Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

optymalizacja adwords.jpg

Prawidłowa struktura kampanii Adwords zapewniająca wzrost ROI nie musi być skomplikowana. 

Przed zagłębieniem się w temat kampanii reklamowej w Google AdWords, opowiem Ci krótką historię. Moja relacja z Adwords na przestrzenii wielu lat miała swoje wzloty i upadki; raz udawało mi się osiągać dobre wyniki, żeby potem poprzez zmiany polityki i sposobów zatwierdzania przez system tracić duże kwoty, przez co byłem zmuszony przerzucić się na Facebooka, który potem również zmienił zasady, więc trzeba było powrócić do Google AdWords.

W tym poradniku dowiesz się jak ustawić podstawową kampanię Google AdWords. 

  1. Zaloguj się do konta adwords
  2. Kliknij “Create New Campaign”
  3. Ustaw cel - search lub display
  4. Upewnij się, że kliknąłeś w Additional Settings, aby się rozszerzyło, po to żeby wejść w Devices

ustawienia adwords

Zaznacz Computers w kampanii 1.

Powodem, dla którego zaznaczamy tę opcję jest fakt, że strony zachowują się inaczej na różnych platformach.

  • Komputery stacjonarne/laptopy umożliwiają stronom na pokazanie swojego pełnego potencjału, ponieważ jest na nich więcej informacji dla użytkownika,
  • Telefony mają znacznie mniejsze ekrany, dlatego ludzie rzadziej klikają na nich w długie treści,
  • Tablety mają większe ekrany od telefonów, ale dalej nie są aż tak duże, dlatego nadal ciężej jest wejść w dużą ilość treści - trzeba używać ekranu dotykowego, a nie klawiatury. Z tego powodu należy zrobić trzy oddzielne kampanie.

Powtórz powyższe kroki i stwórz oddzielne kampanie dla każdego typu urządzenia.

Uwaga: Możesz również zrobić jedną kampanię i ją skopiować, zmieniając bidy: -100% dla telefonów i tabletów lub komputerów. Jednakże jest to bardziej skomplikowane, więc jeśli zaczynasz z Google Ads lub masz VA, to lepiej, żebyś się w to nie zagłębiał, przynajmniej teraz.

Dodatkowe porady:

  • Powinniśmy wyrzucić gry we wszystkich kampaniach, ponieważ ta kategoria zawsze konwertuje znacznie gorzej od pozostałych. Gry mogą zadziałać jedynie w przypadku dzieci, które przypadkiem coś klikną na ekranie. Ewentualnie ze względu na osoby, które faktycznie szukają tych konkretnych treści.
  • Nie bój się bawić z różnymi tematami i potencjalnymi odbiorcami. Moim zdaniem nie jest to tak istotne, jeśli używasz Conversion Pixel, który po 3-4 dniach zbierania danych sam optymalizuje te rzeczy. Możemy jedynie wykluczyć miejscówki, które dają nam słabe ROI lub mocno naruszają nasz budżet. 

 

Tematy, które mogą Ci się spodobać:

 


SeoTools - najlepsze narzędzia SEO, SEM, CPA

Chcesz zacząć zarabiać w internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .