Skocz do zawartości

Jak zarabiać na afiliacji, dzięki programom partnerskim MyLead?


Wojo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zarabiać dzięki programom partnerskim MyLead?

Programy partnerskie (programy afiliacyjne) znane są w Polsce od dawna, ale dopiero od 2-3 lat szeroko mówi się o tym, jak skuteczne jest to narzędzie do zarabiania w internecie. Dowodem na wysokie zarobki z programów partnerskich mogą być wpisy blogerów, takich jak Michał Szafrański, autor bloga Jakoszczedzacpieniadze.pl. W jednym z wpisów blogowych tłumaczył, jak to się stało, że dzięki programom partnerskim zarobił 69 tysięcy złotych w ciągu 8 dni. Jak powtórzyć jego sukces i umiejętnie wykorzystać programy partnerskie do zarabiania? Przedstawiamy krótki poradnik, z którego dowiesz się podstaw, dotyczących zarabiania dzięki programom partnerskim MyLead.pl

_________________________________________________________________________________


 

Krok 1 – przejrzyj naszą ofertę

W MyLead.pl dostępnych jest obecnie kilkaset programów partnerskich z różnych branż. Zanim zaczniesz promować któryś z nich, poświęć trochę czasu, by przejrzeć wszystkie programy. Poszukaj wśród nich takich sklepów, stron i usług, z których sam korzystasz – na początek najłatwiej będzie Ci zarobić właśnie na takich programach.

Jeśli nie znajdziesz żadnego sklepu, z którego wcześniej korzystałeś i żadnego produktu, który znasz z własnego doświadczenia – nie martw się. Żeby zarabiać w programach partnerskich wcale nie trzeba polecać produktów, które się wcześniej wypróbowało.


 

Krok 2 – zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem

Wybierając programy partnerskie do promocji trzeba mieć na uwadze także to, gdzie będziemy je promować i kto będzie odbiorcą naszego przekazu. Mówiąc prościej – jeśli zdecydujesz się promować programy partnerskie na swoim profilu na Facebooku, postaw na takie, które mogą zainteresować Twoich znajomych. Jeżeli masz głównie młodych znajomych (licealiści, studenci), to nie ma sensu promować wśród nich np. lokat bankowych, bo to produkt, który prawdopodobnie ich nie zainteresuje.

Ułatwione zadanie mają właściciele blogów i stron tematycznych. Dzięki analizie popularności wpisów blogowych mogą łatwo znaleźć te tematy, które interesują czytelników bloga. Prowadząc blog od dłuższego czasu nie trzeba wcale się wysilać w zidentyfikowaniu zainteresowań czytelników – każdy autor bloga wie, co interesuje jego odbiorców. Programy partnerskie do promocji powinno się wybierać z myślą o czytelnikach i szukać takich, które mogą ich zainteresować.


 

Krok 3 – wybierz kilka programów i dołącz do nich

Gdy już masz swoją grupę docelową i wiesz, do kogo będziesz kierował reklamy z programów partnerskich, możesz przystąpić do wyboru programów z naszej listy. Najlepiej wybrać od razu kilka programów, bo na akceptację do wybranych programów czeka się zwykle jeden lub kilka dni.

Pamiętaj, że znacznie ważniejsze jest to, by program pasował do grupy docelowej niż wysokość prowizji, jaką oferuje. Łatwiej jest zdobyć leady czy skłonić czytelników do zakupu produktów, których oni faktycznie potrzebują niż promować nikomu niepotrzebne programy, tylko dlatego, że oferują wysokie wynagrodzenie.


 

Krok 4 – przygotuj teksty, które przekonają do dokonania zakupu

Gdy już zostałeś zaakceptowany w wybranych przez Ciebie programach partnerskich, możesz przystąpić do promocji programów. Metody promocji mogą być różne – możesz umieścić na swojej stronie graficzny baner, linkujący do strony danego sklepu, możesz promować sklep w artykułach, umieszczając linki do konkretnych produktów, możesz także wykorzystać bazę mailową, jeśli taką posiadasz i promować programy partnerskie wśród odbiorców maili.

Przykład blogera, przywoływany przez nas na początku poradnika (69 tysięcy złotych zarobione w 8 dni) pokazuje, że skuteczną metodą promocji programów partnerskich jest pisanie dobrych artykułów, które zachęcają do skorzystania z oferty partnera. Idealnie byłoby polecać produkty, które sami przetestowaliśmy (od artykułów agd, sprzętu elektronicznego, poprzez przeczytane przez nas książki, aż po produkty spożywcze, e-usługi, produkty bankowe).

A co zrobić, jeśli nie znajdziemy takich produktów? Promować programy partnerskie można na wiele innych sposobów. Wystarczy podejrzeć, jak to robią znani w Polsce blogerzy:

 

blogerki modowe umieszczają na swoich stronach banery reklamowe sklepów, w których (jak twierdzą) zwykle się ubierają

blogerki kulinarne linkują do sklepów, w których kupują gadżety kuchenne lub zaopatrują się w nietypowe składniki (na przykład ekologiczną żywność)

blogerki kosmetyczne polecają sklepy, w których można kupić dobre kosmetyki

blogerzy piszący o stylu życia przygotowują listy pomysłów na prezent z bliskiej im dziedziny (np. lista pomysłów na prezent dla faceta na Gwiazdkę)

blogerki piszące o macierzyństwie przygotowują listy ciekawych gadżetów dla dzieci, gier i zabawek

blogerzy piszący o książkach zaopatrują każdą recenzję w link partnerski do księgarni, w której można kupić recenzowaną przez nich książkę

blogerzy piszący o finansach informują o bardzo atrakcyjnych lokatach i promocjach, oferowanych przez banki.

 

Z programów partnerskich korzystają nie tylko blogerzy i właściciele małych stron internetowych, ale także duże portale. Wystarczy wejść na stronę jednego z portali finansowych, by łatwo zorientować się, że co jakiś czas publikowane są tam np. rankingi kredytów, lokat czy kont bankowych. Takie rankingi to nic innego jak sprytne wykorzystanie programów partnerskich w tekstach!

Jak widać pomysłów jest mnóstwo i nie ograniczają się one tylko do recenzji konkretnego produktu, który chcemy promować w ramach programu partnerskiego. Co więcej, wiele z tych pomysłów nie wymaga od autora tekstu znajomości produktu. Takim pomysłem są wszelkie listy (lista pomysłów na prezent, lista ciekawych gier dla dzieci, lista modnych sandałków na lato itp.). Pisząc tego typu teksty na blogu czy stronie internetowej nie musisz wcale twierdzić, że znasz wszystkie produkty, jakie promujesz, bo nikt nie wymaga od Ciebie ich znajomości


 

Krok 5 – zadbaj o odpowiednie wypromowanie swojego artykułu

Czasem napisanie artykułu na blogu czy portalu to nie wszystko. Warto zadbać jeszcze o odpowiednią promocję tekstu, tak, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o nim, przeczytało i skorzystało z linków, jakie umieściliśmy w artykule.

Tak też zrobił wspomniany we wstępie bloger, który swój tekst reklamował poprzez posty sponsorowane na Facebooku. Płatna reklama to tylko jeden ze sposobów promocji swoich artykułów. Można wykorzystać też inne, darmowe – na przykład promowanie swojego tekstu na swoim profilu osobistym na Facebooku czy na fanpage powiązanym z blogiem lub stroną, promowanie tekstu w innych mediach społecznościowych (Google+, Twitter, Pinterest), promowanie artykułu poprzez listę mailową. Warto ruszyć głową i wysilić się, by artykuł przeczytało jak najwięcej osób – zwłaszcza jeśli dotyczy on promocji, która ma swój ograniczony czas i po jakimś czasie skorzystanie z niej będzie niemożliwe, a tym samym nie będzie naliczana prowizja za zakup z Twojego linka.


 

Krok 6 – obserwuj, jak wpływają prowizje

Gdy promuje się programy rozliczane w modelu CPL, CPC lub CPA, bardzo łatwo przekroczyć próg do wypłaty, jaki ustaliliśmy w MyLead.pl. Tak naprawdę wystarczy tylko kilka transakcji, by uzbierać minimalną kwotę.

Promując programy partnerskie w internecie warto na bieżąco śledzić, jak wpływają prowizje za konkretne zakupy na nasze konto. Dzięki temu można zorientować się, które ze sposobów promocji programów przynoszą lepsze efekty (banery czy linki partnerskie) oraz sprawdzić, jakie typy tekstów sprawdzają się lepiej (czy nasi czytelnicy chętniej kupują coś po recenzji produktu czy może korzystając z listy pomysłów na prezent?).

Ciągła analiza przychodów i wyciąganie wniosków jest niezmiernie ważne w promowaniu programów partnerskich. Nie ma bowiem jednej uniwersalnej metody na zarabianie dzięki programom partnerskim – na każdej stronie, na każdym blogu, w liście mailowej działa co innego i warto dostosowywać sposoby promocji naszych programów do zachowań i preferencji konkretnych użytkowników.

_________________________________________________________________________________


 

Co jeszcze musisz wiedzieć, jeśli chcesz zarabiać dzięki programom partnerskim?

Skoro już znasz podstawowe kroki, które prowadzą do zarabiania w programach partnerskich, mamy dla Ciebie jeszcze kilka dodatkowych wskazówek.


 

Wskazówka 1 – możesz zrobić dedykowaną stronę internetową pod programy partnerskie

 

Jednym ze sposobów zarabiania na programach partnerskich jest przygotowywanie dedykowanych stron, które mają na celu zarabianie na sprzedaży konkretnych produktów z programów partnerskich. Przykładem tego typu strony może być strona z rankingiem lokat bankowych czy pożyczek chwilówek. Wystarczy przygotować ją raz, umieścić na stronie wszystkie możliwe pożyczki czy lokaty, porównać ich parametry, a każdą lokatę podlinkować odpowiednim programem partnerskim. Dzięki temu ktoś, kto trafi na ranking lokat z wyszukiwarki łatwo przejdzie do konkretnej lokaty, a gdy ją założy – dostaniemy prowizję.

Dedykowane strony, w których zarabia się na programach partnerskich czasem przyjmują formę pojedynczych stron (tzw. landing page), w których przedstawiane są zalety jakiegoś produktu, opinie na jego temat i link do zakupu. W ten sposób promowane są często suplementy diety czy preparaty z kategorii zdrowie. Postawienie takiej strony nie jest kosztowne, a jeśli już wejdzie na wysokie pozycje w wyszukiwarce, będzie przynosić zyski przez długi czas.

 

Wskazówka 2 – obserwuj, jak działają inni

 

Najlepszym sposobem, by nauczyć się zarabiania na afiliacji, czyli programach partnerskich, jest obserwowanie innych blogerów czy stron, które w ten sposób zarabiają. Mistrzami zarabiania na afiliacji są amerykańscy blogerzy, którzy utrzymują się tylko z tego sposobu zarabiana w sieci (np. Pat Flynn z bloga SmartPassivelncome.com czy Michelle z bloga MakingSenseOfCents.com).

 

Wskazówka 3 – nieustannie przeglądaj listę programów

 

Wśród naszych programów partnerskich ciągle pojawia się coś nowego. Dlatego warto listę programów przeglądać przynajmniej raz w tygodniu – nigdy nie wiadomo, czy nie pojawi się akurat jakaś świetna promocja, którą będziesz mógł polecić czytelnikom jeszcze zanim dowiedzą się o niej z innych źródeł. Im szybciej ją wykorzystasz, tym większa szansa na zarobek.

 

Wskazówka 4 – sprawdzaj aktualność swoich linków

 

Może się zdarzyć, że po jakimś czasie od umieszczenia przez Ciebie linka partnerskiego czy banera reklamowego na stronie, baner czy link przestaną działać. Dlatego warto co jakiś czas sprawdzać, czy linki, jakie masz w artykułach, na pewno działają.

 

Wskazówka 5 – przygotuj się na ciężką pracę

 

W błędzie jest ten, kto myśli, że zarabianie w programach partnerskich polega na wrzuceniu jednego linka na Facebooka. W dzisiejszych czasach, kiedy mamy ogromny zalew informacji, nawet świetna promocja może przejść niezauważona, jeśli powiemy o niej tylko raz. Dlatego promowanie programów partnerskich to nie jednorazowa akcja, a ciężka praca, którą trzeba wykonać, ponawiając promocję co jakiś czas, przypominając czytelnikom o swoich artykułach, próbując do nich dotrzeć różnymi kanałami. W programach partnerskich sprawdza się prosta zasada – im więcej ludzi zobaczy Twój artykuł z linkiem czy baner, tym większa szansa, że ktoś skorzysta z umieszczonego tam linka. Dlatego spektakularnych efektów można spodziewać się jedynie wtedy, gdy mamy równie spektakularną grupę docelową i duży ruch na stronie.

________________________________________________________________________
 

Podsumowując

 

programy partnerskie dają szansę, by zarobić naprawdę duże pieniądze, ale trzeba wiedzieć, jak je promować. Nie da się zarobić tysięcy złotych w dwa dni, zaczynając od zera. Żeby zarabiać duże kwoty trzeba mieć dużą publiczność, a gdy mamy małą grupę, do której możemy dotrzeć, raczej nie uda nam się powtórzyć sukcesu amerykańskich blogerów. Co nie znaczy, że nie warto próbować, bo nawet przy małej grupie można zarabiać pieniądze, które będą regularnym dodatkiem do pensji lub innych sposobów zarabiania w internecie. Najważniejsze jest wybranie odpowiednich programów, dopasowanych do grupy docelowej, konsekwentne ich promowanie i ciągła nauka, testy, poszukiwanie odpowiednich dla siebie metod promocji programów partnerskich.

  • Super 2

sygnatura.png.2c4d4b32dec110d4a724b62d6caa79b4.png

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .