Skocz do zawartości
  • Jak zarabiać przez Internet?

    Dołącz do nas, a na pewno zaczniesz zarabiać! Uzyskaj dostęp do unikalnych materiałów i najlepszych metod zarabiania! Pokażemy Ci jak zarabiać na afiliacji, CPA/PPA, Instagram, SMS, programach partnerskich i wielu innych! Często aktualizowane materiały i pomocna społeczność. Zarejestruj się za darmo!

Rekomendowane odpowiedzi

   Jak zdobyć followersów na Instagramie -Metoda „1-2 Punch”

jak zdobyć followersow

Jest to mało omawiana metoda, jednak pomoże Ci ona zdobyć dużo followersów - obserwujących.

Poradnik jak zdobyć followersów został przetłumaczony z zagranicznego źródła. Pamiętajcie, ze Instagram się zmienia i liczby podane w poradniku mogą być nieodpowiednie dla Twojego konta - zacznij powoli i rozwijaj ilość interakcji z czasem!

Polega ona na tym, że kiedy już zaobserwujesz kogoś to najlepszą metodą dostania „follow & like” z powrotem jest polubienie najnowszego posta oraz jakiegoś sprzed np. 2-3 tygodni. Jeśli ta osoba nie dodaje stale postów to znak, że polubiłeś jakieś starsze zdjęcie prawdopodobnie skłoni ją do zaobserwowania Twojego profilu.

Z drugiej strony wygląda to zachęcająco ponieważ jeśli ktoś przegląda powiadomienia i widzi, że przejrzałeś jego profil i wybrałeś jakieś konkretne, starsze zdjęcie to spodoba się mu to. Taki zabieg o wiele zwiększa szansę na dostanie „follow back”, ponadto jest też całkiem duża szansa, że ta osoba też przejrzy Twój profil, zostawi polubienie a może nawet skomentuje.

Często kiedy nieznajomi ludzie zaczynają obserwować czyjś profil to z reguły podejrzewają dwa przypadki:

  • Jesteś botem (follow → unfollow po x czasu)
  • Obserwujesz go tylko po to, żeby dostać obserwatora a zaraz po tym usuniesz jego profil z obserwowanych.

Jednak metoda „1-2 Punch” zmienia te realia przez co masz większą szansę zainteresowania innych osób swoim profilem. Przejdźmy więc do odpowiedzi na Twoje pytanie - oto jak zdobyć followersów na instagramie.

Boty do rozwijania kont i serwisy umożliwiające łatwe tworzenie postów na Instagram

Poradnik jak zarabiać na Instagram

Komentowanie

Pozostawianie komentarzy jest niesamowicie ważną rzeczą jeśli w grę wchodzi dynamiczny wzrost Twojego profilu. Generalnie to nawet jest to ważniejsze niż samo obserwowanie gdyż możesz zainteresować więcej niż jednego użytkownika.

Komentowanie działa najlepiej kiedy Twoim celem są ludzie z podobnymi statystykami. Znajdź ludzi którzy mogą być zainteresowani Twoją niszą i pozostaw tam komentarz. Nie marnuj czasu na próby przebicia się przez setki tysięcy komentarzy na profilach „supergwiazd”.

Oczywiście radzę „manualnie” dodawać komentarze aniżeli zostawiać samo „Follow back please!” „Nice post!” „ I like it!”. Musisz przejść „na Ty” z tą osobą, zapytaj o coś konkretnego, skomentuj elokwentnie zdjęcie.


Polubienia

Twoim celem jest zostawienie do około 1000 polubień dziennie. Lajki na instagramie są bardzo ważne. Wydaje się dużo, jeśli jednak obserwujesz 500 osób to w myśl metody „1-2 Punch” pozostawienie takiej ilości polubień nie zajmie dużo czasu. Pamiętaj, że same polubienia jeśli nie obserwujesz danej osoby są prawie bezwartościowe.

Przeprowadziłem pewien test. Polubiłem 1000 losowych zdjęć bazując na hashtagach mojej niszy i zyskałem tylko 2 obserwujących. Ten sam test powtórzyłem z metodą „1-2 Punch” na 500 osobach które też zaobserwowałem i wtedy zyskałem aż 450 obserwujących! Więc polubienia kiedy obserwujesz daną osobę są mega ważne, nie działa to jednak tak dobrze jeśli jej nie obserwujesz.

Unfollow

W pewnym momencie niestety będziesz musiał przestań obserwować niektóre profile ponieważ instagram nakłada limit 7500 obserwujących. To, kogo przestaniesz zależy od Twojego ratio (wyjaśnię niżej). Jeśli jesteś zainteresowany tylko usuwaniem profili które Ciebie nie obserwują to są takie aplikacje które to robią. Musisz też pamiętać, żeby nie przesadzić z liczbą obserwowanych tak aby Twój profil ciągle prezentował się atrakcyjnie dla przyszłych fanów. Ludzie którzy Cię obserwują dla Twojego ‘contentu’ powinni nadal Cię obserwować po tym jak Ty ich przestaniesz, całkiem możliwe, że tego nawet nie zauważą. Jeśli będziesz im serwował wartościowe posty to zostaną bo to jest rzecz, którą są zainteresowani.

Ratio

Żeby zoptymalizować „follow-back” dobrze jest trzymać się pewnych cykli. Jest to cykl dla którego wyznaczasz stosunek profili które obserwujesz do ilości obserwatorów. Poniżej przedstawię wam tabelkę którą należy stosować, dzięki niej realne jest zdobycie 9000 fanów w ciągu miesiąca. (łatwo podbić do wartości rzędu 15-20 tys. zależnie od tego jak dużo spędzasz czasu i jak dobrą zawartość dajesz fanom). Trzymanie się takiego planu pozwala zoptymalizować pracę na Instagramie i zwiększyć jej wydajność. Oczywiście tą metodę należy stosować wraz z wcześniej wymienioną „1-2 Punch”

Miej na uwadze to, że „programy” i „oferty” które mają zapewnić Ci setki jeśli nie tysiące obserwujących za darmo to scam. Żeby zdobyć prawdziwych fanów musisz zadbać o atrakcyjność i aktywność swojego profilu. Nikomu nie płacą za to, żeby Cie obserwował a żeby zdobyć solidnych fanów musisz sam ich znaleźć.

W pewnym momencie będziesz na takim etapie, który nie wymaga obserwowania ludzi żeby stale zwiększać ilość fanów, jednak skoro to czytasz to raczej jeszcze nie pora na takie rzeczy. Jeśli już jednak masz około 15 tysięcy fanów to możesz się skupić na tworzeniu lepszego jakościowo viral contentu.

kontamniej6msc.png

konta6msc.jpg

qRkgk0p.png

Zauważ, że nie przestaję obserwować przez trzy pełne dni – to daje czas ludziom na to aby mnie też zaobserwowali. Istnieją też programy do automatyzacji które pozwalają usuwać takie profile jeśli nie zaobserwują Cię przez x czasu jednak bez programu trudno jest wiedzieć czy mieli jednak wystarczająco dużo czasu i nie są zainteresowani. Polecam cykl „follow” robić zaraz po tym jak przestaniesz obserwować profile z poprzedniej partii. 

Musisz też pamiętać o limitach instagrama – np. nie pozwoli Ci on zaobserwować 60 profili w 60 sekund ponieważ odbierze to jako spam. Najlepiej jest tak wszystko rozłożyć w czasie, żeby nie mieć styczności z limitami. Na początku ze świeżym kontem nie należy przesadzać!


S4S – Shout-Out for Shout-Out.

Jest to fantastyczna metoda żeby zwiększyć zasięg i niemal natychmiast zdobyć pewną ilość fanów.  Jest tutaj tylko jeden problem – z reguły to „działa” źle, z jednej strony jest to najszybsza metoda żeby zdobyć fanów, z drugiej też najszybsza, żeby ich stracić. Najlepszym wyjściem z takiej sytuacji jest zrobienie takiego S4S aby nie wyglądał on jak S4S. Jeśli będzie to wyglądać naturalnie to zadziała.

Na przykład jeśli jesteś w stanie codziennie obserwować ludzi (cyklicznie) i nadal robić S4S to fantastycznie – połączenie tych dwóch metod potrafi zdziałać cuda. Pamiętaj jednak żebyś nie wrzucał na swój profil zwykłych, prostych „reklam”. Zdjęcie z podpisem „Zaobserwujcie @tenprofil” to po prostu zła praktyka. Jesli chcesz wycisnąć ile się da to postaraj się aby wszystko wyglądało naturalnie i zachęcająco.

Rxouyy0.png


Gdzie mogę znaleźć ludzi do S4S?

Istnieją grupy które zbierają profile w obrębie tej samej niszy i wymieniają się fanami. Jeśli prowadzisz swoje prawdziwe konto (nie profil produktu czy strony) powinieneś rozważyć nawiązanie też prawdziwych relacji ponieważ posty bazujące na takich właśnie relacjach są „zdrowe” i przynosza największy rozgłos. Oczywiście możesz też wykupić S4S ale o tym poźniej.

Jeśli S4S zostanie zrobione tak jak trzeba to będziesz wstanie zyskać pewną sumę obserwujących z zaprzyjaźnionego profilu. Najbardziej łączy ta sama lub podobna nisza, wymiana fanów z dwóch różnych światów może nie przynieść zamierzonych zysków więc staraj się szukać podobnych Tobie profili i z nimi nawiązywać relacje. Jesli jednak mimo wszystko Twój profil po prostu nie nadaje się do robienia zwykłego S4S możesz to zamaskować w bardzo prosty sposób. Jak? Po prostu musisz oznaczyć drugą osobę i dać jej „credit” zdjęcia. Przykład poniżej.

GHdoHf2.png77nw9s0.png

Chcesz przeczytać kolejny poradnik Instagram? Chcesz wiedzieć jak promować konta i pisać dobre opisy na instagrama? Napisz komentarz niżej, a podzielimy się kolejnymi metodami jak zdobyć followers na Insta!

Boty do rozwijania kont i serwisy umożliwiające łatwe tworzenie postów na Instagram

Polecane poradniki Instagram:

 

 

  • Super 7

SeoTools - narzędzia SEO
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY! | Jarvee - najlepszy bot Insta, YT, FB
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Zuziala
      Witam!
      Chciałabym przedstawić stronę która pozwala zarabiać przez internet. Jest taka strona https://golden-farm.biz/?r=597246. Wystarczy założyć konto i zbierać jajka, które wymieniane są na pieniądze. Jest to coś w rodzaju gry, która pozwala zarabiać. Wystarczy zainwestować trochę pieniędzy, by "jajka zbierały się szybciej i przychód był większy. Moja inwestycja już się zwróciła jednak mam pytanie czy ktoś ma jakieś pomysły jak zarabiać jeszcze szybciej za pomocą tej strony?
    • Przez Kasunio
      Cześć W tym poradniku opiszę Wam krok po kroku jak zarabiać na Bitcoinie bez ryzyka oraz niezależnie od jego aktualnego kursu! Wymagana jest oczywiście inwestycja, im większa tym więcej zarobimy, ale i dłużej może zająć sprzedaż naszych Bitcoinów. Osobiście zarabiam tym sposobem od początku 2019 roku i wszystko działa bez problemów.
      Na czym polega ten zarobek?
      Będziemy kupować BTC po cenie rynkowej (bądź około 3-5% niższej), a sprzedawać po cenie od 10% do nawet 20% wyższej. Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam do przeczytania dalszej części poradnika
      Co będziemy potrzebować?
      Po pierwsze potrzebne nam będzie konto na giełdzie kryptowalut, gdzie z łatwością możemy kupić BTC. Osobiście polecam giełdę BitBay.
      Tutaj mój reflink do rejestracji: REFLINK oraz CZYSTY LINK. Z góry dziękuję za rejestrację z reflinków, każdemu poleconemu oferuję dodatkową pomoc w razie jakichkolwiek problemów w prywatnej wiadomości  
      Po rejestracji musimy zweryfikować swoje konto, aby móc z niego korzystać.
      Następnie będziemy potrzebować konta na stronie, na której będziemy sprzedawać z zyskiem nasze Bitcoiny, a później (gdy uzyskamy już trochę pozytywnych opinii na stronie) również skupować je po niższej cenie.
      Tutaj link do rejestracji: REFLINK oraz CZYSTY LINK. Również polecam przejść na stronie weryfikację KYC (więcej chętnych na kupno BTC akurat od nas). Jeśli przeczytasz cały poradnik i zarejestrowałeś się na Paxful z reflinka, to w razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu poprzez wiadomość prywatną, oferuję również kilka darmowych dodatkowych wskazówek
      Ostatnią rzeczą jaka jest nam potrzebna to konto, na które będziemy otrzymywać płatności od kupujących. Może być to PayPal, Skrill, Revolut itp. na stronie znajdziemy bardzo dużo metod płatności. Osobiście najbardziej polecam PayPala oraz Revoluta.
      Gdy mamy już wszystkie konta założone i zweryfikowane, możemy przejść do zarabiania.
      Poradnik KROK po KROKU jak zarabiać tym sposobem:
      Po pierwsze, logujemy się na giełdę kryptowalut, kupujemy kryptowalutę i wysyłamy ją na portfel Paxful. Na BitBay robimy to w ten sposób:
      - po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Portfele, wybieramy interesującą nas walutę fiat (aktualnie dostępne do wpłaty jest tylko PLN i EUR), a następnie wykonujemy przelew, przelane środki są księgowane w dni robocze o godzinie 11:00, 14:00 i 17:00,
      - gdy mamy już dostępne środki, przechodzimy do zakładki Giełda i zakupujemy kryptowalutę Bitcoin za kwotę jaką wpłaciliśmy,
      - po pomyślnym zakupie przechodzimy do zakładki Portfele -> BTC -> Wypłata i wpisujemy ilość BTC oraz nasz adres portfela Paxful (dostępny pod adresem https://paxful.com/wallet),
      - klikamy wypłać i czekamy aż Bitcoiny dotrą na nasze konto Paxful, zazwyczaj trwa to nie dłużej niż 15 minut.
      Kolejnym krokiem jest utworzenie ofert sprzedaży naszych Bitcoinów na Paxful, zależnie od naszych metod płatności, osobiście używam do tego PayPala i Revoluta więc na ich przykładzie pokażę jak utworzyć oferty.
      Aby zacząć tworzenie oferty klikamy u góry strony "Create an Offer" bądź przechodzimy pod ten link: LINK a następnie wybieramy "Sell bitcoin" oraz wybraną metodę płatności, na początek utwórzmy ofertę sprzedaży na PayPala, powinno to wyglądać następująco:

      Klikamy Next step i uzupełniamy kolejne opcje oferty. Jeśli sprzedajemy na PayPal pierwszy raz to polecam ustawić od 11-14%, offer limits na minimum 10 USD (nie da się mniej) oraz maximum na 9000 USD (automatycznie maximum będzie tyle ile będziemy mieć w portfelu), a offer time limit na 30 minut.

      Klikamy Next step i kończymy tworzyć naszą ofertę. Ustawiamy Offer tags, czyli np. online payments, no verification needed albo photo id required. Wpisujemy zasady kupna np. "only friends and family transfers accepted" oraz instrukcję dla kupującego, czyli np. "Please wait for my PayPal email address and send money. Once I receive your payment, bitcoins will be released." Następnie poniżej zaznaczamy, że kupujący musi mieć zweryfikowane konto, aby mógł od nas kupować. Poniżej przykład jak to może wyglądać:

      Ostatnim krokiem jest kliknięcie "Create offer" i gotowe. Nasza oferta jest już widoczna dla innych na stronie, teraz pozostaje nam poczekać na zainteresowanego naszą ofertą. Nie powinno to trwać dłużej niż kilkanaście minut ponieważ ze strony codziennie korzysta bardzo dużo ludzi z całego świata.
      Możemy w tym samym czasie mieć kilka utworzonych ofert do różnych metod płatności. Przy tworzeniu ofert z metodą płatności Revolut, polecam utworzyć ich kilka w różnych walutach (PLN, GBP, EUR, USD), ponieważ Revolut ma bardzo niskie kursy przewalutowania, a w ten sposób pozyskujemy kupujących praktycznie z całego świata. Przy Revolucie polecam jednak cenę BTC ustawić na około 7-8% zamiast 11-14% jak na PayPalu.
      Gdy otrzymamy już pieniądze na konto, możemy je ponownie przelać na BitBay i powtarzać proces sprzedaży. Natomiast uzyskamy już trochę pozytywnych opinii na stronie, możemy również utworzyć swoją ofertę kupna za cenę o 2-5% niższą od aktualnej ceny Bitcoina, pozwoli nam to zniwelować czas oczekiwania na przelew z PayPala/Revoluta na konto bankowe, a potem z konta na giełdę, jednak osób chętnych na sprzedanie nam Bitcoina po niższej cenie jest na stronie dużo mniej, więc możemy trochę dłużej poczekać na chętnego
      To by było na tyle, jeśli chodzi o poradnik, chyba wszystkie najważniejsze informacje zostały w nim opisane Jeśli masz jakieś pytania to chętnie odpowiem, a jeżeli zarejestrowałeś się na Paxful z mojego reflinka i chciałbyś jakieś dodatkowe wsparcie lub szczegółowe ustawienia ofert jakie sam stosuję to napisz do mnie prywatną wiadomość, a chętnie pomogę
       

    • Przez WDK
      Cześć,
      Nie chcę odkopywać tematów a na uploadingu zjadłem już nie jednego kartofla więc wrzucam tutaj listę moich warezów z których korzystam i które będę na bieżąco aktualizował - będę to robił jak któryś padnie albo zostanie dodany nowy. Jeżeli na każdym forum będziecie mieli dwa konta (co bardzo polecam) to można szybką kase zgarnąć.
      files4you.org cs-puchatek.pl darksiders.pl darkarea.pl vipersat.pl super-warez.eu legalsite.eu fileland.pl vorek.pl prezone.pl bluewarez.pl pobieramy24.pl zajefajna.com darkw.pl darkmachine.pl exsite.pl dx-team.org warez-ts.org sdcv.pl warezik.eu Jeżeli masz do polecenia jakiś warez to dawaj znać - zaktualizuję listę!
    • Przez miodku
      Jestem Piotrek. Jestem z wami od niespełna tygodnia. Bardzo dużo nowych dla mnie informacji, ale z natłokiem informacji czas mi wystarczy.
      Nie chcę jednak zaczynać nauki od wewnątrz czy na opak, w każdym bądź razie, wiem, jak to jest się uczyć sam (Mam ogromne doświadczenie w uczeniu się w pojedynkę). jest bardzo dużo pożytecznej treści i niby posty zachowują kolejność to ja błądzę jak dziecko we mgle stale czytając przeróżne tematy.
      Zdaje sobie sprawę, że dla was to podstawy programowania, ale byłbym naprawdę wdzięczny, jakby ktoś mógł choć trochę poświęcić swojego czasu, posuwając mi znaki jak w Podchodach. Kto pamięta kiedy się bawił w Podchody? Na początku, zrobiłem krok do pionu z Konkursami i loteriami... " promowanie też po grudzie ;/ "
                                                      ......wycieczka do wspomnień ? ...he:)
      Życzę Wszystkim, żeby układało się pomyślnie!  

      Dziękuję za Uwagę.
    • Przez Wujek Ziemny
      Z linkami wiąże się wiele czynników, które powinieneś znać. Są to wyznaczniki, które pozwolą Ci ocenić jakość potencjalnego backlinka i pomogą podjąć decyzję odnośnie linkowania właśnie z tej konkretnej strony. Znajomość tych czynników jest niezwykle przydatna podczas robienie analizy profilu linków (holistyczny raport z numerami oraz typami linków kierujących do strony), czy to własnej witryny, czy też witryny konkurencyjnej.
       
      Moc domeny
      Moc domeny składa się na wartości całej domeny. Zamiast patrzeć na wartości dla podstron, skupiamy się na domenie jako całości, by ustalić jej jakość.
      Przeważnie wartości te przedstawiane są jako Domain Authority (DA) lub w przypadku strony głównej - Page Authority (dla tej strony). 
      PageRank (PR) jest kalkulowany przez Google i bazuje na liczbie oraz jakości backlinków kierujących do witryny. Jest to skala od 0 do 10, gdzie 10 jest najwyższym wynikiem. Możemy używać PageRank’u strony głównej, aby sprawdzić jak silna ona jest. Choć technicznie PageRank dotyczy tylko pojedynczej strony, to jest to nadal dobry wyznacznik siły całej domeny, ponieważ większość linków do niej prowadzących będzie kierować właśnie na stronę główną, a PageRank i tak płynie dalej do wewnętrznych podstron. I choć oficjalnie PageRank “zakończył karierę”, to nadal warto zwracać na niego uwagę.
      Warto też zauważyć, że jest różnica pomiędzy PageRank’iem wyświetlanym przez chociażby MozBar i PageRank’iem używanym przez google. Toolbarowy PageRank jest widoczny w przeglądarce po zainstalowaniu wtyczki. Aktualizowany jest on co kilka miesięcy, a więc różni się od tego, z którego aktualnie korzysta gigant wśród wyszukiwarek. Wynika to z tego, że aktualizacje wysyłane przez Google są rzadkie, gdy Google swoje własne dane aktualizuje dużo, dużo częściej. 
      Domain Authority jest czynnikiem obliczanym przez serwis MOZ, a jego skala wynosi od 0 do 100, gdzie 100 jest najwyższym wynikiem. Jest on liczony na podstawie wielu różnych sygnałów pobieranych z crawlera MOZ i stara się on przewidzieć jak dobrze strona będzie wypadać w wynikach wyszukiwania. Jest to ważny wyznacznik do brania pod uwagę podczas oceny linku. 
      W kwestii link buildingu, siła strony jest istotna, ponieważ nie chcesz budować linków do słabych witryn. Jeśli linki do Twojej strony będą kierowały z dobrych jakościowo serwisów, będzie to jasny sygnał dla Google, że Twoja strona również jest dobrej jakości i zasługuje ona na lepsze pozycje.
      Dla przykładu, CNN posiada PageRank 8 oraz Domain Authority 99. Wiele innych stron linkuje do CNN, ponieważ jest to strona posiadająca duży autorytet oraz dobrej jakości treści. Jeśli więc zdobędziesz link z CNN, możesz liczyć na to, że Google to zauważy.
       
      Jeśli chcesz sprawdzić DA, PA i inne wskaźniki, wypróbuj SeoTools!
       
      Moc podstrony
      Na pewno spotkają Cię okazje zdobycia linków z podstron, które już od dawna istnieją w danej witrynie, w odróżnieniu od podstron tworzonych na potrzeby postów na blogu czy newsów. Przykładem może być istniejąca pewnego rodzaju lista, do której Twoja strona zostanie dodana. Może być to na przykład lista kawiarni, na której pojawi się… Twoja kawiarnia wraz z adresem jej strony WWW.
      W takich przypadkach powinieneś ocenić jak silna jest taka podstrona, zanim włożysz swój czas i wysiłek w pozyskanie z niej linku zwrotnego. Są dwa wyznaczniki, które Ci w tym pomogą i są one niemal identyczne do tych używanych do oceny mocy domeny. Są to PageRank oraz Page Authority (PA).
      Mówiliśmy już o PageRank’u, więc skupmy się na Page Authority. PA jest kolejnym czynnikiem od MOZ i jest on bardzo podobny do DA poza faktem, że ma on zastosowanie do konkretnej podstrony, a nie do całej domeny.
      Im wyższe Page Authority/PageRank, tym bardziej warto postarać się zdobyć tam backlink.
       
      Anchor text
      O anchorach mówiliśmy już w rozdziale drugim [TUTAJ LINK DO ROZDZIAŁU DRUGIEGO], a teraz porozmawiajmy o tym jakie mają one znaczenie dla jakości strony.
      Anchor text jest sygnałem dla Google dotyczącym tematyki strony, do której kieruje link. Gdybym więc linkował do strony korzystając z anchor’a “trening w domu”, Google uznałoby, że strona dotyczy treningów w domu. Wyszukiwarka korzysta z anchor textów w swoim algorytmie. W tym przypadku może zdecydować czy strona, do której  kieruje link powinna wyświetlać się wyżej w wynikach dla słowa “trening w domu” i podobnych słów.
      Przez wiele lat posiadanie dużej ilości backlinków zawierających anchor texty było świetnym sposobem na wybicie się w wynikach wyszukiwania. Choć nadal jest to po części aktualne, to w dzisiejszych czasach okazuje się, że siła anchorów zmalała. Jest to prawdopodobnie związane z faktem, że wielu pozycjonerów nadużywało tego sposobu pozycjonowania i Google wprowadziło pewne poprawki do algorytmu podczas wypuszczania Pingwina.
      Ponieważ sytuacja z anchorami stale się zmienia, najlepiej zachować zdrowy rozsądek w kwestii ich używania podczas tworzenia backlinków. Staraj się nie tworzyć zbyt dużo odnośników z tym samym anochorem szczególnie, gdy linki nie są najlepszej jakości. Twój profil linków powinien wyglądać jak najbardziej naturalnie, a więc zawierać anchory z tzw. długim ogonem (np. “jaki trening w domu dla matki dwójki dzieci”), anchory generic (czyli np. “Kliknij tutaj”, “sprawdź ten link”) oraz po prostu zwykłe linki bez anchorów i linki brandingowe, czyli z nazwą Twojej firmy lub marki.
       
      Ilość linków
      Podczas tworzenia linków powinieneś mieć na uwadze ile tak naprawdę już ich zrobiłeś. Chcesz również sprawdzać co jakiś czas jak Twoja strona wypada na tle konkurencji.
      Zgodnie z tym co omawialiśmy wcześniej, ilość linków kierujących do Twojej strony jest dobrym odnośnikiem. Musisz mieć jednak na uwadze, że nie ilość, a jakość ma tutaj największe znaczenie. 
      Jako wskaźnik, ilość linków może mieć dwa zastosowania:
      Sprawdzanie progresu kampanii link buildingowej
      Sprawdzanie różnic pomiędzy Twoją stroną a konkurencyjnymi witrynami
      Oba sposoby powinny brać oczywiście pod uwagę jakość linków, by okazać się najbardziej pomocne. Jeśli porównamy ilość linków kierujących do strony konkurenta, może to wyjaśnić różnice między pozycjami jego i naszej witryny. Jeśli chcesz wybić się na słowie “stoły drewniane”, a strony w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania mają ponad 1000 domen odnoszących się do nich, da Ci to jako takie pojęcie o wymaganej pracy. 
       
      Linkujące domeny
      Nie mylcie ich z ilością linkujących URLi. Dla Google ilość linkujących domen jest jeszcze mocniejszym sygnałem. Mówiąc o linkujących domenach mamy na myśli ilość różnych domen kierujących do naszej strony, a nie ilość linków - z jednej domeny możesz przecież pozyskać więcej niż jeden link.
      Dla przykładu, gdyby CNN zalinkowało do Ciebie z pięciu różnych newsów, liczylibyśmy to jako 5 URLi linkujących, ale z tylko jednej domeny, ponieważ wszystkie linki kierują do Ciebie z cnn.com.
      Gdyby BBC zalinkowało do Ciebie z jednego newsa, analogicznie byłby to jeden linkujący URL oraz jedna linkująca domena.
      Ilość linkujących domen jest lepszym wykładnikiem od ilości URLi, ponieważ wyraźniej wskazuje na poziom popularności witryny. Gdybyśmy cofnęli się do tego jak Google postrzega linki jako głosy “za”, wtedy każda strona może dać Ci tylko jeden głos. Nie ma znaczenia ile linków z tej domeny do Ciebie kieruje, nadal liczą się jako jeden głos.
      Więcej niż jeden link z danej domeny może być efektem wielu rzeczy. Linkowanie z wielu stron z treściami to jedno, ale najbardziej popularnym sposobem jest linkowanie tzw. “Sitewide”. Link sitewide jest linkiem umieszczonym w jakimś elemencie strony, np. headerze, stopce, sidebarze. Dzięki temu linkuje on do danej witryny z każdej swojej podstrony. Dobrym przykładem jest link typu “blogroll”, ponieważ blogroll pojawia się praktycznie na każdej podstronie witryny.
      Ogólnie tego typu backlinki nie są tak wartościowe jak linki wplecione w treść artykułu. Linki sitewide mogą czasem wydawać się spamowe, płatne lub nie-edytorskie w oczach Google. We wszystkim należy zachować umiar, dlatego podchodź do takich linków z pewną rezerwą i pozyskuj je jedynie z wartościowych stron. Nie warto również przesadzać z anchorami.
       
      Backlink a jego zgodność z tematyką strony 
      Od bardzo dawna toczą się debaty o to czy zgodność z tematyką strony jest silnym sygnałem dla wyszukiwarki, wg. którego liczy ona moc danego backlinka. Logika podpowiada nam, że powinno tak być, ponieważ jest to całkowicie naturalne dla witryny, by linkowała do innej strony związanej z tą samą tematyką. Jednakże co jeśli pozyskasz link z głównej strony BBC do swojego bloga na temat rodzajów kawy? Raczej być takim linkiem nie pogardził, choć BBC nie jest przecież stroną na temat czarnego naparu mocy
      Jeśli spojrzymy poza linkbuilding, nadal chcielibyśmy sprowadzać ruch na swoją stronę, więc warto konwertować odwiedzających w klientów. Z tego tylko powodu nadal warto próbować umieszczać linki na stronach, które mogą odwiedzić potencjalni klienci. Oznacza to, że wartość linków nie skupia się tylko na samym SEO.
      Google może skupiać się na analizie całej strony, by ocenić jej zgodność z tematyką witryny, do której ta strona linkuje. Nie musi się skupiać na samych anchor textach. Jeśli faktycznie tak jest, to posiadanie linków z portali zgodnych tematycznie z naszą stroną może dać nam mocnego kopa w SERPach. 
      Na chwilę obecną najlepiej jest się jednak skupić na jakości linków, by otrzymywać jak najwięcej mocy. Warto też zwracać uwagę na tematykę strony, ale jedynie dlatego, że dobrze jest sprowadzać do siebie już stargetowany ruch.
       
      Umiejscowienie linków na stronie
      Wyobraź sobie, że mieszkasz w Sopocie i prowadzisz bloga o kawie. Chcesz podzielić się ze swoimi czytelnikami linkiem do strony lokalnej kawiarni serwującej najlepszą świeżą kawę w okolicy. Gdzie umieścisz link?
      Jeśli naprawdę chcesz, by czytelnicy go zauważyli, musisz umieścić go w jakimś widocznym miejscu na stronie. Najlepiej w głównej sekcji, blisko nagłówka i najlepiej w treści opisującej jak świetna jest to kawiarnia. 
      Zakładam, że nie umieściłbyś takiego backlinka w stopce. Wielu użytkowników może nie zjechać aż tak nisko, a nawet jeśli, to nie spodziewają się tam użytecznych odnośników. 
      Google potrafi rozpoznać pozycję linków w tekście i tym sposobem ocenić jego wartość. Jeśli link znajduje się w stopce, wyszukiwarka może zmniejszyć jego wartość uznając go za mało ważny dla użytkownika (gdyby był ważny i/lub użyteczny, nie byłby w stopce).
      Google używa również pozycji linków na stronie do oceny holistycznej. Oznacza to, że jeśli np. 50% linków kierujących do Twojej strony znajduje się w stopce, Google to wychwyci. Może to wtedy oznaczać słabej jakości linkbuilding, co może prowadzić do bliższego przyjrzenia się całej witrynie przez pracownika wyszukiwarki. 
      Innym przykładem jest gdy np. połowa linków znajduje się w sidebarze. Z jednej strony może to wyglądać naturalnie, ale z drugiej może oznaczać kupowanie linków. Wielu sprzedawców linków umieszcza linki w sidebarach zamiast w treściach.
      Ze względu na tę umiejętność algorytmu Google powinieneś się upewnić, że linki do Twojej witryny ukazują się na stronach, które faktycznie chcą do Ciebie linkować. Linki powinny znajdować się w artykułach, jeśli to tylko możliwe. Nie ma nic złego w linkach sidebarowych, ale zbyt duża ilość takich linków może odbić się na Twoich pozycjach. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .