Skocz do zawartości

Wysoki koszt reklam na fb


Gość kwalejko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kwalejko

Witam,

posiadam na fb stronę: https://www.facebook.com/wartozobaczycpl/

Poprzez tę stronę organizuję wycieczki i ogłaszam je w formie wydarzeń, np. https://www.facebook.com/events/1162093937216365/

Przeznaczam np, 20 funtów na dzień wyświetlania reklamy. Z tego mam np. 2000 wyświetleń. Kiedy zwiększam budżet na dzień np. na 40 funtów, wówczas ilość wyświetleń zwieksza się np. do 2500 dziennie (tylko o 500 więcej w stosunku do do tego jak inwestuję 20 funtów).

Podobnie dzieje się, jak reklamuję zwykły post ze zdjęciem bez żadnych napisów.
Oczywiście reklama jest ukierunkowana na rynek londyński, język polski.
Starałem sie zawężać odbiorców, np zainteresowanych tylko turystyką. Zawsze ten sam efekt.

Za pomoc z góry dziękuję.
Krzystzof

Edytowane przez kwalejko
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

@kwalejko Jakiej zmianie ceny? Maksymalnej czy jak? Że przy wyższej maksymalnej cenie dotrzesz do większej ilości osób? To się zgadza.

Co do reakcji, nie wolisz jej zmienić na przeniesienie do formularza z zapisem na wycieczkę? Albo po prostu własnej strony z informacjami?

CR to conversion rate - w tym wypadku chodzi mi o to jaki % ludzi klika w Twoją reklamę. Czym ciekawsza reklama, tym więcej osób klika w nią, a w ten sposób dla Facebook'a bardziej opłacalne jest pokazywanie Twojej reklamy i obniża się CPC (koszt jednego kliknięcia). 

Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza
Gość kwalejko

@krt: reklamę daję na 2-3 tygodnie, nic się nie zmienia
@Ciamciaj: chodziło o wzrost wydatku np z 20 funtów na 40 funtów dziennie. Też reklame przekierowuje odrazu do konkretnej strony z wydarzeniem. Tak czy inaczej to sie nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Ciamciaj napisał:

CR to conversion rate - w tym wypadku chodzi mi o to jaki % ludzi klika w Twoją reklamę. Czym ciekawsza reklama, tym więcej osób klika w nią, a w ten sposób dla Facebook'a bardziej opłacalne jest pokazywanie Twojej reklamy i obniża się CPC (koszt jednego kliknięcia). 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. CR to nie to samo co CTR, i to o czym piszesz to właśnie CTR. 

@kwalejko skup się na obrazku. W 95% CPC zależne jest od CTR, a CTR od tego jaki masz obrazek. Znajdź obrazek, który ma coś wspólnego z tym co reklamujesz, ale jednocześnie jest mocno click-baitowy.

fb iz my luv

Odnośnik do komentarza
Gość kwalejko

Widzę, ze nie rozumiecie całkiem problemu.

Mam jeden obrazek z opisanym wydarzeniem, który reklamuję. Ustawiam koszt reklamy na 20 funtów dziennie przez tydzień. W tym czasie średnio każdego dnia reklama wyświetla się np. 2000 razy.
Po tygodniu zwiększam koszt reklamy np. do 40 funtów dziennie (nie zmieniając żadnych innych ustawień, zdjecia, opisu). Po zwiekszeniu o 20 funtów dziennie, mam załóżmy nie tak jak bym chciał 4000 bądź więcej wyświetleń dziennie, ale tylko 2500. Czyli dodatkowe 20 funtów generuje tylko 500 wyświetleń dziennie.

Odnośnik do komentarza

@Arif Zgadza się, nie wiem co mi się w nocy ubzdurało, miałem w głowie nie conversion a click rate. Tak czy siak, chodziło nam o to samo, a sprowadza się to do lepszej grafiki/tekstu reklamy. 

@kwalejko Raczej Ty nie czytasz ze zrozumieniem o czym mówimy. Pierwsze osoby do których trafiasz są najtańsze jakby dla Ciebie, kolejne są już trudniej dostępne (bo np mają inne zainteresowania które u nich zajmują spot reklamowy, lepiej płatne zainteresowania) i musisz więcej zapłacić aby do nich dotrzeć. Wyobraź sobie to jako przetarg kto zapłaci więcej dla FB za wyświetlenie reklamy, bo przecież liczba reklam dla danej osoby jest ograniczona. Dochodzi do tego jeszcze Twoje CTR czyli to czy ludzie klikają w Twoje reklamy, tak aby FB zarobiło (opłacało się je wyświetlać). 
Przypadek co do CPC:
1. Słaba reklama, mało ludzi klika, żeby FB zarobiło dużo musi być wysokie CPC.
2. Dobra reklama, ludzie chętnie klikaj, żeby FB dużo zarobiło CPC może być niższe bo ludzie klikają. 

Jest to algorytm, który maksymalizuje dla nich dochód. 


 

Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza
Gość kwalejko

Ok, rozumiem. Czyli nie jestem w stanie nic zrobić. Myślałem, ze to ja coś źle robię.

W pewnym momencie miałem ustawione na 20 funtów dziennie wyświetlanie reklamy. Przynosiło to ok. 2000 wyświetlen. Zwiekszyłem wydatek dzienny do 200 funtów. Okazało, że za 180 funtów miałem TYLKO 800 wyświetleń dziennie.

Dziękuję, za udzielone informacje.

Odnośnik do komentarza
Gość kwalejko

Tak, masz racje. Tylko, ze nawet jak sie wyśilę to nie zmieni faktu, ze zwiększając wydawaną dzienną kwotę za każde dalsze wyświetlenia będę płacił więcej niz przed podwyższeniem tej kwoty.
jeśli masz jakiś pomysł, to proszę podziel się nim.

Ja w tej chwili tworzę, kilka reklam po 20 funtów, a nie zwiększam wydanego budżetu dla jednej reklamy, ale nie o to mi chodzi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .