Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jak zbadać słowa kluczowe konkurencji

Po co skupiać się na konkurencji? Ponieważ Twoja konkurencja wykonała już całą ciężką pracę za Ciebie.

A czym jest analiza słów kluczowych konkurencji (competitive keyword research analysis) i jak może Ci pomóc?

CKRA to proces badania najbardziej wartościowych słów kluczowych na poziomie strony Twojego konkurenta, w celu określenia, na które keywordy powinieneś zwrócić uwagę.

Skupiając się na swojej konkurencji, możesz uzbroić się w ogrom słów kluczowych i pomysłów na treści, które gwarantują wygenerowanie ruchu na stronie.


Oto krótki przegląd tego procesu:

  • Zrób listę swoich głównych i drugorzędnych konkurentów
  • Wprowadź ich adresy URL do Site Explorer w Ahrefs
  • Zidentyfikuj najlepsze słowo kluczowe, w które celuje każda strona
  • Stwórz dokument dla głównej listy słów kluczowych
  • Uporządkuj słowa kluczowe według hub, spoke i section (wytłumaczone w dalszej części artykułu)
  • Celuj w najmniej trudne keywordy i powoli przechodź na cięższe

A oto serwisy, których będziesz potrzebował, aby to osiągnąć:

  • Ahrefs
  • Google Sheets

Zaczynajmy!

Jak wykonać analizę słów kluczowych konkurencji w 30 minut lub krócej

Zrób listę głównych konkurentów

To, kogo wybierzesz jako swojego konkurenta, zadecyduje o sukcesie Twojej strategii badania słów kluczowych.

Jeśli wybierzesz zbyt słabą konkurencję, możesz nie zobaczyć żadnych wartościowych treści.

Z drugiej strony, wybierając konkurenta, który obsługuje ogromną część rynku, na którym nie prowadzisz swoje działania, znacznie trudniej będzie znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, które wygenerują targetowany ruch.

W tym poradniku będziemy używać zestawu narzędzi SEO Ahrefs.

Inne narzędzia SEO typu "wszystko w jednym", takie jak SEMRush również powinny się sprawdzić.

Jeśli poszukujesz serwisów, które pomogą Ci w realizacji założeń z tego poradnika, sprawdź SeoTools!

Wprowadź adres strony konkurenta do Site Explorer w Ahrefs

Wprowadź jeden z URLi do Site Explorer:

1.png

Przejdź do raportu z zakładki Top Pages (lewa strona Site Explorer’a)

2.png

3.png

W tym miejscu zostanie Ci przedstawiona lista najlepiej działających stron w witrynie Twojego konkurenta. Są to, w skrócie, strony, które generują najwięcej ruchu.

Oto kilka ważnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę:

  • Ruch całkowity: Jest to szacowany całkowity ruch, jaki ta witryna uzyskuje miesięcznie z ruchu organicznego. Jest on obliczany poprzez sprawdzenie pozycji każdej podstrony w rankingu wyszukiwarki na wszystkie słowa kluczowe. Najczęściej jest on niedoszacowany, a rzeczywista liczba jest 3-4 razy większa,
  • Ruch na stronie: Podobnie jak powyżej, jest to szacowany ruch generowany przez daną stronę z wyszukiwarek w każdym miesiącu,
  • Top Keyword: Jest to słowo kluczowe, które generuje największy ruch na stronie lub podstronie.

Uwaga: najlepsze słowo kluczowe NIE jest koniecznie najlepszym słowem kluczowym, w które powinieneś celować. To po prostu słowo kluczowe, które generuje największy ruch na danej stronie.

Na sam koniec kliknij w menu rozwijane i otwórz raport Organic Keywords dla każdej podstrony w nowej karcie.

4.png

Otrzymasz listę wszystkich słów kluczowych, na których dana podstrona zbiera ruch:

5.png

Zidentyfikuj najlepsze słowa kluczowe, na których chciałbyś się wybić

Twoim celem jest wybranie najlepszego słowa kluczowego, na które chciałbyś się wypozycjonować.

To, co decyduje o tym, czy dane słowo kluczowe jest "najlepsze" dla Twojego biznesu, zależy od Ciebie.

Ja jednak zadaję sobie następujące pytania:

  • Czy mój rynek docelowy jest zainteresowany dowiedzeniem się więcej na ten temat?
  • Czy to słowo kluczowe ma wartość komercyjną?
  • Czy moi konkurenci aktywnie starają się na nie pozycjonować?
  • Czy możemy dopasować się do intencji użytkownika stojących za tym wyszukiwaniem?
  • Jeśli możesz odpowiedzieć "tak" na co najmniej 3 z tych pytań, to prawdopodobnie jest to dobre słowo kluczowe, które warto targetować.

Oto przykład:

Jednym z naszych celów w tym roku jest zbudowanie programu partnerskiego, który łączy firmy z dostawcami usług marketingowych.

Podczas badania Ahrefs.com i Quicksprout.com odkryliśmy, że słowa kluczowe takie jak "jak zdobyć klientów seo" i "pytania do firmy SEO" kierują pokaźne ilości ruchu na te strony każdego miesiąca.

Czy mój rynek docelowy jest zainteresowany dowiedzeniem się więcej na ten temat?

Tak! Dostawcy usług SEO zawsze szukają sprytnych sposobów na zdobycie większej liczby klientów.

Firmy muszą mieć również przygotowaną listę pytań do SEOwców, aby zrozumieć pełen zakres tego, w co się angażują.

Czy te słowa kluczowe mają wartość komercyjną?

Tak. Pisząc na te tematy, moglibyśmy kwalifikować potencjalnych klientów, którzy przychodzą z wyszukiwarek i zbierać o nich informacje.

Następnie, moglibyśmy dopasować je na podstawie zainteresowania i pobierać opłatę.

Czy moi konkurenci aktywnie starają się pozycjonować na ten keyword?

Tak. Zarówno Ahrefs jak i Quicksprout plasują się bardzo dobrze na tych słowach kluczowych.

Czy możemy dopasować się do intencji użytkownika stojących za tym wyszukiwaniem?

Tak. Jako dostawca usług marketingowych, mamy bezpośrednie doświadczenie w pozyskiwaniu klientów SEO dla siebie.

Jak widzisz, te dwa słowa kluczowe przeszły nasz test bezbłędnie, więc dodaliśmy je do naszej listy i zaczęliśmy się na nie pozycjonować.

Powtórz te kroki dla pozostałych topowych stron Twojego konkurenta

Gdy Twoje słowa kluczowe przejdą test, dodaj je do dokumentu z główną listą słów kluczowych.

Następnie powtórz ten proces. 

Kontynuuj przechodzenie przez strony konkurentów jedna po drugiej, aż będziesz miał co najmniej 50 słów kluczowych, które warto wziąć na celownik.

Utwórz podstrony dla tych słów kluczowych, a następnie znajdź 50 więcej słów kluczowych. Rób tak w kółko.

Następnie należy posortować keywordy.

Uporządkuj swoje pomysły na słowa kluczowe

Sukces Twojej strategii SEO zależy od wielu czynników. Ale są dwa obszary, z którymi firmy zmagają się cały czas.

  • Brak możliwości znalezienia dobrych słów kluczowych
  • Utrzymywanie uporządkowanej listy słów kluczowych

Posiadanie nieuporządkowanej listy słów kluczowych wprowadza nieład i przyczynia się do występowania błędów. Przez to nie masz jasno określonej strategii, która powie Ci od czego zacząć i na czym się skupić.

Rozwiążmy to, sortując słowa kluczowe w hub (piastę) i spokes (szprychy). Wyobraź sobie koło od roweru, w którego centrum jest piasta, a od niej odchodzą szprychy.

Jeśli jesteś zaznajomiony z tym, jak działają wyszukiwarki i jak wyglądają ich preferencje dotyczące rankowania stron w oparciu o tematyczność, to będzie to dla Ciebie dosyć proste.

Pomyśl o hubach jak o stronach filarowych. Są to strony, które działają jako główny filar dla wszystkich treści z nim związanych.

Spokes, to pojedyncze strony, które są ściśle związane z szerszym tematem.

Organizując swoje słowa kluczowe w ten sposób, będziesz miał wgląd w to, nad czym musisz popracować. Będziesz mógł dokładnie opisać temat, a nie tylko posiadać zestaw pojedynczych słów kluczowych.

Celem SEO jest pokazanie wyszukiwarkom, jak istotne dla danego tematu są wszystkie twoje podstrony.

Poprzez wewnętrzne powiązanie Twoich stron z Twoimi stronami filarowymi, Twój "wynik relewantności" wzrasta, co skutkuje wyższymi pozycjami w rankingu.

Oto przykład tego, jak posortowaliśmy naszą listę słów kluczowych.

6.png

Jak widać, próbujemy wypozycjonować się na słowo kluczowe: wózek 3 w 1.

Ma ono 14,000 wyszukiwań miesięcznie, a jego trudność wynosi 5. Jest to nasz główny temat. 

Wszystkie okoliczne słowa kluczowe to różne treści związane z wózkami 3 w 1.

Te artykuły lub landing page’e będą następnie wewnętrznie linkowane do naszej strony głównej “wózki 3 w 1”, tworząc silną relację między sobą.

Zorganizowanie słów kluczowych w tematy i wewnętrzne powiązanie ich ze sobą prowadzi do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania i większego ruchu na stronie.

Masz również rozpisane czarno na białym na czym powinieneś się skupić, więc możesz przejść do tworzenia treści.

Targetuj najpierw proste słowa kluczowe

Pamiętaj, że nie wszystkie słowa kluczowe są sobie równie.

W przypadku niektórych z nich uzyskanie topowej pozycji w wynikach wyszukiwania jest kwestią kilku tygodni. W przypadku innych, bardziej skomplikowanych fraz, może Ci to zająć miesiące lub lata.

Jednak nie cała nadzieja stracona. Aby przyspieszyć proces, możesz zrobić jedną z dwóch rzeczy:

  • Zainwestować w jakiś super program do budowania linków (najczęściej jest to drogie i niezbyt bezpieczne)
  • Skupić się najpierw na najłatwiejszych słowach kluczowych

Pamiętasz wskaźnik trudności słowa kluczowego, który widziałeś podczas badania keywordów?

Jest to ważne dla określenia, jak ciężko jest znaleźć się w pierwszej dziesiątce dla danego zapytania.

7.png

Aby szybko się wybić, powinieneś wybierać te frazy, które mają najniższy wskaźnik keyword difficulty, a następnie przechodzić do coraz trudniejszych słów kluczowych.

 

Artykuł przetłumaczony z GrowHackScale za przychody z reklam.

  • Super 6
  • Dzięki! 1

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .