Skocz do zawartości

Gdzie przeznaczyć środki na kampanię - Ads czy linkbuilding?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Prowadzę sobię pewną stronę już ponad pół roku. Wyniki nie są jakieś najgorsze bo miesięcznie dochodzi do około 3tyś. wizyt z google przy 60-65tyś. wyświetleniach co daje ~3,2% CTR.

Chciałbym zacząć lekko promować stronę, jednak z niewielkim budżetem, bo przeznaczam na początek plus minus 500 zł aby zobaczyć jak to odbije się na wynikach. I teraz pytanie do Was. Czy lepiej środki zainwestować w FB Ads, Google Ads a może postawić na długoterminowe budowanie strony przez linkbuilding? Gdzie wy w pierwszej kolejności pchnęlibyście kasę?

Osobiście rozumiem to tak, że Adsy FB czy Google to krótkoterminowy, gwałtowny przyrost użytkowników, którzy kiedyś wrócą lub też nie. Linkbuilding to z kolei inwestycja długoterminowa, której efekty ujawniają się dopiero z czasem. Czy dobrze to rozumiem?

I ostatnie pytanie, czy w ogóle opłaca się pakować hajs w reklamę jeśli strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana? Na page speed insights wydajność na mobilce to 51 punktów, na PC 80.

 

Sama domena na razie leży i kwiczy bo ma bodajże 8-10 backlinków i to pochodzących z jakichś Redditów czy forów z Trust flow 0, Domain ratin 0 i Domain authority 1 :D

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

tldr:

Z perspektywy SEOwca to wydajac 500zł miesięcznie na same backlinki, nie robiąc nic innego z SEO to przepalisz tą kasę i lepiej wrzucić w Adsy.  Przynajmniej ktoś do Ciebie trafi.

Dłuższa wersja: :D

Na wzrost ruchu z SEO składa się bardzo dużo czynników. Optymalizacja techniczna tej strony, optymalizacja treści na niej no i linki zewnętrzne. Ty chcesz się zająć tylko ostatnim krokiem.

Pomijając to, że nie wiemy w jakiej branży działasz, jaką masz konkurencję, to wzięcie sie tylko za linki pewnie nic nie da.

W łatwych branżach lepiej te 500zł przeznaczyć na copywritera, jakieś konsultacje z SEOwcem, który Cię naprowadzi jak poukładać stronę i co porobić. Baaardzo mało konkurencyjne frazy wybijasz bez żadnych linków, ew. dosłownie kilka zeby tylko googlebot Cię odwiedził.

W trudniejszych branżach optymalizacja techniczna, czasy ładowania, poprawne ułożenie kategorii, brak kanibalizacji, nagłówki itp. to połowa prac i często praca nad nimi dla specjalisty to więcej niż 500zł.

Do tego dochodzą backlinki, które w niektórych branżach będą ok za 5 stówek, a w niektórych to 5k. miesięcznie jest zdecydowanie za mało.

 

Edytowane przez RianesS
  • Super 1
  • Dzięki! 1

Tworzę strony internetowe, sklepy, Landing Page, przygotowuję do zarabiania na afiliacji, pomagam w konfiguracji lockerów itp.

Kliknij by poznać ofertę i opinie

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .