Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Ciamciaj

1 024 wyświetleń

Sprzedaż w Internecie kojarzy się wszystkim głównie ze sklepami internetowymi dla indywidualnych klientów. Jednak przez Internet można sprzedawać także klientom biznesowym i jest to znacznie większy rynek. Oznacza to większe możliwości. Mimo wszystko pod wieloma względami nie różni się od sprzedaży B2C, przynajmniej jeśli chodzi o ogólne zasady. W dzisiejszym artykule pokazujemy, jak założyć sklep B2B, czy też platformę B2B do sprzedaży w Internecie. Będzie on pomocny niezależnie od tego, czy dopiero chce się rozpocząć taką działalność, czy po prostu przenieść ją do Internetu. Dziś obecność w Internecie wydaje się niezbędna, jeśli chce się utrzymać konkurencyjność swojej firmy lub budować ją od zera.

Czy warto sprzedawać firmom w Internecie?

Wiele osób często zastanawia się, czy opłaca się oferować swoje produkty w Internecie innym przedsiębiorstwom, wychodząc z założenia, że zdecydowanie bardziej opłacalne jest sprzedawanie w sieci do klientów indywidualnych. Jednak pracownikami tych wszystkich firm, są ci sami ludzie, którzy robią zakupy dla siebie w Internecie. Poznali więc oni, jakie jest to wygodne. Jeśli więc zaoferuje im się takie same możliwości przy zakupach do swoich firm, chętnie z nich korzystają. Dziś wiele osób pracuje zdalnie, bez ściśle określonych godzin. Posiadając sklep B2B, można sprzedawać o każdej godzinie, nie trzeba w tym samym momencie siedzieć przed komputerem. Internet to także możliwość łatwej sprzedaży w każde miejsce na ziemi. Dobrze wybrane oprogramowanie pozwoli też zaoszczędzić sporo czasu, gdyż będzie po prostu automatyzować niektóre procesy. Wszystkie informacje dotyczące zamówień można gromadzić w jednym miejscu, powiadamiać klienta automatycznie o statusie zamówienia i wiele innych.

Jakie są rodzaje sprzedaży B2B?

Dwa podstawowe rodzaje tego typu sprzedaży to horyzontalna i wertykalna. O tej pierwszej mówi się wtedy, kiedy sprzedaje się jakieś gotowe produkty firmą działającym na różnych rynkach. Mogą to być na przykład meble biurowe. Będą nimi zainteresowane zarówno przedsiębiorstwa produkcyjne, różnego rodzaju firmy usługowe, sieci handlowe czy gastronomiczne. Każda z nich w końcu ma biuro, do którego musi zakupić meble. Sprzedaż pionowa będzie to taka, w której sprzedaje się elementy potrzebne do produkcji tych mebli. Wtedy więc handluje się głównie z firmami, które produkują właśnie meble. Oczywiście z czasem można rozszerzyć swoja działalność, jednak z reguły zaczyna się od jednej wyselekcjonowanej branży.

Od czego zacząć – wybór systemu

Jeśli zamierza się przenieść swoją działalność do Internetu lub ją tam otworzyć pierwszą decyzją, przed jaką się stanie, jest wybór oprogramowania, na jakim będzie oparty sklep. Zasadniczo są trzy opcję. Tą, którą można najbardziej dostosować do własnych potrzeb, jest oczywiście napisanie takiego systemu od zera. Jednak koszty tego są bardzo wysokie, mogą wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Stworzenie takiego oprogramowania trwa też bardzo dużo. Można też zlecić zrobienie takiej witryny sprzedażowej komuś, kto zrobi to w systemach open-source. Będzie to trochę tańsze jednak wciąż wymaga czasu. Oba pomysły to także konieczność zatrudnienia kogoś do obsługi technicznej lub tez zlecanie takich działań doraźne. Trzecią opcją jest system SaaS. Jest to oprogramowanie, które działa na platformie producenta. Na podstawie niewielkiej opłaty, często w formie miesięcznego abonamentu, uzyskuje się do niej dostęp. To właśnie pierwsza zaleta. Niski próg wejścia, jeśli chodzi o koszty oprogramowania. Każda firma będzie sobie mogła pozwolić wykupić dostęp do takiej platformy. W kwestii kosztów nie trzeba także mieć nikogo, kto zajmowałby się obsługą techniczną. Oszczędza się też na tym, że nie ma potrzeby wykupywania serwera. Oprogramowanie działa, jak już wspominaliśmy, na serwerze usługodawcy. Wszystko więc co będzie się w nim umieszczać również. Nie trzeba dodatkowego miejsca na zdjęcia, opisy produktów, czy inne dane, które w tym systemie się znajdą. Ważną zaletą jest także możliwość łatwej konfiguracji takiego systemu. Nie trzeba do tego zatrudniać nikogo z zewnątrz. Można sobie z tym poradzić bez specjalnej wiedzy technicznej.

Wybór dostawców produktów

Jest to niezwykle istotny element strategii sprzedażowej. Choć oczywiście w dużej mierze zależy od tego, w jakiej roli się rozpoczyna działalność. Jeśli jest się producentem i celem jest ominięcie pośredników tego, co się produkuje to oczywiste jest, że nie potrzebuje się żadnego dostawcy. Jest się nim samemu. Jest to najlepsza możliwa opcja. Można mieć pełną kontrolę nad towarem, od planowania produkcji po wysyłkę. Pozwala to też na modyfikację towaru, jeśli zauważy się, że klientom zależy, na czym konkretnym i za co byli skłonni zapłacić więcej, lub kupowaliby większe ilości towaru.

Drugi sposób to oczywiście zaopatrywanie się właśnie u producentów. Warto zapoznać się z ofertą przynajmniej kilku. Żeby móc je porównać zarówno pod względem ceny jak i jakości. Niekiedy opcją jest też kupowanie towaru od różnych dystrybutorów, jednak im więcej pośredników tym większe koszty, a więc lepiej, jeśli kupuje się towar od jego wytwórców. Oczywiście przy zakupie warto negocjować warunki. Jeśli więc można sobie pozwolić na zakup od razu większej ilości towarów, powinno się to  robić. Można wtedy uzyskać zdecydowanie lepsze ceny, jak i warunki.

Wybór usług kurierskich

Sprzedaż do firm może wiązać się z dużymi ilościami, czyli podobnie jak ma to miejsce w sprzedaży B2C, ale również z przesyłkami wielkogabarytowymi. Warto więc podpisać umowę z dostawcą logistycznym, który zaproponuje najlepsze warunki.  Z pozoru różnica kilkudziesięciu groszy lub kilku złotych wydaje się nieznacząca, ale jeśli przemnoży się to przez setki paczek, może mieć to wpływ na dochody firmy.

Wybór oprogramowania magazynowego

To jak się zarządza magazynem, może zadecydować o sukcesie firmy. Dlatego warto zakupić program, który w tym pomoże. Idealnie, jeśli można go zintegrować z system sprzedażowym. Jest tak na przykład w przypadku wyboru platformy SaaS, jaką jest CStore a z ofertą można zapoznać się na stronie www.cstore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/ Pozwala ona na łatwą integrację z programami do zarządzania magazynem. Takie narzędzia natomiast pozwalają przede wszystkim lepiej zarządzać zmieszczanieniem, ilością towarów i dostawami. Można w łatwy sposób wyliczyć, które towary rotują najszybciej i umieścić je najbliżej wyjście magazynu. Idealnie dopasowane dostawy pozwolą z kolei na przejście przez magazyn większej ilości towarów w tym samym czasie. Nie zawsze wiec jedynym rozwiązaniem jest powiększanie przestrzeni magazynowej, co wiąże się z odsetkowym kosztem.

Oferowanie dropshippingu

Dziś wiele osób chętnie rozpoczyna sprzedaż w Internecie na własną rękę. Bardzo ułatwia to właśnie dropshipping. Oferowanie go więc u siebie może być świetnym pomysłem. Tak sprzedaż to świetnie uzupełnienie typowej sprzedaży B2B. Oczywiście trzeba mieć odpowiednie zasoby, bo często wiąże się to z dużą liczbą przesyłek, trzeba wiec temu sprostać pod względem logistycznym.

Marketing

Podobnie jak w przypadku sprzedaży B2C, niezwykle ważną funkcję pełni marketing. To w dużej mierze od niego zależy to, ilu uda się zdobyć klientów. Jeśli nie zaczyna się już ze swoimi klientami zdobytymi w przeszłości w życiu zawodowym to promocja to jedyny sposób, aby ich pozyskać. W przypadku B2B często najlepszą opcją jest pozycjonowanie i Google Ads. W niektórych branżach sprawdzi się także reklama w mediach społecznościowych. Oczywiście wciąż warto pozyskiwać klientów tradycyjnymi kanałami, czyli kontaktować się z nimi bezpośrednio. Wszystko zależy w dużej mierze od branży, w której się działa.

Sklep B2B? Sprawdź jak go założyć – podsumowanie

Założenie własnej platformy nie jest niczym trudnym. Nie trzeba na to przeznaczać dużych środków czasowych ani finansowych. Można się w pełni skupić na kupnie najlepszej jakości towarów czy też świetnych działaniach marketingowych, które pozwolą na szybki i stały rozwój biznesu. Wybór platformy SaaS to także łatwe zarządzenie, szerokie możliwe personalizacji i integracji systemu. Duża automatyzacja sprzyja maksymalizacji realizowanych zadań.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .