Skocz do zawartości

Najważniejsze narzędzia w pracy agencji marketingowej, czyli co składa się na marketing 360


Ciamciaj

1 033 wyświetleń

Najważniejsze narzędzia w pracy agencji marketingowej, czyli co składa się na marketing 360

Marketing 360 to wiodący trend w dziedzinie reklamy, wyznaczający kierunek działania dla nowoczesnych agencji marketingowych. Przy jego pomocy możliwe jest wypromowanie marki na wielu różnych płaszczyznach – zarówno tych funkcjonujący online, jak i tych, które znajdują się poza internetem. W marketingu 360 wykorzystywane jest całe spektrum różnych, uzupełniających się narzędzi marketingowych. O tym, jakie to narzędzia i jakie są spodziewane efekty ich działania, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Czym jest marketing 360?

Najogólniej ujmując, marketing 360 stopni, to określenie zintegrowanych działań marketingowych, realizowanych na podstawie holistycznej strategii i obejmujących wiele kanałów promocji.

Dlaczego 360 stopni?

Marketing 360 to określenie, które nawiązuje do miary kątów. 360 stopni to w matematyce pełen kąt. Nazwa marketingu obrazuje więc obejmowanie uwagą wszystkiego, co dzieje się dookoła marki.

Komunikaty, jakie docierają do odbiorców za pośrednictwem różnych kanałów w ramach marketingu 360, są spójne i wzajemnie się uzupełniają. Co więcej, opracowuje się je w taki sposób, by trafiały w ściśle określone potrzeby i gust grup docelowych. Dzięki przemyślanym i kompleksowym działaniom, cele marketingu 360 realizowane są z wyjątkowo wysoką skutecznością.

Wbrew pozorom, zadanie agencji marketingowej nie kończy się jednak na opracowaniu i wdrożeniu działań promocyjnych. Wszystkie działania realizowane w marketingu 360 podlegają nieustannemu monitorowaniu i ocenie. Umożliwia to ich bieżące aktualizowanie i doskonalenie – zarówno na gruncie poszczególnych elementów promocyjnych, jak i strategii marketingowej w ujęciu całościowym.

Marketing w social mediach – podstawa współczesnej reklamy

Jednym z najważniejszych narzędzi w marketingu 360 jest promocja w social mediach. Zdecydowana większość marek decyduje się na obecność na takich serwisach jak Facebook, Instragram, You Tube czy LinkedIn. Nic dziwnego! Przemyślane kampanie w mediach społecznościowych, prowadzone przez doświadczoną firmę marketingową, potrafią bardzo szybko zaowocować.

Zadania agencji marketingowej w zakresie social media marketingu sprowadzają się przede wszystkim do tworzenia ciekawego contentu oraz odpowiedniego targetowania treści – tak, by docierały one wprost do określonej grupy docelowej. Takie działania pozwalają na zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności i, co za tym idzie, zwiększenie zainteresowania jej ofertą.

Strona internetowa i pozycjonowanie w marketingu 360

Strona www to wizytówka firmy – musi przyciągać potencjalnych klientów i pokazywać markę z jak najlepszej strony. Z tego względu pełni bardzo istotną rolę w strategii 360.

Działania marketingowe powinny skupiać się z jednej strony na generowaniu ruchu na stronie, poprzez skuteczne pozyskiwanie odbiorców z wyszukiwarki Google – służą temu m.in. kampanie linków sponsorowanych czy optymalizacja treści i grafik w witrynie. Działania te określane są jako SEM – search engine marketing i SEO – search engine optimization.

Z drugiej, agencja marketingowa musi zadbać o to, by użytkownik chciał na stronie marki pozostać i korzystał z niej z przyjemnością. Oznacza to, że witryna musi być estetyczna, funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze.

Google Ads, czyli reklama w internecie

Marketing internetowy trudno jest wyobrazić sobie bez kampanii Google Ads. Promocja w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie to sposób, dzięki któremu marka może dotrzeć do odbiorców ściśle spełniających kryteria grupy docelowej. Odpowiednio zaplanowana i optymalnie prowadzona kampania w Google Ads może spektakularnie zwiększyć ruch na witrynie, a tym samym pozytywnie wpłynąć na wyniki biznesowe marki.

Jakie są ceny reklamy w Google?

Jedno kliknięcie użytkownika w promowany link może kosztować od zaledwie kilku groszy do nawet kilku tysięcy złotych. Z tego względu niezwykle ważne jest profesjonalne prowadzenie kampanii! Nieprawidłowe targetowanie reklamy może oznaczać straty finansowe dla marki. Zamiast zabierać się za amatorskie planowanie promocji w Google Ads, zdecydowanie lepiej powierzyć to zadanie specjalistom, takim jak  Agencja 360 AdCookie .

Kampania Google Ads, prowadzona przez doświadczoną firmę marketingową, pozwala na osiągnięcie najlepszych wyników przy zaplanowanym budżecie reklamowym – dzięki docieraniu do użytkowników, którzy mogą być realnie zainteresowani marką.

Powyższe przykłady narzędzi i kanałów, jakie wykorzystuje marketing 360, to jedynie wierzchołek góry lodowej! Firmy marketingowe realizują swoje działania również poprzez reklamę bezpośrednią (mail, telemarketing), telewizyjną czy radiową, ulotki, bilbordy, artykuły w prasie drukowanej, happeningi i eventy promocyjne oraz wiele, wiele innych. W większości przypadków wybiera się kilka narzędzi, które najlepiej sprawdzą się w realizowaniu celów konkretnej kampanii. Jesteś ciekawy, jakie elementy marketingu 360 okazałyby się najskuteczniejsze dla Twojej marki? Skontaktuj się z agencją marketingową 360 i zaplanuj efektywną reklamę swojego biznesu.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .