Skocz do zawartości

Najważniejsze narzędzia w pracy agencji marketingowej, czyli co składa się na marketing 360


Ciamciaj

86 wyświetleń

Najważniejsze narzędzia w pracy agencji marketingowej, czyli co składa się na marketing 360

Marketing 360 to wiodący trend w dziedzinie reklamy, wyznaczający kierunek działania dla nowoczesnych agencji marketingowych. Przy jego pomocy możliwe jest wypromowanie marki na wielu różnych płaszczyznach – zarówno tych funkcjonujący online, jak i tych, które znajdują się poza internetem. W marketingu 360 wykorzystywane jest całe spektrum różnych, uzupełniających się narzędzi marketingowych. O tym, jakie to narzędzia i jakie są spodziewane efekty ich działania, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Czym jest marketing 360?

Najogólniej ujmując, marketing 360 stopni, to określenie zintegrowanych działań marketingowych, realizowanych na podstawie holistycznej strategii i obejmujących wiele kanałów promocji.

Dlaczego 360 stopni?

Marketing 360 to określenie, które nawiązuje do miary kątów. 360 stopni to w matematyce pełen kąt. Nazwa marketingu obrazuje więc obejmowanie uwagą wszystkiego, co dzieje się dookoła marki.

Komunikaty, jakie docierają do odbiorców za pośrednictwem różnych kanałów w ramach marketingu 360, są spójne i wzajemnie się uzupełniają. Co więcej, opracowuje się je w taki sposób, by trafiały w ściśle określone potrzeby i gust grup docelowych. Dzięki przemyślanym i kompleksowym działaniom, cele marketingu 360 realizowane są z wyjątkowo wysoką skutecznością.

Wbrew pozorom, zadanie agencji marketingowej nie kończy się jednak na opracowaniu i wdrożeniu działań promocyjnych. Wszystkie działania realizowane w marketingu 360 podlegają nieustannemu monitorowaniu i ocenie. Umożliwia to ich bieżące aktualizowanie i doskonalenie – zarówno na gruncie poszczególnych elementów promocyjnych, jak i strategii marketingowej w ujęciu całościowym.

Marketing w social mediach – podstawa współczesnej reklamy

Jednym z najważniejszych narzędzi w marketingu 360 jest promocja w social mediach. Zdecydowana większość marek decyduje się na obecność na takich serwisach jak Facebook, Instragram, You Tube czy LinkedIn. Nic dziwnego! Przemyślane kampanie w mediach społecznościowych, prowadzone przez doświadczoną firmę marketingową, potrafią bardzo szybko zaowocować.

Zadania agencji marketingowej w zakresie social media marketingu sprowadzają się przede wszystkim do tworzenia ciekawego contentu oraz odpowiedniego targetowania treści – tak, by docierały one wprost do określonej grupy docelowej. Takie działania pozwalają na zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności i, co za tym idzie, zwiększenie zainteresowania jej ofertą.

Strona internetowa i pozycjonowanie w marketingu 360

Strona www to wizytówka firmy – musi przyciągać potencjalnych klientów i pokazywać markę z jak najlepszej strony. Z tego względu pełni bardzo istotną rolę w strategii 360.

Działania marketingowe powinny skupiać się z jednej strony na generowaniu ruchu na stronie, poprzez skuteczne pozyskiwanie odbiorców z wyszukiwarki Google – służą temu m.in. kampanie linków sponsorowanych czy optymalizacja treści i grafik w witrynie. Działania te określane są jako SEM – search engine marketing i SEO – search engine optimization.

Z drugiej, agencja marketingowa musi zadbać o to, by użytkownik chciał na stronie marki pozostać i korzystał z niej z przyjemnością. Oznacza to, że witryna musi być estetyczna, funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze.

Google Ads, czyli reklama w internecie

Marketing internetowy trudno jest wyobrazić sobie bez kampanii Google Ads. Promocja w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie to sposób, dzięki któremu marka może dotrzeć do odbiorców ściśle spełniających kryteria grupy docelowej. Odpowiednio zaplanowana i optymalnie prowadzona kampania w Google Ads może spektakularnie zwiększyć ruch na witrynie, a tym samym pozytywnie wpłynąć na wyniki biznesowe marki.

Jakie są ceny reklamy w Google?

Jedno kliknięcie użytkownika w promowany link może kosztować od zaledwie kilku groszy do nawet kilku tysięcy złotych. Z tego względu niezwykle ważne jest profesjonalne prowadzenie kampanii! Nieprawidłowe targetowanie reklamy może oznaczać straty finansowe dla marki. Zamiast zabierać się za amatorskie planowanie promocji w Google Ads, zdecydowanie lepiej powierzyć to zadanie specjalistom, takim jak  Agencja 360 AdCookie .

Kampania Google Ads, prowadzona przez doświadczoną firmę marketingową, pozwala na osiągnięcie najlepszych wyników przy zaplanowanym budżecie reklamowym – dzięki docieraniu do użytkowników, którzy mogą być realnie zainteresowani marką.

Powyższe przykłady narzędzi i kanałów, jakie wykorzystuje marketing 360, to jedynie wierzchołek góry lodowej! Firmy marketingowe realizują swoje działania również poprzez reklamę bezpośrednią (mail, telemarketing), telewizyjną czy radiową, ulotki, bilbordy, artykuły w prasie drukowanej, happeningi i eventy promocyjne oraz wiele, wiele innych. W większości przypadków wybiera się kilka narzędzi, które najlepiej sprawdzą się w realizowaniu celów konkretnej kampanii. Jesteś ciekawy, jakie elementy marketingu 360 okazałyby się najskuteczniejsze dla Twojej marki? Skontaktuj się z agencją marketingową 360 i zaplanuj efektywną reklamę swojego biznesu.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .