Skocz do zawartości
Admitad

Media buying dla początkujących: [Po co zawracać sobie głowę MB?]

Rekomendowane odpowiedzi

Po co zawracać sobie głowę media buyingiem?

Uwaga: poniżej znajdziesz nasze najszczersze wyrazy uznania wobec media buyingu!

Przede wszystkim jest to jeden z najszybszych sposobów zarabiania pieniędzy (zwłaszcza w porównaniu z projektami SEO czy kontentowymi). Życie w tej branży toczy się bardzo szybko: uruchamiasz kampanię, w ciągu kilku dni uzyskujesz wyniki, wypłacasz pieniądze i ponownie je inwestujesz.

Media buyerzy pracujący z sieciami afiliacyjnymi nie zawsze są zadowoleni z czasu weryfikacji swoich zarobków przez reklamodawców. Dopiero gdy reklamodawca potwierdzi, że wszystko jest w porządku, media buyer może wypłacić pieniądze. W takich przypadkach na pomoc przychodzą sieci afiliacyjne oferujące specjalne narzędzia. Przykładowo Admitad oferuje InstantPay. Dana usługa pozwala wypłacać zarobki w ciągu 24 godzin.

 
image2-3.png

Branża media buyingu oferuje wiele źródeł ruchu i może obejmować niemal wszystkie produkty i usługi. Nie musisz marnować pieniędzy, tworząc własne witryny reklamowe – wystarczy kierować użytkowników z mediów społecznościowych lub reklam kontekstowych bezpośrednio na stronę reklamodawcy. 

Media buyer nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z produkcją, logistyką i magazynowaniem produktów. Ponadto niektóre marki zorganizowały już za Ciebie najważniejszy element promocji: użytkownicy znają duże firmy i po prostu im ufają.

Oczywiście media buying ma swoje minusy. Przede wszystkim zawsze ryzykujesz wydanie całego budżetu. Gdy zabraknie Ci środków, Twoja kampania reklamowa zostanie wstrzymana i przyjdzie Ci pożegnać się z zyskami. 

Ponadto trzeba przyznać, że media buying nie należy do bardzo stabilnych źródeł dochodu. Pory roku i konkurencja mają na nie duży wpływ. Co więcej, reklamodawcy w sieciach afiliacyjnych mogą dowolnie zmieniać zasady swojego programu, a ponieważ pracujesz z ludźmi, nigdy nie możesz lekceważyć roli przypadku.

Ile mogę zarobić?

Nie mamy pojęcia! Dokładniej mówiąc, istnieją niezliczone czynniki mające wpływ na zarobki media buyera. Wszystko zależy od tego, ile wydajesz na ruch i reklamy, jak dobrze jest zoptymalizowana Twoja kampania reklamowa, ile leadów jesteś w stanie zdobyć oraz jak wygląda Twój współczynnik konwersji. Wreszcie nie możemy zapominać o roli przypadku.

Mówiąc prościej, dochód media buyerów obliczany jest następująco: bierzemy zarobki z leadów i odejmujemy od nich kwotę wydaną na pozyskanie ruchu. I gotowe! To, co zostało, to Twój zysk. Pamiętaj, że nawet wyjście na zero to ogromny sukces dla osoby początkującej. Od czegoś trzeba zacząć.

Co jeszcze warto wiedzieć o media buyingu?

Ważna wskazówka: nigdy nie inwestuj całego budżetu w jedno rozwiązanie, bez względu na to, jak świetne może się wydawać. Testuj różne kanały, reklamy, programy, produkty oraz grupy odbiorców, przeznaczając jedynie niewielką część budżetu na każdą kampanię. Monitoruj wyniki każdej z opcji, a następnie skup się na tych, które przynoszą najlepsze rezultaty. Profesjonaliści zalecają przeznaczenie do 20% budżetu na testy.

Gdzie znajdę inspirację?

Poszukaj w sieci historii sukcesów innych media buyerów. Dołącz do branżowych społeczności, czytaj czaty media buyerów i sieci afiliacyjnych w komunikatorach oraz mediach społecznościowych.

Pamiętaj: to, że ktoś inny osiągnął ogromny sukces, niekoniecznie oznacza, że Tobie również się uda. Odbiorcy, produkty i kanały promocji zawsze się różnią! Nie musisz kopiować pomysłów innych osób. Nie przestawaj szukać inspiracji, ale rób wszystko na swój własny, wyjątkowy sposób.

Nic z tego nie rozumiem. Co teraz?

Nie martw się, oferujemy specjalny kurs dla początkujących wydawców. Oprócz wielu innych fajnych rzeczy znajdziesz w nim również sekcję poświęconą media buyingowi.

Gratulacje! Masz już podstawową wiedzę na temat media buyingu i najważniejszych terminów związanych z tym nieco skomplikowanym biznesem. Uzyskane tu informacje powinny Ci wystarczyć, aby rozpocząć testowanie kampanii reklamowych. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Każdego dnia poszerzaj swoją wiedzę, analizuj nowe przypadki, zadawaj pytania i czytaj pomocne artykuły (jak ten, który właśnie kończysz).

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .