Skocz do zawartości

Jak stosować cold mailing w reklamowaniu się jako freelancer?


Rekomendowane odpowiedzi

Cold mailing - jak stosować jako freelancer?

Reklamowanie swoich usług za pomocą cold mailingu

 


Cold mailing, czyli wysyłanie "zimnych e-maili", to strategia, która polega na nawiązywaniu kontaktu z potencjalnymi klientami, z którymi nie mieliśmy wcześniej żadnej interakcji. Jest to jedna z technik marketingowych, która może być niezwykle skuteczna dla freelancerów szukających nowych zleceń.
 

Kim jest i jak zarabia freelancer?

Freelancer to osoba, która wykonuje usługi bez długoterminowego zobowiązania i pracuje na własny rachunek. Freelancerzy często wykonują pracę dla wielu klientów na raz, realizując różnorodne projekty zgodnie ze swoimi umiejętnościami i zainteresowaniami. Jako, że większość usług freelancerskich dot. stricte Internetu/IT/komputerów - klientów szuka się przede wszystkim w Internecie, co nie zawsze jest proste. W tym poradniku przedstawiam jak reklamować się poprzez cold mailing.

Kluczowe cechy freelancera to m. in.: 

  1. Niezależność: Freelancerzy sami zarządzają swoim czasem i wybierają projekty, nad którymi chcą pracować. Nie są związani formalnym, długoterminowym kontraktem z jednym klientem.

  2. Elastyczność: Freelancerzy mają możliwość pracy z dowolnego miejsca na świecie i często mogą dostosowywać swoje godziny pracy do własnych potrzeb.

  3. Samodzielność finansowa: Odpowiadają za swoje finanse, co oznacza, że muszą sami zarządzać swoimi dochodami, wydatkami oraz opłacać podatki i ubezpieczenia.

  4. Samopromocja: Sami muszą aktywnie poszukiwać klientów, promując swoje usługi poprzez różnorodne kanały, takie jak media społecznościowe, strony ogłoszeniowe czy networkingi. Tutaj pojawia się problem w postaci niemożności wysyłania bezpośrednich reklam do firm, które mogłyby być zainteresowane naszymi usługami. Wysyłanie niezamówionej informacji handlowej jest bowiem nielegalne. Z pomocą przychodzi nam tzw. cold mailing - czyli strategia która pozwala obejść powyższy zakaz.


Co to jest cold mailing i jak go stosować w marketingu?

Cold mailing polega na docieraniu do potencjalnie zainteresowanych, którzy NIGDY nie nawiązali z nami interakcji, nie są zapisani na naszą listę mailową, nie mamy ich w znajomych w SM - ale jednak w jakiś sposób zdobyliśmy do nich adres mailowy lub inny kontakt.

W większości chodzi tu więc o pisanie do firm, których e-mail lub social media są dostępne publicznie. Jak wiadomo, niestety wysyłanie niezamówionej informacji handlowej jest spamem. Natomiast wysyłanie z pozoru normalnej wiadomości do osób/firm, które pozostawiły gdzieś w Internecie swój adres mailowy - jest całkowicie legalne. Ta z pozoru normalna wiadomość mająca na celu zamienić jej odbiorcę w naszego klienta - to właśnie cold mailing.


By całość była skuteczna, potrzeba kreatywności i własnych pomysłów. Każda nisza, daje inne możliwości. Poniżej przedstawiam przykłady treści cold mailingowych: 

Cytat
Dzień dobry,

chciałbym poinformować Państwa o możliwości pozyskania nowych zleceń z Waszej strony www.

Widzę u siebie spore zainteresowanie potencjalnych Klientów Państwa firmą, dlatego chętnie pomogę Państwu dotrzeć do nich z ofertą i powiększę grono odbiorców poprzez efektywne metody pozycjonowania strony w Google.

Czy mógłbym liczyć na kontakt zwrotny? Wówczas przedstawię dokładnie o co mi chodzi i wyślę swoją ofertę :)

Pozdrawiam serdecznie!

 

Cytat
Dzień dobry,
 
przeglądałem właśnie artykuł na Państwa stronie, dokładniej ten artykuł: URL - i zauważyłem że ma bardzo duży potencjał na pozyskiwanie dodatkowego ruchu z google. Myśleli państwo o takiej formie reklamy? 
 
Przeanalizowałem na szybko i naprawdę można to szybko i sprawnie zrobić. Jeśli byliby Państwo zainteresowani, proszę o wiadomość zwrotną - wówczas wyślę swoją propozycję :)

Pozdrawiam!

 

Cytat

Cześć!

Mam na imię XYZ i jestem profesjonalnym grafikiem z wieloletnim doświadczeniem. Zauważyłem że już jakiś czas istniejecie na rynku, ale nie macie zastrzeżonego logo - to oznacza że każdy może go używać i mieć do tego prawo. Dość ryzykowne jak na dzisiejsze czasy.

Warto się zabezpieczyć i albo je zastrzec, albo przygotować logo do którego będziecie Państwo mieć prawa autorskie. Mam już nawet pomysł jak to zrobić bardzo szybko. Proszę o wiadomość jeśli jesteście zainteresowani, wyślę swoją propozycję na logo i przekazanie praw autorskich ;)

Pozdrawiam!

 

Cytat

Dzień dobry!

Szukałem informacji o Waszych realizacjach i zauważyłem że nie macie Państwo strony internetowej z portfolio. W sumie mogę Wam w tym pomóc bardzo szybko. Jeśli będziecie zainteresowani proszę o kontakt, taka strona z realizacjami będzie świetną wizytówką. Na pewno wiele osób chciałoby zobaczyć przykłady przed zakupem :)


Pozdrawiam!


Personalizacja cold mailingowych wiadomości

Odbiorcy znacznie częściej odpowiadają na wiadomości, które są skierowane bezpośrednio do nich i zawierają szczegóły świadczące o tym, że zostały napisane specjalnie dla nich. Używaj imienia adresata jeśli jest podane na stronie firmy, wspomnij coś o jego firmie lub projekcie, który realizuje, i pokaż, że poświęciłeś czas na zrozumienie jego potrzeb. Wiadomość nie powinna wyglądać na wysyłaną masowo.

Podlinkuj też w wiadomości ich stronę główną lub konkretny artykuł na ich stronie i się do niego odnieś. Odbiorca nie może odnieść wrażenia, że to bot rozsyłający wszystkim takie same maile. Im więcej szczegółów zawrzesz - tym bardziej wiarygodnie (a tym samym skutecznie) wyjdzie.

 

Jak stosować cold mailing do reklamowania swoich usług?

Pierwszy i najbardziej oczywisty sposób to mailing - maile znajdujemy na stronach firm lub projektów które są dostępne w Internecie. Jest to jednak sposób dość "oklepany" i w obecnych czasach warto stosować takie "zimne wiadomości" przede wszystkim na social mediach. Jeśli dana firma ma aktywne social media, warto uderzyć z tego typu reklamą właśnie tam. Na SM zapewne odpowiedzą szybciej i od razu będzie można porozmawiać, tak by kuć żelazo póki gorące gdy okażą zainteresowanie.

Jeśli jednak dana firma nie ma social mediów lub są one nieaktywne - oczywiście dalej warto wysyłać maile, to nie jest wymarły sposób, po prostu jest dłuższy i bardziej kojarzy się ze spamem.

 

Podsumowanie

Cold mailing może być potężnym narzędziem w arsenale freelancera, o ile jest stosowany prawidłowo. Klucz do sukcesu leży w dokładnym zrozumieniu swojej grupy docelowej, personalizacji wiadomości oraz monitorowaniu i dostosowywaniu strategii na podstawie uzyskanych wyników.

Pamiętaj, że cold mailing to nie tylko technika sprzedażowa, ale także sposób na budowanie długotrwałych relacji z klientami. Niekoniecznie od razu ktoś zdecyduje się na zakup - być może odezwie się później.

  • Super 1

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 14 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .