Skocz do zawartości

Jak naprawić słaby zasięg na Facebooku?


mysc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak naprawić słaby zasięg na Facebooku (Meta)?

 

Od czego zależy zasięg postów na facebooku (meta)?


Cytat z "pomocy Mety":

Cytat

 Mniejsza liczba użytkowników widzi posty Twojej strony, ponieważ zbyt szybko wzrastająca ilość treści na Facebooku przyczyniła się do zmniejszenia zasięgu bezpłatnego. Aby uprzyjemnić użytkownikom korzystanie z Facebooka, staramy się, aby w ich aktualnościach były wyświetlane najbardziej interesujące zdarzenia. Oznacza to, że wraz ze wzrostem ilości treści udostępnianych na Facebooku posty Twojej strony będą rywalizować z innymi zdarzeniami, aby pojawić się w aktualnościach.


Idealną sytuacją z punktu widzenia reklamowania czegokolwiek na FB, byłoby gdyby wszyscy nasi fani widzieli wszystkie dodawane przez nas posty. Należy jednak zwrócić uwagę, że taka sytuacja jest niemożliwa. Na FB występuje zjawisko swojego rodzaju RYWALIZACJI o uwagę użytkowników.

Zasięg stosunkowo prosto zrozumieć z punktu widzenia zwykłego użytkownika, który przegląda swoją tablicę na FB. Jak wiemy portal selekcjonuje treści tak, by wyświetlać nam w pierwszej kolejności te, które nas interesują. Jeżeli nie będziemy wchodzić w interakcję z danym FP (czytać postów, lajkować, komentować, wchodzić w linki, udostępniać), a dodatkowo w między czasie polubimy dużo więcej fanpage’y – oczywistością jest fakt, że portal nam przestanie wyświetlać posty, które nas nie interesują - na rzecz tych, które przykuwają naszą uwagę.

Każdy użytkownik FB lubi wiele strony i każda z tych stron oczekuje, że dotrze do tej osoby ze swoim postem – a to jest niemożliwe, bo wówczas każdy użytkownik facebook’a byłby wręcz bombardowany postami z fanpage’y. Zasięg jest więc odpowiedzią na jakość naszych postów i zainteresowanie nimi, efektem dopasowania treści do odbiorców.

To inteligentny algorytm, który ma za zadanie zadowolić w pierwszej kolejności gusta użytkownika - a nie marketera. Mogą się zmieniać algorytmy selekcjonujące wyświetlane treści – ale tak czy siak, zasięgu nie stracą strony z którymi fani wchodzą w interakcje. Zasięg będzie wysoki, jeśli nasi odbiorcy będą zainteresowani publikowanymi treściami. Pomijając ew. filtry (nakładane głównie za sztuczne "podkręcanie" tego zainteresowania), to jedyne kryterium ustalania zasięgu postów na FB - kręgosłup algorytmu ustalającego zasięg postów.

 

Najczęstsza przyczyna ograniczenia zasięgu postów na facebooku

Facebook wyróżnia 5 typów postów, które mogą spowodować tymczasowe ograniczenie zasięgu (tzw. filtr). Ograniczeniu mogą podlegać wszystkie posty lub tylko te zawierające linki (nie będzie miało znaczenia jakie). Tego typu filtr może spowodować obcięcie zasięgów nawet do zera.

Te typy postów to:

1) Vote baiting – obrazek podzielony na kilka sekcji z różnymi reakcjami (łapka w górę dla produktu X, serduszko dla produktu Y)

2) React baiting – posty w stylu “polub ten post, jeśli naprawdę ci się podobał, daj serduszko, jeśli chcesz znaleźć PRAWDZIWĄ miłość”

3) Share baiting – „udostępnij to 30 znajomym, aby wygrać szansę na X”

4) Tag baiting – „oznacz znajomego, który też chciałby tańczyć na rurze o zachodzie słońca na szczycie góry Fuji”.

5) Comment baiting – zachęcanie do zostawiania bezwartościowego komentarza, np. „wpisz TAK, jeśli się zgadzasz”.

Nałożenie filtra niekoniecznie obejmuje od razu cały fanpage. Filt może być nałożony wyłącznie na konto używane do publikacji, domenę, konkretny link z danej domeny. Często natychmiastowo pomaga sama zmiana konta FB lub domeny - to należy wykonać w pierwszej kolejności.

 

Co zrobić w sytuacji spadku zasięgu na facebooku? Jak to naprawić?

Spadek zasięgu można podzielić na gwałtowny i powolny, na dotyczący całego fanpage'a oraz wyłącznie konkretnych postów. Poniżej przedstawiam znane mi przyczyny takiego stanu rzeczy oraz możliwe formy działania w celu naprawy sytuacji.

1. Powolny spadek zasięgu dla całego fanpage'a

Powolny spadek zasięgu jest rzeczą naturalną i wynika ze słabnącego zainteresowania dodawanymi przez nas treściami.

Jeżeli prowadzisz fanpage i masz opisywany problem – tzn. docierasz z postami do coraz mniejszej liczby fanów, zrób przerwę. Niestety nie da się oszacować jak długą. Facebook specjalnie zmienia swoje algorytmy w czasie rzeczywistym, tym samym uniemożliwia znalezienie schematów.

Gdy rozpoczniesz aktywność po przerwie, facebook znów powinien wyświetlić posty Twoim starym fanom w ramach testu – czy strona ich zainteresuje. Warto przemyśleć i poprawić jakość postów, tak by trafić w gusta odbiorców. Jeżeli Ci fani wejdą z Tobą w interakcję – na nowo rozbudzisz swój fanpage pod względem zasięgowym. Po takiej przerwie zasięg postów strasznie wzrasta – ale bez interakcji i zainteresowania ze strony fanów, znów po czasie umrze śmiercią naturalną.


2. Gwałtowny spadek zasięgu dla całego fanpage'a

Gwałtowny spadek postów na całym fanpage'u oznacza najprawdopodobniej wpadnięcie w filtr. Nie jest jednak tak oczywiste, czy w filtr wpadł fanpage, czy wyłącznie konto używane do postowania lub domena do której linkujemy. Może być też tak, że zasięg jest ograniczony tylko dla określonego typu postów - np. takich zawierających dowolne linki.

W pierwszej kolejności należy wykluczyć trzy ostatnie opcje i:

- podmienić konto FB używane do publikowania postów
- zmienić używaną domenę 
- dodać kilka postów bez linków

Jeśli pomimo zmian, zasięg w dalszym ciągu jest niski dla wszystkich typów postów - możemy przyjąć, że w filtr wpadł cały fanpage. Najprawdopodobniej stało się to przez używanie postów typu:

1) Vote baiting – obrazek podzielony na kilka sekcji z różnymi reakcjami (łapka w górę dla produktu X, serduszko dla produktu Y)

2) React baiting – posty w stylu “polub ten post, jeśli naprawdę ci się podobał, daj serduszko, jeśli chcesz znaleźć PRAWDZIWĄ miłość”

3) Share baiting – „udostępnij to 30 znajomym, aby wygrać szansę na X”

4) Tag baiting – „oznacz znajomego, który też chciałby tańczyć na rurze o zachodzie słońca na szczycie góry Fuji”.

5) Comment baiting – zachęcanie do zostawiania bezwartościowego komentarza, np. „wpisz TAK, jeśli się zgadzasz”.

Jedynym sposobem wyjścia z tej sytuacji jest zaprzestanie stosowania powyższych postów i odczekanie od 7 do 30 dni. Tego typu filtry są czasowe i mijają same.


3. Gwałtowny spadek zasięgu dla konkretnych postów

Istnieje kilka możliwości ograniczenia zasięgu dla konkretnych postów, dokładniej są to:

- stosowanie zafiltrowanych domen lub linków (rozwiązaniem jest zmiana domeny/linku LUB zmiana formy prowadzenia fanpage'a i dodawanie linków w komentarzach, zamiast w treści postów)

- używanie zafiltrowanych zdjęć (FB rozpoznaje zdjęcia, niektóre zdjęcia mają ograniczony zasięg)

- używanie zdjęć z dużą ilością napisów (FB znacząco ogranicza zasięg dla postów ze zdjęciami na których napisy stanowią więcej niż 30%)

- filtr dot. postów zawierających dowolne linki (rozwiązaniem jest dodawanie linków w komentarzach, zamiast w treści postów)

 

Popularne mity na temat zasięgu

Zapraszam do tekstu na temat 10 popularnych marketingowych mitów dotyczących zasięgu na facebooku. Każdy z omawianych mitów skomentowałem opierając się o własne doświadczenia.




.

  • Super 1

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
Godzinę temu, mysc napisał(a):

opularne mity na temat zasięgu

Zapraszam do tekstu na temat 10 popularnych marketingowych mitów dotyczących zasięgu na facebooku. Każdy z omawianych mitów skomentowałem opierając się o własne doświadczenia.

Dzięki, zapoznałem się i napisałem korektę, jak uznasz że jest wartościowa możesz dodać do atykułu. Pzdr

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .