Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Przykłady autoresponderów dla e-commerce: jak automatyzować komunikację z klientem?


mysc

731 wyświetleń

Komunikacja z klientem ma kluczowe znaczenie w e-commerce. Warto o nią zadbać nawet w nawale pracy. Oczywiście, największy wpływ na utrzymanie profesjonalnego wizerunku ma błyskawiczne odpisywanie na wiadomości. Trudno jednak o to przy natłoku obowiązków. W takiej sytuacji doskonale sprawdzi się autoresponder. Ale jak właściwie napisać dobry komunikat? W naszym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki i niejeden autoresponder przykład

autoresponder

Do czego służy autoresponder?

Autoresponder to specjalny program, który służy do automatycznego odpowiadania klientom. Kupowanie w internecie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów niż robienie zakupów w sklepie stacjonarnym. W końcu w sieci nie ma możliwości dokładnego obejrzenia danego produktu i porozmawiania z ekspedientem. Nic dziwnego więc, że osoby kupujące online często piszą do internetowych sprzedawców. W niektórych przypadkach wiadomości może być tak dużo, że bieżące odpowiadanie nie będzie możliwe bez zaniedbania pozostałych obowiązków. W takiej sytuacji warto sięgnąć po autoresponder. 

Autoresponder – dlaczego warto z niego korzystać?

Autoresponder odpowiada na wiadomości klientów w ustalony przez Ciebie sposób, dając Ci czas na inne zadania. Dlaczego to ważne? Być może sądzisz, że nic się nie stanie, jeśli po prostu chwilowo zignorujesz kontakt ze strony kupującego, aby odpisać mu wieczorem lub następnego dnia, gdy będziesz mieć chwilę wolnego. Jeśli tak – natychmiast przestań. Kupujący w internecie niczego tak nie nienawidzą, jak czekania na odpowiedź od sprzedawcy. Konieczność wykazania się cierpliwością jest niekiedy tak irytująca, że rezygnują z zakupów w danym miejscu i przechodzą do konkurencji.

Możesz temu zapobiec, po prostu uruchamiając autoresponder z informacją, że wrócisz z odpowiedzą tak szybko jak to możliwe. Dzięki temu nie tylko zadbasz o komfort swojego klienta, ale także zbudujesz pozytywny wizerunek firmy.

autoresponder

Autoresponder jest szczególnie ważny dla sprzedawców Allegro

Dla sprzedawców Allegro autoresponder jest wręcz obowiązkowym narzędziem. Oczywiście, przynosi takie korzyści, jak zostało to opisane powyżej, na największym polskim serwisie sprzedażowym pełni jednak jeszcze jedną bardzo ważną funkcję. Mianowicie: pozwala na zmieszczenie się w niezwykle wąskich widełkach czasu, jakie portal wyznaczył na udzielenie odpowiedzi klientowi. Jest to bardzo ważne, ponieważ ma bezpośredni wpływ na jakość sprzedaży, która z kolei przekłada się na trafność ofert na Allegro. Im krótszy czas odpowiedzi, tym lepsza trafność. Efekt? Oferty wyświetlają się wyżej na listingu i są częściej odwiedzane przez klientów.

Na szczęście autoresponder Allegro nie musi być drogi, a nawet, jeśli tylko dobrze poszukasz, możesz uruchomić go na swoim koncie, nie wydając ani złotówki. Warto, chociażby, przyjrzeć się darmowemu autoresponderowi AlleSpark. To stosunkowo nowe narzędzie, z którego korzysta już ponad 1000 sprzedawców Allegro! Co jednak najważniejsze – nic nie kosztuje i nie ma żadnych limitów.

Autoresponder w e-commerce – jak napisać?

W przypadku autorespondera równie ważna jak niezawodność i bezawaryjność jest jego treść. A zatem: jak stworzyć treść autorespondera? Przede wszystkim Twoja wiadomość nie musi, a wręcz nie powinna, być długa. Możesz ograniczyć się do zwykłego powitania i poinformowania, że wkrótce udzielisz odpowiedzi na zapytanie klienta. Dobrym pomysłem jest także podziękowanie za nawiązanie kontaktu oraz powiadomienie, że dana wiadomość została wygenerowana automatycznie. 

Jeśli znajdziesz dobry przykładowy autoresponder, możesz go skopiować i wykorzystać. Pamiętaj jednak, aby dostosować go do stylu komunikacji swojej firmy. Biznes, który prezentuje się jako skracający dystans i otwarty, wywoła u klientów dysonans poznawczy, jeżeli będzie posługiwał się bardzo oficjalnym językiem – i na odwrót.  

Przykłady autoresponderów dla e-commerce:

  • “Dzień dobry. Dziękujemy za wiadomość. Wrócimy z odpowiedzią, gdy będzie to możliwe.”
  • “Uwaga, wiadomość wygenerowana automatycznie! Dziękujemy za wiadomość. Niestety, obecnie nie możemy na nią odpowiedzieć. Wrócimy do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe.”
  • “Dzień dobry, nie możemy teraz odpowiedzieć. Wrócimy z odpowiedzią, gdy będzie to możliwe.”
  • “Witaj! Przyjęliśmy Twoją wiadomość i odpowiemy na nią najszybciej jak to możliwe, w pierwszy dzień pracujący.”
  • Witaj! Potwierdzamy, że dostaliśmy od Ciebie wiadomość. Już skończyliśmy dziś pracę, ale odpowiemy jutro z samego rana.”

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .