Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep na Facebooku to funkcja dostępna dla wszystkich użytkowników od kilku lat. Nie każdy wie jak ją uruchomić i jak z niej korzystać, a może ona znacznie zwiększyć sprzedaż Twojego sklepu internetowego. Początkowo miała działać zupełnie inaczej, lecz finalnie została udostępniona w formie zakładki na fanpage'u.

Warto więc stworzyć sklep na Facebooku i dodać przynajmniej kilka najpopularniejszych produktów. Dzięki niemu, Twoi klienci będą mogli zobaczyć bezpośrednio na Facebooku co oferujesz.

Z poniższego artykułu dowiesz się, jak działa sklep na Facebooku, jak go założyć i jak dodawać do niego produkty. Artykuł został sporządzony w oparciu o najnowsza wersję menadżera biznesu na FB! 

jak założyć sklep na fb

Czy warto założyć sklep na FB?

Facebook w Polsce jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm przenosi kanały sprzedażowe na właśnie tą platformę.

Sklep na Facebooku warto założyć przynajmniej z kilku powodów:

  • Użytkownicy, widząc grafikę produktu, mogą od razu na nią kliknąć, przejść do sklepu i poznać na jego temat szczegóły.
  • Założenie i prowadzenie sklepu na Facebooku jest całkowicie darmowe. Nie musisz zatrudniać specjalisty lub kupować gotowego szablonu.
  • Nie istnieje limit ilości produktów.
  • Możesz tworzyć kolekcje, dzięki czemu Twoje produkty są lepiej uporządkowane.
  • Facebook udostępnia statystyki, dzięki którym wiesz, który produkt jest najbardziej popularny, który generuje najwięcej kliknięć lub sprzedaży.
  • Działa zarówno na Facebooku jak i Instagramie.

To tylko kilka zalet pokazujących, że prowadzenie sklepu na Facebooku niesie za sobą wyłącznie korzyści. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż, koniecznie skorzystaj z tej funkcji Facebooka.

Jak działają sklepy na Facebooku?

Sklep na Facebooku, to tak naprawdę osobna zakładka na fanpage'u, dzięki której obserwujący mogą w dowolnej chwili z niej skorzystać i przejrzeć ofertę Twojego sklepu.

Kiedy założysz sklep i dodasz do niego kilka produktów, będziesz mógł w dowolnym momencie oznaczać je pod postami, zdjęciami, postami, itp. Dzięki temu bez problemu będziesz mógł linkować do nich, nawet, gdy w treści posta nie ma widocznego linku.

Funkcja sklepu internetowego na Facebooku zoptymalizowana jest pod urządzenia mobilne, warto więc skupić się na użytkownikach smartfonów i dodawać takie produkty, które naprawdę przyciągają uwagę. Wchodząc w zakładkę sklep, klienci otrzymują pełnoekranowy widok, w którym prezentowane są stworzone przez właściciela sklepu kolekcje i produkty.

Dodając nowy produkt do sklepu, Twoi obserwujący zostaną o tym poinformowani powiadomieniem, które będzie zapraszało do skorzystania z oferty lub zapoznania się z najnowszymi produktami dostępnymi w sklepie.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Sklep na Facebooku może założyć każdy, kto:

  • posiada opublikowany fanpage na Facebooku
  • posiada uprawnienia administratora w Menadżerze firmy na Facebooku
  • prowadzi sklep internetowy z produktami, które mają być zsynchronizowane z ofertą na Facebooku

1. Żeby założyć sklep na Facebooku, należy przejść do zakładki Ustawienia na swoim fanpage'u, następnie w podmenu "Szablony i karty" i tam zaznaczyć "Sklep". Następnie w menu swojego fanpage wybrać odpowiednią zakładkę.

jak otworzyć sklep na facebooku

2. Na stronie, na którą zostaniemy przekierowani, należy następnie kliknąć Przejdź do menadżera sprzedaży i rozpocząć konfigurację sklepu. Tutaj znajdziesz bezpośredni link do konfiguratora.

jak sprzedawać na FB

3. Po prostej konfiguracji będziesz posiadał sklep na Facebooku, do którego możesz dodawać produkty i tworzyć katalogi.

Zanim jednak do tego przejdziesz, przydałoby się, żeby Twój sklep był nieco bardziej widoczny na stronie głównej fanpage'a. W tym celu możesz przesunąć zakładkę Sklep na samą górę, dzięki czemu będzie on widoczny od razu po wejściu na Twoją stronę.

Konfiguracja sklepu na Facebooku

Konfiguracja sklepu nie jest skomplikowana. Tak naprawdę, cały sklep jest na tyle przejrzysty i prosty, że nie trzeba w nim nic zmieniać. To, co musisz zrobić, to zaakceptować regulamin handlowy. Jest to niezbędny krok, wymagany, aby przejść dalej.

Drugą ważną sprawą, jest wybór tego, w jaki sposób będzie dochodziło do finalizacji zakupów. Dostępne są dwie opcje:

  • odesłanie do sklepu lub landing page'a.
  • przekierowanie do Messengera, gdzie klient może zadać więcej pytań lub zamówić produkt.

konfiguracja sklepu na fb

Ten krok jest bardzo istotny, ponieważ po założeniu sklepu nie będziesz miał możliwości zmiany sposobu zamawiania. Jedyną opcją zmiany, jest usunięcie i stworzenie nowego sklepu. Zastanów się więc dobrze, zanim dokonasz tej decyzji.

Dodawanie produktów we własnym sklepie na Facebooku

Produkty w sklepie Facebook'owym możesz dodać na trzy sposoby: ręczny i automatyczny oraz poprzez pixel fb. Ręczny wiąże się z większą ilością pracy przy dużej ilości produktów, a automatyczny z niewielką wiedzą na temat tworzenia plików z produktami.

To, którą opcję powinieneś wybrać, zależy od ilości produktów w Twoim sklepie i tego, czy chcesz sprzedawać je na Facebooku, czy w swoim sklepie internetowym.

Następnie wybieramy kanał sprzedaży (czyli nasz Fanpage) oraz konto firmowe (możemy je po prostu tam założyć podając tylko nazwę i email).

zakładanie sklepu na fb

Dalej przechodzimy do dodawania produktów poprzez utworzenie katalogu. Facebook wyświetli nam przegląd wybranych przez nas opcji, wyświetli pole do akceptacji regulaminu i po przejściu dalej tę część konfiguracji mamy już z głowy. Aby sklep był aktywny musisz dodać swoje produkty.

sklep na fb

Ręczne dodawanie produktów do sklepu na Facebooku

Jeżeli zdecydujesz się ręcznie dodawać produkty, będziesz miał do czynienia z poniższym oknem, w którym wszystkie pola muszą być uzupełnione.

sklep-na-fb-dodawanie produktów

Nazwa produktu może mieć maksymalnie 150 znaków, ale Facebook sugeruje, aby ta wartość nie przekraczała 65 znaków. Staraj się nie używać cyfr, a gdy to robisz, zapisuj je słownie.

Każdy produkt musi też posiadać przynajmniej jedno zdjęcie. Te, musisz mieć zgrane na komputer, co umożliwi Ci dodanie ich jako miniaturki produktów. Zalecany rozmiar zdjęć to 1024x1024 pixeli. Staraj się nie umieszczać na zdjęciach znaków wodnych.

Na opis produktu masz pole, którego długość powinna wynosić pomiędzy 30 a 5000 znaków. Prowadząc sklep na Facebooku musisz zadbać o to, aby każdy opis był unikalny. Dzięki temu unikniesz możliwości usunięcia sklepu z indeksu Google, co może wpłynąć na większy ruch Twojego fanpage'a.

Jeżeli nie chcesz, aby produkty od razu po dodaniu były widoczne wszystkim użytkownikom, możesz tak skonfigurować szablony i karty, aby wyświetlały one produkty dopiero po Twoim zatwierdzeniu.

Dodawanie produktów przez katalog produktów Facebook

Produkty możesz też dodawać automatycznie. Ta metoda zalecana jest w przypadku sklepów, które posiadają więcej niż 50 produktów.

automatyczne dodawanie produktów na fb

Na początku musisz przygotować specjalny plik z produktami, co zajmuje najwięcej czasu. Gdy już go przygotujesz, reszta pójdzie bardzo szybko. Wystarczy, że wybierzesz opcję wgrania pliku, oraz kategorię produktu - reszta wykona się automatycznie.

Oznaczanie produktów w postach

Prowadząc swoją stronę internetową lub sklep, bardzo ważne są nie tylko sprzedaż, ale też reklama. Dlatego zawsze, gdy dodajesz post w social media, staraj się oznaczać produkty, które zostały wykorzystane do zrobienia danego zdjęcia.

oznaczanie produktów na facebooku

Ludzie znacznie częściej kupują ubrania czy akcesoria, które oznaczane są na zdjęciach. Gdy spodoba się komuś koszula z ładnego zdjęcia, istnieje znacznie większa szansa na zakup, niż przez prostą reklamę tego produktu.

Żeby dodać produkty w postaci reklam do postów, wystarczy kliknąć Oznacz produkty i wybrać te, które chcemy dodać do zdjęcia. To bardzo proste ;)

Podsumowanie

Żeby utworzyć zakładkę sklepu na Facebooku, wystarczy tak naprawdę kilka minut i odpowiednie uprawnienia do zarządzania fanpage'em. Stworzenie sklepu nie jest skomplikowane, a dodawanie produktów zostało zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić ten proces.

Jeżeli aktywnie prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś przenieść część sprzedaży w social media, ta metoda jest dla Ciebie!

To już wszystko jeżeli chodzi o to, jak założyć sklep na FB. Jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości, opisz je w poście poniżej!

  • Super 3
  • Dzięki! 1
SeoTools - narzędzia SEO
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY! | Jarvee - najlepszy bot Insta, YT, FB
 
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .