Dostaję pytania na priv, można na spokojnie pisać tutaj, bo chciałbym, żeby z rad mogli korzystać wszyscy:
"Myślisz, że powiedzmy "sklep" z jednym przedmiotem, dajmy na przykład [typ produktu], przynosiłby dobrą konwersję na facebooku? Jaki wkład byłby potrzebny do uzyskania 200/300 sprzedaży miesięcznie na start? Powiem szczerze, że kiedyś chciałem pokorzystać parę razy już z facebook adsów ale jakoś nigdy nie mogłem zagłębić się w temat i nie znałem nikogo kto się na tym dobrze zna."
Myślę, że to zależy od kilku czynników, - dobry produkt, strategia i budżet jaki się ma na kampanie. Wiem, że są na rynku "single product store" jest to bardzo popularne w USA.
Ciężko odpowiedzieć, jaki wkład potrzebny jest do uzyskania takiej ilości transakcji, bo to zależy.
Trzeba pamiętać, że FB to serwis który rzadko sprzedaje od razu, czyli przy pierwszej styczności z reklamą. Trzeba zbudować lejek, zacząć od górnego etapu lejka, czyli pokazujesz filmik z produktem, stronę z ofertą i dzięki kampanii pokazujesz produkt jak największej ilości odbiorców.
Następnie za pomocą grup niestandardowych, wyodrębniasz sobie odbiorców aktywnych
- angażujący, lajkujący, komentujący na fanpage
- oglądający 50 lub 70% czasu filmu i więcej
- wchodzący na stronę
- dodający do koszyka ale nie kupujący
- spędzający na stronie dany okres czasu (konwersja niestandardowa)
na podstawie takich czynników tworzysz 2 rodzaje grup, w oparciu o które budujesz strukturę kampanii sprzedażowej
- grupy niestandardowych odbiorców (custom audience)
- grupy podobnych odbiorców (lookalike audience)
Do tych wyselekcjonowanych odbiorców uderzasz z reklamą na konwersje, gdzie dopinasz sprzedaż. Jak najbardziej do zrealizowania jest ten temat, ale oprócz tego co napisałem wyżej, dobrze jest mieć dobrą stronę pod kątem CRO z podpiętym pixelem który łapie zdarzenia, o dobrej jakości produkcie nie wspominając bo jak będzie lipa to zaraz pojawią się nieprzychylne komentarze co będzie mieć destrukcyjny wpływ na twoje kampanie
Nie wiem jaki to produkt, jaka jest jego cena, jaką masz marże itd, natomiast uważam, że na początku co najmniej kilka tys trzeba przeznaczyć na działania zasięgowe, świadomościowe z kierowaniem na ruch a następnie rozdzielać ten budżet stosunkowo w stronę konwersji.
1 Miesiąc Świadomość 80/20 sprzedaż
2 miesiąc Świadomość 60/40 sprzedaż
3 miesiąc Świadomość 40/60 sprzedaż itd..
z każdym kolejnym miesiącem, brand powinien być coraz bardziej rozpoznawalny, społeczność na stronie powinna być większa, a ty możesz się skupiać bardziej na sprzedaży i przede wszystkim na skalowaniu i rozwoju