Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1.png

Link do pierwszej części poradnika:

 

1. Maksymalizacja ROI zamiast maksymalizacji zarobków

200% ROI może i brzmi imponująco, ale tylko do czasu, gdy dowiesz się, że oznacza jedynie np. wydawanie $1 dziennie, by zarobić $3. 30% ROI może nie brzmieć zbyt fajnie, ale jeśli przeznaczasz $1000, by zarobić $1300, to jest to już całkiem fajny zarobek :)

Różnica ta jest ważna w przypadku, gdy musisz poświęcić ROI dla maksymalizacji profitów.

Dla przykładu, jeśli podwyższysz liczbę, która określa ile razy dana osoba zobaczy reklamę (frequency cap), ROI spadnie, ale jest szansa, że pojawi się większy ruch, a co za tym idzie, większe zarobki.

Lub, jeśli podniesiesz stawkę, by zdobyć więcej ruchu lub targetujesz mniej opłacalny ruch tylko po to, by osiągnąć limit do wypłaty.

Odstępstwem od tej zasady jest sytuacja, gdy nie masz już pieniędzy - w tym przypadku będziesz MUSIAŁ maksymalizować ROI zamiast zarobków.

Zalecenie: Celuj w maksymalizację profitów zamiast ROI chyba, że Twój budżet jest już na wykończeniu. Unikaj też kampanii, które nie mają widocznego potencjału, np. takich, gdzie źródło ruchu nie ma wystarczająco dobrze dobranego geo-targetu.

 

2.png

 

2. Olewanie zasady 80/20

Często spotkać można nowych marketerów spędzających duże ilości czasu na pracy nad rzeczami, które mają marginalne znaczenie dla ich zarobków, tym samym zaniedbując te ważne zadania mające szansę zwiększenia ich przypływu gotówki nawet kilkukrotnie.

Kilka przykładów: 

  • Spędzanie wielu godzin nad wymyśleniem najlepszych landingów przed puszczeniem kampanii, kiedy nie jesteśmy jeszcze pewni czy znajdziemy odpowiednią ofertę
  • Testowanie różnych wariantów LP przed przetestowaniem wszystkich landing page'y, które wyglądają i działają inaczej, by sprawdzić który działa najlepiej
  • Próby zwiększenia ROI poprzez minimalne zmiany zamiast testowania na samym początku różnych ofert i landing page'y
  • Skupianie się na testowaniu nowych rzeczy zamiast skalowania dobrze prosperującej kampanii

Zalecenie: Zawsze zadaj sobie na początku pytanie "co powinieiem zrobić najpierw, by maksymalnie zwiekszyć swoje zarobki?", a potem zacznij to robić.

 

 

3.png

3. Brak współpracowników

Oto kilka pozytywów pracy z innymi ludźmi o podobnych celach:

  • Rozmawiając z ludźmi jesteś ciągle "na czasie" z nowinkami z branży i łatwiej jest Ci dostosowywać się do zmian
  • Fajnie jest mieć ludzi, którzy pomogą Ci, gdy masz jakieś pytania. I fajnie jest też pomagać innym :)
  • Kiedy nadchodzą ciężkie czasy, masz z kim pogadać - takie osoby Cię zrozumieją
  • Wymiana pomysłami rodzi nowe pomysły
  • Spotkania twarzą w twarz z różnymi osobami z branży może nie tylko pomóc Ci nawiązać nowe znajomości, które mogą zaowocować w przyszłości, ale również zainspiruje Cię do działania
  • Spotkasz na swojej drodze szanse na pracę nad dużymi projektami. Praca w grupie może dać Ci motywacyjnego kopa, ponieważ możecie zdobywać i analizowac dane w dużo krótszym czasie. Praca w ten sposób jest również mniej stresująca

Wszystko to działa na zasadzie synergii. Oto co możesz zrobić dziś, by zacząć pracę z innymi ludźmi:

  • Dołączaj do dyskusji na forum! Pomoże Ci to nawiązać wiele znajomości, gdy pomożesz komuś lub po prostu dołączysz do ciekawej rozmowy
  • Stwórz dziennik pracy gdzie ludzie będą mogli dawać Ci wskazówki, a dzięki temu dawać Ci więcej motywacji
  • Weź udział w zlocie forum lub innych grup na temat zarabiania

Zalecenie: Nie wstydź się i wyjdź do ludzi. Spotykaj się z nimi w "realu". Bądź miły i nie stawiaj przed sobą ścian będąc niegrzecznym.

 

 

4.png

4. Bycie nadopiekuńczym i zbyt ostrożnym w stosunku do swoich kampanii

Wielu nowych marketerów spędza połowę swojego czasu martwiąc się o to, że ktoś ukradnie ich pomysły i materiały.

  • Martwią się, że inni marketerzy ukradną ich kampanie
  • Martwią się, że sieci reklamowe ukradną ich kampanie
  • Martwią się, że narzędzia do śledzenia ukradną ich kampanie
  • Martwią się, że sieci oferujące ruch ukradną ich kampanie

Zaczynasz widzieć schemat?

Nawet prosząc o pomoc, nie chcą wyjawić swoich statystyk, a jest to bardzo kiepski pomysł, gdy prosisz kogoś o analizę Twojej kampanii.

Zadaj sobie proste pytanie: Czemu przy tak dużej ilości doświadczonych marketerów ktoś miałby kraść akurat Twoje pierwsze kampanie?

Możesz oczywiście zawsze podjąć pewne kroki dla ochrony swoich kampanii, jeśli jesteś już super profesjonalistą robiącym dziennie dwa klocki, ale nie trać na to czasu, jeśli dopiero zaczynasz.

Zalecenie: Zamiast tracić czas i energię na zamartwianie się tym, że ktoś może podejrzeć Twoje kampanie, skup się na tym, by było warto od Ciebie kraść.

 

 

5.png

5. Popełnianie bezmyślnych błędów

Wszyscy je popełniamy, nie tylko przy tworzeniu i optymalizacji kampanii. Szczególnie, gdy nam się spieszy.

Rzeczy takie jak:

  • Brak weryfikacji linków afiliacyjnych, by sprawdzić czy oferta nadal działa oraz czy URL prowadzi do odpowiedniej strony
  • Nie sprawdzanie linków kampanii w celu zweryfikowania landingów i ofert
  • Dodanie przez przypadek dodatkowego zera przy stawce za klik, ustawienie CPM zamiast CPV
  • Nie sprecyzowania konkretnego targetu przy źródle ruchu - wysyłanie ruchu z IOS dla oferty Android, wysyłanie ruchu ze złej geolokalizacji
  • Nie zwracanie uwagi na maile od sieci reklamowych dot. ofert, które zostały wycofane lub zatrzymane
  • Tworzenie tak wielu kampanii, że sam nie możesz już zapamiętać ile ich było, przez co kampanie działają zbyt długo

Zalecenie: Zwolnij, gdy tworzysz kampanie i weryfikuj wszystkie potrzebne dane (link do odpowiedniego poradnika poniżej). Prowadź swój dziennik kampanii - co i kiedy zrobiłeś w każdej z kampanii oraz czy są one nadal aktywne.

 

 

6.png

6. Współpraca z sieciami niegodnymi zaufania

Czasem pewnie zauważysz na forum tematy, w których użytkownicy przestrzegają przed jakąś siecią lub konkretną osobą, ponieważ te okazały się SCAMem - oszustami, którzy pobierają od Ciebie kasę, a potem znikają bez śladu lub dają 10% tego co obiecali.

Zawsze istnieje ryzyko utraty pieniędzy podczas pracy z sieciami. Jednakże jeśli poświecisz trochę czasu na sprawdzenie która z nich jest godna zaufania, możesz zminimalizować to ryzyko.

Zanim zapiszesz się do sieci reklamowej lub serwisu, przejrzyj forum oraz Google i poczytaj opinie na jej temat. Możesz też popytać ludzi z branży. Dobre oceny mogą być pisane przez samą sieć, więc nie sugeruj się nimi zbyt mocno i raczej szukaj tych negatywnych.

Podczas współpracy z siecią reklamową, gdy już zaczniesz lepiej zarabiać, nalegaj na zmianę terminu wypłat na krótszy. Im krócej Twoje pieniądze krążą, tym mniejsze ryzyko. Jeśli zobaczysz opóźnienie w wypłacie, zatrzymaj ruch dla kampanii i nie wznawiaj go, póki nie zaksięgujesz wypłaty na koncie - nie pozwól, by sieć mydliła Ci oczy obietnicami, że "wypłata będzie jutro".

Podczas współpracy z siecią oferującą ruch najpierw złóż mały depozyt, by przetestować ruch przez nią dostarczany. Sieci, które wymagają dużych depozytów nie muszą być od razu skreślane - napisz do nich i powiedz, że chciałbyś przetestować serwis, a jest możliwość, że zmniejszą depozyt. Oczywiście nie zawsze tak będzie, ale nie szkodzi spróbować.

Nie sugeruję tutaj, by zawsze trzymać się z dala od sieci, o których nikt nie słyszał. Współpraca z sieciami, o których mało osób wie może dać Ci dużą szansę, jeśli dobrze trafisz. Jednakże pamiętaj, że wywiad środowiskowy jest ZAWSZE dobrym pomysłem.

Koniec końców możesz nie znaleźć żadnej informacji na temat sieci, a mimo to zacząć z nią współpracować, ale będzie to przemyślane ryzyko, a nie ryzyko kierowane lenistwem.

Zalecenie: Zanim zarejestrujesz się w sieci, sprawdź jej reputację. W sieciach reklamowych dogaduj krótsze terminy wypłat, a w sieciach oferujących ruch negocjuj stawki, jeśli pierwszy depozyt jest zbyt wysoki.

  • Super 9

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

4 godziny temu, Wujek Ziemny napisał:

Zalecenie: Nie wstydź się i wyjdź do ludzi. Spotykaj się z nimi w "realu". Bądź miły i nie stawiaj przed sobą ścian będąc niegrzecznym.

Święte słowa. Tak wiele osób zapomina o podstawowych wartościach podczas pracy.

Poradnik treściwy i miły w czytaniu.

Pozdrawiam!

  • Super 3

track-sygnatura-makecash
Dołącz do społeczności zarabiających użytkowników i zarabiaj z nami.  Sprawdź temat mentoringu i opinie przed dołączeniem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .