Skocz do zawartości

Harry

310 wyświetleń

Zarabiając w sieciach afiliacyjnych, spotykamy się z mnogością różnego rodzaju programów partnerskich i ofert CPA. Przeważnie nie mamy wyboru co do strony sprzedażowej (landing page’a) do którego docelowo odsyłamy pozyskiwany ruch, narzuca nam go reklamodawca - a nawet jeśli mamy, ten wybór jest ograniczony i wygląd stron niekoniecznie jest zgodny z oczekiwaniami i potrzebami naszej grupy odbiorców reklam. Brak możliwości edycji landing page’a to ograniczone pole manewru przy próbach zwiększania konwersji naszych kampanii reklamowych. Na szczęście z pomocą przychodzi dodatkowy landing page, nazywany również “pre-landing page’em" lub “stroną przechwytującą", który możemy dodać do “ścieżki sprzedażowej". W tym wpisie krótko omawiam czy i kiedy warto stosować tego typu rozwiązanie. Zapraszam!

Landing Page Dodatkowy - prelander w sprzedaży internetowej

LP (skrót od ang. landing page) to strona sprzedażowa, która - jak sama nazwa wskazuje - ma na celu bezpośrednią sprzedaż. “Sprzedaż" w kontekście zarabiania przez internet może być rozumiana bardzo szeroko - oprócz faktycznej sprzedaży może chodzić o pobranie pliku, rejestrację, wypełnienie formularza i innego rodzaju akcje. Taki landing page jest już - a przynajmniej powinien być - ostatnim krokiem do finalizacji transakcji na drodze naszych klientów. W przypadku promowania i sprzedaży własnych produktów - mamy pełną kontrolę nad LP. W przypadku ofert afiliacyjnych - najczęściej żadną. Jest to o tyle problematyczne, że taki standardowy LP niekoniecznie odzwierciedla potrzeby naszych odbiorców. Każdy produkt lub usługę można reklamować na wiele różnych sposobów, ta sama oferta może spełniać wiele różnych potrzeb - a gotowy LP z reguły jest bardzo uniwersalny, tym samym ograniczony w potencjale marketingowym.

Aby nadać ofercie sens i utożsamić ją z konkretnymi potrzebami, możemy przygotować tzw. “LP dodatkowy" zaprojektowany dla konkretnej grupy odbiorców, trafiający w konkretne potrzeby. W zależności od miejsc promocji, takich LP dodatkowych możemy przygotować więcej. Wchodzący na nie odbiorcy powinni zainteresować się produktem, utożsamić go ze spełnianiem swojej potrzeby i, finalnie, przejść na właściwy LP dostępny w programie partnerskim. Ścieżka sprzedażowa wygląda więc następująco:

[1] Miejsce reklamowania -> [2] LP dodatkowy -> [3] LP docelowy

Skuteczna sprzedaż polega przede wszystkim na spełnianiu potrzeb - a więc dodatkowy LP jest narzędziem, które nam w tym pomoże. To dzięki niemu utożsamimy daną ofertę z rozwiązaniem problemu trapiącego określoną grupę ludzi, wśród których przeprowadzamy kampanię reklamową.
W afiliacji może zdarzyć się również tak, że program partnerski nie udostępnia żadnego landing page’a, a nasze linki afiliacyjne prowadzą np. od razu do wypełniania formularza zamówienia. W takich sytuacjach bezwzględnie należy przygotować Pre-Landing Page, tak aby całość była wiarygodna, spójna i konkretnie opisana. Sam formularz nie będzie zadowalająco konwertował.

Prelander może sprzedawać więcej od landing page'a

Strona przechwytująca, stosowana w marketingu afiliacyjnym, zwiększa kontrolę nad procesem sprzedaży, wydłuża ścieżkę sprzedażową o dodatkowy element mający wpływ na konwersję oraz umożliwia dostosowanie promowanej oferty do określonych potrzeb grupy odbiorców. Stosowanie LP dodatkowych może znacząco podwyższyć konwersję, ale - uwaga - działa to też w drugą stronę. Słabo przygotowany Pre-Landing Page może tą konwersję obniżyć. Tutaj warto przypomnieć elementy wpływające na skuteczność LP: 5 elementów wpływających na skuteczność landing page’y.

Jak stworzyć skuteczny pre-landing page krok po kroku

Tworzenie skutecznego prelandera powinno rozpocząć się od zrozumienia intencji użytkownika i dopasowania komunikatu do konkretnej potrzeby. Pierwszym krokiem jest przyciągający uwagę nagłówek, który wyraźnie komunikuje problem i zapowiada rozwiązanie. Następnie warto zamieścić krótki, przekonujący opis, najlepiej z elementami storytellingu i dowodami społecznymi (opinie, liczby, cytaty). Dobry prelander powinien zawierać również CTA (Call to Action), które prowadzi użytkownika dalej - czyli na właściwy landing page partnera. Strona przechwytująca musi ładować się szybko, działać poprawnie na urządzeniach mobilnych i być pozbawiona rozpraszaczy.

Gdzie promować prelanding page w afiliacji?

Dodatkowy LP sprawdza się w wielu kanałach promocji. Najczęściej stosuje się go w kampaniach płatnych, takich jak reklamy na Facebooku, Google Ads, TikToku czy natywne sieci reklamowe (np. Taboola, Outbrain). Dzięki prelanderowi możemy łatwo dopasować przekaz do danego segmentu odbiorców. Sprawdza się również w e-mail marketingu, gdzie możemy kierować użytkowników najpierw na LP dodatkowy wprowadzający w temat, zanim trafią na właściwą ofertę. Warto także eksperymentować z prelanderami w kampaniach SEO - szczególnie w długim ogonie słów kluczowych, gdzie możemy tworzyć dedykowane strony dla konkretnych fraz.

Prelanding page w afiliacji - przykłady zastosowań

Praktyczne zastosowania pre-landing page’y są bardzo szerokie. W branży zdrowia i urody możemy np. przygotować prelander porównujący różne metody na bielsze zęby, gdzie jedna z nich to polecana oferta partnera. W finansach - porównanie różnych sposobów oszczędzania lub inwestowania, prowadzące do oferty np. konta oszczędnościowego. W kampaniach na adult dating - prelander może zawierać test osobowości lub fałszywy czat. W każdej niszy chodzi o to, by zbudować kontekst, zaangażować użytkownika i przedstawić promowaną ofertę jako logiczny, naturalny krok.

Najczęstsze błędy przy tworzeniu prelanderów

Jednym z najczęstszych błędów jest brak spójności między prelanderem a stroną docelową - inny język, inny styl lub niespójne obietnice powodują utratę zaufania i spadek konwersji. Równie częstym problemem jest przeładowanie treścią - prelander powinien być zwięzły i prowadzić użytkownika jednym logicznym ciągiem do działania. Warto unikać nachalnej sprzedaży, zamiast tego budować zainteresowanie i zaufanie. Brak testów A/B to kolejny błąd - nawet niewielkie zmiany w nagłówkach, grafikach czy kolorze przycisku CTA mogą znacząco wpłynąć na wyniki kampanii.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Answer Engine Optimization (AEO) i Generative Engine Optimization (GEO) to nowe SEO
      Internet się zmienia na naszych oczach. Obecnie nie można już patrzeć na SEO w oderwaniu od AEO i GEO. Trzy te elementy są ze sobą powiązane i wspólnie decydują o sukcesie w widoczności online. Klasyczne SEO nadal pozostaje podstawą, ale jego rola się zmniejsza - staje się narzędziem wspierającym. Największą wartość w nadchodzących latach moim zdaniem będą miały treści tworzone pod kątem sztucznej inteligencji, odpowiadające na pytania i łatwe do wykorzystania w generatywnych podsumowaniach.
      • 1 odpowiedź
    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 161 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .