Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Lista zmian jakie zaszły w wyszukiwarce Google od 2011 roku jest naprawdę długa, zapraszam do lektury! 
 
deoYb4d.png
 
Na naszej liście umieszczone zostały te modyfikacje, które najbardziej wpłynęły na obecny kształt wyników wyszukiwania (a także metod stosowanych w pozycjonowaniu). Nie omówiono oczywiście wszystkich – skoncentrujemy się na tych najpopularniejszych, potwierdzonych przez samą wyszukiwarkę i pomijając choćby Phantom update, o którym w sieci było głośno (jednak Google nigdy nie przyznało, że istotnie taki algorytm został uruchomiony).
 
ROK 2011
 
PANDA
 
23-ego lutego 2011-ego roku doczekaliśmy się Pandy, jednego z tych algorytmów Google, który wstrząsnął światem pozycjonerów. Skierowany został przeciw stronom o niskiej wartości merytorycznej, z ubogimi treściami i spamem, a zatem mało wartościowym dla użytkowników. Serwisy, w których znajdowała się przytłaczająca ilość reklam, również odczuły uderzenie Pandy. Efekt działania pierwszej wersji algorytmu wpłynął na 12% zapytań i w znacznym stopniu zmienił kształt SERP.
 
warto wiedzieć:
  • pierwsza Panda "dotarła" do Europy z miesięcznym opóźnieniem w stosunku do daty jej uruchomienia w Stanach Zjednoczonych;
  • dotychczas Panda aktualizowana była już 28 razy; uruchomienie jej najnowszej wersji (Panda 4.2.) Google potwierdziło w połowie lipca 2015-ego roku.
 
FRESHNESS ALGORITHM 
 
Zapowiedziany przez Google 23.11.2011-ego roku, skoncentrował się na stronach często aktualizowanych, dostarczających „świeżych” informacji użytkownikom (stąd i określenie "freshness"). Takie serwisy, zgodnie z informacjami udzielonymi przez Google, miały szansę na osiąganie lepszych wyników w SERP, zwłaszcza na zapytania związane z konkretnymi, najnowszymi wydarzeniami (o ile oczywiście w treści stron znajdowały się informacje, którymi zainteresowani byli użytkownicy). 

Google oszacował, że algorytm wpłynie nawet na 35% zapytań.

 
ROK 2012
 
VENICE
 
Dzień 27.02.2012 przyniósł nam Venice, pierwszy algorytm odpowiedzialny wyłącznie za lokalne wyniki wyszukiwania (warto o nim wspomnieć, ponieważ był wczesną wersją dobrze znanego nam Gołębia). Bazując na adresie IP użytkownika, wyszukiwarka tworzyła ranking stron wyświetlanych w odpowiedzi na konkretne zapytania (dotyczące np. usług) i wyświetlała na wyższych pozycjach te serwisy, które były powiązane lokalnie z adresem IP szukającego. 
 
PINGWIN
 
Kolejny algorytm, który - po Pandzie - drastycznie zmienił oblicze SERP. Uruchomiony w dniu 24.04.2012 roku, odpowiadał za oczyszczanie wyników wyszukiwania ze spamu i karanie tych stron, które łamały Wytyczne Google. Ucierpiały przede wszystkim przeoptymalizowane serwisy, do których prowadziły odnośniki niskiej jakości.
 
Pingwin wpłynął na nieco ponad 3% zapytań anglojęzycznych i doprowadził do nałożenia wielu kar (ostrzeżenia o nich można było znaleźć w ówczesnych Narzędziach dla Webmasterów).
 
ważne informacje:
- dotychczas Pingwin aktualizowany był sześciokrotnie. Ostatnia wersja tego algorytmu potwierdzona przez Google, to Pingwin 3.0 (z dnia 17-ego października 2014-ego roku). Kolejna wersja ma działać „w czasie rzeczywistym” i zapowiadano ją jeszcze na koniec ubiegłego roku.
 
DMCA
 
10.08.2012 – w tym dniu Google rozpoczęło walkę ze stronami, na których publikowane były treści chronione prawem autorskim (bez zgody i wiedzy ich twórców). Upraszczając, zmiana ta miała doprowadzić do usunięcia z sieci „pirackiego” contentu.
 
EMD
 
Ta aktualizacja wprowadziła zmianę sposobu postrzegania przez Google tzw. Exact Match Domains. Pozycjonowanie stron, których adresy miały ułatwić osiągnięcie dobrych wyników dla konkretnych słów kluczowych (dzięki temu, że słowo kluczowe znajdowało się w nazwie domeny), stało się problematyczne. Jednak efekt, jaki wywarła na SERP ta konkretna modyfikacja (z dnia 27.09.2012 roku), nie był tak spektakularny jak w przypadku Pandy czy Pingwina.
 
ROK 2013
 
KOLIBER
 
Google Hummingbird, uruchomiony pod koniec sierpnia 2013-ego roku (i potwierdzony przez Google w miesiąc później), to modyfikacja „silnika” wyszukiwarki. Jego rolą było wpłynięcie na dokładniejsze dopasowanie wyników wyszukiwania do bardziej semantycznych zapytań, a także ulepszenie Knowledge Graph i uczynienie go bardziej przyjaznym dla użytkowników.
 
ROK 2014
 
GOŁĄB
 
24-ego lipca 2014-ego roku Google ogłosiło uruchomienie zastępcy algorytmu VENICE, odpowiedzialnego za lokalne wyniki wyszukiwania. Celem było jeszcze lepsze dopasowanie odpowiedzi na zapytania użytkowników, przy skoncentrowaniu się na prezentowaniu w SERP stron „lokalnych” (należących do firm znajdujących się w obrębie tego samego obszaru, z którego wysłane zostało zapytanie).
 
ważna informacja:
- Gołąb w pierwszej odsłonie nie był algorytmem globalnym; oczywiście z czasem objął on swoim działaniem również kraje spoza Stanów Zjednoczonych.
 
ROK 2015
 
MOBILE-FRIENDLY ALGORITHM
 
Przez pozycjonerów nazwany „Mobilegeddonem”, uruchomiony został po raz pierwszy 21.04.2015 roku i swoim działaniem objął wyłącznie smartphony oraz organiczne wyniki wyszukiwania. Co istotne, miał zasięg globalny, dotyczył zarówno anglojęzycznych wersji wyszukiwarki Google, jak i wersji w innych językach. 

Rolą algorytmu było ocenianie mobilnych wersji stron internetowych i prezentowanie wyżej w SERP tych, które Google uznało za „przyjazne dla użytkowników” (czytelne, łatwe w nawigacji, z wartościową treścią). 
Informacje o kolejnej aktualizacji tego algorytmu zostały opisane w tym temacie - Mobilegeddon 2.
 
 
A jakie zmiany w algorytmach przyniesie nam rok 2016? Napiszcie swoje opinie w komentarzach, opiszcie, który algorytm dotknął Was najbardziej, a który pomógł wypłynąć na samą górę SERPÓW! 
 
źródło: http://searchengineland.com/ , seostation.pl
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .