Skocz do zawartości

Consent Mode v2 a konwersje


Rekomendowane odpowiedzi

Czy w przypadku wdrożenia Consent Mode v2 i niewielkiego ruchu na stronie zdarzenia ustawione w GTM, takie jak wyświetlenie sekcji kontaktu, nie będą rejestrowane w GA4 dla użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na pliki cookie, a dodatkowo modelowanie konwersji będzie niedostępne ze względu na małą liczbę odwiedzin (poniżej 1000 dziennie)?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Nie umiem odpowiedzieć, ale mam pytanie do autora tematu. To Consent Mode v2 trzeba było do końca marca wprowadzić, bo inaczej nie będzie można używać google ads. Tak pisali na początku roku w artykułach. Faktycznie przestały działać reklamy jak się tego nie zrobiło? Bo większość stron raczej nie ma tego Consent Mode v2 skonfigurowanego dalej.

Odnośnik do komentarza

@Mich Według Googla ( https://support.google.com/analytics/answer/11161109 ) wymagane jest co najmniej 1000 zdarzeń z parametrem analytics_storage='denied' (odmów cookiesów) dziennie przez co najmniej 7 dni oraz co najmniej 1000 użytkowników w ujęciu dziennym wysyłających zdarzenia z parametrem analytics_storage='granted' przez co najmniej 7 z ostatnich 28 dni. 

@Sommaj Reklamy nadal działają, ale między innymi nie aktualizują się listy odbiorców, więc remarketing jest niemożliwy 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

W kontekście Consent Mode chodzi też o to, że możesz w jakimś stopniu utracić wpływ na remarketing, czy też pozbawić się odpowiedniego dopasowywania i kierowania swoich reklam do odbiorców.

Reklamy same w sobie nie przestaną działać, ale może pojawić się w związku z tym wiele nieprzyjemnych rzeczy takich jak np. budżet, który będzie totalnie inaczej liczony per klik CPC dla frazy.

Przez GTM sobie wprowadź tag zgód i wymuś uruchamianie wszędzie (najlepiej globalnie) dla każdej z aktywnych i dostępnych podstron serwisu. 

Odnośnik do komentarza

Po wdrożeniu  Consent Mode v2  zaczął spadać ruch w GA4, a witryna jest mała i nie zdobędzie 1000 zdarzeń. Włączyłem url_passthrough, ale czy to pomoże w przypadku braku zgody na pliki cookie? Czy jest jakaś inna metoda, aby zapobieć spadkowi ruchu w ga4?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .