Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

X4Zkgos.png

 

Witajcie, artykuł został dla Was przetłumaczony z bloga LukePeerfly.com, miłego czytania!

 

 

W przeciągu ostatniego półrocza jednym z moich głównych zainteresowań było budowanie Fanpage'ów. Wszystko zaczęło się gdy kupiłem i promowałem WSO o nazwie "Facebook Comissions". Od tego czasu stworzyłem kilka Fanpage'ów które odniosły sukces i zarobiłem z nich grubo ponad 10 000$.

 

W trakcie tego czasu nauczyłem się sporo na temat tego co działa  a co nie działa gdy przychodzi do tworzenia i reklamowania Fanpage'ów. Dla przykładu, jaki typ podbijania ceny klików powinno się używać w trakcie promowania Fanpage'a lub jego postów: Licytowanie zoptymalizowane czy "Zaawansowane" licytowanie ręczne?

 

Kiedy tworzysz reklamę specjalnie pod Fanpage na Facebooku masz kilka różnych opcji do wyboru co do tego co chciałbyś promować. Możesz zdobywać lajki dla Fanpage'a bądź też promować konkretne posty zamieszczone na twojej stronie bądź Fanpage'u. Możesz również użyć opcji zaawansowanych do stworzenia swojej kampanii.

qTXt5T9.png

 

Zdobądź więcej polubień dla strony

Opcja to po prostu pozwala ci na osiągnięcie większej ilości polubień dla twojego fanpage'a. Reklama ta będzie zawierała przycisk "Lubię to" aby zachęcić ludzi do "polajkowania" twojej strony na facebooku.

 

Promuj Fanpage'owe posty

Opcja ta również jest dość oczywista i podobna do opcji umożliwiającej zdobycie polubień dla strony. Zamiast jednak reklamować twojego fanpage'a jako całości reklama ta pozwala zareklamowanie konkretnego, wybranego posta umieszczonego na twojej stronie. Ta opcja również zawiera przycisk "Lubię to" zachęcający użytkowników do polubienia twojej facebookowej strony.

 

Sponsorowane historie

Obie powyższe typy reklam oraz "Opcje zaawansowane" pozwolą ci stworzyć Historie Sponsorowane. Sponsorowane historie umożliwiają ci stworzenie reklam, które " pomagają ludziom odkryć twój biznes poprzez ich przyjaciół. Wzrost wydatków nie jest wymagany." W skrócie, na wallu przyjaciół twoich fanów zostanie umieszczona informacja o:

- Ludziach lubiących twoje posty,

-Ludziach komentujących twoje posty,

-Ludziach udostępniających posty twojej strony,

 

Fajną rzeczą odnośnie Sponsorowanych historii jest to, że CTR (uwaga od Ciamciaj - https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_klikalno%C5%9Bci) i zaangażowanie odbiorców przeważnie są bardzo wysokie dzięki czemu możesz zdobyć dużą ilość targetowanego ruchu na twoją stronę bez podnoszenia ceny jaką za niego zapłacisz. Może nie dostaniesz tyle polubień strony ale za to zdobędziesz sporo lajków, komentarzy i udostępnień na twoich postach.

Wiecie już więc o różnych rodzajach reklam i stworzyliście swoją reklamę, jaka jest więc najlepsza metoda licytowania ceny klików?

 

Są trzy metody licytowania cen klików

 

-Zoptymalizowane CPM,

-CPC,

-CPM

 

CPC i CPM to podstawowe modele licytowania. Możecie licytować CPC ( czyli koszt jednego kliknięcia) albo CPM( koszt 1000 wyświetleń waszej reklamy). Facebook daje wam sugerowaną stawkę za jaką powinniście licytować ale możecie to robić jakkolwiek zechcecie.

 

Zoptymalizowane CPM to opcja której używam najczęściej i którą polecam wszystkim. Nie musicie w niej wybierać za ile licytujecie, Facebook robi to za was automatycznie ustalając najkorzystniejszą ceną odsłon za największe możliwe zaangażowanie odbiorców reklamy.

 

Nie macie żadnej kontroli nad ceną, jaką płacicie za klik ale w przeciągu czasu i tak wychodzicie na swoje i opcja ta jest tą, w której odnosicie największą korzyść.

Podczas większości facebookowych reklamowych kampanii powinniście zauważyć, że jeśli wasz CTR jest wysoki to wasz CPM i w konsekwencji również CPC spadną. To samo dzieje się dla zoptymalizowanych kampanii CPM. Zauważyłem, że przeważnie trwa to trochę dłużej ale mam kilka kampanii które trwają już kilka miesięcy i płacę jedynie 0.03-0.05$ za 1000 wyświetleń.

 

Oto przykładowa kampania którą rozpocząłem w zeszłym tygodniu i wahania CPM na przestrzeni czasu:

Dzień    Wydane              Zoptymalizowane CPM

1             $10                       $6.08

2             $3                         $0.84

3             $3                         $1.26

4             $3                         $0.56

5             $5                         $0.80

 

Widząc te dane na przestrzenie pięciu dni możecie zauważyć, że moje CPM na początku było bardzo wysokie. Wiedziałem, że to się stanie, ale mimo tego popełniłem błąd zostawiając mój dzienny budżet na kwocie 10$. Przeważnie rozpoczynam wszystkie moje kampanie wydając 3$ dziennie ponieważ nawet tak mała kwota da mi wystarczająco dużo informacji czy ta kampania jest warta zaangażowania. Lubię uruchamiać kampanie na conajmniej tydzień aby zobaczyć spadające CPM a przy budżecie 3$ dziennie kosztuje to maksymalnie jedynie 21$. Przy tej kampanii zacząłem zauważać obiecujące rezultaty więc  zwiększyłem budżet 5-tego dnia od jej uruchomienia. Pozostawie ją aktywną tak długo jak zdobywam dzięki niej nowych fanów i zaangażowanie w posty. Szacuję, że w następnym tygodniu moje zoptymalizowane CPM spadnie do 0.20 i mam nadzieję, że nawet niżej w kolejnych tygodniach.

 

Jeśli uważnie śledziliście to co piszę pewnie zastanawiacie się, dlaczego po prostu nie ustawia identycznej kampanii i nie ustawie CPM niżej niż to które mam używając zoptymalizowanego CPM. Jeżeli jedynym zadaniem zoptymalizowanego CPM jest znalezienie przez Facebooka najlepszego CPM dla moich reklam to dlaczego teraz nie mogę stworzyć identycznej kampanii i od razu ustawić go na poziomie 0.56$? Widziałem już moje zoptymalizowanego CPM spadającego do takiego poziomu więc mogę po prostu ręcznie je ustawić i zobaczę taki sam traffic, zgadza się? Cóż, zdecydowałem się to zrobić i poniżej możecie zobaczyć efekty.

 

 

Zoptymalizowane CPM vs Ręczne licytowanie CPM

 

Stworzyłem identyczną reklamę jak w przypadku zoptymalizowanego CPM, ustawiłem maksymalną stawkę za 1000 wyświetleń na poziomie 0.77$ i pozwoliłem tej nowej kampanii trwać dzień. Drugiego dnia zobaczyłem poniższe rezultaty dla dwóch identycznych kampanii różniących się jedynie sposobem licytowania ceny klików:

 

YtkmaN8.png

 

Tylko po 1 dniu moje ręcznie ustawione CPM zmalało z maksymalnej wartości 0.77$ do 0.05$. Moje CTR nie było dobre(0.054%) ale otrzymałem 30 klików i 9 nowych polubień strony, a wszystko to tylko za 3$.

Z drugiej strony, kampania przy użyciu zoptymalizowanego CPM otrzymała 859 kliknięć( uwzględniając kliknięcia zdjęć, komentarze i udostępnienia postów itd.) oraz bardzo wysoki wskaźnik CTR(24%) jak również 40 nowych polubień strony. Wszystko to jedynie za 3$.

 

Na przykładzie tych kampanii łatwo zauważyć, że Facebook faworyzuje te stworzone przy użyciu zoptymalizowanego CPM. Otrzymałem 10-krotnie mniejszy zasięg ale ludzie do których sięgnęła reklama byli nią zdecydowanie bardziej zainteresowani i zaangażowani. Chociaż moje CPM jest trochę wysokie spada i będzie spadać na przestrzenie zbliżających się tygodni.

 

Gdy następnym razem będziecie tworzyć kampanie dla waszego fanpage'a polecam wam przetestowanie obu systemów na własnej skórze.  Sądzę, że wasze rezultaty nie powinny się różnić od moich. Pozostanę przy zoptymalizowanym CPM ponieważ daje mi ono wspaniałe rezultaty.

 

D3qH96C.png

 

Fanpage na facebooku może być potężnym narzędziem umożliwiającym dotarcie do tysięcy ludzi zainteresowanych naszym produktem. Wiedza  jak zbudować, utrzymywać i reklamować może prowadzić to dobrze prosperującego, długofalowego a co najważniejsze bardzo opłacalnego biznesu. Posiadam kilka sporych fanpage'ów( między innymi ten z obrazka wyżej) na których robię te wszystkie rzeczy i efekty są bardzo obiecujące.

 

Do tego czasu  zaróbmy trochę pieniędzy!

 

 

Podobało się? Jeżeli chcecie więcej przetłumaczonych treści to piszcie! 

 

  • Super 14
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Ciamciaj jak już chcesz tłumaczyć jakieś posty z bloga Luke'a to staraj się brać te najświeższe, bo ten sposób reklamy co opisałeś to jak dobrze pamiętam to już w 2014 roku przestał istnieć. FB zauważył, że ten sposób jest zbyt dobry dla reklamodawców mało płacili, dużo zyskiwali i po prostu z tego powodu go usunęli, żeby jak zawsze utrudnić każdemu życie.

31.png

Odnośnik do komentarza

@up Szkoda, że nie poznałem tej metody wcześniej >.<. Od razu wszedłem na facebook'a żeby to przetestować a tu lipa ;/

Ogólnie przydatny poradnik, chociaż bez ,,sponsorowanych historii'' nie będzie to takie fajne, przynajmniej przy takim budżecie :).

Edytowane przez Muraszczyk
Odnośnik do komentarza

To prawda co piszesz, ale jest pewien szkopuł( w moim przypadku mniejszy zasięg), mój główny fp odnośnie mojego bloga lubi tylko 2tys osób, a niektóre posty na moim blogu mają po 3tyś udostępnień więc ten sposób promocji co opisałeś byłby dla mnie górą złota :). Nie mniej dziękuję Ci za poświęcony czas i czekam na te tematy odnośnie adsense. Pozdrawiam

 

 

PS. Po 20-stym jak otrzymam kasę z adsense przetestuję ten sposób promocji wśród znajomych fanów, może nie na fp od bloga, ale na innym nie związanym z tematyką, który ma 80tyś lajków. Dodam post z bloga i puszczę reklamę, sam jestem ciekaw jaki będzie efekt.

31.png

Odnośnik do komentarza
Zdobądź więcej polubień dla strony Opcja to po prostu pozwala ci na osiągnięcie większej ilości polubień dla twojego fanpage'a. Reklama ta będzie zawierała przycisk "Lubię to" aby zachęcić ludzi do "polajkowania" twojej strony na facebooku.

 

Dla mnie opcja bezużyteczna na przestrzeni promowanych postów fanpage zbierał polubienia szybko. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .