Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Content marketing: efektywny sposób na pozyskiwanie nowych klientów


Ciamciaj

650 wyświetleń

Billboardy czy ulotki to sposób na reklamę, który nie zawsze jest wystarczający, a często bardzo kosztowny. Na co więc postawić, aby przyciągać nowych klientów i wciąż rozbudowywać markę? Swoje działania należy przenieść do Internetu, w którym każdy z nas spędza dziennie sporą ilość czasu, i postawić na content marketing. Co to takiego? Jakie korzyści może Ci zapewnić? Koniecznie sprawdź poniżej!

Co to jest content marketing?

Content to słowo zaczerpnięte z języka angielskiego, w tłumaczeniu oznaczające „treść”, „zawartość”. W połączeniu z technikami marketingu, który ma jednocześnie zaspokajać potrzeby i osiągać oczekiwany zysk, staje się niezwykle skutecznym sposobem na działania w Internecie. Content marketing jest bowiem strategią tworzenia i promowania wartościowych treści, której celem jest przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania określonej grupy odbiorców oraz nakłonienie ich do konkretnego działania — w tym przypadku zakupu proponowanych produktów bądź usług.

Treści content marketingowe — jakie są ich rodzaje?

Aby działania marketingu treści były efektywne, muszą być tworzone w najwyższej jakości. Powinny być także ukierunkowane na konkretną grupę odbiorców, co często wiąże się również z docelowym miejscem ich publikacji. Dzięki temu możliwe jest przyciąganie uwagi danej grupy społeczeństwa i budowania z nimi więzi lojalnościowej, co przełoży się na sprzedaż. 

Jakie treści tworzy się na potrzeby content marketingu? Są to m.in.:

  • artykuły sponsorowane;
  • artykuły blogowe (poradnikowe, informacyjne, eksperckie);
  • opisy kategorii i produktów oferowanych w sklepie internetowym klienta.

Nie są to oczywiście jedyne warianty. Bardzo często stosuje się recykling treści już istniejących, tworzy się infografiki czy nawet e-booki. Wiele zależy od potrzeb i celów danego klienta. Czy warto tworzyć je samodzielnie? Niekoniecznie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest doświadczona agencja content marketing, taka jak Sempai, której ofertę znajdziesz tu: https://sempai.pl/oferta/content-marketing/. Korzystając z jej usług, zyskasz pewność, że treści tworzone są z największą starannością, zgodnie z wszelkimi normami obowiązującymi w tego typu działaniach.

content marketing

Jakie korzyści przynosi Content marketing?

Co odróżnia content marketing od klasycznego marketingu? Przede wszystkim środki dystrybucji — tu głównym jest Internet, który znacznie podnosi możliwości dotarcia reklamy do ściśle określonej grupy odbiorców. Nie jest to również jednostronny przekaz reklamowy, lecz działania, które prowadzą do powstania długotrwałych relacji między sprzedającym a kupującym. Content jest więc niezwykle ważnym sposobem budowania wśród klientów zainteresowania marką.

Dobrze zaplanowane kampanie content marketingowe sprzyjają także zwiększaniu zaufania klienta do marki. Pomagają mu w bliższym poznaniu założeń danej firmy oraz proponowanych produktów bądź usług. Dzięki temu odbiorca po zetknięciu się z konkretnymi tekstami będzie bardziej pozytywne nastawiony na daną markę, co przełoży się na skuteczność działań sprzedażowych.

Nie tylko nowi klienci, ale i pozycja w Google

Marketing treści ma również bardzo duże znaczenie pod kątem SEO. Odpowiednio zoptymalizowane, merytoryczne teksty z właściwie dobranymi słowami kluczowymi i linkowaniem sprzyjają budowaniu pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce Google. To zaś przekłada się na jej wyższą wiarygodność, a tym samym większy ruch potencjalnych klientów. Aby jednak tak było, publikowana treść musi spełniać kilka warunków. Jakich? Więcej na ten temat przeczytasz tu: https://sempai.pl/blog/content-czym-jest-i-dlaczego-tak-wazna-jest-jego-jakosc/

Pamiętaj, że treści tworzone w ramach kampanii content marketingowych muszą być unikalne, przejrzyste i przede wszystkim poprawne. Doskonała jakość połączona z odpowiednią strategią publikacji sprawi, że Twoja firma stanie się widoczna w Internecie, a tym samym zwiększą się jej obroty. Nie czekaj — zaplanuj działania CM i ciesz się efektami, jakie przynoszą!

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .