Jak przygotować analizę konkurencji własnego e-commerce? Wskazówki
[Artykuł sponsorowany]
Rzetelna analiza konkurencji jest szalenie istotnym elementem strategii każdej firmy, szczególnie jeżeli prowadzisz sklep internetowy. Poznanie działania konkurencji pozwala lepiej kalibrować własne działania i orientować się w obszarach wymagających poprawy.
Dlaczego analiza konkurencji jest kluczowa?
Systematyczne monitorowanie konkurencji ma nieocenioną wartość dla Twojego sklepu – pozwala Ci zidentyfikować jego mocne i słabe strony na bazie obserwacji, jak podobne procesy działają u Twoich rywali.
Dzięki śledzeniu i analizie cen, promocji i różnych strategii konkurentów możesz łatwiej podejmować biznesowe decyzje, a także uczynić swoją ofertę bardziej atrakcyjną.
Znajomość działań konkurencji to fundament do tego, by ustanowić konkurencyjną przewagę – porównywanie się jakościowe i ilościowe ma wymierne korzyści w praktycznie każdym sektorze biznesu.
Narzędzia i metody analizy
Istnieje szereg narzędzi służących zbieraniu danych i ich analizie – jedno z nich to system Dealavo, czyli aplikacja do dynamicznego śledzenia cen konkurencji: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/. Dzięki narzędziu szybko i rzetelnie zbierzesz dane, następnie możesz je dokładnie przeanalizować i wyciągnąć wnioski z dokładnego, szczegółowego raportu.
Monitoring Cen oferowany przez Dealavo jest doskonałym rozwiązaniem, które pomaga oszczędzić masę czasu. System sam zbiera ceny wybranych przez Ciebie produktów w konkretnych sklepach konkurencji. Ceny śledzone są dynamicznie, oznacza to, że na bieżąco widzisz wahania w poszczególnych firmach i możesz odpowiednio szybko zareagować.
Ręczne zbieranie tak dużej ilości danych jest pracochłonne i obarczone ryzykiem błędów – przy korzystaniu z aplikacji Dealavo, problem ten przestaje istnieć: https://dealavo.com/pl/sledzenie-cen/.
Źródło: https://dealavo.com/pl
Jak wdrożyć analizę konkurencji w Twoim e-commerce?
Cały proces analizy można podzielić na kilka etapów:
- Ustalenie celów analizy – wybór firm, z którymi chcesz się porównać,
- Wybór narzędzi, z pomocą których dokonasz analizy,
- Zebranie danych w oparciu o wcześniej stworzony harmonogram,
- Analiza wyniku, np. korzystanie z gotowych raportów,
- Reakcja na wyniki, na przykład zmiana cen we własnym sklepie,
- Cykliczne powtarzanie całego procesu w zależności od potrzeb.
Analiza powinna być prowadzona regularnie, szczególnie w okresach gorących sprzedażowo – dla różnych branż będą to inne miesiące. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak wspomniany system Dealavo, będziesz na bieżąco również z promocjami, akcjami specjalnymi i wszystkim tym, co wymyśli Twoja konkurencja.
Źródło: https://dealavo.com/pl
Zastosowanie zaawansowanych technologicznie narzędzi daje Ci pewność, że masz kontrolę nie tylko nad swoim biznesem, ale także nad całym jego otoczeniem konkurencyjnym. Jesteś o krok przed innymi, bo dysponujesz danymi, które mogą być dla Ciebie idealną bazą do wyciągania wniosków na przyszłość i wdrażania usprawnień we własnym e-commerce!
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się