce umieścić swoją reklamę. Zalety portalu? Możesz umieszczać w AdTaily swoją reklamę, dopóki nie zgłosi się do Ciebie reklamodawca. Przykładowy koszt reklamy 4 dniowej na wiodących stronach:

CjjHW9H.png

AdSense

AdSense jest siecią reklamową Google. Z jego wykorzystaniem możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych, bannerów oraz filmików reklamowych. Jak wygląda zarabianie na AdSense? Po prostu klient płaci nam za dzień wyświetlania reklamy. To on określa przez jaki czas ma się pojawiać reklama na naszym portalu. Zaletą systemu AdSense jest pojawienie się reklam w ciągu zaledwie kilku minut, a nie jak ma to miejsce w przypadku AdTaily, kilku dni czy nawet tygodni. Dużym minusem AdSense, jest według blogerów, blokowanie kont bez żadnych przyczyn. Co to oznacza? Brak możliwości zarabiania, a przede wszystkim, dożywotni zakaz zakładania kont. Google uzasadnia swoje stanowisko zaawansowanym systemem ochronnym.

Ile można zarobić? Kwoty nie mają granic, za jedno kliknięcie w dobrej niszy zarobimy nawet 5$. Jest więc o co się starać. Dla przykładu niedawna wypłata jednego z naszych użytkowników (breku) - 98 tysięcy z Adsense.

gallery_75_3_7718.jpg

Wiele osób do zarabiania w AdSense wykorzystuje tak zwane Micro Niche Site - strony specjalnie przygotowane do zarabiania na reklamach i programach partnerskich w małych niszach, z małą liczbą wyszukiwań, ale jednocześnie z bardzo małą konkurencją.

Blogvertising

Blogvertising działa zupełnie inaczej niż AdTaily czy AdSense. Tutaj to bloger czeka, aż reklamodawca zgłosi się do niego. Trzeba tylko zarejestrować się na Blogvertising, a następnie czekać na propozycje. W tym przypadku stawka za udostępnienie miejsca na reklamę nie zależy ani od ilości kliknięć, ani też nie jest ustalana stawka dzienna. Tutaj każda kampania może zostać wyceniona inaczej. Jednak dużo osób uważa, że bardzo ciężko jest uzyskać zlecenia na reklamy z Blogvertising. Możemy za to zyskać możliwość napisania recenzji danego produktu (dostajemy szczegółowe wytyczne od zleceniodawcy) czy też przetestowania sprzętu elektronicznego (telefony, tablety itd.). Blogvertising oferuje też opcję patronatu. Oznacza ona, że dana firma uzyskuje wyłączność na dany blog. Ostatnią opcją oferowaną przez Blogvertising jest możliwość prowadzenia bloga firmowego przez specjalistów z danej branży.

O zarobkach tutaj ciężko mi się wypowiedzieć...ale wystarczy spojrzeć na najlepszych - testowanie aut, wycieczek, wszelkiej maści produktów przez ludzi takich jak Adbuster, Abstrachuje :)

Warto zapoznać się jeszcze z takimi sieciami jak Adkontekst jeśli nasza strona to polski serwis.

Przeglądając opinię na forach internetowych dotyczących sieci reklam, użytkownicy uważają, że AdTaily jest najszybszym sposobem na zarobienie, jednak największe zarobki z reklam można osiągnąć poprzez Adsense. Dużo osób uważa, że gra w AdTaily nie jest warta świeczki, jednak pamiętajmy, że w tym przypadku nie musimy bardzo się angażować - wystarczy tylko udostępnić przestrzeń na naszym blogu. Na koniec przypomnienie ode mnie: Jeśli prowadzisz bloga i decydujesz się zarabiać na nim poprzez sieci reklam, pamiętaj aby nigdy nie klikać w reklamę. Sieci uznają to za oszustwo i sztuczne nabijanie wejść. Pamiętaj też, że miejsce, w którym umieszczona zostaje reklama (np. u góry strony czy też w środku tekstu), wpływa na wysokość stawki.

Ciamciaj

Witam wszystkich!

blog-0704400001415361846.pngHej, witam wszystkich, którzy tu trafili. Postanowiliśmy uruchomić na forum nową funkcję - własnych blogów :) Na razie jest w fazie testów i jeszcze nie wszystko jest ustawione więc mogą pojawiać się problemy.

Chcielibyśmy utrzymać blogi w formie dłuższych wypowiedzi, przemyśleń, rad, opisów. Nie chcemy zrobić z tego drugich dzienników, podsumowań każdego dnia, a dłuższą formę. Mamy nadzieję, że znajdą się tacy co lubią i potrafią pisać. Sprawdź sam, może własnie masz do tego żyłkę :)

W moim blogu postaram się opisać nad czym aktualnie pracuje (nie prowadzę dziennika na forum, więc coś tam tutaj opiszę), opiszę co robię na co dzień, jak wyglądają moje studia, zainteresowania. Powrzucam trochę fotek :) Mam nadzieję, że znajdą się osoby, które klikną przycisk śledzenia moich poczynań.

W momencie jak blogi porządnie ruszą na forum zrobimy konkurs na najlepsze/najpoczytniejsze blogi użytkowników z ciekawymi nagrodami rzeczowymi!

Koniec tego wstępu, opowiem Wam czym aktualnie zajmuje się prywatnie. Studiuje Elektrotechnikę i jestem na 3 roku, aktualnie poza zajęciami obowiązkowymi biorę udział w kole naukowym. Projekt nad którym pracujemy to prosty do wdrożenia system budynku inteligentnego, który w za nie wygórowaną cenę ma umożliwiać sterowanie ogrzewaniem, światłem, wentylacją, oknami, roletami, przepływem wody, siecią elektryczną w mieszkaniu/domu bezprzewodowo za pomocą aplikacji na Android/responsywnej strony. Wszystko oparte jest na przekaźnikach, modułach Wi-Fi i mikrokontrolerach firmy ST. Dla niektórych pewnie brzmi to nudnie, ale mnie to interesuje B)

xJj7HjD.png

Projekt rozwijający, możliwe, że będę musiał wziąć się za pilną naukę Javy (aktualnie coś tam umiem w czystym C, Vb, PHP), a z programowania obiektowego jestem noga ;)

To tyle tytułem wstępu, mam nadzieję, że zachęcę Was do pisania (jak to będzie możliwe już :rolleyes: ) i czytania. Następny wpis będzie dotyczył już samego zarabiania w internecie!

P.S Zastanawiam się na jaki telefon zmienić mój S3. Musi mieć koniecznie Androida. Ktoś coś poleca poza S5, Sony Z3 i LG G3? :)