Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Prowadzisz firmę on-line? Łącz technologie z metodami offline


Ciamciaj

421 wyświetleń

Konkurencja na rynku online jest niezwykle duża. Często, szczególnie młodzi, przedsiębiorcy mylnie interpretują zarabianie w Internecie z całkowitym zamknięciem się na stare i przez lata sprawdzone metody kontaktu z klientem. Tymczasem, takie połączenie off- z on-line może okazać się ciekawym rozwiązaniem, przykuwającym uwagę naszych partnerów.

Zaskocz klientów symbiozą dawnego z nowym

Zacznijmy od kontaktu z partnerami biznesowymi. Z pewnością na co dzień komunikujesz się z klientami poprzez pocztę e-mail, organizujesz zdalne spotkania na Zoomie lub Meecie. To dziś standard, który pozwala nam nie tylko zaoszczędzić czas, ale również nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Nie zawsze jednak warto rezygnować m.in. z tradycyjnej poczty czy spotkania w realu.

Twoi klienci są przyzwyczajeni do tego, że otrzymują większość dokumentacji pocztą elektroniczną oraz że nie spotykają się ze współpracownikami na żywo. Jest to szczególnie widoczne w branżach IT, e-commerce itp., gdzie na co dzień pracujemy zdalnie, z domu. Jednak, nawet kiedy prowadzisz własną firmę, w której działasz on-line, warto postawić na kontakt bezpośredni.

Wystarczy, że wydrukujesz piękne wizytówki z aktualnymi danymi i wyślesz je swoim klientom. Dzięki metodzie druku cyfrowego możesz szybko i tanio wydrukować swoje materiały promocyjne on-line np. w takiej profesjonalnej drukarni jak ta:  http://viperprint.pl/druk-cyfrowy . Nie muszą to być wizytówki (https://www.viperprint.pl/wizytowki), możesz wysłać ofertówkę, kody rabatowe do Twojego sklepu lub np. takie gadżety jak długopisy z Twoim logo, ulotki (https://www.viperprint.pl/ulotki-reklamowe) itp. Z pewnością zaskoczysz tym partnerów, którzy już od dawna nie otrzymują takich spersonalizowanych przesyłek. Co więcej, znając specyfikę Twojej działalności, docenią Twoje starania także w realu.

Nie tylko stary i sprawdzony marketing off-line może okazać się strzałem w dziesiątkę. Chcąc prowadzić nowoczesną firmę, nie unikaj kontaktu face-to-face. Warto wiedzieć, że dzisiaj w biznesie wielką wagę przykłada się do komunikacji i spersonalizowanych relacji biznesowych. Może zaproponuj swojemu klientowi spotkanie w realu, np. by omówić ważne kwestie bezpośrednio. Takie spotkanie nie tylko stanie się merytoryczną dyskusją, ale z pewnością może zacieśnić więzi między Tobą a partnerem biznesowym. Nie chowaj się za ekranem komputera, łącz stare z nowym. Możecie umówić się na cykliczne spotkania w realu, połączone z działalnością on-line. Oczywiście nie zawsze uda Ci się ustalić termin takiego spotkania. Może okazać się, że klient nie ma na to czasu lub nie preferuje tego typu spotkań. Bądź elastyczny. Warto zapytać już na początku współpracy, jakiej formy kontaktu oczekują Twoi partnerzy.

Retro wraca do biznesowych łask

Coraz częściej badania socjologiczne mówią o tym, że takie powroty do przeszłości, kultywowanie wspomnień z lat dzieciństwa jest dla większości z nas bardzo ważne. Dlatego też m.in. retro gry wracają na konsole, przypominając wciąż o młodości spędzonej na graniu w ulubiony tytuł. Nie inaczej jest np./ w branży kulinarnej. Dobrze znane smaki zastępują dotychczas modne sushi czy ramen. Prowadząc swoją firmę, pokaż klientom, że łączysz nowoczesność z dawnymi czasami. W jaki sposób?

Możesz stworzyć retro kampanię reklamową. Promuj swoją działalność, nawiązując do młodości swoich klientów, np. wykorzystując znane motywy z filmów czy gier. Zwróć uwagę, jak wiele firm wypuszcza własne mini-gry w duchu Mortal Combat czy Super Mario Bros, które mają na celu promowanie danego produktu, nawet kabanosów (sic!). Takie łączenie nowego ze starym jest dobrze postrzegane i wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Wykazujesz się inteligencją, empatią i doświadczeniem – cechami tak pożądanymi w dzisiejszym biznesie.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .