Skocz do zawartości

Bait and switch - krótkie omówienie strategii reklamowej sklepów online


Rekomendowane odpowiedzi

Krótkie omówienie strategii reklamowej dla sklepów online

Czym jest Bait and switch?

 

Niedawno głośno było o sklepie internetowym który marketing oparł o fałszywą narrację zamykania sklepu i związaną z tym wyprzedażą produktów... co trwało kilka lat ;)

ŹRÓDŁO: https://nowymarketing.pl/ker-zamykamy-nasz-sklep-reklama-quordle-puzzles-wprowadza-odbiorce-w-blad/

Tego typu praktyk w reklamach jest dużo więcej. Tutaj opiszę praktykę stosowaną przede wszystkim przez duże sklepy z rozbudowanymi lead magnetami opartymi na promocjach - np. TEMU, ALIEXPRESS.
 

W skrócie - na czym polega Bait and Switch?

  • Przyciąganie klientów atrakcyjną ofertą, która w rzeczywistości jest niedostępna, a następnie próba sprzedaży droższego produktu.
  • Przykład: Reklamowanie taniego laptopa, który po wejściu w link „właśnie się wyprzedał”, i oferowanie droższego modelu jako „alternatywy”.


Bait na nieistniejące produkty

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się kliknąć w reklamę produktu który wydawał się wręcz niewiarygodny. To mogły być zdjęcia, ale także filmiki przedstawiające użytkowanie tego produktu. Po kliknięciu jednak zostałeś przekierowany do strony głównej lub do jakiegoś landing page'a promocyjnego zachęcającego do rejestracji i zrobienia zamówienia za xxx złotych w zamian za promocyjne xxx złotych :)

Otóż w powyższej sytuacji produkt który przyciągnął Twoją uwagę nie jest trudny do znalezienia, ani dostępny tylko dla zalogowanych - on po prostu nie istnieje. Zdjęcia i filmiki są generowane za pomocą AI lub przedstawiają "fake efekty" innego produktu.

Nieistniejący produkt daje przewagę w rywalizacji o kliknięcia bo... nie ma konkurencji. Tak właśnie działa strategia "bait and switch".
 

Bait na zaniżone ceny

Produkty wcale nie muszą być wymyślone. Mogą być prawdziwe, ale wystawiane w bardzo atrakcyjnych cenach. Sklepy nierzadko wystawiają produkty których nie mają na stanie w zaniżonych cenach (niższych niż konkurencja, aby łapać ruch od zainteresowanych kupnem tego produktu osób) - ale po wejściu na stronę okazuje się że "produkt jest niedostępny", a naszym oczom ukazuje się tabelka przedstawiająca "podobne produkty" / "inni kupowali też" / "najchętniej kupowane z tej kategorii" / itp.

Inne warianty tego "baitu":

1) faktyczna sprzedaż po zaniżonej cenie, ale spore zawyżenie ceny dostawy.

2) Sprzedaż produktu bez niezbędnych do jego działania akcesoriów (to często stosują producenci drukarek lub ekspresów do kawy)


Bait and Switch w afiliacji kampanii CPS

Z tego typu strategii bardzo często korzystają też wydawcy sieci afiliacyjnych, którzy reklamują oferty CPS - zwłaszcza te z długim okresem ważności cookies.

Produkt który nie istnieje i/lub jest niemożliwy do stworzenia budzi ciekawość i zachęca do kliknięcia w reklamę. Chcąc sprzedać elektronikę można reklamować linki do prawdziwych sprzętów LUB wymyślić coś niewiarygodnego i nie mieć konkurencji w rywalizacji o uwagę.

Po kliknięciu, jeśli ta osoba kupi cokolwiek w ciągu terminu ważności cookie, wydawca otrzyma prowizję :) 

 

Podsumowanie

To by było na tyle. Krótkie omówienie strategii z którą zapewne każdy się w Internecie zetknął, ale być może nigdy nie pomyślał by jakąś jej odmianę wykorzystać także w swoich strategiach reklamowych.

Postaram się co jakiś czas wrzucać na forum opisy takich "niestandardowych" działań. Może się komuś przyda i to efektywnie wykorzysta :)

  • Super 2

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .