Skocz do zawartości

Najlepsze fragmenty z książek o pieniądzach


Malina

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Gdy czytam książki podkreślam nawet długopisem najważniejsze ich fragmenty, które najbardziej mnie inspirują, motywują, lub dają cenna wiedzę. Bez robienia notatek z przeczytanych książek tracimy czas, gdyż wiadomo że pamięć jest ulotna. Gdy tylko przeczytamy książkę i nie wdrożymy tej wiedzy w życie tracimy tylko czas (chodzi o książki z rozwoju osobistego i o pieniądzach).

To że masz wiedzę to nic nie oznacza, ważne jest to co tam naprawdę robimy z tą wiedzą!

Czy robicie tak jak ja i macie spis fragmentów z książek o pieniądzach, lub ich notatki? Stworzyłem ten temat, abyśmy mogli się podzielić kluczowymi zagadnieniami, które na was najbardziej zadziałały w temacie zarabiania pieniędzy. Czasami tylko 1 zdanie z grubej książki potrafi wywrócić nasze życie o 180 stopni :) Dlatego uważam że warto czytać takowe książki. 

Najpierw podzielę się z wami zbiorem notatek z najlepszej książki o prowadzeniu firmy Fastlane MilioneraMJ DEMARCO, ponieważ czytałem jego ebooka i z łatwością mogłem kopiować fragmenty do programu OneNote ;)


 

Cytuj

Twoje wybory wzniecają ogień przyszłych okoliczności. Twoje życie utkane jest ze skumulowanych konsekwencji Twoich wyborów – milionów wyborów – które wprawiasz w ruch. Działasz, reagujesz, wierzysz, nie wierzysz, postrzegasz, błędnie postrzegasz, a wszystko to tworzy Twoje istnienie. Jeśli nie jesteś zadowolony z życia, Twoje wybory biorą za to pełną odpowiedzialność. Wiń siebie i swoje decyzje. Tak, jesteś taki, jakich wyborów dokonałeś.

    Wszechświat nie dba o Twoją przeszłość. Nie widzi jej. Wszechświat nie dba o to, czy nosiłem różowe spodnie w liceum. (Hej, pamiętasz „Miami Vice”?) Wszechświat nie dba o to, że wdałem się w bójkę z Francis Franken i przegrałem. Nic go także nie obchodzi Twój dyplom MBA z UCLA, Twój ojciec, który sprzedaje narkotyki, ani to, że w gimnazjum zmoczyłeś łóżko. Po prostu nic go to nieobchodzi. Tylko jedna osoba rozpamiętuje Twoje przejścia z przeszłości: Ty.

    Z Twoją przyjaciółką Lucy, która co trzy tygodnie ma nową pracę, była przyłapana na kradzieży w centrum handlowym i szuka tylko jakiegoś superbogatego faceta, który poniesie ją ku zachodowi słońca? Czy to są ludzie, na których możesz liczyć? Czy to są ludzie, z którymi będziesz walczył? Jeśli nie, musisz wybrać do swojej drużyny lepszych wojowników. Jak to zrobić? Dołącz do klubów przedsiębiorców, uczęszczaj na imprezy networkingowe, sprzymierz się z myślącymi podobnie, otocz się ludźmi, którzy stosują Fastlane i wyznają zasadę, że wszystko jest możliwe, i zdecyduj, kogo chcesz mieć w swojej drużynie wojowników. Czytaj książki i autobiografie tych, którzy odnieśli sukces, o jakim marzysz. Znajdź mentora. Dołącz do forów przedsiębiorców z nastawieniem umysłu Fastlane, takich jak forum Fastlane! Nie ma tygodnia w którym nie dostaję od kogoś e-maila: „To forum zmieniło moje życie!”. To jest właśnie wiatr w plecy. Twoje życie jest jak pole bitwy. Potrzebujesz wojowników, którzy są nieczuli na Gwiazdę Śmierci i potrafią dezaktywować wiązkę przyciągającą, generowaną przez Slowlane, a nie bojaźliwych maminsynków, którzy upuszczają swój ładunek, kiedy tylko ujrzą pochodzących z Imperium
    wyznawców ideologii Slowlane. Pomyśl o swoim środowisku, relacjach i postaraj się rozpoznać, kto i co jest Twoim wiatrem w oczy. Wtedy wybierz działanie, które daje Ci największe przyspieszenie. Czy możesz usunąć wiatr, który Cię hamuje, zignorować go, czy też może powinieneś nim zarządzać? Inaczej niż w przypadku naturalnego wiatru, nad wiatrem w oczy możesz zapanować. Sukces podąża za tymi, którzy potrafią zmienić kierunek wiatru tak, aby wiał im w plecy.

    Jeśli dotychczas nie wyraziłem się dostatecznie jasno, zrobię to teraz – nigdy nie ma idealnego
    momentu. „Pewien dzień” jest dzisiaj. Dzisiaj, teraz. Tydzień ma siedem połączonych ze sobą „dzisiaj”, a rok ma ich 365. Dzisiaj jest wszystkim, co masz! A jeśli będziesz czekać, okazje przejdą obok. Twoja podróż Fastlane nigdy się nie zaczyna i mija rok za rokiem, a kiedy stare oczekiwania zostają spełnione, pojawiają się nowe. A kiedy omijają Cię kolejne okazje, zgadnij, co jeszcze mija? Czas. Tak, poproszę o odpowiedni sygnał dźwiękowy z opery mydlanej. Czas upływa, mijają kolejne dni... a są to dni naszego życia. Szansy nie obchodzi właściwy moment Szansa często przejeżdża przez Twoją okolicę, a kiedy to robi, musisz ją złapać. Oceń ryzyko i podejmij działanie. Niestety, szansa nie dba o właściwy moment. Nic ją nie obchodzą obecne okoliczności, Twój zepsuty samochód czy Twoje życiowe zamieszanie. Nadchodzi i odchodzi z własnej woli, posiada własny umysł i nie widzi kłopotliwych sytuacji. Szansa przychodzi przebrana za zmianę i wyzwanie. Pamiętaj – zmiana rodzi milionerów.
    
    
    
    Nie potrzebujesz pomysłu, na który nikt wcześniej nie wpadł. Stare pomysły w zupełnośc wystarczają – po
    prostu realizuj je lepiej! Rób to tak, jak nikt przed Tobą!
    
    
    
    przestań myśleć o biznesie w kontekście swoich samolubnych pragnień, niezależnie od tego, czy chodzi o pieniądze,
    marzenia, czy robienie „tego, co lubisz”. Zamiast tego ścigaj potrzeby, problemy, bolesne miejsca, braki w realizacji usług i niedostatki uczuć. Przedsiębiorcy odnoszą porażki, ponieważ tworzą firmy, oparte na samolubnych przesłankach, a te nie tworzą dochodowych biznesów – prowadzą je wprost do kosza, w którym ląduje 90 proc. firm.
    „Potrzebuję nowego źródła dochodu.”
    „Jestem ekspertem w [puste miejsce], więc tym właśnie się zajmę.”
    „Czytam książkę o zdobywaniu bogactwa i mówi ona o założeniu firmy.”
    Źle, źle i jeszcze raz źle. Samolubne, narcystyczne przesłanki to VIP-owskie zaproszenia do naruszenia przykazania potrzeby. Ty i Twój biznes przyciągniecie pieniądze wtedy, kiedy przestaniesz być samolubny, przestaniesz skupiać się na własnych potrzebach i skierujesz wysiłki swojej firmy na potrzeby innych. Najpierw daj, bierz potem. Potrzeby są pierwsze – nie pieniądze! Potrzeby poprzedzają
    
    
    
    Bardzo mi się podobała stara, włoska architektura ,ale obsługa była do bani. Nasz koszmar rozpoczął się pierwszego dnia i trwał do końca pobytu: brak reakcji hotelowego personelu, niemożliwe do    zaakceptowania okresy    oczekiwania, Niedotrzymywanie obietnic, zmechanizowana obsługa, naliczanie zbyt wysokich opłat, a    przede wszystkim żadnej szansy ucieczki od tego    wszystkiego. Z tego doświadczenia wyłaniają się    dwie, bardzo ważne lekcje. 1) Twoi    pracownicy powinni wyznawać    i stosować w praktyce filozofię obsługi klienta typu SZOK. 2) Wyjątkowe cechy produktu nie zrekompensują kiepskiej obsługi klienta.
    
    
    
    Zatłoczony świat spodznaku „ja też...”
    Biznesy spodznaku „jateż…” generują dochody spod znaku „jateż...”. Łatwo znaleźć firmy, które nie zostały założone po to, by zaspokajać potrzeby. Niewyróżniają się z tłumu im     podobnych – toną w zatłoczonej otchłani spod znaku „ja też...” i    doprowadzają swoich właścicieli do szaleństwa,    kiedy iluzja, że „ja też...” znika. Biznesy założone z nie właściwych powodów trafią w końcu do kosza z towarami masowymi i zmuszą Cię do nieuniknionej gry w warcaby. Czym jest utowarowienie? Utowarowienie usługi lub produktu sprawia, że wydają się one takie same, jak inne oferty. Przykładem takiej usługi     są podróże lotnicze. Większość    ludzi nie jest lojalna wobec konkretnej linii lotniczej 0 wybierają linię, która oferuje najniższe ceny. Produkt staje się utowarowiony. Następnym przykładem jest paliwo. Tankuję na którejkolwiek z siedmiu stacji benzynowych,    ponieważ produkt ten stał się towarem masowym. Podczas kupna utowarowionych dóbr i usług ludzie mają    tendencję do podejmowania decyzji na podstawie ceny.    Jeśli robisz inaczej,    dzieje się tak dlatego, że biznes    wykonał dobrą    robotę i     wyróżnił swój produkt spośród    produktów konkurencyjnych. Jeśli Twój produkt się    nie wyróżnia, nie ma szans na przetrwanie i będziesz zmuszony przyjąć strategię „obniżenia ceny, aby wybić się    z tłumu”.
    
    
    
    Odwróć wzrok od konkurencji
    Mimo że mój biznes internetowy istniał dla konsumentów, klientami, którzy mi płacili, byli właściciele firm. Kiedy wchodzisz w interakcję    z setkami właścicieli małych firm, otrzymujesz dogłębny    wgląd    w ich podejście    do biznesu. Byłem błędnie przekonany, że wszyscy właściciele firm myślą tak, jak ja.    Okazało  się, że    ich nastawienie    było często kompletnie odmienne. Szybko pojąłem,    że większość właścicieli    firm zwraca większą uwagę na konkurencję niż    na własny    biznes.    Zamiast    zająć się swoimi  sprawami, musieli wtykać nosy     we wszystko, czym zajmowali się ich konkurenci
    
    
    
    Krok1. Ukaż korzyść (korzyści)
    Wejdź w biznes z właściwych powodów :aby rozwiązać problem lub zaspokoić potrzebę. Tworzysz w ten sposób podstawy swojej UOH. Jeśli już jesteś przedsiębiorcą, znajdź największą korzyść,    jaką oferuje Twój produkt – taką, która odróżni go od konkurencji. Zrób to, mając na uwadze Twoich klientów. Pomyśl o ich potrzebach i o    tym, czego pragną.
    
    
    
    Podejmuj ryzyko
    Seks sprzedaje się dobrze  i w reklamie wykorzystuje się go częściej niż jakiekolwiek inne techniki.
    Seks jest potężnym zagłuszaczem hałasu, ponieważ nigdy się nie starzeje. Możesz go nadużywać, ale ludzie zawsze będą na niego reagować, ponieważ zawsze jest w modzie. W 2005 roku GoDaddy pokazał swoją pierwszą reklamę na Super Bowl, używając seksu jako narzędzia do przebicia    się przez hałas. Słynne    dzisiaj    reklamy     z dziewczynami GoDaddy pokazywały się w kolejnych latach. Nigdy nie myślałem, że były aż tak dobre, a    jednak    wzniosły się ponad hałas i przykuły uwagę ludzi. Rezultat? Zwiększona sprzedaż i zwiększenie udziału w rynku do 32    proc. w    roku 2006. Na Facebooku można natknąć się na ryzykowne    techniki, stosowane przez specjalistów od marketingu internetowego. Pewna kobieta wygłasza jeden ze swoich wykładów na temat technik marketingowych...    W bikini. Wideo  z wykładów w bikini  otrzymuje pięć razy więcej wyświetleń i     komentarzy niż     pozostałe wykłady. Dlaczego wykłady w     bikini mają aż taką przewagę? To proste: seks przebija się przez hałas. Mężczyźni widzą w zwiastunie kobiecy biust i myślą sobie: „Muszę zobaczyć tę laskę”, a kobiety są    ciekawe: „Mój Boże, kto     wykłada w bikini?”. To prawie jak mikstura z polaryzacji i seksu.
    
    
    
    Jestem stuprocentach heteroseksualny, ale fascynują mnie designerskie torebki,    ponieważ podziwiam strategię cenową, stosowaną w ich sprzedaży. Jak    można sprzedać  torebkę za 4000 dolarów, kiedy jej produkcja kosztuje prawdopodobnie mniej    niż 100 dolarów? Branding i marketing. Cena jest jednym ze składników,    które budują markę.
    
    
    
    
    Przekształcenie cech w korzyści
    Jeśli chcesz cokolwiek sprzedać, przekształć cechy w korzyści. Osiągniesz  to w drodze czterostopniowego procesu. 1) Zamień    się miejscami. 2) Zidentyfikuj cechy. 3) Zidentyfikuj zalety. 4) Przekształć cechy w korzyści.
    
    
    
    Złapałem metkownicę, której mama używała dla     oznaczania cen. Oderwałem małe kawałki taśmy i przykleiłem je nad obecną ceną. Na pierwszym kawałku napisałem wielkimi cyframi 5,55 dolara i skreśliłem tą cenę. Na następnym napisałem 4,50 dolara i skreśliłem, na kolejnym 3,95, a na następnym 2,95. Każdy kolejny kawałek taśmy zawierał niższą cenę, wyraźnie skreśloną,  aby klienci mogli widzieć „obniżkę ceny”, a stara cena, w wysokości 2,55, pozostała niezmieniona. 
    Cena buduje marki, ponieważ cena przywodzi na myśl jakość. Im    wyższa Twoja cena, tym  wyższa jakość –  postrzeganiu klienta. Im  niższa    cena, tym niższa jest postrzegana wartość. Cena     nie jest     po prostu liczbą, która mówi, ile coś kosztuje.     Liczba ta reprezentuje wartość.
    
    
    
    • Marketing i branding (królowa) to najpotężniejsze narzędzia w Twojej skrzynce narzędziowej
    Fastlane.
    • Biznesy istnieją. Marki się rozwijają.
    • Biznesy, w odróżnieniu od marek, przechodzą kryzysy tożsamości, które zmuszają właścicieli firm
    do konkurowania ceną.
    • Unikalne Oferty Handlowe (UOH) są kluczem do stworzenia marki i wyróżnienia Twojej firmy
    z tłumu innych.
    • Ludzie mają naturalne pragnienie bycia unikalnymi i odróżniania się od pozostałych.
    • Jeśli chcesz odnieść sukces w marketingu, Twoje przesłanie musi przebijać się przez hałas
    reklamowy.
    • Polaryzacja jest wspaniałym narzędziem, które wznosi biznesy ponad hałas, jeśli Twój produkt jest
    skierowany do polaryzujących odbiorców – zwykle używa się w tym celu polityki, opinii
    mniejszości, a nawet drużyn sportowych.
    • Seks zawsze się sprzedaje i zawsze przyciąga wzrok.
    • Konsumenci podejmują decyzje o kupnie w oparciu o emocje. Przedkładają je nad praktyczność.
    • Jeśli potrafisz wzbudzić w ludziach emocje, najprawdopodobniej będziesz w stanie przekonać ich
    do kupna.
    • Ludzi cechuje naturalna potrzeba mówienia o sobie. Jeśli potrafisz połączyć to ze swoimi
    kampaniami marketingowymi, odniesiesz większy sukces.
    • Bycie niekonwencjonalnym oznacza odizolowanie i zidentyfikowanie tego, co jest konwencjonalne,
    a potem zrobienie tego, co jest kompletnie odmienne, lub wykorzystanie konwencji do zaprzeczenia
    oczekiwaniom (efekt zaskoczenia).
    • Konsumenci są samolubni. Zawsze miej na uwadze ich „Co ja będę z tego miał?”.
    • Cechy przekształcane są w korzyści, kiedy zamienisz się miejscami z konsumentem,
    zidentyfikujesz zalety produktu i przekształcisz je w swoim komunikacie i działaniu w konkretny
    rezultat.
    • Cena niesie ze sobą koszt oraz wartość.
    
    
    
    Aby osiągnąć szczyt w biznesie lub innych dziedzinach, musisz żyć tym, czym się zajmujesz. Jeśli
    zabawiasz się dziesięcioma różnymi zajęciami, Twoje rezultaty również będą zabawne i kompletnie
    niewarte uwagi. Skup się na jednej rzeczy i zrób to w najlepszy możliwy sposób.
    


    
    15. Miej
    Miej to, czego potrzebują inni, a pieniądze będą za Tobą podążać. Odzwierciedla to przykazanie
    potrzeby. Twoje dochody nie wzrosną gwałtownie, jeśli gonisz za pieniędzmi. Przestań za nimi gonić,
    ponieważ one unikają tych, którzy próbują to robić. Zamiast tego, skup się na tym, co przyciąga pieniądze, czyli na biznesie, który zaspokaja potrzeby. Pieniądze przynosi zapewnianie wartości. Odłóż
    na bok samolubność i staraj się MIEĆ to, czego CHCĄ INNI. Kiedy to pozyskasz, pieniądze pojawią
    się w Twoim życiu, ponieważ przyciągają je ci, którzy mają to, czego inni chcą, pożądają, pragną lub
    potrzebują.

  • Super 2

4.png

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .