Stworzyłem filmik przedstawiający Bitwę Pancerną z pomocą AI.
Cały materiał filmowy – od postaci, przez ujęcia, aż po każdy detal scenografii – to efekt pracy sztucznej inteligencji. Nie wykorzystano żadnych tradycyjnych kamer ani fizycznych planów filmowych.
Obraz został wygenerowany przy użyciu modelu WAN 2.1, a lektor – stworzony przez Eleven Multilingual v2 – przemawia głosem, który sam "dostroiłem" poprzez odpowiedni prompt (akcent, ton i tempo a nawet lekka chrypka). Zależało mi na tym, by brzmiał zgodnie z nastrojem opowieści (Coś w stylu lektora z serii gier Battlefield).
Chociaż AI dało fajne fundamenty w postaci bardzo realistycznych materiałów, finalny efekt to już moje ręce: montaż scen, dobór efektów, filtrów, napisów – wszystko zmontowane w darmowej wersji CapCut.
Inspiracją (lecz nie dosłownym odwzorowaniem) do tego filmu była Bitwa na Łuku Kurskim z 1943 roku – jedna z największych bitew pancernych w dziejach.
a teraz...
Z czym model Wan 2.1 miał największy problem? - Największy problem był z fajnymi ujęciami samolotów, każde ujęcie które tutaj widzicie powstało dopiero za 5 razem (każde osobno) - chociaż dawałem odpowiednie prompty... Model tworzył czasem tak absurdalne scenki jak np. lot samolotu tyłem, lub latanie do przodu a potem do tyłu.
Nie jest to efekt profesjonalisty z dobrym stażem ale fajnie się bawiłem 😃
Finalny efekt wklejam na dole bo nie mogłem tutaj przesłać pliku .mp4