Skocz do zawartości

Ciamciaj

1 742 wyświetleń

W prowadzeniu i sukcesie bloga liczy się oczywiście przede wszystkim content. Dobre pozycjonowanie pomaga jednak odpowiednio zaprezentować te ciekawe treści i zyskać kolejnych, zainteresowanych nimi odbiorców. Warto dać się znaleźć!

  1. Gdzie umieścić bloga firmowego?
  2. Z czego zbudować bloga?
  3. Z czego można/warto skorzystać?
  4. Linkbuilding - do czego warto linkować?
  5. Social Media a blog

Gdzie umieścić bloga firmowego?

Po pomyśle na założenie bloga przychodzą pierwsze praktyczne pytania dotyczące technicznej strony przedsięwzięcia. Oczywiście jeśli blog jest samodzielnym tworem to nie ma tutaj żadnych wątpliwości, że stanowi on stronę główną. Natomiast jeśli ma on być "dodatkiem" do sklepu internetowego lub innej witryny, to należy go umieścić w podkatalogu. Jest to zdaniem ekspertów najlepsza strategia SEO. Istnieje oczywiście inna możliwość, jaką jest umieszczenie bloga w poddomenie lub osobnej domenie, natomiast warto pamiętać, że w takim przypadku pozycjonować trzeba będzie dwa serwisy, co jest bardziej kosztochłonnym rozwiązaniem.

Z czego zbudować bloga?

Prowadzący serwis Zgred.pl radzi, aby na początku przyjrzeć się przede wszystkim dokonaniom konkurencji. Nie chodzi jednak o proste kopiowanie rozwiązań, ale krytyczne przyjrzenie się konkretnym modelom budowania treści, definicji, rankingów, wykorzystywanym narzędziom do linkbuildingu, uruchomionym kanałom social media. Warto sprawdzić, czy konkurencja wykorzystuje fragmenty rozszerzone, jak to robi. 

O skutecznym wykorzystaniu takich narzędzi płatnych ja Senuto, Semstorm czy Ahrefs można pomyśleć z czasem. Trudno zdecydować się natomiast wyłącznie na jedno, ponieważ każde z nich ma nieco inne funkcjonalności. Z bezpłatnych narzędzi poleca się Keyword Planner oraz częściowo tylko płatne Answerthepublic oraz Google Trends, które pozwalają przede wszystkim ustalić słowa kluczowe, a te dla pozycjonowania bloga mają kluczowe znaczenie.

Z czego można/warto skorzystać?

Pozycjonowanie bloga w pytaniach i odpowiedziach, czyli tzw. akordeon w wynikach wyszukiwania to jedno z ciekawszych rozwiązań, o którym warto pamiętać. Tutaj warto zwrócić uwagę na wdrażanie tzw. gwiazdek przykuwających uwagę na blogu, natomiast samo stosowanie FAQ poleca większość specjalistów. Zastrzegają oni jednak, że na stronie widoczne są zawsze cztery odpowiedzi, dlatego też warto zadbać o zajęcie tych wszystikch pól. Trzeba więc przygotować cztery pytania i odpowiedzi i przesłać je do Google za pomocą JSON. Taka indeksacja zajmuje do kwadransa i prawie natychmiast pojawia się w wynikach wyszukiwania. FAQ świetnie zbiera ruch i przynosi wymierne wyniki. 

Drugim coraz popularniejszym rozwiązaniem są fragmenty rozszerzone - HOWTO. Są to dodatkowe informacje, wyświetlające się przy standardowym opisie witryny. Ich widoczność ustawia się przez oznaczenie wybranej podstrony za pomocą danych strukturalnych, czyli specjalnych znaczników. Do czego przydaje się HOWTO? W lawinowym przyroście danych fragmenty te pozwalają wyszukiwarce lepiej zrozumieć, co znajduje się na danej stronie internetowej, co przekłada się na poprawniejszą interpretację treści. Fragmenty rozszerzone powstały, aby trochę pomóc Google, a internautom zapewnić bardziej wartościowe wyniki wyszukiwania. Zdania na temat ich funkcjonalności są podzielone, natomiast istnieją branże, dla których rozwiązanie to ma znaczenie.

Bardzo mocno podzielone są głosy również co do zasadności implementacji forum na bloga. Spora część użytkowników twierdzi bowiem, że rozwiązanie to w zasadzie nie przekłada się na wymierny ruch i korzyści. 

Więcej o narzędziach do pozycjonowania dowiesz się, oglądając film: https://www.youtube.com/watch?v=VE9Zog9YWDc

Linkbuilding - do czego warto linkować?

Nie od dzisiaj wiadomo, że linkowanie (tak wewnętrzne, jak i zewnętrzne) to jedno z najważniejszych narzędzi do pozycjonowania tak stron, jak i blogów. Pojawia się jednak pytanie, do czego linkować. Jak się bowiem okazuje, Google bardzo uważnie przygląda się jakości linków. Te zewnętrzne dobrze więc, aby prowadziły do stron lepiej, wyżej wypozycjonowanych, z ciekawym contentem, odwiedzanych, a przede wszystkim oryginalnych. Linki można czerpać z innych blogów, z własnych innych stron, artykułów specjalistów w danej dziedzinie. Warto także linkować do materiałów z contentem video. Jak umieszczać link do własnego bloga na zewnątrz? Komentując, tworząc wpisy gościnne lub sponsorowane na innych blogach lub stronach. Jeśli posiadasz własne strony, także tam warto umieścić (oczywiście umiejętnie linki). Można wykupić baner reklamowy (nofollow/dofollow), umieścić linki w katalogach, serwisach ogłoszeniowych, NAPach. Do tego oczywiście nie można zapominać o social mediach i utworzeniu własnych profili wspierających bloga. Można także postawić na współpracę z innymi blogerami.

Social Media a blog

Wykorzystanie social mediów do promocji własnego bloga to jedna z podstawowych zasad współczesnego e-commerce, choć jej działanie nie ogranicza się jedynie do sprzedaży internetowej. Warto promować wpisy (w zależności od specyfiki publiczności i tematyki) na LinkedInie, Facebooku, Pintereście, Instagramie – jakkolwiek i gdziekolwiek. W ten sposób nie tylko generuje się ruch na blogu, lecz także buduje zaufanie i wizję jakiejś całościowej komunikacji, co w przypadku budowania brandu ma kluczowe znaczenie. Można rozważyć także reklamę postów w celu generowania dodatkowego zasięgu. 

1 komentarz


Rekomendowane komentarze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .