Pozycjonowanie strony – na czym polega i dla kogo jest?
Zdarzyło Ci się słyszeć, że SEO to dobry sposób na zwiększenie sprzedaży? To prawda – pod warunkiem, że zadbasz o skuteczne pozycjonowanie strony i będziesz mieć świadomość, jak przebiega ten proces. A zatem na czym polegają działania SEO i kto powinien skorzystać z tej opcji? Wyjaśniamy.
Skuteczne pozycjonowanie strony, czyli co?
Czym jest SEO? To wszystkie działania, które zmierzają do tego, aby klienci mogli jak najłatwiej znaleźć Twoją stronę za pośrednictwem Google. Jakich więc efektów możesz spodziewać się, prowadząc skuteczne pozycjonowanie strony?
- Potencjalni klienci z Twoich grup docelowych, po wpisaniu odpowiednich fraz, zobaczą odnośnik do Twojej strony na jednej z wysokich pozycji – dzięki temu rośnie szansa, że odwiedzą Twój serwis.
- Będziesz w stanie przyciągnąć do swojej oferty osoby na różnym etapie gotowości do zakupu – począwszy od tych jedynie luźno zainteresowanych aż po tych, którzy już są na etapie składania zamówienia.
- Strona będzie przyciągać wartościowy ruch – a więc przede wszystkim osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami, a nie takie, których nie dasz rady obsłużyć (co przełoży się na niższy koszt pozyskania klienta).
Skuteczne pozycjonowanie strony daje długofalowe rezultaty. Takie, które – zwłaszcza gdy działania są prowadzone regularnie – utrzymują się przez wiele miesięcy, a nawet lat. W efekcie można śmiało powiedzieć, że dobrze prowadzone działania SEO to najlepszy sposób na pozyskanie klientów relatywnie niskim kosztem i bez przepalania budżetu.
Jak wygląda pozycjonowanie stron i jakie są jego elementy?
Skuteczne pozycjonowanie strony nie polega wyłącznie na stworzeniu listy słów kluczowych, które muszą się znaleźć na stronie, i „wciśnięciu” fraz w znajdujące się tam treści. Algorytmy Google są coraz bardziej wymagające, a wyszukiwarka poleca użytkownikom treści, które są użyteczne i wartościowe merytorycznie.
Aby pozycjonowanie znalazło przełożenie na sprzedaż, trzeba je prowadzić w kilku etapach. Najczęściej są to:
- audyt SEO i content marketingowy, a więc spojrzenie na kwestie związane z pozycjonowaniem w szerokiej perspektywie. W dobrych agencjach na tym etapie rozważa się nie tylko same słowa kluczowe, ale przede wszystkim specyfikę oferty firmy i potrzeby jej klientów. Analiza SEO pozwala też określić, jak na chwilę obecną pozycjonuje się strona i co trzeba na niej zmienić, aby „polubiła się z Google”;
- modyfikacja strony internetowej – zazwyczaj konieczne jest podjęcie działań technicznych (np. związanych z poprawą szybkości ładowania się strony czy jej wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych) oraz treściowych. Mowa np. o zwiększeniu liczby zakładek (tak aby każda kluczowa kategoria produktowa była prezentowana oddzielnie) czy przygotowaniu nowych treści dostosowanych do SEO i użytkowników;
- prowadzenie bloga firmowego – to dalszy etap skutecznego pozycjonowania strony, na którym każdego miesiąca można dążyć do zwiększania widoczności strony na większą liczbę fraz;
- publikacja tekstów zewnętrznych, które będą zapewniać linkowanie do strony firmowej.
Dla wielu firm istotne może być też pozycjonowanie lokalne/regionalne – a zatem takie, które wykorzystuje frazy związane z konkretnymi miejscowościami. To ważny element promocji dla firm świadczących usługi na ograniczonym terenie, np. hoteli, restauracji, podmiotów montujących ogrodzenia, wykonujących prace budowlane itp.
Google to ważne źródło informacji dla klientów. Jeśli Twoja oferta jest dla nich widoczna w wyszukiwarce, będzie Ci ich znacznie łatwiej pozyskać.
Czy pozycjonowanie stron to rozwiązanie dla mojej firmy?
Zastanawiasz się, czy globalne lub lokalne SEO to dobra strategia marketingowa dla Twojego biznesu? Obecnie niemal dla każdej firmy odpowiedź na to pytanie będzie brzmiała: TAK.
Powód jest prosty: Google to podstawowe źródło informacji dla większości osób, w tym Twoich klientów. Nie wierzysz? A zatem wyobraź sobie, że chcesz np. przeprowadzić termomodernizację swojego domu. Nie masz nikogo, kto mógłby Ci polecić firmę w okolicy. Gdzie i jak będziesz jej szukać? Oczywiście, że przez Internet.
Twoi klienci postępują dokładnie tak samo. Dlatego musisz im dać szansę odnaleźć swoją ofertę w Google. Jeśli Cię tam nie ma… trudno będzie zaistnieć w ich świadomości oraz zwiększyć sprzedaż.
Pamiętaj: strategia pozycjonowania strony powinna być dostosowana do specyfiki Twojego biznesu. Innych rozwiązań będzie potrzebowała mała, działająca lokalnie firma usługowa (pozycjonowanie regionalne), a innych producent B2B operujący w skali całego kraju. Pewne jest jedno: dobrze poprowadzone SEO to krok w stronę większej sprzedaży i łatwiejszego pozyskiwania kolejnych klientów. Warto w nie zainwestować.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się