Skocz do zawartości

MediaBuying - Objaśnienie schematu


Kacper

Rekomendowane odpowiedzi

Media-buying, czyli jak stworzyć kampanię

 

 

 

Cześć, w tym poradniku wytłumaczę Ci dokładniej na czym polega stworzenie kampanii reklamowej.

 

A więc zaczynajmy, w poprzednim poradniku zaznaczyłem wszystko, co jest potrzebne aby zacząć.
Przypominam są to: chęci, ambicje, podstawowe umiejętności graficzne, odpowiedni charakter.
Jeżeli liczysz na zarobek nie ćwicząc, trenując, ulepszając swoje umiejętności to wyłącz ten poradnik.
Chcę dotrzeć tylko do ludzi, którzy są świadomi że marketing internetowy nie przychodzi każdemu łatwo i nie jest łatwy, ale wkładając w to wszystko odpowiednio dużo chęci i zaangażowania od samego początku zauważysz jak cały ten mechanizm działa i będziesz mógł zarabiać sumy rzędu kilkunastu tysięcy $ dziennie ( tak, jest to możliwe i niektórzy zarabiają nawet więcej i mniej ). Oczywiście najważniejszy jest jakikolwiek sukces – przeciętna osoba powinna bez problemu zarabiać 100$ miesięcznie, a osoba ambitna 1000$. Po zarobieniu 1000$ przez tą osobę mogę śmiało powiedzieć, że zrobi z tego 10 000$ miesięcznie – jeżeli będzie chciała.

Zawsze powtarzam, że w marketingu internetowym podstawą jest psychika – ale nie tylko osoby, która patrzy na naszą reklamę, ale nasza również.

 

Przejdźmy do drugiej części poradnika tzn. właściwej. W poprzednim poradniku ukazałem pewien schemat działań przytoczę go jeszcze raz i omówię każdy z  jego punktów.
L014sG6.png

  1. Wybór oferty:
    Tak jak wspomniałem w schemacie – nie musimy od tego zaczynać, ale ja tak robię.
    Wchodzimy do naszej sieci afiliacyjnej (polecam http://ewanetwork.com/join.php z racji najlepszych stawek i ofert, a więcej informacji znajdziecie w temacie: ).

    Musimy znaleźć ofertę, którą chcemy promować i na niej zarabiać. Ja korzystając z EWA Network patrzę w panelu na tabelkę „top offers” są to najlepiej konwertujące oferty tak więc sprawdzone.
  2. Przemyślenie targetu:
    Target jest to grupa docelowa naszej reklamy, czyli jeżeli wybraliśmy ofertę CPS typu lek na gubienie zbędnych kilogramów to nie powinniśmy go kierować do anorektyków, tylko do osób lekko otyłych, otyłych lub też sportowców chcących wyrzeźbić swoje ciało. Mówiąc szczerze nie da się zrobić sukcesywnej reklamy kierując ją do ogółu, bo najzwyczajniej w świecie kogo obchodzi, że jesteś jednym miliona. Spójrzmy na przykład z życia codziennego jeżeli dostaniesz ulotkę z napisem „promocja dla wszystkich” to są duże szansę, że taki tekst Cię nie zainteresuję, ale jeżeli otrzymasz ulotkę z napisem „promocja dla wszystkich brunetów”, a sam byłbyś brunetem to już się zaczynasz czuć jak osoba wyróżniona. Oczywiście jest to dosyć słaby przykład, ale  Pokazuje w prosty sposób o co chodzi.
  3. Przemyślenie źródła ruchu:
    Istnieje wiele platform na których możemy zakupić reklamę targetując ją do kogo tylko będziemy chcieli. Na niektórych możemy wybrać tylko, że reklamę chcemy kierować do osób, które wyszukiwały na tej stronie artykułów o odchudzaniu, albo jakiejś brunetki na portalu randkowym, a na niektórych reklamy możemy kierować nawet do osoby o kolorze włosów blond posiadającej błękitne oczy, prowadzącej pasywny tryb życia, zainteresowanej w sprawach informatycznych oraz poszukującej partnerki o takich samych cechach. Daje nam to swobodę targetowania, dlatego tak ważnym czynnikiem jest odpowiednie przemyśleć naszą grupę docelową. Dzięki targetowaniu w media-buyingu występuje zjawisko niszy, a przez to nasza kampania Może być jedyną w tej grupie docelowej np. Pan Nowak kieruję swoje reklamy do osób szukających blondynek i blondynki wyświetla w swojej reklamie, a Pan Kowalski brunetki. Jak widać obaj Panowie nie są w tej sytuacji dla siebie konkurencją i każdy w spokoju zarabia sobie pieniążki.
  4. Stworzenie creatives:
    Creatives to nazwa reklam (plików *.gif,*.jpg,*.swf itp. czyli graficznych/multimedialnych) nie ma tu za dużo to tłumaczenia – nie nauczę nikogo używać programu graficznego. Jedynie dam małą wskazówkę, która sprawdza się przy każdego typu reklamie. Jeżeli kupujemy reklamę na serwisie porno to nie twórzmy obrazka z kobietą ubraną w kalosze, dresy, puchową kurtkę, golf, okulary przeciwsłoneczne i czapkę jednocześnie.
    If_you_know_what_I_mean_.png
    Dlatego starajmy się dopasowywać reklamy, do miejsca gdzie będą wyświetlane i targetu. Osoba poszukująca nagości, nie kliknie w całkowicie ocenzurowaną reklamę, a osoba szukająca blondynki nie kliknie w reklamę z rudowłosą kobietą jeżeli taka nie jest w jego guście.
  5. Stworzenie odpowiedniego landing page – tutaj też trudno cokolwiek wytłumaczyć, to trzeba samemu wymyślić analizując swój target. Oczywiście można kupować reklamy i odnosić je bezpośrednio do oferty (direct linking) i są ludzie, którzy taką metodą również zarabiają krocie, ale ja zalecam stworzenie landing page zachęcającego osobę zainteresowaną do wypełnienia oferty i przekserowania do niego (oczywiście ma to działać na zasadzie reklama odnosi użytkownika do landing page, a landing page  do oferty).
    W przypadku suplementów diety pomagających w odchudzaniu to Może być cokolwiek, co zachęci użytkownika do wypełnienia oferty od ‘rad ekspertów żywieniowych’ do opinii osób ‘które skorzystały z tej oferty’. Wszystkiego trzeba spróbować, a nisz jest wiele.
     
  6.  Uruchomienie pierwszej kampanii, *a właściwie uruchomienie PIERWSZEJ WERSJI kampanii

Kiedy mamy wszystko gotowe, to uruchamiamy naszą pierwszą wersję kampanii (dlaczego wersję, a nie kampanię wytłumaczę później). Oczywiście nie da się tego wytłumaczyć, bo w każdej platformie gdzie możemy wykupić reklamę (źródło ruchu) wygląda to inaczej i po prostu każdą z nich trzeba poznać osobno. Listę źródeł ruchu udostępniam użytkownikom sieci EWA za darmo jako ich Account Manager. Część z nich podzielona jest na niszę i target.

 

UWAGA:

Nie widzę potrzeby rozwijania dalszej części punktów w schemacie więc streszczę, o co mniej więcej chodzi. Na samym dole znajdziecie mały słowniczek dotyczący pojęć tj. ROI,CTR,CR,CPC,CPM,PPV.

 

W media-buyingu cały czas staramy się osiągnąć jak największy współczynnik ROI, jest to współczynnik naszej inwestycji i pieniędzy zarobionych. ROI 200% znaczy, że wydając 100$ zarabiamy 200$.Więc cały czas staramy się ulepszać nasza kampanię żeby zarabiać więcej, więcej i jeszcze raz więcej.
Na współczynnik ROI składają się nasze wydatki (inwestycje) oraz Zarobki (profity/prowizje/commissions/revenue/).
Aby obniżyć wydatki zmniejszamy kwotę wydawanych przez nas pieniędzy na reklamę poprzez – usuwanie targetów, które nie przynoszą zysku, bądź zmniejszaniu bidów ( stawek, gdy prowadzimy kampanię CPC,CPM, czy też PPV ). Czyli ustalamy w panelu źródła ruchu, że zapłacimy mniej za każde kliknięcie, tysiąc wizyt, czy też każde wyświetlenie reklamy. Oczywiście jest pewna granica poniżej której nie powinniśmy schodzić, ale to trzeba wyczuć samemu.
Aby zwiększyć zarobki musimy zrobić nasze obrazki (creatives) lepszymi. Chodzi o to, żeby ich współczynnik CTR był większy (0.5% jest OK, ale tak naprawdę powyżej 0.7% można mówić o dobrym początku) oczywiście czym większy CTR tym lepiej, ale musi być też dobrze dopasowany. Na CTR składają się takie czynniki jak nasz obrazek, umiejscowienie reklamy na stronie, zdefiniowany target, godzina wyświetlenia reklamy, unikalność użytkownika. Jest więcej czynników składających się na CTR, ale te uważam za podstawowe.
Kolejnym sposobem aby zwiększyć zarobki jest poprawa naszego landing page, który zwiększy CR naszej oferty (musimy bardziej zachęcić użytkownika, albo zrobić to po prostu lepiej).

Generalnie, chodzi tu o testy – cały czas musimy testować inne położenie reklamy, inny obrazek, inny landing page, a może DL ( bezpośrednie kierowanie do oferty ). Cały czas musimy sprawdzać, co przyniesie nam zysk i zmieniać to co działa źle. Więc jeżeli nie wyszła Ci jedna kampania to się nie poddawaj, bo Może wyjdzie druga. I dlatego właśnie jest to metoda dla osób ambitnych.

 

 

 

SŁOWNICZEK:

  • CTR – ilość kliknięć dzielonych na ilość wyświetleń reklamy (współczynnik jak nasz target chętnie klika w reklamę)
  • CR- Ilość wypełnień oferty dzielonych na ilość kliknięć w nią ( współczynnik jak nasz target chętnie wypełnia ofertę)
  • ROI – zarobione pieniądze dzielone na wydane pomnożone przez 100% ( współczynnik opłacalności naszej kampanii)
  • CPC- rozliczenie za każde kliknięcie w reklamę( cost per click ).
  • CPM- rozliczenie za tysiąc wyświetleń reklamy(cost per thousand [rzymskie M]).
  • PPV- rozliczenie za każde wyświetlenie reklamy (pay per view).
  • Super 11

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

100$ to IMHO trochę mało, chyba, że omijasz testowanie adsów i creative'ów. Ale tak to jest ryzyk-fizyk ;)

 

Hmm 100$ może być wystarczające jak się próbuje promować jakąś grę na smartfony w Malezji np. tam płacisz za kliknięcia i jedno kosztuje 0.01$ więc ma 100 tysięcy testowych klików :) i z tego musiałby mieć myslę z 500 leadów co najmniej czyli 0,5% CR (tak  na oko)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

kacper bo chciałem zarejestrować się w tym Ewa ale nie działa ..  , podeślesz te stronki gdzie można reklamy pokupować ?

Przeciez napisane jest ze Ewa nie działa. Bez czytania ze zrozumieniem tu bedzie ciezko.

 

Co do dobrego serwisu to peerflyhttp://make-cash.pl/peerfly-dobra-sie%C4%87-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych-t259/

Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza

Pisales w tamtym temacie ze masz rowniez serwisy bez wysyania skanu dowodu. Moglbys jakis sprawdzony podac?

Sent from my LG-P350 using Tapatalk 2

 

Serwisy bez weryfikacji userów nigdy nie będą lepsze od tych z weryfikacją - ponieważ nie podchodzą do biznesu poważnie tak jak ich uzytkownicy, mają gorszą jakość trafficu przez to = scrubbowanie przez reklamodawców i mniejsze stawki, czy warto ? :) łatwiej zrobić zdjęcie dokumentu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .