Skocz do zawartości

Dlaczego warto łączyć marketing internetowy z tradycyjnymi formami reklamy


Ciamciaj

505 wyświetleń

Firmy z entuzjazmem przenoszą swoje działania marketingowe do internetu. Chcą zyskać klientów z całego świata, sprzedawać więcej i zbudować zaangażowaną społeczność. Czy wobec tego tradycyjny marketing staje się przeżytkiem? Nic bardziej mylnego! Połączenie marketingu internetowego z tradycyjnymi formami reklamy daje jeszcze więcej możliwości.

Czy dzięki wykorzystaniu różnych form marketingu uzyskasz lepsze wyniki?

Stacjonarny biznes różni się od tego, który prowadzimy wyłącznie w sieci. Mierzymy się z naprawami, problemami logistycznymi czy ograniczeniami geograficznymi. Z drugiej strony pojawiają się też duże możliwości. Masz sklep, kawiarnię albo inną podobną działalność? Promuj ją zarówno w internecie, jak i poza nim!

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu i geotargetowaniu reklam przy pomocy internetu dotrzesz do miejscowej społeczności. Nie zapominaj jednak o ludziach, którzy przychodzą do Ciebie „z ulicy”. Wykorzystaj to, że Ty i Twoi pracownicy spotykacie się z klientami twarzą w twarz. Dzięki połączeniu metod online z metodami offline przygotujesz kreatywne kampanie, które dostarczą Twoim odbiorcom niezapomnianych wrażeń.

Przeplatanie tych dwóch metod sprawi, że Twój biznes będzie dostępny dla osób „z ulicy” i wykorzystasz przy tym magię internetu. Jakie wyniki uzyskasz? Przede wszystkim wzrost rozpoznawalności marki na rynku lokalnym, który może przełożyć się na większą liczbę klientów. Jeżeli zbudujesz odpowiednią strategię, to zbierzesz też zaangażowaną grupę fanów, którzy chętnie korzystają z Twoich usług. Pojawia się pytanie, jak to zrobić?

Jak kreatywnie połączyć marketing offline i online? 

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem kawiarni. Twój marketing ogranicza się do prowadzenia strony na Facebooku. A co, gdyby w lokalu zorganizować event dla lokalnej społeczności? To może być coś małego jak wieczór gier planszowych. Skoro prowadzisz stronę na Facebooku, to utwórz wydarzenie i dodaj post z informacją. Możesz też włączyć reklamę kierowaną do ludzi z Twojego miasta.

Spotkanie już trwa? Rób zdjęcia, które wykorzystasz jako materiały do wpisów na Facebooka. Dodatkowo spróbuj zachęcić uczestników do udostępniania zdjęć na ich profilach – możesz zaoferować im jakiś rabat. Oczywiście musisz policzyć i przeanalizować koszty takiego przedsięwzięcia, ale raczej nie będą one zbyt wysokie.

Z jednorazowego spotkania możesz utworzyć wydarzenie cykliczne, dzięki czemu zainteresowani będą odwiedzali Cię regularnie. To tylko prosty przykład – zastanów się, jak dostosować go do swoich warunków.

Gadżety z logo firmowym jako sposób na dodatkową promocję

Kojarzysz długopisy albo cukierki krówki z logo firmy? Dawniej takie rozwiązania były szczytem kreatywności w kontekście promocji biznesu. Czasy się zmieniły, a asortyment gadżetów uległ powiększeniu. Aktualnie w rozsądnej cenie zamówisz przedmioty z logo, które przydają się w życiu codziennym.

Wróćmy do naszego przykładu z kawiarnią. Twój wieczór gier planszowych może stać się turniejem z nagrodami. Jako nagrody możesz wykorzystać właśnie gadżety dostosowane do profilu Twojej działalności. W przypadku kawiarni świetnie sprawdzą się kubki termiczne albo pojemniki na jedzenie.

 1.png

Te i wiele innych przedmiotów zamówisz na stronie https://versus-reklama.pl/. W ofercie producenta znajdziesz przeróżne gadżety reklamowe, od akcesoriów sportowych po artykuły biurowe.

A co z firmami działającymi wyłącznie w internecie?

Takie przedsiębiorstwa również skorzystają na marketingu offline. W analogiczny sposób warto przygotować stacjonarne spotkanie dla członków społeczności. Może to być wydarzenie rozrywkowe albo edukacyjne – w zależności od branży. W tym wypadku także zastanów się nad wykorzystaniem gadżetów ze znakiem firmowym.

2.png

Organizatorzy różnych konferencji często dzielą się z uczestnikami małymi podarunkami w zamian za udział. Taki drobny gest potrafi zapaść w pamięć i pozytywnie zmienić nastawienie. Nasz klient przypomni sobie o firmie i miłych doświadczeniach, kiedy tylko spojrzy na przedmiot. Budowanie relacji jest kluczowe, jeśli chcemy zyskać lojalnych klientów. Drobne detale robią dużą różnicę.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .