Skocz do zawartości

"Dziennikarski mini-blog" - jak tworzyć posty?


lisek3

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, chciałbym was poprosić o poradę, może o wskazanie też jakiegoś poradnika dotyczącego prowadzenia konta na Instagramie. Pokrótce opiszę jaki jest mój pomysł, plan i cel.

Jestem młodym psychologiem sportu i trenerem mentalnym. Chciałbym założyć konto (osobiste/twórcy?) dotyczące tematyki psychologii sportu i treningu mentalnego. Wiem, że takich profili jest wiele, jednak nie chcę by to był kolejny kolorowy pseudo-coachingowy profil w którym tworzę happy coachingowy content publikując dziesiątki postów typu slajdy ze zdjęciami "5 KROKÓW DO SUKCESU" czy mnóstwo krzykliwych stories/rolek na poziomie tabloidów czy plotkarskich portali, jakieś ankiety, nawoływanie do pisania w komentarzach, nie lubię tego, poza tym byłbym tylko jednym z wielu. Nie zależy mi na zdobywaniu followersów jako takich, wielu fanach, szerokich zasięgach, reklamie, budowaniu marki jako takiej itp. a i tak raczej z moim pomysłem byłoby to po prostu nieosiągalne.

Chcę by to raczej było takie opiniotwórcze medium, dziennikarski mini blog (przeznaczony dla sportowców, trenerów, dziennikarzy, mediów) z moimi komentarzami, spostrzeżeniami, mini felietonami, uwagami, recenzjami, analizami poszczególnych sportowców, meczów, zawodów i opisywaniu różnych ciekawostek, porad, ale głównie w formie tekstowej, ew. obrazkowej. Raczej kilkadziesiąt zdań, niż kilka. Wolę postawić na jakość postów i treści, niż ilość. Myślę, że takich "twórców" praktycznie nie ma i bym się tym wyróżniał.

Moim celem, oprócz hobbystycznego pisania takich komentarzy, jest przede wszystkim przykucie uwagi konkretnych sportowców lub ich otoczenia (którzy z instagrama korzystają), a którzy szukają mądrych, unikatowych treści/porad, wnikliwych analiz i wskazówek, które są tworzone w głowie komentatora a nie pisane tych samych rzeczy, banałów i motywacyjnych hasełek, które są wszędzie innej i wyglądają na kopiuj/wklej lub na pisane przez AI. Liczę, że jakiś sportowiec zainteresuje się mym profilem i wskazówkami i będzie chciał nawiązać współpracę w "realu".

:)

I teraz proszę was o pomoc - jak tworzyć takie konto? Czy są jakieś zalezności dotyczące ew. zasięgów, polecania konta w sugerowanych, widoczności itp?

Czy wstawiać jedno zdjęcie z jakimś hasłem/zagadnieniem i podpisem "read below" a teksty pisać w opisie posta? (Chociaż bodaj są limity, widziałem jak niektórzy felietoniści piszą "cd w komentarzu" i nie wiem czy to dobry sposób).

Czy może wstawić tekst w kolejne slajdy obrazkowe, a jeśli tak to czy rozbijać tekst na mniej slajdów (po kilkadziesiąt zdań mniejszą czcionką) czy na więcej slajdów (po kilkanaście zdań)?

Czy wydawać ew. kasę na jakieś akcje promocyjne, mające na celu zwrócenie uwagi na moje konto przez konkretnego sportowca? Domyślam się, że zwykła wiadomość trafi do skrzynki "inne" albo spam i pewnie nigdy nie zostanie odczytana, a i tak teraz jest limit na jedną wiadomość i "zaproszenie do czatu". Ponoć jednak nie wpływa to na tagi w postach czy stories.

Jak tagować, aby dotrzeć do sportowca - czy zarówno w obrazku jak i w poście? Czy tylko na obrazku (aby się wyświetlało na siatce otagowanych postów w profilu zainteresowanego)? Czy w komentarzu pod postem? Czy jak piszę u niego komentarz pod jego postem to dodawać @ z jego nickiem - czy to wpłynie na widoczność mego komentarza wśród innych? Czy tagować to w stories? Które powiadomienia dostanie?

Czy zsynchronizować to z facebookiem, twitterem/x i threads? Czy tam pisać "zapostowałem na instagramie" i dać linka czy tam wrzucać też te treści? Domyślnym portalem ma być instagram, ewentualnie twitter/x.

Będę mega wdzięczny za wszelkie porady!

Edytowane przez lisek3
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
5 godzin temu, lisek3 napisał(a):

jak tworzyć takie konto?

Na samym początku piszesz że nie zależy Ci na zasięgach, ale chcesz dotrzeć do sportowców - to drugie przyciągnie i pierwsze, wierz mi. Poza tym, każdy twórca który zaczyna tworzyć cokolwiek w Internecie pragnie zasięgów - są one motywujące i one pokazują, na ile nasz content jest ciekawy. Widoczność czy polecanie twojego konta pojawi się z czasem, w trakcie tworzenia. Musisz jednak pamiętać że żeby zaistnieć z jakimkolwiek profilem w Social Mediach, i tu już nie ważne czy mówimy o Instagramie, Twitterze, Facebook'u czy jakimkolwiek innym medium - potrzeba czasu. Dużo czasu. Tak więc uzbrój się w cierpliwość. 

5 godzin temu, lisek3 napisał(a):

Czy wstawiać jedno zdjęcie z jakimś hasłem/zagadnieniem i podpisem "read below" a teksty pisać w opisie posta?

Tak jak wspomniałeś, Instagram posiada limit - 2200 znaków na post. W to wliczane są również hashtagi, tak więc trudno będzie Ci zmieścić się w tym limicie, jeżeli zamierzasz tworzyć rzeczy o których pisałeś - felietony, opinie. Najlepszym rozwiązaniem będzie to drugie o którym wspomniałeś - czyli zamieszczanie treści w formie obrazkowej. Możesz je w prosty sposób tworzyć w narzędziu Canva. Sprawdza się bardzo dobrze, a rzeczy tworzone w Canvie wyglądają profesjonalnie i wyróżniają się. W treści posta możesz zamieszać po prostu krótką zajawkę, która będzie streszczeniem tego co opisałeś w treści obrazkowej.

5 godzin temu, lisek3 napisał(a):

Czy wydawać ew. kasę na jakieś akcje promocyjne, mające na celu zwrócenie uwagi na moje konto przez konkretnego sportowca?

Odpuściłbym sobie wydawanie pieniędzy na współpracę ze sportowcami, czy osobami tworzącymi profile na Instagramie - będą wołać bajońskie sumy, które o wiele lepiej przeznaczyć na Meta Ads. Dzięki nim dotrzesz do docelowej grupy odbiorców, co samo w sobie zaowocuje większą ilością zasięgów, a w konsekwencji - dotarciem do osoby o której będziesz pisać.

5 godzin temu, lisek3 napisał(a):

Jak tagować, aby dotrzeć do sportowca - czy zarówno w obrazku jak i w poście?

Wyobrażam sobie że rzeczy które będziesz tworzyć będą zawierały pseudonim/imię danego sportowca w treści tworzonego przez Ciebie wpisu. Przykładowo: 

Cytat

Nie uwierzycie - ponownie odbyła się gala rozdania złotych piłek! I ponownie złotą piłkę zdobył Leo Messi. Zastanawiacie się pewnie czy słusznie? Odpowiadam na to pytanie w kolejnym slajdzie!

Tak to powinno wyglądać w treści obrazkowej. W samej zajawce w treści posta, warto abyś oznaczył danego sportowca o którym mowa - tyle wystarczy.

5 godzin temu, lisek3 napisał(a):

Czy zsynchronizować to z facebookiem, twitterem/x i threads? Czy tam pisać "zapostowałem na instagramie" i dać linka czy tam wrzucać też te treści? Domyślnym portalem ma być instagram, ewentualnie twitter/x.

Facebook oraz Instagram same w sobie są ze sobą zintegrowane. Możesz tworzyć treści za pomocą https://business.facebook.com/ - możesz tam dodawać w tym samym momencie treści na Instagrama oraz Facebook'a. X jest coraz bardziej popularny, więc warto abyś na nim również się udzielał - krótkie opinie, linki do nowych postów, i tak dalej.

💸 Profesjonalny mentoring afiliacyjny - dołącz teraz!
sygnaturka_4.png.471a176bc6e38ea19f69d60888e1bb8d.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .