Skocz do zawartości

goodguylucas

Użytkownik
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

13 Początkujący

Informacje

  • Miejscowość:
    Warszawa
  • Zarabiam na
    Usługi reklamowe

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, szukam programów partnerskich pod bloga o marketingu/biznesie, który generuje około 3k ruchu organicznego miesięcznie. Aktualnie korzystam z evanto market i dwóch firm z hostingiem i domenami. Polecicie coś?
  2. Polecam mojego bloga www.rzeczkowski.pl Znajdziesz tam trochę praktycznej wiedzy na temat reklam.
  3. @Ciamciaj odnowiłem subskrypcje i nie pobrało mi jeszcze kasy. Jaki może być powód?
  4. Panowie, działa Wam już jakiś bot? Dostałem maila do FollowPlannera, że niby już poradzili sobie z nowym algorytmem Instagrama i działa wszystko okej. Ktoś może to potwierdzić? Już i tak płaciłem im za miesiąc, w którym narzędzie nie działało.
  5. Cześć. Od 2 tygodni moje konta cały czas otrzymują blokady. Zmieniałem proxy, zmieniałem ustawienia do minimum aktywności dziennej, jednak nic nie przynosi efektów. Czy Wy też zauważyliście taki problem? Czy to tylko problem Followplannera, czy również Jarvee i innych narzędzi do automatyzacji Instagrama?
  6. Reklama na Facebooku to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi reklamowych. Wiele firm opiera budowanie swojego wizerunku oraz sprzedaży, prowadząc profil biznesowy na Facebooku. Około 80 milionów fanpage’y na Facebooku to profile małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 24,2% z nich korzysta z płatnej reklamy Facebook Ads. Niestety każdy z nas popełnia błędy wynikające z naszych przekonań oraz braku czasu na zgłębienie wiedzy, która mogłaby wpłynąć korzystnie na efekty reklamy. Wykluczenie błędów i świadome wykorzystywanie narzędzi reklamowych pozwala również na zmniejszenie kosztów pozyskania klienta. Na samym początku mojej przygody z reklamą na Facebooku miałem spory mętlik w głowie i myśl, że to wszystko mnie przerasta. Po pierwsze, wiedza którą przyswajałem była chaotyczna i czasami skupiałem się na mało istotnych szczegółach. Po drugie, wydawało mi się, że istnieją cudowne sposoby na to, aby reklama zawsze była skuteczna. Niestety lub stety muszę Ci powiedzieć, że reklama na Facebooku nie jest tak bardzo skomplikowana jak Ci się wydaje, a czasami słabe efekty reklamy nie są spowodowane źle dobraną grupą odbiorców lub złym kolorem przycisku. Rozwiązanie czasami jest bliżej niż Ci się wydaje? 1. Źle dobierasz cele reklamowe na Facebooku Wiele osób, nie wie lub nie rozumie celów reklamowych na Facebooku. Dla 90% osób, które tworzą kampanie reklamowe istnieją dwa cele – Ruch i Aktywność. Zanim wrócisz ponownie do menedżera reklam na Facebooku musisz wiedzieć jak działają te cele i czemu warto korzystać z (prawie) wszystkich. Wybierając cel reklamowy dajesz znać Facebookowi jakie czynności, które ma wykonać użytkownik są przez Ciebie pożądane. Jeżeli prowadzić e-commerce przetestuj cel “Sprzedaż z katalogu”, przy generowaniu leadów świetnie sprawdzi się cel “Pozyskiwanie kontaktów”. Jesteś właścicielem lokalnego biznesu, a Twoja sprzedaż generowana jest z zamówień na dowóz? Koniecznie sprawdź cel “Zasięg”, który jako jedyny posiada opcję dodania przycisku “Zadzwoń teraz”, który bezpośrednio wybiera Twój numer telefonu. 2. Nie odświeżasz kreacji reklamowych Nie zapominaj o tym, że Twoja kreacja w którymś momencie zacznie być denerwująca, zamiast interesująca. Przejdź do statystyk Twojej kampanii i sprawdź kolumnę “Częstotliwość”. To liczba wyświetleń reklamy na jedną osobę (Wyświetlenia podzielone przez Zasięg). W przypadku sprzedaży, zakup może pojawić się dopiero przy częstotliwości 10+. Jeżeli zależy Ci na przejściach na stronę liczba 4-5 może być dla Ciebie sygnałem do tego, że Twoja kreacja wymaga odświeżenia. Śledź statystyki, aby dokładnie poznać jaka częstotliwość w przypadku Twojego biznesu będzie optymalna. ?Pamiętaj! Przy mniejszych grupach odbiorców Twoja kampania będzie wymagała częstszego odświeżenia kreacji. 3. Nie podniecaj się zbyt szybko!? Twoja reklama wystrzeliła jak fajerwerki w sylwestra? Pamiętaj, że to nie powód do tego żeby zwiększać agresywnie budżet. Po pierwsze, Twoja reklama znowu cofnie się do etapu uczenia. Po drugie, na Facebooku dwa razy większy budżet nie oznacza dwa razy więcej leadów, czy sprzedaży. Zwiększając budżet, Facebook za wszelką cenę będzie chciał wydać tyle, ile mu każesz, a to szybka droga do przepalania budżetu. Zamiast na siłę zwiększać budżet zestawu reklam, spróbuj znaleźć kolejną grupę odbiorców wykorzystując wygenerowane konwersje, grupy niestandardowych odbiorców, grupy podobnych odbiorców, itd. Może okazać się, że znajdziesz kolejną grupę odbiorców, która będzie dobrze reagować na Twoje reklamy na Facebooku. Nie oznacza to, że nie możesz zwiększać budżetu, rób to z głową – powoli! Zwiększaj budżet zestawu reklam o 10-15% dziennie, aż dojdziesz do optymalnego rozwiązania. 4. Nie robisz testów A/B Nie ma gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w każdym przypadku. Dlatego tworząc kampanie na Facebooku musisz pamiętać o testowaniu. Zrób kilka grup odbiorców – po zainteresowaniach, grupy podobnych odbiorców, grupy remerketingowe, itd. Zobacz która grupa działa najlepiej. ⚠UWAGA! Wykorzystując Optymalizacje Budżetu Kampanii (CBO) Facebook sam zdecyduje, które zestawy reklam działają najlepiej, a następnie wyłączy te, które są najmniej efektywne. Opcja ta aktualnie dostępna jest jako ta doraźna, jednak już we wrześniu 2019 roku na stałe zastąpi optymalizacje budżetu na poziomie zestawu reklam. Oprócz testowania grup odbiorców, możesz również testować kreacje – kolorystykę, nagłówki, zdjęcia, itd. Skup się na tych elementach, które najbardziej rzucają się w oczy. Nie marnuj czasu i budżetu na testowanie wszystkiego. Większość klientów nie dysponuje, aż takim budżetem, aby mogli pozwolić sobie na testy wszystkich, nawet najmniej istotnych szczegółów. 5. Nie analizujesz statystyk Facebook to nie tylko kliknięcia w reklamę i polubienia. Naucz się czytać ważne z perspektywy Twojej kampanii statystyki. Postaw sobie jasny cel i obserwuj statystyki, które pozwolą Ci oszacować, czy reklama na Facebooku przynosi oczekiwany efekt. Naucz się korzystać z kolumn i dostosuj je pod swoje potrzeby. Nie skupiaj się na liczbach, które nijak się mają do Twojego celu. 6. Nie wykorzystujesz wszystkich zebranych danych Posiadasz piksel facebooka? Utwórz grupy odbiorców, a następnie na ich podstawie stwórz grupy podobnych odbiorców. Posiadasz bazę mailingową zebraną zgodnie z RODO? Z niej również stwórz grupę podobnych odbiorców. Zbieraj dane z Twojej strony internetowej – zrób grupy odbiorców z podziałem na wpisy na blogu i podstrony (kontakt, oferta). Oprócz tego utwórz grupę osób, które wypełniły formularz lub dokonały zakupu. Wszystkie te dane wykorzystuj w swoich kampaniach. Nie zamykaj się tylko na kierowanie reklam po zainteresowaniach, Facebook daje Ci o wiele więcej ciekawszych możliwości, których nie powinieneś bagatelizować. 7. Nie dbasz o Landing Page Odstawmy na chwilę wszystkie wspaniałe możliwości, które daje nam Facebook. Poświęćmy dłuższą chwilę na analizę Twojej strony internetowej, na którą za chwile skierujesz swoich klientów. Odpowiedz sobie na pytanie: Czy klient będzie w stanie jednym kliknięciem skontaktować się z Tobą lub wypełnić formularz kontaktowy? Czy strona wzbudza zaufanie? Czy kupiłbyś produkt z tej strony? Grupa docelowa, tekst reklamy i kreacja to bardzo ważny etap tworzenia kampanii. Nie zapomnij, że kolejnym krokiem, który wykona Twój klient będzie przejście na stronę i wykonanie na niej oczekiwanego działania. Zrób wszystko, aby klient nie uciekł Ci sprzed nosa. Dopracuj i przetestuj swój Landing Page zanim wygenerujesz na nim ruch z reklamy. 8. Nie stosujesz remarketingu na Facebooku Remarketing jest metodą, którą zna prawie każdy, kto miał styczność z reklamą (nie tylko na Facebooku), jednak nadal spora część osób nie wykorzystują jego dobrodziejstw. Statystyki mówią same za siebie: Użytkownicy, którzy mieli kontakt z Twoją marką 3 razy chętniej kliknął w Twoją reklamę niż Ci, którzy widzą ją po raz pierwszy Tylko 3% osób kupuje produkt przy pierwszym kontakcie z marką Około 3 na 4 użytkowników, którzy nie dokończyli zakupów twierdzi, że ma zamiar wrócić na stronę, aby dokończyć zakup Nie pozwól, aby Twój klient uciekł w momencie, kiedy jest już o krok od sfinalizowania transakcji. Wykorzystuj remarketing, segmentuj użytkowników na każdym etapie ich drogi do zakupu? Zobacz jakie dane warto zbierać: Użytkownicy, którzy weszli na stronę conajmniej 2 razy, Użytkownicy, którzy widzieli konkretny produkt Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka Użytkownicy, którzy przeszli do strony z wyborem metody dostawy Użytkownicy, którzy dokonali zakupu 9. Twierdzisz, że podglądanie konkurencji jest nieetyczne Zakładam, że prowadząc biznes jesteś w stanie o każdej porze dnia wymienić przynajmniej Twoich 3 głównych konkurentów, mam racje? Jeżeli zrobiłbyś głębszy research znalazłbyś jeszcze przynajmniej 10 firm, które są godne naśladowania. Koniecznie przeanalizuj ich social media oraz strony internetowe. Jak skutecznie podglądać konkurencje? Oto moje 4 ulubione metody: Reklama na Facebooku – przejdź na profil swojego konkurenta i wybierz zakładkę “Informacje i reklamy”. Znajdziesz tam wszystkie, aktualne prowadzone działania na reklamowe na ich fanpage’u. SimilarWeb – znajdziesz tutaj m.in. statystyki odwiedzin stron Twojej konkurencji. Narzędzie w wersji podstawowej jest bezpłatne. Ahrefs – chyba moje ulubione narzędzie do podglądania konkurencji. Olbrzymi kombajn, który analizuje strony konkurencji pod kątem linkowania, najlepszych treści na stronie, najlepszych słów kluczowych, płatnego ruchu, itd. Narzędzie jest oferuje bezpłatny okres próbny. BuzzSumo – pozwala przeanalizować najpopularniejsze treści w social media. Narzędzie posiada darmowy okres próbny. 10. Nie korzystasz z poglądu kreacji Zanim zdecydujesz się na opublikowanie reklamy sprawdź, czy Twója reklama wygląda dobrze we wszystkich umiejscowieniach, na które się zdecydowałeś. Zwróć szczególną uwagę na czytelność oraz ułożenie tekstu. Spójrz na powyższy zrzut ekranu. Tekst inaczej układa się w przypadku reklamy na komputerze oraz na telefonie 11. Nie używasz wykluczeń Stosowanie wykluczeń na Facebooku to dalej opcja, którą stosuje tylko garstka osób. Wykluczenia sprawdzą się szczególnie wtedy, gdy nie chcemy, aby nasze grupy odbiorców nakładały się na siebie, chcemy lepiej doprecyzować grupę docelową, nie chcemy wyświetlać reklamy do osób, które już dokonały zakupu, chcemy dotrzeć do całkowicie nowych osób, nie chcemy docierać do osób, zamieszkujących wybrane lokalizacje, nie chcemy wyświetlać reklamy na Facebooku naszym fanom, chcemy wykluczyć tych, którzy już wzięli udział w naszych poprzednich wydarzeniach, chcemy wykluczyć osoby z naszego newslettera Istnieje wiele, naprawdę świetnych zastosowań tej metody targetowania, które mogą znaleźć zastosowanie w przypadku Twoich kampanii. Ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia? ?TIP: tworząc 3 różne zestawy reklam staraj się w każdej kolejnej wykluczać opcje targetowania z poprzednich grup. dla przykładu: Zestaw Reklam A – osoby zainteresowane medytacją (wyklucz zainteresowanie yoga i boks), Zestaw Reklam B – osoby zainteresowane yogą (wyklucz zainteresowanie medytacja i boks), Zestaw Reklam C – osoby zainteresowane boksem (wyklucz zainteresowanie medytacja i yoga). 12. Nie dodałeś piksela Facebooka na stronę internetową Piksel to mały fragment kodu, który daje ogromne możliwości, bez których Twoja reklama na Facebooku nie będzie tak skuteczna, jak byś chciał. Piksel facebooka to niezbędne narzędzie do zarządzania reklamami w przypadku mniej i bardziej zaawansowanych użytkowników. Nie zwlekaj, zainstalowanie piksela jest proste i nie wymaga wielkich umiejętności, dokładną instrukcje jak dodać piksel na stronie znajdziesz w moim wpisie o implementacji kodów za pomocą Google Tag Managera. Korzyści posiadania piksela facebooka: tworzenie grup odbiorców, remarketing, szczegółowa analiza ruchu na stronie, śledzenie konwersji
  7. Ostatnio Artur Jabłoński opublikował bezpłatny e-book o remarketingu. Jeszcze go nie przeczytałem ale w ciemno zakładam, że autor przygotował solidny materiał
  8. Z książek motywacyjnych przeczytałem kilka pozycji i myśle, że można w nich znaleźć kilka ciekawych przemyśleń. Ich dużym minusem jest lanie wody i marnowanie czasu czytelnika. Całą wiedzę z takie książki można upchać w 50 stronach. Polecę od siebie: - Zakamarki Marki, Paweł Tkaczyk - zwięźle i na temat, bez lania wody o budowaniu marki - Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Artur Jabłoński - soczyste mięcho o copywritingu - Gotowi na start, Pat Flynn - o testowaniu pomysłu na biznes Dodam, że w książkach cenie sobie, kiedy autor faktycznie chce przekazać wiedzę i popiera swoją wiedzę praktycznymi przykładami.
  9. #UPDATE Nadal poszukuje osób, które są chętne do współpracy. Możecie pisać do mnie na priv lub w komentarzu. Nie ukrywam, że dużym plusem byłoby gdyby istniała możliwość spotkania się w Warszawie.
  10. Cześć! Do swojej "freelancerskiej" firmy poszukuje osób, którym mógłbym wydelegować zlecenia związane z optymalizacją stron, pozycjonowaniem, budową stron, grafiką itd. Sam zajmuje się prowadzeniem social media, facebook ads i google ads więc nie mam za bardzo czasu na robienie wszystkiego na raz. Moi klienci często pytają o usługi, które są elementem obecności w internecie ich firm dlatego szukam dobrze zorganizowanych osób, którym będę mógł wydelegować zlecenie. Głowie poszukuje do: pozycjonowania optymalizacji grafiki budowania stron copywriterów Jeżeli prowadzisz firmę i interesuje Cię wymiana klientami lub inny model współpracy - jestem otwarty na propozycje.
  11. @wojci miejsca znajduje ahrefsem. Problem w tym, że nie mam za bardzo czasu na ręcznie linkowanie i zastanawiam się nam jakimś narzędziem do automatyzacji linkowania.
  12. @foreignseo wrzucam linki do Glindex.me i rankindexer.win @Szmigol czyli lepiej linkować ręcznie? Mój blog głównie opiera się na budowaniu wysokiej jakości tekstów. Wiem jednak, że dobra treść to nie wszystko.
  13. Cześć, od kilku dni wziąłem się za pozycjonowanie mojego bloga. Powrzucałem około 20-30 linków z profili na forach + sygnaturek, wpisów w bardziej znanych katalogach, itd. Wrzuciłem linki do Glindex.me i rankindexer.win, aby linki zostały szybciej zaindeksowane przez Google. W wielu wpisach na forum przeczytałem, że nie wszystkie linki są pomyślnie zaindeksowane - od czego to zależy? Ile musze czekać na zaindeksowanie linku np. z profilu na forum? Chciałbym również zapytać czy jest na forum osoba, która byłaby chętna, aby zrobić mi krótkie szkolenie z tego, jak mogę wypozycjonować swojego bloga? (oczywiście odpłatnie) Chciałbym również dowiedzieć się jak dokładnie działają narzędzia typu Xneolinks. Niestety twórcy nie dają możliwości przetestowania narzędzia, a nie chce wyrzucić pieniędzy w błoto.
  14. @slivek ja polecam mojego bloga Jeżeli masz jakiś problem lub interesuje Cię coś, czego nie ma na blogu to daj znać, postaram się pomóc i napisać jakiś ciekawy tekst.
  15. Spróbuj stargetować reklamę na podobnych odbiorców (lookalike) do Twoich obecnych fanów, dodatkowo zawęź grupę o jakieś zainteresowanie. Pamiętaj, aby grupa nie była zbyt mała i zbyt duża. Pamiętaj o Call to action, aby otrzymać pożądaną reakcje - w tym przypadku pozostawienie lajka na fanpage'u. Pamiętaj o testowaniu ustawień. Ja na początku płaciłem za jednego fana 0,50 zł i zszedłem do 0,12 zł. Nie ma jednej, skutecznej receptury na wszystkie kampanie, musisz próbować i mieć świadomość, że pierwszy budżet zostanie w pewnym stopniu przepalony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .