Skocz do zawartości

Czynniki wpływające na pozycjonowanie naszej strony


piotruss

Rekomendowane odpowiedzi

Sunshine-Coast-SEO.jpg
 
Pozycjonowanie inaczej zwane SEO ( Search engine optimization ) proces mający na celu zdobycia jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach naszej strony pod daną frazą. Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową.
 
Optymalizacja strony polega na jak najlepszym wyglądzie strony ale w kodzie którym przeglądają przeglądarki.
 
 
 
Skróty stosowane w SEO:
 
AT – Anchor Text – tekst zawarty w <a href="http://example.com/">treść odsyłacza</a>
 
Backlink - Z punktu widzenia stony A jest to link (odnośnik) prowadzący ze strony zewnętrznej B (innej domeny lub subdomeny) do strony A. Ilość i jakość linków przychodzących jest jednym z podstawowych kryteriów ustalania pozycji adresu strony www w wynikach wyszukiwania.
 
BlackSEO - to pozycjonowanie i optymalizacja stron interntowych z wykorzystaniem technik spamerskich oraz przeprowadzanie działań niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. Black SEO opiera się w głównej mierze na dynamicznym generowaniu ogromnych ilości - zazwyczaj nieprzydatnych dla użytkowników internetu - treści i linków przychodzących do stron pozycjonowanych za pomocą black SEO.
 
Content – Zawartość stron, powinniśmy się starać aby nasz content był jak najbardziej unikalny
 
Filtr - jest rodzajem kary nakładanej na stronę www za stosowanie nieetycznych technik pozycjonowania. Efektem działania większość filtrów jest obniżenie pozycji adresy strony na wybraną/e frazy kluczowe, umieszczenie adresu strony w wynikach uzupełniających (suplemental index) lub całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwania (ale nie z indeksu).
 
Indeks wyszukiwarek - to zawartość bazy danych tworzona i aktualizowana przez roboty wyszukiwarek na podstawie pobranych przez nie informacji podczas przemierzania internetu (strony www, dokumenty, bazy danych), która jest następnie oceniana i przetwarzana przez algorytm wyszukiwarki w celu zaprezentowania w odpowiedni sposób wyników wyszukiwania najbardziej odpowiadająych zapytaniu użytkownika wyszukiwarki.
 
Linki dofollow -  przekazują “moc” (konkretnie: PageRank) stronie, do której linkują, Zbyt duża liczba linków dofollow (w stosunku do nofollow) na Twojej stronie może ujemnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach, a dodatkowo może ona zostać odebrana jako próba manipulacji wynikami.
 
Linki nofollow - Powoduje, że robot wyszukiwarki internetowej nie podąży poprzez ten link do strony, do której on prowadzi (może tam jednak trafić poprzez inny link). Odnośnik zawierający ten atrybut nie przekazuje PageRank (PR) i treści anchor tektu do strony docelowej. Z punktu widzenia pozycjonowania link taki nie ma żadnej mocy pozycjonującej. Według wytycznych google atrybut ten powinny zawierać wszystkie płatne linki.
 
Meta tag - jest to znacznik znajdujący się w sekcji HEAD kodu strony www. Może zawierać informacje prezentowane użytkownikom internetu, wyszukiwarkom, może również pełnić rolę weryfikacyjną. Struktura meta tagu (z wyjątkiem title) jest następująca: <meta name="nazwa tagu" content="treść tagu" />
 
PR - PageRank - matematyczny algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania
 
Precle - jest to artykuł tematyczny zamieszczany w katalogu typu Presell Pages. Artykuł zawiera wartościowe linki do promowanego serwisu i nawiązuje do niego treścią.
 
Presell Page - są to strony internetowe w formie katalog. Nie zawierają tak jak typowy katalog samych wpisów ale artykuły pisane w celu zamieszczenia w ich treści wartościowych linków do pozycjonowanych serwisów.
 
Roboty Google służącą do automatycznego odnajdywania i analizowania witryn poprzez przez podążanie za linkami z jednej strony internetowej do innej. Roboty korzystają z pliku robots.txt który mamy na hostingu. Plik robots.txt możemy wygenerować w narzędziu dla webmasterów https://www.google.com/webmasters/ i umieszczamy go w katalogu www.twojastrona.pl/robots.txt
Możemy zobaczyć plik robots.txt każdej strony wpisując w polu adresu www.strona.pl/robots.txt
 
Spam - jest pojęciem szerokim, wykraczającym poza SEO. W odniesieniu do pozycjonowania i optymalizacji jest to tworzenie linków i treści (począwszy od pojedynczych komentarzy skończywszy na całych stronach preparowanych z myślą o robotach wyszukiwarek) oraz umieszczanie ich na stronach www w celu manipulowania wynikami wyszukiwania.
 
TR - Trust Rank - jest nowatorskim wskaźniekiem zaufania określającym wartość danej strony www. Jest to alternatywna w stosunku do PageRank (PR) propozycja ustalania rankingu stron www. Z założenia ma skuteczniej wychwytywać strony www o wątpliwej jakości na podstawie fragmentarycznej analizy ich kodu oraz jakości linków przychodzących (jakości stron z których przychodzą) prowadzących do danej witryny.
 
 
 
Czynniki związane z domeną wpływające na pozycję:
 
wiek domeny - nie ma to znaczenia czy domena ma 6 miesięcy czy kilka dni
 
słowo kluczowe w nazwie - Nie ma już takiego wpływu na ranking jak kiedyś, ale nadal jest jakimś sygnałem, który informuje o dopasowaniu tej domeny do słowa kluczowego wpisywanego w wyszukiwarce. Dodatkowo jeśli w nazwie domeny znajduje się słowo kluczowe jest ono wytłuszczone w wynikach wyszukiwania.
 
słowo kluczowe na początku nazwy domeny - Taka domena ma przewagę nad domenami, które zawierają słowo kluczowe w środku lub na końcu swojej nazwy.
 
Okres na jaki domena została zarejestrowana – Zgodnie z patentem firmy Google, jeśli domena została zarejestrowana na dłuższy okres (kilka lat) może to wskazywać na jej większą wartość niż domena zarejestrowana tylko na okres jednego roku.
 
Słowo kluczowe w nazwie subdomeny – Pozytywny wpływ na ranking
 
Historia domeny – Na podstawie danych z whois i tego czy domena była cały czas aktywna Google jest w stanie ocenić jej wartość. Bardziej wartościowe domeny będą posiadały jednego właściciela i będą systematycznie przedłużane.
 
EMD czyli tzw. Exact Match Domains – Domeny z dokładnym dopasowaniem do słowa kluczowego – takie domeny pozycjonuje się łatwiej jeśli są one wartościowe. Jeśli będą one niskiej jakości może to być niebezpieczne i zakończyć się spadkiem pozycji lub filtrem.
 
Publiczne czy Prywatne Whois – Prywatne Whois może być dla wyszukiwarki sygnałem, że coś staramy się przed nią ukryć – lepiej stosować publiczne dane w whois.
 
Dane w Whois – Na podstawie danych zawartych w Whois Google jest w stanie wyłapać domeny tego samego właściciela i ukarać każdą z nich, w przypadku gdy chociażby jedna z tych domen będzie podlegała karze.
 
Rozszerzenie TLD domeny – Domeny posiadające rozszerzenie przypisane do danego kraju mogą osiągać lepsze wyniki w obrębie swojego kraju ale gorsze przy wyszukiwaniach lokalnych.
 
 
 
Czynniki związane z optymalizacją pozycjonowanej strony:
 
 
Słowo kluczowe w tytule – Bardzo duży wpływ na pozycję strony w rankingu – drugi pod względem znaczenia czynnik związany z optymalizacją samej strony. 
 
Słowo kluczowe na początku tytułu – Duże znaczenie i lepsze rezultaty osiągniemy umieszczając słowo kluczowe na początku tytułu. 
 
Słowo kluczowe w opisie – duży wpływ przy ustalaniu związku strony z treścią zapytania skierowanego do wyszukiwarki. 
 
Słowa kluczowe w tagach H1 – traktowany przez google jako “drugi tytuł” stosowanie tagów H1 pomaga w lepszym rankowaniu strony. 
 
Występowanie słowa kluczowego w treści – Istotny wpływ na pozycje strony w rankingu. Gęstość występowania słowa kluczowego w treści – bardzo duże znaczenie, ale zbyt duża częstość występowania słowa kluczowego w treści może negatywnie wpłynąć na cały proces pozycjonowania objawiając się spadkiem strony w rankingu. 
 
Objętość treści na stronie – Im dłuższe teksty na stronie tym lepiej. 
 
Stosowanie słowa kluczowego w różnych odmianach – Duży wpływ na ranking jak również pozwala na określenie tematyki witryny. Są bowiem słowa kluczowe o różnym znaczeniu (np. słowo zamek) i stosowanie odmian pozwala przyporządkować stronę do odpowiedniej tematyki.
 
Prędkość ładowania strony – brana pod uwagę przy ocenie jakości witryny.
 
Duplikowanie treści - jeśli w obrębie witryny mamy podstrony o zduplikowanej treści będą one wyświetlały się na niższych pozycjach. Treści na stronie powinny być zawsze unikalne.
 
Optymalizacja obrazków opublikowanych na stronie – Warto stosować tagi opisujące obrazek takie jak alt i title. Ma to istotny wpływ na pozycję strony. Pozwala również zaistnieć jej w image search.
 
Aktualizacja treści na stronie – Wyszukiwarka bardzo lubi nową, unikalną treść. Częstsze aktualizacje strony pomagają jej w uzyskaniu lepszych pozycji. Także zachęcam do jak najczęstrzej aktywności na stronie.
 
Kiedy pojawia się słowo kluczowe w treści – Najlepiej umieszczać słowa kluczowe już w pierwszych 100 słowach danego artykułu na stronie. 
 
Słowa kluczowe w tagach H2,H3 – pozytywny wpływ.
 
Dokładne dopasowanie słowa kluczowego w treści strony – jeśli strona będzie promowana na frazę “doskonała agencja seo” to jeśli w treści pierwszej strony będzie występowała fraza “doskonała agencja seo” a w treści drugiej strony “agencja seo, która jest doskonała” to strona pierwsza będzie lepiej rankowana na promowaną frazę.
 
Linkowanie do stron z wysokim TrustRankiem – linkując do takich stron zwiększamy TrustRank pozycjonowanej strony.
 
Poprawność gramatyczna - strona z tekstami poprawnymi pod względem gramatyki i literówek będzie wyżej rankowana niż strona z licznymi literówkami i błędami gramatycznymi.
 
Oryginalność treści na stronie – jeśli teksty na stronie są kopią tekstów z innych witryn wówczas taka strona nie będzie wysoko rankowana a jej podstrony wylądują w “supplemental index”.
 
Linki wychodzące – zbyt duża ich ilość powoduje, że widoczność strony w wyszukiwarce może zostać zmniejszona.
 
Obrazki, nagrania video – pojawienie się tego typu mediów na stronie może wskazywać iż jest to witryna wartościowa.
 
Liczba linków wewnętrznych – linkowanie wewnętrzne do podstron serwisu zwiększa wiarygodność strony i nakreśla jej tematyczność.
 
Linki wewnętrzne z zaufanych podstron – linkowanie wewnętrzne z podstron o wyższym wskaźniku PageRank daje lepsze efekty niż linkowanie z podstron bez PR.
 
Puste linki (tzw.”broken links”) – jeżeli jest ich sporo w obrębie domeny lub podstrony wówczas wpłynie to negatywnie na proces pozycjonowania.
 
Walidacja kodu strony - Duża ilość błędów html na stronie może świadczyć o jej niskiej jakości, aczkolwiek jest to dość kontrowersyjny czynnik ponieważ wielu specjalistów seo twierdzi, że ma to naprawdę marginalny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
 
Wskaźnik PageRank - niektórzy twierdzą, że PageRank nie ma wpływu na to czy strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania czy też nisko, ale z reguły na wyższych pozycjach rankowane są strony o wyższym wskaźniku PR.
 
Długość adresu URL – im dłuższy adres URL tym zdecydowanie gorzej.
 
Kategorie strony – jeśli dana podstrona jest umieszczona w dopasowanej kategorii wówczas będzie ona miała przewagę nad podstronami, które są utworzone w kategoriach bez nazwy, lub ogólnych. 
 
Tagi WordPressa – określają przynależność danego wpisu na stronie co pozwala przyporządkować wpis do konkretnej kategorii i lepiej rankować.
 
Priorytet w mapach xml – Priorytet jaki został nadany danym podstronom w wygenerowanych mapach xml może wpływać na ranking.
 
Linki wychodzące - zbyt duża ilość negatywnie wpłynie na pozycje strony.
 
Obecność domeny w wynikach wyszukiwania pod innymi słowami kluczowymi – jeśli dana witryna występuje w rankingu pod wieloma słowami kluczowymi, a nie tylko pod kilkoma wówczas jest to wskazówką dla Google, że taka witryna jest witryną wartościową.
 
 
"Lista darmowych stron do spinnowania tekstu"
"Rank Checker Ace - Monitoruj rankingi za darmo!"

"Lista przydatnych pluginów do Wordpress"

 



Pozycjonowanie: 

"SenukeXCr 3.1.59 Full Activated"
"Jak skonfigurować SENuke - podstawy"
 
 

"GSA SER - Najlepsze Narzędzie Backlinkujace Ze Znizka!"
"[GSA SER]Tworzenie kampanii wysokiej jakości"
 

MoneyRobot
MoneyRobot Pełen Video Poradnik

  • Super 11
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

  • 3 tygodnie później...

fajnie napisane,z większością się zgadzam, a z niektórymi czynnikami nie, ale tak to już jest w świecie pozycjonerów :) Ogólnie tak:

 

 

wiek domeny - nie ma to znaczenia czy domena ma 6 miesięcy czy kilka dni

Ale ma znaczenie, czy ma 4 lata czy 4 miesiące

 

 

Słowa kluczowe w tagach H1 – traktowany przez google jako “drugi tytuł” stosowanie tagów H1 pomaga w lepszym rankowaniu strony.

Kwestia niesporna, ale możesz dodać jeszcze, żeby unikać używania paru tagów H1 w jednym poście

 

Poprawność gramatyczna - strona z tekstami poprawnymi pod względem gramatyki i literówek będzie wyżej rankowana niż strona z licznymi literówkami i błędami gramatycznymi.

Nie ma na to żadnych dowodów :P

 

 

Wskaźnik PageRank - niektórzy twierdzą, że PageRank nie ma wpływu na to czy strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania czy też nisko, ale z reguły na wyższych pozycjach rankowane są strony o wyższym wskaźniku PR.

Warto dodać, że jest to wciąz kwestia sporna, bo czasem strony z niższym pagerank są wyżej niż te z wyższym PR, a pod tym samym hasłem wyszukiwania. Mimo to, PR wpływa na średnią pozycję ze wszystkich wyszukiwanych haseł prowadzących do podstrony jednego serwisu

 

To tyle uwag ode mnie :) Świat SEO wciąż się zmienia, tak samo algorytmy, od siebie dodam jednak jeszcze, że nie warto korzystać z SWL w żadnym razie, a jak już to w pełni ręcznie  nie zapominając o tym o innych sposobach pozycjonowania. Nie ma też co spamować do przesady z jednym i tym samym tekstem w którym jest nasz link.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .