Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

IeMShVf.png

 

Witajcie, to będzie krótki poradnik na temat dodatkowych możliwości jakie posiadają statystyki od Google czyli Google Analytics.

 

Tutaj wystosuje mały apel! Stosujcie statystyki i analizujcie dane! Jak inaczej dowiecie się, które miejsca promowania strony dają Wam wymierne korzyści, a które sposoby promocji to strata czasu? Powiedzmy, że stosujecie marketing szeptany, jak inaczej oprócz statystyk Waszej strony dowiecie się szybko i sprawnie, które wpisy na forach, blogach, fanpage przynoszą Wam zarobki? Stosujcie statystyki, sprawdzajcie skąd macie wejścia na Waszą stronę i co robi użytkownik u Was!  Analizujcie jak się zachowuje które źródła sprowadzają użytkownika na Waszą stronę na długi czas, a które sprawiają, że momentalnie wychodzi? Czy nie lepiej spędzać czas na promowaniu naszego biznesu tam gdzie to naprawdę się opłaca? Ja uważam, że tak, dlatego polecam Wam zagłębić się w funkcję statystyk. Jednymi z darmowych i wiodących na rynku są statystyki Google Analytics i chciałbym Wam dziś przedstawić funkcję celów na przykładzie tego forum. 

 

W celu stworzenia nowego celu, konwersji wchodzimy w:

ZJhcMKr.png

 

 

Następnie klikamy na przycisk "+CEL" i ukazują nam się takie opcje:

pXp4AkX.png

 

Odpowiednio po wybraniu opcji mamy określone funkcję. Jak łatwo zorientować się po krótkim opisie wiele z nich jest stworzonych dla Landing Page i sklepów. Dla przykładu, jeśli ktoś chciałby śledzić ile osób odtwarza film w konkretnym poście na swoim blogu wybiera opcję "odtworzenie multimediów"  Ja wybieram "niestandardowe" do mojego dzisiejszego zastosowania czyli sprawdzenie ile osób korzysta z banneru "Dołącz do Elity" na stronie głównej forum. Klikam dalej i ustawiam:

nQeORy5.png

Klikam "Dalsze kroki" i ustawiam odpowiednio opcje:

ypgFUV3.png

 

Chcę, aby wejścia do tematu dołączenia do Elity były śledzone jedynie ze strony głównej dlatego dodaje ścieżkę "/index.php" (tam znajduje się banner "Dołącz do Elity"), w innym wypadku śledzone byłyby wejścia również z podforum, linkowania w wiadomościach etc. . Nie przypisuje wartości konwersji. Gdyby było to np. śledzenie sprzedaży produktu o konkretnej cenie wpisałbym tam odpowiednią wartość, w moim przypadku jest to zbędne. 

 

Klikam utwórz cel i gotowe :) 

 

 

Konwersję naszego celu sprawdzamy tutaj:

xWZcnhM.png

 

Po paru dniach ukażą nam się tam odpowiednie statystyki konwersji (w wielu przypadkach możliwe będzie również śledzenie danych z poprzednich okresów).

 

Warto również zajrzeć do zakładki "przepływ celów", znajdziemy tam informacje o ścieżkach po jakich poruszali się ludzie do naszego celu. Przykładowy screen celu rejestracji na forum:

QwcknPm.png

 

 

To wszystko na dziś, mam nadzieję, że zachęciłem kogoś do korzystania ze statystyk i wgłębiania się w funkcję Google Analytics. Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć więcej polecam ten darmowy poradnik Google Analytics.

  • Super 7
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .