Skocz do zawartości

Pozycjonowanie stron i audyt UX – skuteczne połączenie


Ciamciaj

408 wyświetleń

Z pozoru mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie stron i User Experience stanowią zupełnie dwa odmienne obszary, które nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Praktyka marketingowa rzuca jednak zupełnie nowe światło na te kwestie. Od kilku lat SEO i UX coraz częściej występowały wspólnie. W ten sposób zrodziło się połączenie noszące nazwę SXO, które stało się aktualnym standardem w ofertach agencji marketingowych.

Pozycjonowanie stron w praktyce

Działania wchodzące w skład SEO służą zwiększaniu widoczności marki w wyszukiwarce Google. W praktyce oznacza to nic innego jak pozyskiwanie organicznego ruchu na stronie. W tym celu podejmowana jest szeroka gama czynności służących dostosowaniu strony internetowej do standardów algorytmu wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron stanowi proces realizowany bez zaangażowania ze strony Google. Amerykańska firma stojąca za popularną wyszukiwarką skupia się na rozwoju Google Ads. Z kolei SEO nie jest techniką marketingową wspieraną przez producenta. W związku z tym pozycjonerzy są zdani sami na siebie. Często drogą prób i błędów próbują odkryć jakie czynniki wpływają na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Mało tego, od czasu do czasu dochodzi do zmian w działaniu algorytmu. Mogą one spowodować fundamentalną zmianę w dotychczasowych zasadach. W związku z tym SEO często sprowadza się do nieustannego poszukiwania nowych rozwiązań.

Eksperci SEO zdołali wyodrębnić setki aspektów, które wpływają na pozycję danej strony internetowej w wyszukiwarce Google. Każdy czynnik ma mniejsze bądź większe znaczenie na uzyskiwane rezultaty. Są to m.in.:

  • meta tagi,
  • struktura linków,
  • nasycenie słowami kluczowymi,
  • właściwości domeny.

W toku audytu SEO można zweryfikować, które obszary witryny są zgodne z wytycznymi, a które wymagają jeszcze poświęcenia dużej ilości czasu na doszlifowanie wszystkich detali. Na tym gruncie powstaje też strategia wyznaczająca hierarchię priorytetów, kluczowe obszary oraz harmonogram realizacji. Wymierne rezultaty mogą pojawić się nawet po upływie kilku miesięcy prowadzenia systematycznych działań. Pomimo długiego czasu oczekiwania gra zdecydowanie jest warta świeczki. Ruch z SEO jest stabilny oraz wartościowy. Warto jednak zadbać o transparentną komunikację pomiędzy właścicielem witryny a pozycjonerem, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień.

Audyt UX i jego nieoceniona rola

Cechą charakterystyczną rzetelnej agencji marketingowej jest sumienne podejście do wstępnego etapu współpracy. W tym czasie należy przeprowadzić wnikliwy przegląd, który posłuży jako kompas w kolejnych miesiącach. Przykładem takiej praktyki jest audyt UX. Pominięcie tego aspektu doprowadziłoby do chaosu i podejmowania nieskoordynowanych działań. Innymi słowy, prace nad rozwojem strony internetowej przypominałyby błądzenie po omacku.

User Experience często sprowadza się do trywialnych kwestii, które odgrywają jednak niebagatelną rolę. Użytkownik może zrezygnować z dokonania zakupu nawet z tak błahych powodów, jak niefortunnie dobrany kolor przycisku. Audyt UX pozwoli Ci wychwycić takie niuanse. Dzięki temu uchronisz się przed potencjalną utratą klientów. Cały proces składa się z kilku elementów. Audyt UX uwzględnia następujące czynniki:

  • cele strategiczne,
  • standardy obsługi klienta,
  • dane dotyczące konwersji,
  • funkcjonalność,
  • zgodność z korzystnymi praktykami UX.

Mogłoby się wydawać, że audyt UX stanowi usługę rekomendowaną dla witryn, które funkcjonują już od pewnego czasu. Nie jest to wcale reguła. Przegląd może też być z powodzeniem zrealizowany na stronie internetowej, która niedawno została oddana do użytku. Takie podejście może jeszcze bardziej napędzić Twój rozwój już na wczesnym etapie. Nie będziesz utrwalać niekorzystnych praktyk, bo już na samym starcie dowiesz się, co należy poprawić.

Jak połączyć pozycjonowanie stron i audyt UX?

Twoim celem jest pozyskanie ruchu na stronę internetową, a następnie przeprowadzenie poszczególnych odwiedzających przez całą ścieżkę konwersji. Na końcu procesu może znajdować się finalizacja zakupu, formularz kontaktowy albo inne formy interakcji, na których Ci zależy. Pozycjonowanie stron internetowych może pomóc zarówno w pozyskaniu ruchu, jak i jego utrzymaniu.

Wprawnie prowadzone działania z zakresu SEO pozwalają na zdobycie pozycji pośród czołowych wyników wyszukiwania. Jeżeli udało Ci się przedostać na pierwszą stronę Google, będziesz czerpać z tego duże korzyści w postaci wzmożonego ruchu. Po wejściu na witrynę można jednak nadal zetknąć się z czynnikami, które są brane pod uwagę przy pozycjonowaniu. Za przykład może posłużyć, chociażby szybkość ładowania poszczególnych podstron. Poza tym kluczową rolę odgrywają też teksty, które powinny być nie tylko dostosowane technicznie do wymagań robotów Google, ale też przyjemne w odbiorze dla ludzi. Z kolei audyt UX w większym stopniu służy utrzymaniu uwagi odbiorcy. Dzięki poprawieniu poszczególnych elementów nawigowanie po stronie internetowej stanie się przyjemniejsze i bardziej intuicyjne. Dzięki temu możesz spodziewać się znacznie niższego współczynnika przerwanych sesji.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .