Opis przypadku: Startuję z blogiem, żeby przyciągnąć trochę ruchu organicznego na stronę z produktem SaaS + nowych partnerów do programu partnerskiego. Strona jest w języku polskim i angielskim i również artykuły na blogu będą w dwóch wersjach językowych. Wczoraj googlebot dorzucił do indexu pierwszy artykuł w obu wersjach językowych, jednak wersja polska zniknęła po kilku godzinach. Teksty są autorskie, nie ma żadnej treści skopiowanej od kogoś innego i trochę mnie to martwi.
Żeby dać pełny kontekst - blog jest autorski (nie jest to WordPress) a struktura linków jest trochę nietypowa:
Wersja EN danego artykułu: https://strona/blog.php?id=1
Wersja PL tego artykułu: https://strona/blog.php?id=1&lang=2
Struktura strony również jest nietypowa, bo o ile wersja angielska ma standardową strukturę drzewa, to każda polska strona z perspektywy bota jest podstroną odpowiadającej jej strony angielskiej, a nie jest tak, że bot widzi osobną niezależną strukturę dla wersji angielskiej i jej kopię w wersji polskiej.
Nie ma żadnych ograniczeń wynikających z robots.txt lub tagu meta "robots" (jest na all,follow). Polska wersja artykułu, która zniknęła z indexu nie ma duplikatu ani w ramach tej samej domeny, ani gdzie indziej w internecie.
Może powinienem jeszcze chwilę dać Google, żeby się namyśliło, albo żeby dało mi informację zwrotną przez Google Search Console (tam dane strony mam sprzed 4 dni), ale jeśli mogę coś poprawić, chciałbym to zrobić jak najszybciej. Powinienem zgłosić ją do ponownego zaindeksowania przez Search Console, czy to nic nie da? Może źle zaprojektowałem strukturę linków lub strony?