Skocz do zawartości

Kadrowa1

Użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Nowy
  1. To chyba jednak będzie mi prościej szkolić w ramach działalności nierejestrowanej i tak nie przekroczę 3 tyś na m-c. Pytanie tylko czy cały czas mogę działać w ramach takiej działalności czy może są ograniczenia ?
  2. Rozumiem. A czy nie prościej mi będzie dopisać do PKD Spółki której jestem wspólnikiem i członkiem Zarządu oraz mam 1/16 etatu jako bhapowiec usługi szkoleniowe? Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT podlegają od 01 stycznia 2011 roku m.in. szkolenia zawodowego. Wątpliwości powstały w przypadku szkoleń bhp, gdyż szkolenia kierowane do pracodawców, pracowników służb bhp, instruktorów i wykładowców nie ma wątpliwości są zwolnione z VAT jako szkolenia zawodowe. Problem powstał w przypadku szkoleń dla pracowników niebędących np. służbą bhp, gdyż tego typu szkoleń nie można już uznać za zawodowe. Niemniej jednak Ministerstwo Finansów wyjaśniło, iż obowiązki przeprowadzani takich szkoleń wynika bezpośrednio z odrębnych przepisów ( Kodeks Pracy i Rozporządzenie ministra gospodarki i pracy z 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn. zm.)).Przez to spełniona jest więc inna przesłanka zwalniająca z VAT takie szkolenia.
  3. Banery są umieszczone na ogrodzeniu mojej posesji. jeden jest dla spółki w której jestem członkiem zarządu a druki dla innej spółki. odprowadzam podatek po otrzymaniu przelewu za wynajem i tyle nie wystawiam żadnych rachunków itp. Nad działalnością rejestrowaną dopiero teraz się zastanawiam bo chciałabym przeprowadzać szkolenia z zakresu BHP
  4. Dzień Dobry mam pytanie w kwestii rozliczania za wynajem miejsc pod banery reklamowe. Jestem zatrudniona na 1/16 etetu na umowę o prace, dodatkowo otrzymuje wynagrodzenie członka zarządu oraz 4000 netto m-cznie za wynajem miejsc pod banery reklamowe, odprowadzam co m-c zryczałtowany podatek do US w wys.8,5%. Moje pytanie jest następujące: Czy mogę dodatkowo w ramach działalności nierejestrowanej świadczyć usługi szkoleniowe (kilka godzin w m-cu z przychodem max 1000 zł? Co z podatkiem dochodowym? czy rozliczam go dopiero w zeznaniu rocznym? Czy wynajem nie jest kwalifikowany jako prowadzenie działalności nierejestrowanej? Bardzo prosze o rozwianie kwestii jak to wygląda od strony prawnej i podatkowej. z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .