Skocz do zawartości

Google Ads (dawniej AdWords) - 4 rzeczy, o których musisz wiedzieć!


Ciamciaj

499 wyświetleń

Kampanie Google Ads (dawniej AdWords), to obok pozycjonowania, jedno z najczęstszych rozwiązań umożliwiających zwiększenie widoczności w sieci. Czym są kampanie płatne? Na czym polega ustawienie reklam? Czy warto współpracować z firmą SEM? Dziś wyjaśnimy wszystkie wątpliwe kwestie.

Reklamy Google Ads (dawniej Adwords) - co to? 

Google Ads to system reklamowy Google, umożliwiający wyświetlanie płatnych reklam tekstowych, wideo, graficznych i produktowych. Reklamy mogą być wyświetlane w różnych miejscach w sieci.

Opłaty naliczane są za każde kliknięcie - PPC lub za 1000 wyświetleń - PPM. W przypadku reklam wideo, po obejrzeniu minimum 30 sekund nagrania lub całego nagrania.

Rodzaje kampanii Google Ads 

Mamy kilka typów kampanii Google Ads. Są to: 

Kampania w sieci wyszukiwania

Kampania w sieci wyszukiwania to jeden ze sposobów na dotarcie do klientów, którzy są zainteresowani naszymi usługami. Odpowiednio zoptymalizowane reklamy to droga do zwiększenia wartościowego ruchu na stronie www oraz większej sprzedaży. 

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o kampaniach w sieci wyszukiwania? 

  • Kampanie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów, w sieci wyszukiwania Google, na mapach Google. 
  • Reklamy wyświetlają się na wybrane przez nas hasła.
  • Możemy wykluczyć frazy, na które nie chcemy reklamować naszego biznesu. 
  • Możemy skorzystać z rozszerzeń, które mają pozytywny wpływ na CTR. 

Kampania w sieci reklamowej

Kampania w sieci reklamowej to kolejna z możliwości. Reklamy Google Ads wyświetlają się na stronach partnerów, w aplikacjach, na YouTube. Za pomocą takich reklam możemy docierać do odbiorców, na których zależy nam najbardziej - korzystamy z opcji kierowania reklam. 

Kampanie display 

Kampanie displayowe pozwalają na zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności firmy.

Do wyboru mamy bannery lub kampanie elastyczne. W przypadku kampanii elastycznych przesyłamy do Google grafiki, logo, zdjęcia, nagłówki, filmy oraz  teksty reklamy. Reklama jest tworzona automatycznie, Google dobiera formaty i dostosowuje je do miejsca wyświetlania. 

Kampania Discovery

Kampanie discovery wyświetlają się na YouTube, na Gmailu, w kartach Discovery.  Sami decydujemy, jakie elementy znajdą się w kreacji i komu wyświetlane będą reklamy. Reklamy discovery mogą wyświetlać się jako reklamy elastyczne lub bannery. 

Kampania w sieci produktowej

Kampanie Google Ads w sieci produktowej najczęściej wykorzystywane są przy sklepach internetowych oferujących konkurencyjne ceny. Reklamy widoczne są w karcie Zakupy, obok wyników wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google i na stronach partnerów. Co jeszcze należy wiedzieć o kampanii w sieci produktowej?

  • konieczny jest feed produktowy, 
  • na stronie www muszą być wdrożone regulamin i polityka prywatności, 
  • bazujemy wyłącznie na wykluczeniach słów kluczowych, nie wybieramy fraz, na które chcemy wyświetlać reklamę, 
  • każdy z produktów musi mieć własny adres url,
  • możemy wybrać, które z produktów będa wyświetlane.

Google Ads - kampania wideo

Popularnym rodzajem kampanii Google Ads są kampanie wideo. Takie reklamy  wyświetlane są przede wszystkim na YouTube, w witrynach partnerów, w aplikacjach. 

Kampania promująca aplikację

Kampanie, które będą odpowiednim wyborem dla osób chcących promować aplikacje. Reklamy wyświetlają się w Google Play, w sieci wyszukiwania, na stronach partnerów Google, na Gmailu, w sieci reklamowej. 

Performance Max

Kampanie Performance Max to rozwiązanie, z którego możemy korzystać od czerwca 2022 roku. Performance Max łączy różne rodzaje kampanii. Nie możemy kontrolować, w jakich miejscach wyświetlane będą nasze kampanie.  

Ustawienia reklam Google

Na co należy zwrócić uwagę podczas ustawiania kampanii Google? Rodzaj kampanii powinien być dostosowany do celów biznesowych. Treści przygotowywanych reklam powinny być ciekawe dla użytkownika i być zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych. Bardzo istotne, aby reklama była powiązana tematycznie z treścią strony, na którą kieruje. Stawka także powinna być przemyślana - zbyt niska może mieć negatywny wpływ na jakość kampanii. Liczy się także bieżąca analiza efektów. 

Wszystkie działania powinny być prowadzone w odpowiedni sposób, aby tak było, konieczna jest specjalistyczna wiedza. Warto więc zdać się tutaj na pomoc agencji SEM.  

Kampanie Google Ads - kiedy warto? 

Kiedy kampanie Google Ads będą dobrym rozwiązaniem? Z kampanii Google Ads (dawniej Adwords), korzystają zarówno strony internetowe, jak i sklepy e-commerce, a przede wszystkim biznesy, którym zależy na szybkim zwiększeniu widoczności w sieci. Kampanie Google Ads to dobra opcja przy akcjach promocyjnych, stronach typu one page, branżach sezonowych. 

Kampanie Google Ads z 1stplace.pl 

1stplace.pl to firma SEO/SEM, która zadba o ustawienie kampanii Google Ads dla Twojego biznesu (a także o inne działania e-marketingowe). Specjaliście ds Google Ads przeprowadzą Cię przez cały proces i pomogą w wyborze optymalnych rozwiązań.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .