• kZJAWDg.png

    Jeszcze raz witamy na (prawdopodobnie) najlepszym forum o zarabianiu w Internecie!

    Chcielibyśmy, byś zadał sobie na początku pytanie - po co tu właściwie jestem?

    To bardzo ważne, gdyż tylko z jasno określonym celem, możesz coś osiągnąć. Chcesz opłacić studia? Sprawić sobie nowy samochód? Zrealizować jakieś marzenie, na które nigdy nie miałeś pieniędzy? Sprowadzić tonę słodyczy prosto z USA? A może po prostu, brakuje Ci na co dzień trochę gotówki? Na pewno, na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco. Nie pozostaje nam nic innego, jak zapoznać Cię z przeróżnymi sposobami zarabiania przez Internet.
    Gwarantujemy, że znajdziesz tu coś odpowiedniego dla siebie!

    Jeszcze mała dygresja na wstępie. Wyjaśnijmy jeszcze kilka znaczących kwestii.
    Na początku, trzeba nadmienić, że większość Polaków wypełnia myśl niemożności zarobienia większej ilości złotówek w Internecie - to myślenie zupełnie błędne, i my poprzez prowadzenie tego forum, staramy się je wyeliminować! Po prostu czytaj dalej, a się przekonasz!

    A najłatwiej jest to zrobić zaglądając chociażby do naszej Galerii.
     

    Frykasy z naszej galerii. Każda z tych osób kiedyś zaczynała.

    cZTvW3W.png

    Po przeczytaniu tego poradnika w pigułce, zapraszamy Cię także do działu Dzienników Pracy Nasi użytkownicy dzielą się w nim swoimi zapiskami działań, jakie podjęli w celu zarobienia pieniędzy. Na początku lekko specjalistyczne słownictwo może Cię przerazić, ale spokojnie, możesz wrócić do dzienników po zapoznaniu się z konkretną metodą zarabiania w Internecie.

    Jeśli chcesz na dobre wejść w życie forum, otrzymywać jeszcze więcej informacji o zarabianiu, zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku oraz profilu na G+.

    Nie owijając już dłużej w bawełnę, zaczynajmy!

    1) Podstawowe pojęcia w zarabianiu przez Internet

     

    - metoda - ciąg różnych działań, który prowadzi nas do zarobienia określonej sumy pieniędzy. Proste.

    - nisza - pojęcie wielu początkującym obce i trudne do zrozumienia. Najprościej mówiąc, jest to obiekt na którym opieramy swe zarabianie. Możemy świadczyć własne usługi, ale najczęściej, to coś przedstawiamy - to jest właśnie nisza. Dlaczego "nisza"? Można to porównać do przepisu na Coca-Colę - nigdy go ona nie zdradzi i mocno go chroni, bo wie, że przez to jest ona unikatowa i rozpoznawalna na świecie (lokowanie produktu, przepraszamy). Nisza może być więc wszystkim - wydarzeniem, grą, filmem, pdfem. Produktem cyfrowym, bądź materialnym. Jeśli dalej nie do końca rozumiesz koncepcji niszy, spokojnie, w poradnikach na forum, nisze będą już oparte na konkretnych przykładach i łatwiej będzie Ci to pojąć.

    - produkt – choć to pojęcie zbytnio nie funkcjonuje na forum, to zdecydowaliśmy się je wprowadzić w celu ułatwienia wytłumaczenia wielu rzeczy. Produkt to po prostu coś, z czego mamy pieniądze. Coś co oferujemy, cyfrowe bądź materialne.

    - portfel internetowy - serwisy (np. najbardziej znany, Paypal, które umożliwiają nam trzymanie pieniędzy na bezpiecznym koncie, które możemy powiązać z naszym kontem bankowym i przelewać środki w obie strony. Korzystamy z nich głównie dlatego, że wiele serwisów do zarabiania (szczególnie zagranicznych) nie wysyła pieniędzy na polskie konta bankowe, ale na najpopularniejsze portfele internetowe już prawie zawsze.

    - earner (zarabiający) – człowiek, który zarabia na konkretnej metodzie. Po prostu jeśli jest aktywny, wtedy jest earnerem.

    - domena – najprościej mówiąc, adres internetowy po którym wejdziemy na stronę. Domena w kwestii zarabiania pełni ważną funkcję, jest swego rodzaju haczykiem na potencjalnego odwiedzającego.

    - hosting – obowiązkowa rzecz do domeny, czyli wydzielone miejsce, na którym będą znajdować się pliki naszej strony. Również ważny aspekt w zarabianiu, by strona działała stabilnie i nieprzerwanie, inaczej tracimy pieniądze, czasem z sekundy na sekundę!

    - lead – jest to wypełnienie przez odwiedzającego jakiejkolwiek akcji, oferty, czegokolwiek co znajdziecie niżej, za co dostajemy pieniądze od poszczególnych serwisów.

    - konwersja – rzecz ważna, często zapominana przez młodych adeptów zarabiania. Wyraża się ją w procentach, i tak, np. konwersja 20%, oznacza, że na 100 odwiedzających, 20 wykonało akcję za którą dostaliśmy pieniądze. Życzymy każdemu z Was 20%!

    - ruch (traffic) – zwykle określany jako „duży” lub „mały”, rzadko spotkacie konkretne liczby. Nie mniej, najłatwiej wytłumaczyć traffic porównując go do baru o godzinie 12 i 21. Ten pierwszy jest „mały”, a ten drugi „duży”.

    - unikalny odwiedzający (uu) – chyba jedyna racjonalna metoda obliczania trafficu. Unikalny odwiedzający, to Ty, wchodząc na nasze forum. Patrząc w zakładkę „uu”, będzie widnieć liczba „1”, nieważne ile razy jeszcze na nasze forum wejdziesz i ile podstron przejrzysz.

    - promocja – takim pojęciem określa się jakiekolwiek działanie mające na celu rozprowadzenie naszego produktu, na którym zarabiamy do ludzi. Zalicza się do tego zwykły spam, SEO (o czym później), social media i masa innych rzeczy.

    - target – znowu posłużymy się przykładem. Chcesz sprzedać Playstation 4. Twoim targetem będą więc nastolatki, chłopcy w wieku 13-17 lat. Inaczej mówiąc. na nich się skupisz. Ale pamiętasz również o tym, że są i starsi gracze, i, o dziwo, dziewczyny grające w gry, dlatego o nich nie zapominasz!

    - program/bot/tool – wspominamy już o tym tutaj, gdyż różne programy ułatwiające zarabianie w Internecie istnieją w każdej dziedzinie, nie tylko w SEO, jakby komuś mogłoby się wydawać. Na forum oczywiście jest przeznaczony dział do dzielenia się takimi narzędziami

    - content – jako, że ważny jest i przy tworzeniu strony, przy podnoszeniu konwersji, jak i pozycjonowaniu, to wspominamy już tutaj. Content to po prostu zawartość strony, coś co odwiedzający (bądź robot wyszukiwarki) ogląda, czyta. Content stawia się na najwyższym priorytecie, nawet na wyższym niż promocja naszego produktu. Dlatego zapamiętaj, content is a king!

    - reklamodawca – zależy to od metody, ale jeśli nie mamy własnego produktu, to możemy promować ten dostarczony przez reklamodawcę, za co otrzymujemy część zysków. W niektórych metodach, reklamodawca dostarcza nam tylko pochodne źródło zarobków, a my promujemy zupełnie inny produkt.

    - konkurencja – czyli coś, czego nikt nie lubi. Niestety, konkurencja istnieje praktycznie wszędzie, a jeśli w Waszej metodzie bądź niszy jej nie będzie, to jesteście prawdziwymi szczęściarzami. Na forum pokazujemy uczciwe praktyki walczenia z konkurencją. Jesteśmy zdania, że lepiej zaoferować od siebie coś lepszego i w ten sposób się wyróżnić, niż niszczyć pracę innych.

    - monetyzacja – krótko mówiąc, jest to proces, w którym pozyskujemy dzięki czemuś pieniądze. Zmonetyzować można np. swój fanpage na Facebooku bądź stronę internetową wstawiając na nią reklamy.

    - wypłata – tutaj musimy wyjaśnić już teraz, wypłaty realizowane są w zależności od serwisu na którym zarabiamy przelewem bankowym, czekiem, jednak najczęściej jest to po prostu Paypal. W inwestycjach korzysta się jeszcze często z innych portfeli internetowych. Przy okazji, system wypłat ma swoje oznaczenie:

    - Weekly - płacone pod koniec tygodnia kalendarzowego, zazwyczaj w poniedziałek.

    - Bi-weekly - płacone w przeciągu paru dni co każde dwa tygodnie

    - Net0 - płacone ostatniego dnia bieżącego miesiąca lub pierwszego dnia następnego miesiąca.

    - Net7 - płacone siódmego dnia następnego miesiąca.

    - Net15 - płacone piętnastego dnia następnego miesiąca.

    - Net30 - płacone 30 dni po danym okresie rozliczenia.

    2) Podstawowe metody zarabiania w sieci
    Wyróżnić możemy naprawdę wiele metod zarabiania w Internecie. Począwszy od klikania w reklamy (jednak odradzamy), poprzez systemy programów partnerskich, a kończąc na inwestycjach. Wiele sposobów zarabiania jest do siebie podobnych, część z nich wymaga od nas wkładu finansowego. Całe spektrum. Postaramy się w skrócie przedstawić te najważniejsze z nich.

     

    2.1) Jednak jeszcze wcześniej, chcielibyśmy wymienić i opisać rodzaje reklamy internetowej. Chodzi tutaj o różne typy akcji jakie musi wykonać odwiedzający, by ona się po prostu „spełniła”. Nie jest to łatwo ogólnikowo wytłumaczyć, dlatego przejdźmy do konkretów.

    Uwaga: CPA (Cost Per Action) to tak naprawdę ogólna nazwa na wszystkie sposoby reklamy opisane poniżej. Reklamodawcy płacą za wykonaną akcję przez odwiedzającego. A te akcje są oczywiście przeróżne.

    - PPA (Pay Per Acquisition) - kluczowa rola polega na płatności za wykonanie konkretnej akcji na stronie docelowej, np. zakup, przesłanie danych kontaktowych. Osoba reklamująca swoją firmę bądź usługi płaci za każdego użytkownika, który wykona pożądaną akcję. Niżej wyjaśnimy jak to wygląda od strony earnera.

    - PPI (Pay Per Install) - bardzo podobne do PPA, różnica jedynie w tym, że pieniądze dostajemy za zainstalowanie jakiegoś software’u.

    - PPC (Pay Per Click) - kluczowa rola polega na płatności za kliknięcie (w link, banner), natomiast nie za jego wyświetlenie. Osoba reklamująca swoją firmę bądź usługi płaci za każdego użytkownika, który przejdzie do strony reklamodawcy za pomocą bannera lub linku.

    - CPM (Cost Per Million) - tak jak nazwa mówi, jest to koszt 1000 odsłon strony internetowej. Koszt, a raczej stawka, jaką dostajemy od serwisu oferującego taki typ rozliczenia. Np. jeśli stawka CPM wynosi $2,34, to po prostu dostaniemy tę kwotę za 1000 odsłon reklamy na naszej stronie internetowej.

    - PPS (Pay Per Sale) - reklamodawca płaci właścicielowi strony internetowej określoną sumę (prowizję) za każdy zakup dokonany przez użytkownika, który został zachęcony przez tą witrynę do przejścia do sklepu reklamodawcy.

    - PP (programy partnerskie/sieci afiliacyjne) - najprościej mówiąc, „dogadujemy” się z jakimś reklamodawcą i pobieramy w zamian za jakąś wcześniej zdefiniowaną akcję (np. rejestracja na stronie partnera czy wpłacenie depozytu) otrzymujemy pieniądze.

    Przykład dwóch różnych systemów reklamowych na znanej stronie z torrentami (zauważcie jak ładnie buttony wpasowują się w kolorystykę strony i trochę "mylą" odwiedzającego):

     

    EKCOyin.png

    Oprócz rodzajów reklamy internetowej, istnieje również szereg pojęć z nią związanych. Są one obecne w większości metod. Wymienimy najważniejsze z nich:

    - CTR (Click Through Rate) - Wikipedia podaje definicję "współczynnika klikalności". Jest to wartość procentowa osób, które oprócz wyświetlenia reklamy/oferty, również w nią kliknęły (np. 5 osób kliknęło przy 1000 wyświetleniach, to CTR wynosi 0,5%).

    - CPC (Cost Per Click) - jest to współczynnik efektywności reklamy. Oprócz kliknięć, uwzględnia się w nim koszt emisji reklamy, co daje nam kwotę za jaką płacimy za jedno kliknięcie.

    - CR (Conversion Rate) - prosty wskaźnik, wskazuje w procentach ile wejść kończyło się poprawną, pełną konwersją oferty. Wraz z EPC fundamentalny czynnik, decydujący o wyborze najlepszej oferty.

    - EPC (Earnings Per Click) - bardzo mylące, gdyż oznacza średnie, statystyczne wynagrodzenie za 100 kliknięć, nie za jedno. Np. jeśli EPC wynosiło $0,27, oznacza to, że w ciągu 100 kliknięć, zainkasowaliśmy $0,27. Oczywiście EPC to nie krzywa, bo jeśli wpadnie nam lead, to automatycznie zmienia się EPC. Bardzo pomocny wskaźnik przy wyborze ofert do promowania w PPA/CPA.

    2.2) Blokowanie contentu

    Warto blokować swoją zawartość. Ludzie, za odblokowanie jej płacą, bądź wykonują akcje, za które my dostajemy pieniądze. Na tym polega właśnie CPA i PPA. I jak najczęściej będziemy to powtarzać - pamiętajcie o contencie. Jeśli będziecie mieli czym zachęcić odwiedzającego, wszystko pójdzie już z górki.

    Omówmy na początku kwestię ofert. Raczej tego w poranikach nie zobaczycie, więc warto poczytać o tym teraz.

    Otóż, oferty są różne, wymagają różnych akcji, dlatego dzielimy je ne kilka rodzajów:

    - e-mail submit - oferta najlepiej konwertująca, ale też z najmniejszą stawką. Do zaliczenia odwiedzający musi wpisać swój mail w formularzu i go na nim potwierdzić.

    - pin submit - tutaj odwiedzający musi podać swój nr telefonu, co kończy się dla niego zwykle płatną subskrypcją.

    - download - aby oferta została zaliczona, odwiedzający musi coś pobrać, najczęściej jakiś software.

    - credit card - sama nazwa mówi, do zaliczenia oferty, odwiedzający musi podać dane swojej karty kredytowej (zwykle to wystarcza). Jak się domyślacie, ciężej nakłonić do podania nr karty, niż telefonu, więc ten typ ofert konwertuje najrzadziej, ale z drugiej strony, stawka za taką ofertę jest najwyższa.

    Przykład oferty e-mail submit:

    Siak8RC.png

    Na co należy zwracać uwagę przy wyborze oferty (w kolejności od czynników najważniejszych):

    1) Dopasowanie pod naszą metodę i nasz landing page (patrz 4))

    To najważniejsza rzecz. Wszysko musi być spójne. Styl ma być ten sam, stosunek do odbiorcy ten sam. Targetowanie, bardzo ważna rzecz. Jeśli oferujesz coś związanego z grami, to szukaj ofert związanych z grami! Dalej, młodym wrzuć pin submit, przecież każdy młody człowiek ma teraz telefon. Starszym, możesz podrzucić ofertę z kartą kredytową, a jeśli nie jesteś pewny, to zawsze możesz je mieszać z innymi typami (o lockerze za chwilę).

    2) Landing page oferty

    Nie oszukujmy się, decyzja odwiedzającego o tym, czy wypełni ofertę, jest w dużej części podyktowana tym, co znajdzie w samej ofercie. Po nas, to reklamodawca musi zbudować jak "najwięcej zaufania na piksel".

    3) EPC i CR

    Wskaźniki bardzo ważne, weryfikujące to, czy oferta się po prostu dobrze sprzedaje. Znajdziecie je oczywiście w serwisie PPA czy CPA w którym zarabiacie (choć nie zawsze, ale od takich, które tego nie podają, daleko).

    4) Stawka

    Najmniej ważna, jednak to ona przyciąga uwagę. Pamiętajcie, mając do wyboru ofertę ze stawką $5 i CR 10%, a ofertę 10$ i CR 2%, z prostych obliczeń wynika, że ta pierwsze przyniesie Wam więcej dochodów!

    Dwie oferty, o różnych wskaźnikach i typach. Która lepsza? Nie możemy powiedzieć, że pierwsza, bo matematycznie tak nam wychodzi. Tematycznie są bardzo podobne, dlatego musimy zastanowić się który rodzaj akcji będzie lepiej konwertował.

    ZBbKLXp.png

    Ostatnia ważna rzecz, ogólnie przy blokowaniu contentu - gateway (bądź content locker).

    Jako, że nie było na tej stronie jeszcze obrazków, to niech tak zostanie, chociażby by nie było problemów na mobile.

    Gateway to z angielskiego brama, którą najpierw trzeba otworzyć (wypełnić ofertę), a następnie przez nią przejść (zwykle po wypełnieniu oferty, gateway znika automatycznie).

    Struktura gatewaya wygląda mniej więcej tak:

    Nagłówek (np. "Choose one offer from below to unlock content")

    Opis (np. "After providing valid information, this page will refresh with unlocked content")

    Nazwa oferty (klikalna)

    Nazwa oferty (klikalna)

    Nazwa oferty (klikalna)

    Nazwa oferty (klikalna)

    Jakaś stopka na dole

    Oczywiście, oprócz tekstu na górze, możemy też zmieniać wygląd - kolory, ramkę, a także wrzucić cały gateway w formie obrazka, jako tło. To kolejny etap tego, czy odwiedzający przejdzie dalej, dlatego warto się do tego przyłożyć. Większość próbuje odwiedzającemu wyjaśnić, że ten gateway to niby zabezpieczenie przed botami itd. Wszystko zależy od Was.

    Przykładowy gateway:

    UHoab4e.png

    Gotowe gateway'e możecie znaleźć na naszym forum w dziale Webdesign.

    [SKÓRKI] Gateway by Sagem (ponad 300)

    Gaming Gateways by Pjotr91

    2.2.1) PPA

    PPA, nazywane też PPD (Pay Per Download) bądź po prostu uploadingiem (kiedyś uploading kojarzył się wyłącznie z zarabianiem na serwisach typu Filesonic, Wupload i wstawianiem linków na warezy, z których za pobrania dostawaliśmy pieniądze) jest najwyżej na naszym forum. To nie przypadek, ponieważ jest to zdecydowanie najpopularniejsza metoda zarabiania na naszym forum. Ponadto, pod PPA zalicza się też CPA, ale to CPA, które polega na blokowaniu contentu za pomocą lockera (o tym za chwilę), a nie jako systemu płatności w reklamie internetowej. PPA nie należy do najtrudniejszych metod w zarabianiu, dlatego każdy może zacząć od tego, jeśli oczywiście będzie chciał.

    Kilka słów ogólnych na początek. W PPA oferujemy plik, który trzeba odblokować wypełniając ofertę, by móc go pobrać. Jest to metoda w której możemy zarabiać praktycznie na wszystkim. Możemy również promować się gdzie chcemy, a potencjalne zyski są nieograniczone. Co odstrasza wielu początkujących, zyski nie pojawiają się natychmiastowo. W zależności od Waszego wyboru niszy, mogą pojawić się nazajutrz, albo i za miesiąc. Zależy to od mnóstwa czynników, tj.: rodzaju promocji, konkurencyjności czy czasu w którym wystartujemy.

    Przy PPA trzeba wspomnieć czym są mirrory. Najprościej mówiąc, jest to layout (szablon) strony, który wyświetli się po wejściu odwiedzającego na stronę z naszym plikiem. Największa zaleta stosowania mirrorów, to fakt, że ludzie nie są przyzwyczajeni do takiego wyglądu strony - bo PPA raczej odstrasza, gdyż zdecydowana większość to fake content (patrz 3.2)).

    Kawałek jednego z mirrorów w serwisie PPA:

    ZXoXqky.png

    I to w zasadzie tyle teorii! Teraz wystarczy nam odesłać Was do poradnika Moriartiego, który jest naprawdę dobrze napisany i na początek będzie dobrą lekturą. Ponadto, polecamy poczytać spojrzenia na PPA innych osób – resztę poradników o PPA znajdziecie w tym dziale.

    Zaraz po dowiedzeniu się o co w tym wszystkim chodzi, trzeba wybrać serwis na którym chcemy zarabiać. Jak część z Was mogła już zauważyć, kilka serwisów ma u nas na forum własne działy. Jest to zrobione w celu sprawnej organizacji tematów, szybkiego przepływu wiadomości prosto od właścicieli i forumowego supportu. Warto zacząć od porównania polskich serwisów PPA, które choć już ponad 2 miesiące nie aktualizowane (naprawimy to), to dalej jest warte uwagi.

    Istnieje oczywiście wiele zagranicznych serwisów, które mają swoje tematy w dziale ogólnym.

    Większość serwisów posiada swoich oficjalnych mentorów gotowych pomóc początkującym użytkownikom. Wybierz odpowiadający Ci serwis, a następnie znajdź w jego dziale temat mentorski jeśli chcesz, aby taka osoba wprowadziła Cię w zarabianie na PPA. Nie pisz do wielu mentorów naraz, jest to naganne zachowanie, skutkujące brakiem pomocy!

    2.2.2) CPA

    CPA dział od PPA różni się tym, że Natomiast w CPA wstawiamy na naszą stronę specjalny kod, który blokuje jej zawartość (całość, część lub nawet obiekty Flash). Wtedy wyświetla się tzw. locker, gdzie wyświetla się spis kilku ofert, które odwiedzający może wybrać, by odblokować zablokowany przez nas content.

    I nie ma tutaj co więcej o tym mówić, można jedynie dodać, by zawsze sprawdzać sieć, po prostu czy wypłaca i czy nie "tnie" leadów. Chodzi o nie do końca sprawiedliwe względem użytkowników niezaliczanie ofert.

    Przy okazji, czasem jeśli zarobiliście 15$ za 5 leadów, to nazajutrz możecie ujrzeć, że stan Waszego konta zmalał o 3$. Dlaczego? Otóż, sieć zaliczyła jednego leada jako fraud, czyli ofertę, która nie spotkała się z wytycznymi reklamodawcy, by za nią zapłacić (np. nieprawidłowe dane). Proces walidacji takiego leada nazywa się scrubbingiem.

    2.3) Media Buying

    To bardzo ciekawa forma zarobku. I tutaj oddaję głos Kacprowi, który doskonale objaśnił ten sposób na pieniądze.

    Otwórzcie najpierw to, a potem a potem to.

    2.4) Social Media

    Social Media, czyli media społecznościowe szybko, jako metoda zarabiania, zyskują na popularności. Każdy się z nią spotkał, jednak wielu jest zdania, że to trudne zadanie. Nic bardziej mylnego!

    Podzielmy najpierw to zagadnienie na serwisy społecznościowe na których zarabiamy:

    - YouTube dział – na forum, ten najpopularniejszy serwis video służy przede wszystkim do promocji swoich plików z PPA, ale oczywiście YouTube ma swój model zarobku, z którego korzystają vlogerzy, ludzie nagrywający swoje granie w gry, czy panie mówiące co tam za kosmetyki sobie ostatnio kupiły. Jak ci spostrzegawczy zauważą, to wszystko zaczęło się w momencie, kiedy Google wprowadziło tzw. „Partnera” na YT, który miał możliwość czerpania procentu zysków z reklam wyświetlanych w trakcie bądź przed wyświetleniem video. Na forum znajdziecie mnóstwo poradników do tego, jak sprawić by nasze nagranie było wiarygodne (w przypadku PPA), bądź jakie działania podjąć by być wysoko w wyszukiwarce YT.

    - Facebook dział – coś co każdy zna, i każdy korzysta. A jeśli nie, to w sumie gratulacje. Zarabianie na nim skupia się praktycznie na fanpage’ach. Można je stworzyć na fali popularności czegokolwiek (np. Hera Koka Hasz LSD), rozwinąć odpowiednimi metodami, a następnie sprzedać na Allegro za niemałe pieniądze. Można też monetyzować fanpage, różnymi viralnymi aplikacjami (które po zezwoleniu na dostęp, dodają post na tablicę osoby korzystającej z aplikacji i wiele innych), blokować jakąś zawartość lockerem, do której link znajduje się w poście. Możliwości jest mnóstwo.

    - Twitter dział – trochę ominął Polskę, a w zarabianiu to już w ogóle. Przede wszystkim, najpopularniejsza metoda, to zbieranie followersów (śledzących nasz profil), a następnie sprzedawanie tweety (tamtejszych statusów) za pieniądze. Zależenie od tematyki, osoby, które od nas je kupią na pewno się znajdą. Można oczywiście robić to w drugą stronę.

    - Instagram - staje się cały czas coraz bardziej popularny, co oznacza również, że coraz bardziej atrakcyjny pod względem monetyzacji. Podstawą do zarabiania jest duża ilość obserwujących (można ich tez nazwać fanami) osób. Możemy zbierać obserwujących poprzez lajkowanie komuś zdjęć lub dodawanie kolejnych profili do naszej puli osób, które obserwujemy. Często ludzie odpowiadają w postaci dodania do obserwowanych naszego profilu, jeśli jest ciekawy. Tematyka naszego profilu może być różna, jednak dobrze jest wcześniej rozejrzeć się po sieciach afiliacyjnych i poszukać odpowiednich ofert w tematyce, w której chcemy prowadzić nasz profil. Bardzo dużym plusem jest możliwośc zmiany nazwy profilu w dowolnym momencie. Gdy już osiągniemy większa ilość fanów na naszym profilu to możemy zacząć próbę monetyzacji wstawiając zdjęcia z linkami do ofert (najlepiej darmowych i koniecznie takich, które można bez problemu wypełnić na smartfonach) i zachęcać ludzi do wypełnienia ich. Można również sprzedawać na naszym profilu miejsce na zdjęcia reklamowe zachęcające do obserwowania profilu naszego klienta lub do kupna jego produktu na naszym profilu, albo po prostu sprzedać nasze konto z dużą ilością obserwujących. Wybór należy do Ciebie!

    Istnieje też wiele innych serwisów[/ufl] jak np. Tumblr czy Pinterest, na których można się nieźle dorobić, wiadomo, że co serwis to inni ludzie, co innego im się będzie podobać, dlatego trzeba dobrze dobrać content do odpowiedniego serwisu.

    Czyli, nie przedłużając, najważniejsze w tym wszystkim jest odpowiedzieć sobie na pytanie: „Co ludzie, do których dotrze moja wiadomość/zdjęcie/cokolwiek polubią/skomentują/przekażą dalej?”. Musimy wczuć się w naszych odbiorców.


    2.5) Mailing
    Rzadko stosowana metoda na naszym forum. Nawet nie ma działu na naszym forum dla tego sposobu. Albo zarabia się na tym grosze, albo krocie.

    Co tu jest najważniejszego? Na pewno grupa odbiorców. Listę mailingową możemy kupić gotową (aczkolwiek pamiętajmy o kupowaniu tych legalnych, gdzie ludzie zgodzili się a otrzymywanie maili), bądź zbudować sami poprzez wstawienie formularza na stronę, by odwiedzający podał imię oraz adres email. Jest to czasochłonne, ale się zwraca. Plusem tej metody jest to, że kiedy mamy już grupę ludzi, wystarczy tylko stargetować ofertę bądź produkt pod nich i specjalnym narzędziem wysyłać ładnie sformatowane maile, by OR (Open Rate - współczynnik % ile osób maila otworzyło) był relatywnie wysoki.
    Ciężko powiedzieć coś więcej o tej metodzie, bo na forum nie mamy jeszcze speca od mailingu, albo się nie ujawnił. Może ty nim będziesz?




     

    2.6) Zakłady bukmacherskie
    Bukmacherka to nic innego niż obstawianie wydarzeń losowych. Głównie obstawia się różne wydarzenia sportowe, ale również można obstawiać wydarzenia typu kto np. wygra eurowizję.
    Często zdarza się, że sami możemy dogadać się z bukiem i samemu zaproponować jakiś zakład typu:
    Czy forum MC w dniu 15 grudzień 2014 roku po wpisaniu frazy "najlepsze forum do zarabiania w internecie" – będzie w top 10 google.

    Czy można zarobić na bukmacherce i ile?
    Można zarobić miliony, ale również można sporo stracić. Bukmacherka to nic innego jak gry hazardowe – dlatego trzeba znać umiar.

    Podstawowe pojęcia dot. bukmacherki:
    Zakład klasyczny:
    drużyna 1 gra z drużyną 2. Obstawiamy wygraną drużyny 1 , 2 lub remis(X).
    Filozofii dużej nie ma – obstawiamy 1 – jeśli wygra 1 to my wygrywamy. X i 2 analogicznie.
    Często bukmacherzy dają nam możliwość postawienia :
    1X lub 2X – co to ozn?
    1X – drużyna 1 nie przegra spotkania – nawet w przypadku remisu wygrywamy
    2X – analogicznie – jeśli drużyna 2 nie przegra spotkania - wygrywamy

    Handicap:
    przykładowo – spotkanie w piłkę nożną między drużyną X i Y. Handicap jest +1 na drużynę X. Jeśli wygra drużyna Y 1:0 to wygrywają zakłady obstawione na remis. Dlaczego?
    Wynik X vs Y 0:1 przy handicapie +1 dla drużyny X, dodajemy do wyniku 1 bramkę dla drużyny X, czyli wynik przy handicapie jest 1-1.

    Over/under:
    czyli zakład więcej/ mniej – przykładowo – spotkanie między drużynami piłka nożna X i Y. Under/over jest 2,5. Ozn. to że w zależności czy padnie w tym spotkaniu poniżej 3 bramek lub powyżej 2 bramek można wygrać. Jeśli padną tylko 2 bramki – wygrywa zakład under 2,5. Jeśli padną 3 bramki lub więcej wygrywa zakład over 2,5.

    Czy warto kupować płatne typy?
    Nie polecam. W większości przypadków jest to naciąganie. Nie ma pewnych typów. Jeśli ktoś pisze, że ma 100% pewne typy – jest naciągaczem.

    W czym forum Make-cash.pl może pomóc w zarabianiu w bukmacherce?
    Na forum MC można znaleźć bardzo wiele pomocnych poradników, dzięki którym można naprawdę zarobić fajne pieniążki. Polecam poradniki z tego działu.

    Niezbędnik typera

    Analiza bukmacherska

    Internetowe firmy bukmacherskie:
    Bet at home - https://www.bet-at-home.com/pl
    Bet365 - http://www.bet365.com/
    Betfair - http://www.betfair.com/
    BetGun - https://www.betgun.com/
    Betsson - https://www.betsson.com/pl/
    Bwin - https://www.bwin.com/pl
    Expekt - https://pl.expekt.com/
    Pinnacle - http://www.pinnaclesports.com/
    Sportingbet - http://pl.sportingbet.com/
    Unibet - https://pl.unibet.com/start
    Williams Hill - http://sports.williamhill.com/bet/pl 


    2.7) Inwestycje
    Inwestowanie pieniędzy w internecie jest bardzo proste i szybkie... tylko jak to zrobić żeby nie wtopić tony pieniędzy? Możemy inwestować w na stronach typu HYIP, wiążą się one z bardzo dużym ryzykiem, ale również bardzo dużym procentem zwrotu (możemy zarobić paręset procent w ciągu dnia). Inwestować możemy również w opcje binarne oraz w bardzo popularne ostatnimi czasu - kryptowaluty. Inwestować możesz też w pewniejsze oferty takie jak lokaty, fundusze oszczędnościowe itp. Najważniejsze, aby Twoje pieniądze nie stały w miejscu, bo wtedy nie zarabiają na siebie! Staramy się gromadzić jak najlepsze informacje na temat inwestowania w internecie w naszym dziale na forum]http://make-cash.pl/inwestycje-f5/]naszym dziale na forum. Zapoznaj się dokładnie z programem zanim w niego zainwestujesz, dowiedz się czy firma nie jest SCAMEM - czyli programem, który przestał wypłacać pieniądze. Inwestycje mogą być bardzo lukratywne lub mogą spowodować straty...ale kto nie ryzykuje ten nie zyskuje!


    2.8) Konkursy
    Wielu z Was pewnie teraz rozmyśla, jak na konkursach można zarabiać? Otóż można. Może nie do końca metodami fair play, ale zawsze. Wszystko polega na śledzeniu stron z konkursami, czy też naszego działu, gdzie użytkownicy dzielą się takowymi konkursami. Następnie, zależnie od zadania konkursowego, spędzamy masę czasu na poprawieniu naszego wyniku, czy wysłaniu jak najlepszej pracy konkursowej. I wtedy zależy, jeśli wybiera jury – zawsze może się nie udać. Ale jeśli decyduje liczba głosów, czy czas wykonania czegoś, to już przy pomocy innych ludzi, bądź innych narzędzi, jesteśmy w stanie zgarnąć niezłe fanty.

    2.9) Inne metody zarobku
    Na forum istnieje też dział, w którym znajdują się inne metody zarabiania w Internecie, nie pasujące do tych wymienionych wyżej. To kolejny dowód na to, że zarabiać można na wszystkim, trzeba tylko próbować. Zamieniać myśl w czyn. Nie uda się? Głowa do góry i idziesz dalej.
    Warto też zajrzeć do działu z ofertami współpracy, podział prac jest naprawdę dobrym pomysłem, szczególnie przy większych projektach.

    3) Szukanie niszy i wykorzystanie jej poprzez stworzenie produktu końcowego

     


    3.1) Pomysł
    Jak wcześniej pisaliśmy, nisza to coś od czego trzeba zacząć praktycznie każdy biznes. Jeśli mamy już swój własny produkt, to oczywiście omijamy krok rozmyślania nad niszą. Ale trzeba zawsze od czegoś zacząć.

    W każdej metodzie nisza wygląda trochę inaczej. Głównie ma to być coś na co jest zapotrzebowanie, a nikt jeszcze tego w pełni nie dostarczył.

    Dlatego, w PPA niszą może być plik, który jest często pobierany, ale jest mało dostępny w sieci. Wtedy wkraczamy my, promujemy go i wpadają nam leady, czyli pobrania w tym przypadku, za co dostajemy pieniądze. Przy okazji, zapraszamy do działu, gdzie takowe pomysły na nisze się znajdują (ale nie gotowce!).

    W social media możemy zarabiać na kuponach (czyli bezpośrednio na ofertach z kuponami), na filmach gdzie coś ważnego/skandalicznego się dzieje. Musimy zainteresować odwiedzającego, musi on to chcieć odblokować.

    Programy partnerskie działają trochę inaczej, szczególnie takie jak Clickbank lub program Amazonu. W tym pierwszym, szukamy gotowego produktu cyfrowego od vendorów (sprzedawców) i go promujemy. Za to dostajemy procent ze sprzedaży. Ten drugi działa identycznie, jedynie sprzedajemy dobra materialne. Tutaj nie musimy myśleć nad niszą – zrobili to za nas sprzedawcy, dlatego też dostają część zysków.

    Google Adwords Keyword Tool to narzędzie, którego nie można pominąć przy sprawdzaniu czy nas pomysł ma zapotrzebowanie rynkowe

    KCuHVbD.png

    Dalej, w wielu metodach nisza to po prostu pomysł na produkt. Ciężko będzie nam teraz opisać proces szukania niszy. Jeden jest zwolennikiem metody intuicyjnej – ot, coś zobaczyłem w telewizji czy Internecie i pomyślałem, że dobrze by było to sprzedać. Drugi woli posiłkować się Google i ich usługą Google Trends. Trzeci znowu kupi ten pomysł od kogoś innego. Możliwości jest wiele, niestety tego nie da się przeskoczyć i tutaj trzeba pomyśleć. Przysłowiowa żarówka nad głową musi nam się zaświecić.

    3.2) Wykonanie

    Jeśli mamy już coś w głowie, i co ważne, dokładnie sprawdziliśmy zapotrzebowanie na to (wyszukiwarką, pytaniem znajomych itd.), wtedy możemy podjąć się wykonania.

    Mamy do dyspozycji dwie drogi:

    - real content – jest to produkt prawdziwy, realny, czyli to co oferujemy jest zgodne z opisem. Metoda etyczna, aczkolwiek wiadomo, że trudniejsza w realizacji, ale na pewno długoterminowa.

    - fake content – to, z czym wielu zaczyna, bo kusi bardzo. Czyli oferujemy coś fajnego, a w środku nie ma nic, lub jest coś zupełnie innego. Cały myk polega na tym, że nie zawieramy w większości przypadków umowy, więc nie ponosimy za coś takiego konsekwencji.Jednak kiedy sprzedajemy już coś za pieniądze, a nie wypełnianie ofert, wtedy możemy mieć problemy i przed tym przestrzegamy!

     

    Kilka podstawowych rad odnośnie wykonania produktu końcowego:

    - na każdym kroku dbaj o jakość, to ci się zwróci, obiecujemy.

    - wyróżnij się, niech konkurencja zostanie w tyle już na początku.

    - obserwuj zmiany, jeśli konkurencja też postanowiła się wyróżnić, prześcignij ją czymkolwiek.

    - nigdy nie chwal się tym co stworzyłeś, ludzie od razu wykorzystają Twój pomysł (odliczając zaufanych znajomych, im możesz!).

    4) Miejsca umieszczenia produktu, czyli strony internetowe, filmiki, obrazki itd.
    Umieścić swój produkt możemy albo we własnym, przygotowanym przez nas miejscu, albo na platformie jakiegoś serwisu. Wszystko ma swoje wady i zalety.



    Otóż, wstawienie filmiku w jakiś darmowy player, a potem na stronę i promowanie jej w wyszukiwarce mija się z celem. Robimy wszystko dookoła. Lepiej jest go wrzucić od razu na YouTube i promowanie w tamtejszej wyszukiwarce. Natomiast, wrzucenie tekstu (oprócz kilku serwisów jak np. pastebin) to praktycznie tylko strona internetowa, nasza, własna.

    Do takiej strony potrzebujemy hostingu i domeny, to jest must have. Mamy specjalny dział, gdzie dzielimy się dobrymi ofertami na hostingi, domeny, VPSy oraz inne. Pamiętajcie, hosting ma wytrzymać potencjalny ruch, kontakt z hostingiem też musi być sprawny i szybki.

    To co umieścimy na hostingu możemy napisać od podstaw sami w HTML-u i CSS-ie( i dział Webdesign i dział Webdesign), bądź posłużyć się jakimś CMS-em (System Zarządzania Treścią).


    Na forum mamy działy dwóch CMS-ów, których użytkownicy najczęściej używają w zarabianiu przez Internet:



     

    - Wordpress (dział) – zdecydowanie najpopularniejszy CMS. Ogromnym plusem jest możliwość spersonalizowania absolutnie wszystkiego do swoich potrzeb, ładna spójność wszystkich form na takim blogu (bądź nie, są szablony, które z Wordpressa robią inne typy stron), oraz bardzo dobre przystosowanie pod promocje w wyszukiwarkach oraz social media.

    - Blogger (dział) – usługa Google’a, znalazła grono zwolenników, gdyż wszystko było banalne w obsłudze, było całkowicie darmowe (strona stała na serwerach Google’a, a domena mogła być darmową subdomeną adres.blogspot.com). Jednak nie da się w nim zrobić wszystkiego, dlatego powoli odchodzi do lamusa.

    Istnieją oczywiście inne platformy, takie jak Drupal czy Joomla, a nawet silniki forumowe. Wszystko trzeba wybrać pod swój pomysł, coś co najlepiej się sprawdzi.

    Jeśli produkt to Ty, jako aktor, to scena za Tobą jest właśnie tzw. landing page. Jest to strona, która jest nastawiona pod wstawianie treści reklamujących nasz produkt. I tak, pod landing page może być podpięta inna strona, która jest tylko dostarczycielem contentu (i tu też, może dostarczać content dla odwiedzającego lub wyszukiwarki, wyjaśnimy to w następnym punkcie). Oczywiście, są gotowe szablony pod to, można je robić samemu, są pod to narzędzia. Landing page może wyglądać bardzo zróżnicowanie.





     

    Przykłady landing page'a (jeden dodatkowo z formularzem):

    vo18mFc.png

    Kilka podstawowych zasad dobrego landing page’a:



     

    - umieść wszystkie formy przekazu informacji. Ściana tekstu na nikogo nie działa zachęcająco. Dlatego, choć tekst ma stanowić większość contentu (wyszukiwarki „czytają” tylko tekst), to nie zapominaj o wielu obrazkach, a także filmiku czy prostej animacji (nie obciążającej zbytnio strony!).

    - wypisz wszystkie możliwe cechy produktu – ogólnie, czym więcej tym lepiej, jednak wiadomo, jest jakaś granica. Tzw. features to chyba najważniejszy punkt, najbardziej buduje się na nim opinia o produkcie. Oczywiście pisz zgodnie z prawdą, bo inaczej mogą być potem problemy. Pamiętaj o tym, że oferujesz suport, być może też i gwarancję, nie zapominaj o niczym!

    - zdobądź bądź wymyśl kilka opinii (testimontials). Jak „ficzery” najbardziej budują opinię, tak recenzje produktu przechylają szalę na naszą stronę. Tylko lepiej dla Ciebie, jeśli będą prawdziwe. Mogą być podrasowane profilowymi rzekomych osób, filmik z recenzją to już najwyższy poziom zaufania i podnoszenia konwersji.

    - zadbaj o czytelność! Twoją porażką będzie użycie scrolla przez odwiedzającego. Ma przeczytać on wszystko, od deski do deski. Dlatego, zmieniaj rozmiar czcionki, formatowanie, cytaty, ważniejsze rzeczy wyszczególniaj, co chwilę zastosuj obrazek.

    - link do produktu. Fachowo nazywany CTA (Call-To-Action). To również zależy od metody, ale najczęściej jest tak, że odsyłamy do naszego produktu z landing page’a. Dzisiaj nie wystarczy już zwykłe hiperłącze „click here”. Dzisiaj ma być to wielki, świecący button, z napisem „checkout”, jakimś koszyczkiem zakupowym w tle i zmyśloną promocją, że zostało tylko 5 sztuk po takiej cenie. Oczywiście to tylko przykład, i to słaby, wszystko pozostawiamy Waszej inwencji twórczej.

    - pamiętaj o wejściach mobile, czyli z komórek i innych urządzeń przenośnych! Ponadto, co wiążę się również z tym, miej szablon, który będzie dopasowywał się do wielkości ekranu (Responsive Web Design). Nie chcemy przecież tracić cennych odwiedzających przez to, że tekst będzie rozjechany na ekranie ich smartfonów!



     

    5) Puszczenie w świat tego co stworzyliśmy, czyli promocja
    Kiedy myślisz, że już większość za Tobą, to możemy Ci w sumie przyznać rację, ale przed Tobą najważniejszy krok. Bo cokolwiek byś genialnego nie stworzył, bez promocji nie zarobisz ani grosza. Dlatego mnóstwo pomysłów spala na panewce, ponieważ nie ma środków na ich promocję. Ale spokojnie, wszystko da się wypromować również za darmo.

    Promowanie to naprawdę obszerna dziedzina, dlatego, żeby kiedykolwiek skończyć ten tekst, opiszemy go w podstawach podstaw.

    Niezależnie, czy promujemy link do naszego filmiku na YouTube, czy adres strony internetowej, czy jakikolwiek inny link do jakiegoś serwisu, to możemy to robić na kilka sposobów:





     

    5.1) Pozycjonowanie, czyli Google nie służy tylko do szukania

    Pozycjonowanie (lub SEO), via Wikipedia: procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

    Działania te możemy podzielić na dwa etapy:

    - pozycjonowanie (choć teraz lepiej nazwać to budowaniem linków) - działamy w Internecie, udostępniając nasz link w przeróżne miejsca

    - optymalizacja (lub audyt) - działania na stronie, pisanie contentu przyjaznego dla wyszukiwarek, dostosowywanie strony po prostu pod to, co lubi wyszukiwarka



     

    Pozycjonowanie było kiedyś bardzo łatwe... tak łatwe, że manipulować można było praktycznie wszystkim:

    kretyn.jpg

    Jak mogliście zauważyć, SEO na forum podzielone jest na dwa działy. Są to:

    - white hat - pozycjonowanie etyczne, zgodne z regulaminami wyszukiwarek. Jest to proces dłuższy, ale bezpieczniejszy - praktycznie nie stanowi zagrożenia dla witryny w postaci wykluczenia z wyników wyszukiwania.

    - black hat - odwrotność pozycjonowania etycznego, wbrew regulaminom wyszukiwarek. Jest to proces krótszy od White Hat SEO, ale niosący za sobą ryzyko - nieumiejętnie stosowany kończy się wykluczeniem z wyników wyszukiwań.


    Oczywiście te dwa terminy mogą się zazębiać. Niektórzy wyszczególniają jeszcze grey hat, czyli coś pomiędzy.

    W dziale white hat znajdziecie więcej optymalizacji, tak już jest, że idziemy z natury na łatwizę. Natomiast w dziale black hat sposoby i miejsca gdzie warto umieszczać linki do strony, a przede wszystkim działy dedykowane narzędziom, które wykonują dużą część roboty w pozycjonowaniu za nas.


    Zanim przejdziemy do sypania linkami (bo nie ma sensu pisać tego samego co jest w tematach na forum), chcę powiedzieć jak SEO ma się do zarabiania w Internecie jako metoda promocji. Otóż, pozycjonowanie to obok social media, największa baza ludzi do pozyskania (a raczej trafficu, trzymając się fachowego języka). Wiadomo, że nie każdy biznes pasuje pod promowanie za pomocą pozycjonowania, ale zawsze warto się nad tym zastanowić. Już powiemy, że nie jest to łatwe. Jest przede wszystkim długotrwałe i na te wysokie wyniki trzeba pracować, nawet jeśli się je już osiągnęło, to trzeba je utrzymać, bo konkurencja nie pozostaje bierna i chce wskoczyć na szczyt za nas. Co warto dodać, odwiedzający z wyszukiwarek są najlepsi pod kątem stargetowania, gdyż szukając już czegoś, są zainteresowani tym, co my oferujemy (jeśli nasz opis strony pokrywa się z tym co na niej jest).

    Koniec masła maślanego, przejdźmy do konkretów.
    1) Najlepszy poradnik dotyczący pozycjonowania dla początkujących
    2) Jak wykorzystać Google Webmaster Tools w działaniach SEO
    3) Rank Checker Ace - Monitoruj rankingi za darmo!
    4) Spis 100 darmowych narzędzi do stosowania w pozycjonowaniu white hat





     

    To oczywiście same podstawy. W działach, o których wspomnieliśmy jest jeszcze mnóstwo przydatnych informacji.

    5.2) Social Media, dotrzyj bezpośrednio do odbiorcy

    Możemy promować naszą zawartość poprzez serwisy Social Media (np. Facebook, Twitter, Instragram, Pinterest). Należy się mocno zastanowić nad tym, który serwis będzie najlepszy dla nas i tam skupić swoje siły. Facebook będzie odpowiednim miejscem dla większości przedsięwzięć. Zacznij od stworzenia fanpage, udzielania się w grupach, na innych fanpage'ach itp. Czasem czysty spam przynosi skutek, a czasem lepiej zastosować mądre i wartościowe komentarze. Pamiętaj, żeby zawartość Twojego Fanpage'a zachęcała, a nie odrzucała potencjalnych odbiorców, ma być jak najbardziej interesująca dla nich. Dobrym wyjściem są tutaj humorystyczne wpisy, ciekawostki z danej dziedziny, ostatnio moda jest na porady z różnych dziedzin życia. Wystarczy pomyśleć, co ludzie będą chętnie czytać i podawać dalej.

    Przykład zbierania trafficu na stronę za pomocą fanpage'a:

    VfUO2Cd.png

    Jeżeli Twoja nisza/produkt jest skierowany głównie do kobiet, zainteresuj się takimi serwisami jak Instragram oraz Pinterest. Głównie korzystają z nich kobiety, które chętnie klikają w linki, łatwo nawiązać z nimi interakcję.

    Youtube jest również serwisem Social Media skupiającym się jedynie na filmach, aby dowiedzieć się więcej, odwiedź dział o nim.

    Serwisy Social Media mogą być dla Ciebie sporym źródłem ruchu na stronie jeżeli dobrze je wykorzystasz, ale mogą być również marnotrawieniem czasu jeśli zrobisz to "na odwal".

    Zajrzyj do naszego działu poświęconego Social Media, aby rozwinąć swoją wiedzę o metodach pozyskiwania ruchu w ww. serwisach.

    5.3) Spamowanie, też metodą

    Etyczność spamowania odstawmy teraz na bok, nam chodzi przecież o zarabianie.

    Po tę metodę promocji sięgają ci, którzy nie chcą czekać - pozycjonowanie nawet przy dobrych wiatrach, wymaga kilkanaście dni, by wskoczyć na wysokie pozycje (jeśli zaczynamy od zera). W social media też trzeba trochę budować bazy fanów czy innych ludzi, którzy obserwują nasze treści.

    A tak, wpisujemy frazę, która jest powiązana z naszym produktem w wyszukiwarkę i po kolei, od najwyższych wyników, wchodzimy na te strony i tam działamy. Jak działamy? Najczęściej operujemy komentarzami, one pozwalają wpisać treść, a przede wszystkim klikalny link. Oczywiście, wystrzegajmy się stron, gdzie komentarze są przed publikacją akceptowane. Każdy rozpozna spam.

    Jednak spamowanie ma tylko jedną zaletę - szybkość dotarcia do ludzi. Racjonalność takiego działania, można wyjaśnić poprzez fakt, że niektóre nisze są okresowe, najprostszym przykładem jest jakaś walka transmitowana w TV, za którą trzeba zapłacić w systemie PPV (Pay Per View). Wiadomo, kilka dni po walce, nikt już raczej jej nie będzie szukał, oprócz zapaleńców, którzy muszą to obejrzeć już po poznaniu zwycięzcy.

    I na tym zalety spamowania się kończą. Linki naszej strony wstawione w komentarze nie przydadzą się w pozycjonowaniu (a mogą nawet zaszkodzić), gdyż wyszukiwarka takie linki rozpoznaje. Ponadto, raczej nikt nie będzie dobrze kojarzył naszej strony poprzez taką metodę promowania się (chyba, że zaoferujemy naprawdę dobry content). Musimy również ciągle pracować, spam przecież zaraz na stronach niknie, bądź jest usuwany.

    Po prostu, zastanówmy się kiedy potrzebujemy spamowania, a kiedy lepiej się bardziej przyłożyć, bo i tak mamy czas i sięgnąć po inną metodę promocji.

    Zajrzyj na nasze forum, jest tam przedstawionych naprawdę wiele metod promowania swojej strony/contentu. Między innymi:

    Promowanie na bubblews.com

    Jak promować się na Pastebin.com?

    Pastebin Promowanie w stylu AmXuLiC

    5.4) Inne

    Tak jak zarabiać można na wszystkim, tak promować można wszędzie. Reklama w Internecie jest wszędzie. Dlaczego jej nie opisaliśmy? Procesu tworzenia np. kampanii PPC czy jakichś akcji interaktywnych? Otóż, nie chcemy wrzucać Was od razu na głęboką wodę. Bo w przeciwieństwie do pozycjonowania i social media, tutaj już w grę wchodzą pieniądze z których możemy nie mieć naprawdę nic. Ustalamy budżet, płacimy, a potem widzimy pojedyncze kliknięcia w Google Analytics. Jesteśmy zdania, że kto będzie chciał, to sam do tego dojdzie.

     

    6) Co dalej?
    To chyba najdłuższy tekst, jaki kiedykolwiek napisałem (ogólnie, pisał jeden czerwony, ale reszta Administracji pomagała, tam gdzie ja nie mogłem!). Dziękuję Ci za przeczytanie, czy całego, czy nawet części i gratuluję zarazem wzbogacenia się o nową wiedzę, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości.

    Każdy kiedyś zaczynał, może to zabrzmi jak dobre bajki, ale z takich społeczności wykształciło się wielu obecnych milionerów. Bo w pewnym momencie, kiedy mamy już coś dobrego, to chodzi tylko o skalowalność.

    Jednak zanim będziesz milionerem, będziesz musiał pokonać wiele, by wejść na szczyt. Na początku też będą atrakcje! Takie jak moment, kiedy wypłacisz z bankomatu swoje pierwsze zarobione pieniądze w Internecie, czy dostaniesz powiadomienie na maila, że na konto Paypal wpłynęła pokaźna wypłata. To niezapomniana chwila, każdy tutaj ją pamięta.

    Chcemy jeszcze Ci powiedzieć, byś nie przejmował się opinią innych. Z własnego doświadczenia wiemy, że znajomi zapewne powiedzą, żebyś dał sobie spokój i nie dał się naciągnąć oszustom, a rodzice, sprzed komputera będą Cię gonić do nauki. 

    Wszystko się zmienia, u jednych i drugich, kiedy zobaczą pieniądze na własne oczy. Wtedy pytają Cię jak to zrobiłeś.


    Nie pozostaje nam chyba nic innego, jak życzyć powodzenia. Mamy nadzieję, że forum pomoże Wam w dojściu do swoich celów i ... Be rich as fck! 

    Administracja Make-Cash.pl


    Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt. 1) lit. B ) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzegamy, że dalsze rozpowszechnianie artykułów publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.
    Gdyby jednak miało dojść do wykorzystania utworów zamieszczonych w dziale Elita forum Make-Cash.pl na zasadzie licencji art. 25 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, to cena za utwory opublikowane w dziale Elita forum Make-Cash.pl wynosi 1000 (słownie Tysiąc) euro za sztukę.