Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Część #1

Podstawy Facebook Ads - wprowadzenie

Witajcie, wiele osób w ankiecie poprosiło o poradnik o Facebook Ads, zdecydowałem się zacząć serie o podstawach reklam na facebook'u. Poza tą serią użytkownicy tacy jak Wujek Ziemny i Kubri również będą prezentować Wam tajniki FB. Pierwszy poradnik pojawił się już parę dni temu:

cd57986781ec4d2f82958b19f62a56af.png

Po pierwsze - dlaczego Facebook Ads?

Reklamy Facebook są teraz jedną z najbardziej efektywnych form reklamy. która pozwala rozwijać nasze strony, angażować użytkowników, generować sprzedaż i leady. Aktualnie ponad 3 miliony osób i firm reklamuje się za pomocą FB. Czas abyś i Ty zaczął to dobrze robić!

Dlaczego warto?

  • Wielkość społeczności: Facebook posiada ponad 1,13 miliarda dziennych użytkowników, ponad miliard z nich korzysta z Facebook'a nawet mobilnie.
  • Zaangażowanie: Ludzie spędzają bardzo długi czas na portalach social media. Średnio użytkownik spędza 50 minut na Facebook'u, Instagramie, Mesengerze codziennie. 
  • Spadek zasięgu organicznego: Od paru lat facebook obcina zasięg postów, zdjęć, fanpage. Staje się coraz bardziej pay-to-win - nie warto zostać w tyle.
  • Targeting: Facebook Ads umożliwiają niesamowite dobranie odbiorców naszej reklamy. Facebook zbiera ogromną ilość danych o danej osobie, a dane te można wykorzystać w reklamach! 

M1T30qA.png

Zalety i wady reklam na Facebook'u


Zalety    

  • Łatwe śledzenie kampanii    
  • Pełna kontrola nad dziennym budżetem i maksymalnymi wydatkami za poszczególne kliknięcie    
  • Natychmiastowe wyliczenie ROI (możliwość ustalenia kosztu konwersji)    
  • Bardzo dużo opcji targetowania m.in miasto, region, kraj, wiek, like, zainteresowania, dochód i wiele innych    
  • Łatwiejsze do ustawienia niż Google Adwords
  • Możliwość dotarcia do ludzi zanim zechcą coś kupić, zanim sądzą, że czegoś potrzebują (oraz do tych, którzy już się zdecydują na zakup)
  • Możliwość używania grafik i filmów aby zainteresować potencjalnego klienta
  • CPC jest stosunkowo niskie w porównaniu do innych źródeł płatnej reklamy

Wady

  • Jeżeli źle ustawiona i zarządzana kampania może być kosztowna, ale mniej niż Google Adwords
  • Nie ma możliwości pokazywania reklam o określonej godzinie lub w określone dni (jeżeli nie ustawimy lifetime budżetu)
  • Najlepsze dla B2C czyli oferowania usług dla osób fizycznych, nie firm (oczywiście można zrobić dobrą kampanie dla firm, jednak głównie sprawdzają się kampanie do osób)

M1T30qA.png

Panel Facebook Ads

W celu włączenia menadżera reklam przechodzimy pod adres https://www.facebook.com/ads/manager lub wybieramy "Manage Ads" w menu w prawym górnym rogu Facebook'a. 

2bbaf4f717b29715ad82be181f842542.png

Przegląd panelu

e76391ee490b9dc3869d9a6060423958.png

Create and Manage - Tutaj tworzymy kampanie, mamy dostęp do Power Editora (zarządzanie kampaniami, kosztami reklam, reklamami itp.)

Measure and Report - Raporty, statystyki, zarządzanie własnymi punktami konwersji

Assets - zasoby, zbiór zdjęć z naszym kampanii, pixels - możliwość ustawienia pixela konwersji na naszej stronie do śledzenia zdarzeń, zarządzanie konwersjami offline

Settings - ustawienia konta, ustawienia płatności, formy płatności.

Poszczególnymi opcjami panelu zajmiemy się w dalszej części. 

M1T30qA.png

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .