Skocz do zawartości

Reklamowanie ofert CPA - META ADS (Facebook Ads - Instagram Ads)


mysc

Rekomendowane odpowiedzi

Mentoring Get Paid 2.0 - Mentoring rozwijany od stycznia 2015 roku!

Reklamowanie ofert CPA - META ADS

skracanie.png

FACEBOOK ADS - INSTAGRAM ADS - MESSANGER ADS - AUDIENCE NETWORK

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

Meta Ads dla wielu osób może się okazać strzałem w dziesiątkę.  W tym tekście omówię wykorzystanie Facebook Ads do promowania programów partnerskich. 

META ADS to nazwa kompleksowych narzędzi reklamowych działających w ramach Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Dzięki tej funkcjonalności każdy może wykupić kampanie reklamowe. Sami ustalamy maksymalny dzienny budżet, możemy ustalić maksymalną stawkę za kliknięcie, a także ograniczamy możliwe wydatki poprzez doładowywanie salda konta reklamowego w formie "pre-paid". Używanie modelu pre-paid oznacza, że nie wydamy więcej niż wpłaciliśmy do Facebook Ads. Koszt za kliknięcie danej reklamy jest uzależniony od tego jak wiele osób, z jakimi ograniczeniami i jakim budżetem wykupiło reklamę na dane frazy i daną zdefiniowaną grupę docelową.

W ten sposób można promować profile Instagram, posty, rolki, fanpage'e, przyciski "call to action", strony - a także wykorzystywać je np. do zbierania adresów e-mail. Aktualna lista możliwości znajduje się pod tym linkiem: https://www.facebook.com/business/ads-guide/.

Poniższy poradnik, technicznie, dotyczy przede wszystkim promowania dowolnych postów reklamowych - ale np. zasady dobierania grupy docelowej sprawdzą się w każdym typie reklam możliwych do wykupienia w ramach "facebook ads".

 

Poniżej wyjaśniać metodykę w oparciu o reklamowanie postu na fanpage'u FB:
 

1. Etap pierwszy - przygotowanie fanpage'a i dodanie posta reklamowego

W celu reklamowania programów partnerskich należy założyć fanpage powiązany tematycznie z reklamowanym programem (niszą w której działacie) i dopracować go pod względem wiarygodności - nawet jeśli ma służyć wyłącznie do postów reklamowych. Potencjalni klienci, przed skorzystaniem z oferty, mogą sprawdzać fanpage - jeśli ten będzie niewiarygodny, zbyt amatorski, pusty, po prostu stracicie klienta.

Powyższe wpływa na wyniki przede wszystkim jeśli działamy na dużą skalę. Wpływ % może być bardzo mały, natomiast różnice w przychodzie jak najbardziej odczuwalne.

Po przygotowaniu fanpage'a, należy przygotować i opublikować post reklamowy. Zanim dodasz taki post, przeczytaj ten tekst do końca - wygląd posta stanowi znaczący element optymalizujący koszt kampanii.
 

2. Etap drugi - narzędzia reklamowe Meta Ads

Aby przejść do narzędzi, należy rozwinąć listę w lewym górnym rogu ekranu i wybrać opcję "Manager Reklam". Link bezpośredni do managera: https://adsmanager.facebook.com/adsmanager/manage (trzeba być zalogowanym aby zadziałał)
 

3. Etap trzeci - doładowanie konta reklamowego META ADS i płatność za reklamę

Dla kont prywatnych nie jest potrzebna karta kredytowa, każdy może wykupić reklamę za pośrednictwem szybkich płatności w ciągu jednej chwili. Będąc osobą fizyczną możemy kupić reklamę szybkim przelewem lub blikiem. Jeśli mamy konto firmowe - jedyną opcją jest podpięcie karty płatniczej.

Ceny reklam są zależne od wybranej grupy docelowej, umiejscowienia i konkurencji (innych reklamodawców chcących dotrzeć do konkretnych osób). Bez podpinania karty kredytowej nie ma możliwości, aby zapłacić za reklamę więcej niż się wpłaciło (nawet w przypadku popełnienie błędu z ustawianiem "budżetu").

Pieniądze pobierane są z konta reklamowego (sami ustalamy dzienny budżet reklamy), które doładowuje się wybierając opcję "rozliczenia i metody płatności":

2.png.6993b981bfd658dd7b6d9910a690750d.png

"Saldo konta pre-paid" wskazuje ile pieniędzy możemy przeznaczyć na reklamę. Jeśli saldo będzie mniejsze niż założony w kampanii budżet - reklama przestanie się wyświetlać w chwili gdy saldo dojdzie do 0,00zł i nie ponosimy z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
 

4. Etap czwarty - przygotowanie reklamy

1) Przechodzimy do "menadżera reklam" i wybieramy opcję "utwórz kampanię":

3.png.3c724a95a334210a71abe92da4261468.png
 

2) Wybieramy cel marketingowy.

Jako, że promujemy oferty CPA - nie interesuje nas zasięg, interesuje nas faktyczna aktywność związana z reklamą (tj. model "CPC").

Najkorzystniejsze wydają się być dwa cele: "Aktywność" oraz "Ruch":

"Aktywność" to wszystkie działania, które są podejmowane wobec posta - w tym wejścia na stronę. Wybierając ten cel, FB będzie się starał dopasowywać reklamę do osób, które najprawdopodobniej zareagują na post reklamowy. Po wyborze modelu, należy jeszcze go doprecyzować wybierając opcję: "aktywność dotycząca posta".

Wybierając cel "Ruch", kampania będzie wyświetlana przede wszystkim osobom, które najprawdopodobniej wejdą na reklamowaną stronę. Stawki za wejścia na stronę są wyższe od stawek za aktywność - ale dają jasny wskaźnik CPC.
 

4.thumb.png.e728bb857807ef7202b7541b38e7cabd.png
 

3) Zdefiniowanie odbiorców

Zakładam, że reklamujesz program partnerski w Polsce i prowadzisz polskojęzyczny FP - zatem lokalizacja nie będzie miała znaczenia. Ustawiamy więc najogólniej "POLSKA", tak by reklama docierała do wszystkich znajdujących się na terenie całej Polski. 

Teraz w zależności od niszy i promowanego programu partnerskiego - wybieramy płeć. Nie kierujcie się tym, że kobiety/mężczyźni TEŻ mogą być zainteresowani - kierujcie się większością. Jeśli większość potencjalnych klientów to mężczyźni - wyklucz kobiety - i odwrotnie. Jeśli nisza jest porównywalnie ciekawa dla obu płci - zaznacz "wszyscy".

Wiek - tak samo jak wyżej trzeba jak najbardziej tą grupę sprecyzować. Od razu wyrzuć myśli "też mogą być zainteresowani" -> tu nie chodzi o docierania do wszystkich, a tylko do osób najbardziej zainteresowanych Twoją tematyką. 
Podam przykład - jeśli chodzi o mój blog o zarabianiu przez internet, są to osoby w wieku od 17 do 25 lat. Oczywiście 26-latki i 16-latki TEŻ mogą być zainteresowani, ale WIĘKSZOŚĆ fanów strony mieści się w przedziale 17-25 :) Nie ma sensu celować w rozszerzoną grupę odbiorców, trzeba się skupić na konkretnej, najbardziej pasującej do tematyki - tak żeby nie generować zbędnych kosztów (w końcu płacimy za aktywność).

Zainteresowania dają spore pole do popisu. Sama lokalizacja, wiek i płeć to bardzo ogólna grupa - dopiero zainteresowania ją doprecyzowują. Tutaj łatwo popełnić błędy polegające na: 

- dodawaniu bardzo ogólnych zainteresowań, które pasują do większości - np. "uroda", "sport", "kino", filmy", muzyka", "gry". Takie ogólne zainteresowania w niczym nie pomagają - dalej grupa odbiorców będzie bardzo zróżnicowana i dalej w naszą reklamę będą wchodziły osoby niezainteresowane ofertą (i generowały koszt!)

- dodawaniu zainteresowań pokrywających się z reklamowaną ofertą - np. reklamując dietę odchudzającą lub suplement na odchudzanie można wpisać w zainteresowania: "dieta", "fitness", "weight-loss", "bodybuilding" i dotrzeć do osób, które już się tym interesują, ćwiczą, zdrowo się odżywiają i NIE MAJĄ POTRZEBY schudnięcia. Takie zainteresowania, choć wydają się logiczne na pierwszy rzut oka - generują straty.

Jeśli chodzi o zainteresowania, warto zastanowić się nie tyle czym się interesują potencjalni klienci - ale kim są. Wracając do diet odchudzających - kim mógłby być potencjalny klient? Nie tyle jest to osoba otyła, co osoba której ta otyłość przeszkadza - to ogromna różnica. Można się głowić nad tym jak wyodrębnić osoby otyłe za pomocą zainteresowań, ale na nic się to zda - bo trzeba wyodrębnić osoby otyłe, które mają z tego powodu kompleksy.

Pamiętajcie, że to tylko teoretyczny przykład - nie sprawdzałem tego rozwiązania - ale moim zdaniem reklamę powinno się skierować do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pua, lubiących strony "trenerów podrywu". Uważam, że to właśnie w tej grupie zainteresowań jest nasza grupa docelowa. Banner (miniaturka) i treść posta powinny zaś być na tyle wymowne by zniechęcić do klikania osoby szczupłe i takie które kompleksów z powodu otyłości nie mają (tak aby nie wchodziły na naszą stronę i nie generowały kosztów reklamy!).

O roli treści reklamy i wyglądu bannera przeczytasz więcej w pkt. "6) Strona i post".
 

4) Umiejscowienia

Facebook Ads daje nam spore pole wyboru umiejscowień dla naszej reklamy. Wybór zależy od tego CO promujemy.

- jeśli nie promujemy ofert mobilnych, reklama powinna się wyświetlać tylko na komputerach (zakładasz konta bankowe, wysyłasz sms'y, kupujesz przedmioty przeglądając facebooka na smartfonie? Mobilni użytkownicy mogą się zainteresować, nawet wejść - generując koszt - i odłożyć sprawę na później, by o niej po prostu zapomnieć)

- jeśli reklamujemy oferty mobilne - z oczywistych względów odhaczamy komputery

- reklama, która moim zdaniem najbardziej zwraca uwagę to reklama w "aktualnościach", na komputerach :) 

Przechodząc do screenów z panelu, w pierwszej kolejności możemy wybrać czy chcemy by facebook umiejscawiał reklamę za nas. My tak nie robimy, bo nie reklamujemy strony, nie budujemy marki, zależy nam na konwersji - a FB nie zna warunków danej kampanii. Czyli zaznaczamy: "edytuj umiejscowienia".
 
f1.png
 

Następnie wybieramy czy interesują nas użytkownicy urządzeń mobilnych, czy komputerów. Wybór zależy od tego co promujemy - nie tyle warto się tutaj kierować wyłącznie samym zliczaniem konwersji (urządzenie może nie mieć znaczenia w warunkach kampanii), co wygodą dla użytkownika. Nie wszystko da się zrobić na urządzeniach mobilnych w wygodny sposób i takie osoby będą nam tylko generować koszty reklamy - bo klikną w reklamę, a akcji CPA i tak nie wykonają.

f2.png
 

Teraz wybieramy "umiejscowienia". Do wyboru mamy:

+ Facebook - tutaj, moim zdaniem, najbezpieczniejszą opcją są "aktualności" (bez względu na to jakie to urządzenie), ew. jeszcze "prawa kolumna" - ale ja zwykle poprzestaje na aktualnościach.

+ Instagram - przede wszystkim wybierałbym go do promocji ofert mobilnych i/lub takich które łatwo wykonać na urządzeniach mobilnych. Teoretycznie Instagram można przeglądać także na komputerach, ale praktycznie - raczej zdecydowana większość użytkowników robi to na telefonach komórkowych.

+ Audience Network - to powierzchnia reklamowa oferowana przez wydawców różnych aplikacji mobilnych, którzy uzyskali zgodę Facebooka na wyświetlanie reklam. Nasze reklamy będą więc wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, w innych aplikacjach, poza Facebookiem. Reklamy w Audience Network wykorzystują te same elementy co reklamy na Facebooku (targetowanie, system aukcyjny, pomiarowy oraz system emisji).

+ Messenger - ostatnią możliwością jest messanger, czyli aplikacja FB służąca do "czatowania" ze znajomymi. Tej opcji również używamy do promowania ofert mobilnych.

f3.png


Możemy jeszcze wybrać system operacyjny urządzenia mobilnego. To ustawianie raczej się nie przydaje do promocji PP - chyba, że reklamujemy jakieś aplikacje targetowane konkretnie w "androidowców" lub "iOSowców".
 

f4.png

 

5) Budżet i harmonogram

Wybieramy budżet dzienny (maksymalna kwota, która zostanie pobrana z salda w ciągu dnia; minimalny budżet dzienny to 2zł) i ustalamy datę zakończenia kampanii.

Resztę opcji pozostawiamy bez zmian. Kwotę oferty (wartość za akcję) można ustawić samodzielnie - niestety zbyt niska kwota grozi po prostu brakiem jakichkolwiek działań (pierwszeństwo będzie miała konkurencja, która oferuje wyższe kwoty dla tej samej grupy odbiorców) - najoptymalniej zostawić zaznaczoną opcję "automatycznie".


6) Strona i post

Wybieramy opcję "użyj istniejącego posta" - a następnie zaznaczamy fanpage i post, który ma być promowany. To wszystko jeśli chodzi o ustawianie reklamy :)

Teraz wróćmy do pkt. 1 - przygotowania postu reklamowego. Mniej więcej już napisałem jaką pełni rolę - ten post również selekcjonuje odbiorców. W zależności od tego co reklamujesz, powinien być tak przygotowany by zniechęcić osoby nie będące w głównej grupie docelowej do kliknięcia (każde kliknięcie to dla nas dodatkowy koszt za reklamę).

Jeśli nie chcesz by w link klikały osoby "inteligentne" - reklama powinna być totalnie niewiarygodna, wręcz infantylna, np.:

6.png.58ce4107a184158a3ea234df24c9bfc0.png
 

Jeśli chcesz odsiać osoby "niemądre" - używaj trudniejszych słów i akademickiego tonu. Pamiętaj, że każde kliknięcie generuje koszt - wygląd reklamy może zmienić bardzo dużo jeśli chodzi o selekcję odbiorców i zbędne wejścia na stronę. Jeśli zastanawiałeś/aś się kiedyś nad fenomenem bannerów "Śmieje się z..", "... go nienawidzą!", " jeden prosty trick sprawił", itd. - to właśnie przykład selekcji i optymalizacji kosztów. Im bardziej wiarygodny byłby banner, tym więcej osób by w niego wchodziło - i tym więcej kosztowałaby reklama. Mało wiarygodny banner, w dodatku reklamujący mało wiarygodną ofertę, od razu odsiewa osoby "zbyt mądre" (które nie uwierzą w wielkie zyski, magiczne tricki i wkurzonych na gimnazjalistę lekarzy) i ogranicza zbędne koszty. Ot, cały sekret tych bannerów ? Pamietajcie o tym projektując treść posta reklamowego i wygląd miniaturki, na stronę powinny wchodzić tylko osoby najbardziej pasujące do grupy docelowej - nie każdy. Tu nie chodzi o to by w link klikali wszyscy - chodzi o to w by w link klikały tylko osoby najbardziej pasujące do reklamowanej oferty.


Wygląd posta powinien składać się z treści i linku (dużej miniaturki). Duża miniaturka stworzy się sama, gdy zdjęcie będzie w wymiarze: 800px (szerokość), 417px (wysokość) lub większym. Mniejsze rozmiary rozmazują obrazek lub pojawiają się jako mała miniaturka. Obrazek powinien mieć jak najmniej treści - im więcej treści na obrazku, tym mniejszy zasięg reklamy. Aby dopiąć post na ostatni guzik, ustalcie jeszcze tytuł i opis reklamowanej strony.

 

5. Etap piąty - grupy niestandardowych odbiorców i remarketing

Platforma Facebook ads daje bardzo duże pole do popisu jeśli chodzi targetowanie reklam. Jedną z bardzo pomocnych możliwości jest tworzenie tzw. grup niestandardowych - a następnie na ich podstawie tworzenie grup osób podobnych. 

Możemy np.:

- wydzielić osoby, które kiedykolwiek podjęły interakcję z naszym fanpage'em
- wydzielić osoby, które w ciągu 180 dni weszły na naszą stronę
- zauploadować dowolną listę mailową i dotrzeć do tych osób za pomocą facebooka

Możliwości jest sporo więcej, zaraz je pokażę na screenach. Aby utworzyć grupę niestandardową, przechodzimy do 'menadżera reklam' - a następnie:

(Po najechaniu na każdą opcję pokazaną na ostatnim screenie - wyświetli się opis danego źródła selekcji odbiorców.)
 
metaads1.png
 
 
metaads2.png
 
 
 
metaads3.png
 
 
 
metaads4.png
 
Gdy stworzymy już naszą grupę odbiorców - dajmy na to, że jest to grupa stworzona z listy mailowej naszych klientów - możemy na jej podstawie utworzyć grupę osób podobnych do naszych klientów i zacząć się wśród nich reklamować.
 
metaads5.png
 
Meta Ads (Facebook Ads) stwarza bardzo duże możliwości. W sumie nie tylko grupy niestandardowe są ciekawe -> warto wiedzieć jakie "nieintuiycyjne' opcje można także wpisywać w "zainteresowaniach". Są to np.:

- status związku
- urodziny w konkretnym miesiącu (np. urodziny w maju)
- zbliżające się urodziny (reklama wyświetli się tylko ludziom których urodziny się zbliżają)
- daleko od rodziny
- poza miejscowością rodzinną
- krótko po przeprowadzce
- nowy związek
- nowa praca 
- związek na odległość

 

6. Etap szósty - testowanie i ciągła optymalizacja reklamy

Każdą kampanię należy rozpocząć od testów, które powinny doprowadzić do syt. w której "koszt wejścia w reklamowany link" będzie niższy od "zysku z jednego wejścia". Osobiście testuję reklamy na budżecie 8-10zł/dzień (nie zarabiam na niszach z drogimi klikami) - i taką stawkę polecam, ale wszystko zależy od Waszych chęci.. no i samej wartości niszy 😆 Dopiero gdy dojdziemy do momentu w którym osiągamy zysk - zwiększamy budżet według indywidualnych możliwości. Testy można przyśpieszyć poprzez prowadzenie kilku kampanii testowych na raz (testy porównawcze) - czyli zamiast stale zmieniać ustawienia jednej kampanii, od razu stawiamy kilka różnych, a następnie porównujemy uzyskiwane wyniki.


Elementy mające wpływ na skuteczność i koszty reklam:

- wygląd miniaturki + napisy na miniaturce (pamiętaj, że im mniej napisów - tym większy zasięg)
- tytuł reklamowanej strony
- treść posta
- grupa docelowa (płeć, wiek, zainteresowania)
- umiejscowienie reklamy
- urządzenie na którym reklama się wyświetla


Warto wiedzieć! Jeśli masz fanpage'e, które niegdyś były bardzo aktywne, a obecnie są niemalże wymarłe i/lub masz swoje zebrane bazy mailowe - możesz skorzystać też z opcji remarketingu w fb ads. Remarketing jest opisany tutaj: https://rysujefejsbuki.pl/rysunek/remark...anpageowy/ i może okazać się bardzo skuteczny w poddźwignięciu takiej strony do ponownej aktywności Smile

 

Podsumowanie

To wszystko co trzeba wiedzieć przy promowaniu programów partnerskich na facebooku za pomocą "META ADS" :) Narzędzia reklamowe facebooka i instagrama dają olbrzymie możliwości selekcji grupy docelowej, ale równie ważne jest przygotowanie samej reklamy - tak by zachęcała tylko osoby na których nam zależy, nie wszystkich. Reklama w modelu CPC nie ma generować jak najwięcej wejść, ma generować tylko wejścią od osób potencjalnie zainteresowanych ofertą - tak by nie zwiększać sobie niepotrzebnych kosztów. Życzę powodzenia :)


 

Reklama ________________________________________________________________________________________________________

ZYSKAJ DOSTĘP DO STALE AKTUALIZOWANEJ BAZY PORADNIKÓW

-> MENTORING GET PAID 2.0 <-

__________________________________________________________________________________________________________________________

  • Super 2
  • Dzięki! 2

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Ale najpierw trzeba ręcznie trochę rozkręcić fanpage czy po prostu możemy założyć jakiś fanpage dodać jakieś 3 posty dla wiarygodności i dopiero post sponsorowany? - Czy jednak mając te 10 lajków nie dodziemy do wielkiej grupy odbiorców nawet dzięki facebook ads?

I czy polecasz tak działać z subsms?

Edytowane przez Soplica
Odnośnik do komentarza

Możliwości FB ADS nie są zależne od ilości fanów na FP - jeśli chodzi o zasięg :) Kwestia rozwoju FP, chociażby dla pozorów ma jednak  pewne znaczenie, bo podnosi wiarygodność reklamy.

Wyjaśniam:

1. Potencjalny klient z grupy odbiorców reklamy widzi post sponsorowany

2. Zainteresował się reklamą

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

Teraz.. jeśli FP będzie pusty - wiarygodność kampanii i szanse na pozyskanie tego klienta spadną - jeśli FP będzie miał kilka postów, fanów, komentarze, lajki pod postami - wiarygodność kampanii wręcz wzrośnie i zachęci go to do wykonania oferty jeszcze bardziej.

Ten pkt. 3 może w ogóle nie wystąpić, dlatego to nie jest takie ważne - ale jeśli wystąpi, sprawa wygląda tak jak napisałem powyżej :) Technicznie jednak wypełnienie FP nie wpływa na płatny zasięg.

EDIT: Jeśli sms'y stanowią RL CONTENT, jak najbardziej :)

Edytowane przez mysc

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, mysc napisał:

Możliwości FB ADS nie są zależne od ilości fanów na FP - jeśli chodzi o zasięg :) Kwestia rozwoju FP, chociażby dla pozorów ma jednak  pewne znaczenie, bo podnosi wiarygodność reklamy.

Wyjaśniam:

1. Potencjalny klient z grupy odbiorców reklamy widzi post sponsorowany

2. Zainteresował się reklamą

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

Teraz.. jeśli FP będzie pusty - wiarygodność kampanii i szanse na pozyskanie tego klienta spadną - jeśli FP będzie miał kilka postów, fanów, komentarze, lajki pod postami - wiarygodność kampanii wręcz wzrośnie i zachęci go to do wykonania oferty jeszcze bardziej.

Ten pkt. 3 może w ogóle nie wystąpić, dlatego to nie jest takie ważne - ale jeśli wystąpi, sprawa wygląda tak jak napisałem powyżej :) Technicznie jednak wypełnienie FP nie wpływa na płatny zasięg.

Będę testował :) - Dzięki.

Odnośnik do komentarza

aas.thumb.png.d6a49512ff58d5017d7973b402acce64.png

Mysc moja kampania na moim fanpage'u jest aktywna i dostałem powiadomienie że została zatwierdzona a ja niestety jej nie widzę nigdzie na moim fanpage'u, ani nie generuję ona żadnego zasięgu itp. Co jest nie tak? - Żadnej określonej pory emisji nie ustawiałem.

//Edit, dobra zaczęło coś hulać, ale dalej nie widzę tego posta na fanpage'u - To normalne?

Edytowane przez Soplica
Odnośnik do komentarza

W przypadku gdy celem jest "ruch", post jest widoczny tylko dla odbiorców reklamy, których zdefiniowałeś w ustawieniach kampanii. Jak chcesz reklamować konkretny post (widoczny na FP),  zmień cel na "aktywność".

Podejrzenie posta reklamowego w przypadku "ruchu"  można zrobić tylko z widoku menadżera reklam, tam też jest opcja do zarządzania komentarzami :)

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza
W dniu 10/9/2017 o 00:10, mysc napisał:

3. Zanim jednak kliknie w link, który reklamujesz - sprawdzi sobie FP który ten post opublikował

mylisz się - ludzie są zbyt leniwi, by to robić ;) No może garstka osób tak zrobi, ale z kolei oni nie dadzą się zrobić w ciula nawet gdyby fanpage miał milion lajków i mega aktywność.
W większości wypadków pod FB Ads i szemrane interesy wystarczą kupione polubienia, a najlepiej reakcje i zestaw komentarzy. Komentarze najlepiej jak są w języku ojczystym kraju do którego celujemy. Jeżeli to jest Polska, to robimy wszystko po polsku - reszta świata angielski lub bardziej niszowe kraje jak Francja, Niemcy - sprawa jak z Polską.

Tyle w zupełności wystarczy. Od dawna rozkręcam w ten sposób różnego rodzaju akcje zaczynając z jednym postem i lajkiem na fanpage.
Oczywiście nie muszę mówić, że nazwa profilu, avatar i zdjęcie w tle muszą wyglądać jak trzeba? 

Ludzi węszących wycina się filtrami B) a sam post generuje w zależności od niszy wysokie wzrosty polubień samego profilu. 

Inaczej się sprawa ma jeżeli walczymy o każdy klik i nie ważne czy to głupek czy mądrala. Wtedy zerowy fanpage może wygenerować mniejszą skuteczność niż kiedy miałby fanów.
Z pomocą przychodzą płatne polubienia fanpage, których normalny widz nie jest zidentyfikować. Wykreowanie takiego profilu może pomóc, ale w większości przypadków mija się z celem. Znam masę przypadków biznesów na $XXXX dziennie opierających się właśnie na FB Ads i nikt tam nie zawraca sobie głowy takimi pierdołami, bo - 'nie on, to ktoś inny'. 

W budżecie, testach i umiejętnościach tworzenia kampanii leży sukces - reszta to dodatek.

Jeżeli ktoś ma aspiracje na leada lub kilka dziennie z budżetem 10 zł, to można odpicować swoją perełkę, ale przy blackhatowych opcjach nie myślałbym o tym, bo możecie się przejechać. Jeżeli jednak myślicie o większym budżecie i projekcie, to sprawa do olania na samym starcie. Upiększa się, to co widać na pierwszy rzut oka i co ma wygenerować kliki.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Arif napisał:

Optymalizacja reklamy / "budżet" 10 zł - wybierz jedno :lol:

10zł to przykład budżetu na który praktycznie każdy jest sobie w stanie pozwolić - i na nim eksperymentować. Ten budżet jest zresztą względny... no przy wartości kliku 0,5zł oczywiście na nic się zda -> ale przy 0,06zł już jak najbardziej uważam wyniki za miarodajne, tymbardziej powtarzane codziennie w jednym ciągu. 

3 godziny temu, lutzen napisał:

[...]ludzie są zbyt leniwi, by to robić ;) No może garstka osób tak zrobi, ale z kolei oni nie dadzą się zrobić w ciula nawet gdyby fanpage miał milion lajków i mega aktywność.[...]

Ogółem.. nie pisałem tego z myślą o kampaniach w których user myśli o "A", a dostaje "B", także nie zależy mi na ludziach którzy się "dadzą w ciula zrobić" :>  Ta garstka (domniemana - bo nie wiemy ile osób tak robi :>) to niepotrzebna strata pieniędzy, a dopracowanie FP zajmie z 1h (jednorazowo - można dodać post o "chwilowej przerwie w prowadzeniu z powodu XXX" i go podwiesić), także podtrzymuję że jednak warto go (fp) uzupełnić i nabić aktywność.

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

@Soplica Zawsze pojawiają się jakieś różnice w statach między sieciami. Poza tym to, że kliknęli w link nie znaczy że weszli na stronę, mogli wyjść zanim strona się załadowała, a fb i tak za to naliczy (w tym wypadku użyj VC). No i też zależy, czy używasz prelandinga, w tym wypadku nie wszyscy dotarli do landinga z ofertą.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Gigiz napisał:

@Soplica Zawsze pojawiają się jakieś różnice w statach między sieciami. Poza tym to, że kliknęli w link nie znaczy że weszli na stronę, mogli wyjść zanim strona się załadowała, a fb i tak za to naliczy (w tym wypadku użyj VC). No i też zależy, czy używasz prelandinga, w tym wypadku nie wszyscy dotarli do landinga z ofertą.

Zwykły landing page bez prelandinga - Cóż następnym razem jakoś postaram się lepiej skonfigurować reklamę z nastawieniem na CPC zobaczymy czy to coś da. Bo mało kliknięć w link mimo nawet dużego zasięgu i zawężonych zainteresowań, które dobrałem.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Soplica napisał:

Bo mało kliknięć w link mimo nawet dużego zasięgu i zawężonych zainteresowań

Widocznie masz słabą reklamę i słabo ustawiony target. Podstawą czy to na fb, czy to na native adsach są testy a na to trzeba trochę wydać. Nie sugeruj się też w 100% tym poradnikiem od mysca, bo z całym szacunkiem dla niego, jest tam dużo błędów.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Gigiz napisał:

Widocznie masz słabą reklamę i słabo ustawiony target. Podstawą czy to na fb, czy to na native adsach są testy a na to trzeba trochę wydać. Nie sugeruj się też w 100% tym poradnikiem od mysca, bo z całym szacunkiem dla niego, jest tam dużo błędów.

Wiem, że będę sam musiał dużo testować. I na pewno wiele najpierw stracić, ale będę dalej próbował :)

Odnośnik do komentarza

O właśnie, @Gigiz poruszył ważną kwestię, której nie dopisałem w pierwszym poście. Niewątpliwie w każdym moim tekście jest mnóstwo błędów, których na dany "poziom doświadczenia" nie dostrzegam  - więc na wszystko trzeba brać poprawkę i filtrować informacje przez własny osąd + informacje z innych źródeł :) Każdy tekst przedstawia moje zdanie na dany temat w chwili pisania. Jak ktoś mnie zapyta o FB ADS za rok, być może sam siebie wyśmieję  - nie wiem :) Jak ktoś mnie zapyta o revshare'y za rok, być może... hehe, NIE, co to to nie :> Pozdrawiam!

  • Super 1

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza
  • Ciamciaj zmienił(a) tytuł na #2/3 - Reklamowanie ofert CPA - FACEBOOK ADS
  • 3 miesiące temu...

Siemka

Mam pytanko jak przewidywane zasięgi mają się do rzeczywistych zasięgów reklamy? 

Kupiłem już kilka kont i jak widzę po innych to FB tnie mi zasięgi i to mocno, za 100zł przewidywane zasięgi na jednym z kont to 5-15tys

Na innym od 9-27tys 

Na głównym szkoda gadać 

Pisałem z jednym gości to pisał że ma za taki budżet zasięg +50tys, więc u mnie kicha

Odnośnik do komentarza

@vajper zrobiłem testową reklamę i 38gr wyszło,

https://imgur.com/a/K1Uwf1k tutaj budżet 100zł patrząc po tej kampani co zrobiłem to koszt byłby podobny lub niższy o kilka groszy

Jeżeli ustawię swoją grupę odbiorców, i sprecyzuje dokładniej to ścina fb mi zasięg nawet do 5%, a wtedy koszt za klik jest 20 krotnie większy, dam przykład

kobieta wiek 20-35 lat, wolna aktywność przewidywana co do posta 605-1700

tutaj to samo tylko że zawężam do matki dziecka w wieku 1-2 lata i aktywność już wynosi 24-71

Każdy tak ma?

Edytowane przez PaidMoney
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .