Skocz do zawartości

Blog Ziemnego

  • wpisów
    19
  • komentarzy
    60
  • wyświetleń
    22 172

Wujek Ziemny

2 924 wyświetleń

copywriting

Pisząc artykuł pod copywriting, czy to dla klienta, na swoją stronę, nawet zwykłego e-mail'a, powinieneś trzymać się tych czterech zasad:

  1. Odpowiedź PILNIE potrzebna
  2. UNIKALNOŚĆ jest kluczem
  3. Pokaż, że jesteś WIARYGODNY
  4. Oferta PRZYJAZNA klientom

1. Odpowiedź PILNIE potrzebna

Oznacza to, że klient powinien odpowiedzieć od razu, a nie później (czyli najczęściej nigdy...).

Pisząc artykuł zastanów się nad następującą kwestią - co mogę napisać, by ludzie odpowiadali mi natychmiast?

Oto dwie rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę, by dodać nieco "pilnej potrzeby odpowiedzi" do Twojego artykułu:

  • Oferta limitowana - jeśli coś występuje w ograniczonej ilości, ludzie chcą to mieć zanim to coś zniknie,
  • Opisanie problemu - tym co najbardziej interesuje ludzi to... oni sami. Im większy problem im przedstawisz, tym bardziej będą chcieli otrzymać rozwiązanie tego problemu. Im lepiej zrozumiesz ich problemy, tym lepiej.

2. UNIKALNOŚĆ jest kluczem

To to, co sprawia, że Twoja oferta wyróżnia się wśród innych. Bycie unikatowym od razu zgarnia uwagę czytelników, ponieważ nikt nie chce w kółko czytać tego samego. Klienci mogą też po prostu być niezadowoleni z tego co oferują im inni.

Aby dodać unikalności swojemu tekstowi możesz przedstawić:

  • Inne funkcje - czy jest jakaś funkcja Twojego produktu lub usługi, której nie mają pozostali? Nie musi być lepsza, wystarczy INNA,
  • Korzyści - czy jest jakaś dodatkowa korzyść wynikająca z zakupu Twojego produktu, o której nikt wcześniej nie wspominał?
  • Historia - czy Twój produkt posiada jakąś ciekawą historię związaną z jego powstawaniem lub użytkowaniem? Ludzie kochają historie. Historie zwiększają sprzedaż i kropka.

3. Pokaż, że jesteś WIARYGODNY

Daj ludziom powód, by Ci uwierzyli. Nie bądź leniwy - im więcej dowodów wiarygodności, tym lepiej.

Oto kilka rzeczy, które możesz ująć w artykule:

  • Demonstracja - w jaki sposób mogę pokazać ludziom, że produkt działa? Film? Case study?
  • Edukacja - tutaj bywa różnie, ponieważ jeśli nauczysz klienta zbyt wiele, po prostu tego nie kupi. Ucząc poprzez artykuł pokazuj po prostu, że wiesz o czym piszesz.

4. Oferta PRZYJAZNA klientom

Pomoże to klientowi podjąć decyzję o zakupie. Twoim celem jest sprawienie, by podjęcie decyzji o kupnie następowało bez większego zastanowienia. Spraw, by było to jak najprostsze (i z jak najmniejszym ryzykiem dla klienta). 

Oto kilka elementów, które sprawią, że oferta będzie wyglądać bardziej przyjaźnie:

  • Gwarancja - spraw, by oferta była jak najmniej ryzykowna z perspektywy klienta. Chcesz im pokazać, że jesteś pewien swojego produktu.
  • Okres próbny - pozwól klientowi wypróbować swój produkt za darmo. Spraw, by zapłacili dopiero, gdy będą zadowoleni. Albo lepiej, pozwól im zatrzymać produkt nawet po tym, jak zdecydują się na jego zwrot. Do tego akurat potrzeba "jaj", ale pokaże to innym jak bardzo wierzysz w swój produkt. 

Oto moje 4 zasady copywritingu. Dajcie znać czy chcecie więcej tekstów o... pisaniu tekstów.

Interesuje Cię copywriting? Sprawdź podobne treści na naszej stronie

  • Super 3

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Dobry artykuł! Można też w drugą stronę i wykorzystać pracę copywritera. Gość zarabia ponad $10 000 sprzedając książki i ebooki na amazonie. A najlepsze jest to że żadnej z tych książek nie napisał, wszystko zlecił innym. Tylko trzeba choć w podstawach ogarniać angielski.

Odnośnik do komentarza

Wiele razy myślałam czy podjąć się pracy jako Copywriter :) osobiście uważam, że sztuką jest pisać dobre teksty. Chętnie poczytam o tym więcej :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .