Skocz do zawartości

kacp8

Użytkownik
  • Postów

    321
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    45

Ostatnia wygrana kacp8 w dniu 9 Lutego

Użytkownicy przyznają kacp8 punkty reputacji!

Reputacja

380 Zaawansowany

10 obserwujących

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wybierz CMP, które wspiera wszystkich dostawców – np. inMobi Choice (dawniej Quantcast Choice). Jest darmowy.
  2. My nie leżymy technicznie, dbamy o takie aspekty, ale nie inwestujemy w SEO ani grosza i nie zależy nam na ruchu z wyszukiwarki. Dbamy o podstawy optymalizacji, ale nie spędza nam to snu z powiek. Nikt nie mówił o olaniu organica ogółem. Dokładnie tak działamy, nie wydajemy ani grosza na pozycjonowanie, bo po prostu nie zależy nam na ruchu z wyszukiwarki – to gra nie warta świeczki w stosunku do inwestycji, które musielibyśmy poczynić oraz ryzyka, jakie jest z tym związane. Myślę, że trochę źle do tego podchodzisz – to nie jest serwis pod ero czy inne cuda, nastawiony na krótkotrwałe wyciśnięcie jak największej kasy z frajerów i skazany na śmierć po kilku miesiącach, a legitny projekt, który za 5 lat ma się znaleźć w branżowej topce i trzymać się tam przez dekadę, dwie, trzy. Tego rodzaju przedsięwzięć, które przeradzają się w prężnie działające firmy, nie można traktować po łebkach na tyle, żeby pozwolić sobie na jednoczesne ciągnięcie kilku srok za ogon, bo robiąc kilka tak dużych projektów na raz, żadnemu nie poświęcisz wystarczająco dużo czasu, aby go naprawdę rozwinąć. Inna sprawa, gdy masz wspólnika / wspólników / bardzo duże środki, żeby wszystko delegować. Ja nie mam. Gdybym chciał, to pewnie dałbym radę ciągnąć drugi taki serwis, ale nie chcę, bo bardziej cenię sobie teraz czas wolny niż pieniądze oraz stres i obciążenie, jakie za tym idą. Co prawda mam w planach rozwinięcie w przyszłości jeszcze kilku portali o zupełnie innej tematyce, ale na to jeszcze nie pora. Ten projekt jeszcze nie jest na tyle duży, abym mógł ze spokojem przejść do kolejnych. W kilku aktualizacjach wcześniej wspominałem, że rozwijamy drugi projekt, drugi serwis. To prawda, ale to będzie bardziej wyciągnięcie jednego z obecnie dostępnych działów na osobną domenę i mocne rozbudowanie go, więc to nie do końca coś nowego. To bardziej ewolucja niż rewolucja, jeżeli przez "rewolucję" rozumiemy nowy serwis. Jak wtedy wspominałem, to będzie część obecnego serwisu, jego odnoga, w pełni z nim zintegrowana 🙂
  3. @myf Hej, w najbliższym czasie będzie, jeszcze nie skończyłem zawirowań z mieszkaniem, które kupiłem kilka miesięcy temu. Niestety pochłania mi to bardzo dużo czasu 😕 @RianesS Nie jest to cofka do poziomu z 2022 roku, nie ufaj szacunkom programów typu Ahrefs. To, co widzisz w Ahrefsie, pomnóż mniej więcej 3 razy 🙂 Planu nie mamy i raczej nie będziemy mieli, olewamy SEO, bo to stało się absurdem. Nie opłaca nam się inwestować cokolwiek w to źródło ruchu. Taki baaaardzo ogólny update, co u nas: 1. Z dniem dzisiejszym programista rozpoczął pracę nad baaaaardzo obszernym modułem społecznościowym dla portalu. To będzie największe wdrożenie w naszej historii, będziemy budować community. 2. Wchodzimy na 3 nowe sociale, z zupełnie nową strategią 🙂 3. Udało się pozyskać umowę na 100K+. 4. Udało się też pozyskać kilka mniejszych umów z bardzo dużymi firmami z branży. Sprzedawca w końcu zaczął fajnie sprzedawać. 5. W końcu fajnie ustabilizował nam się skład redakcyjny. Mamy naprawdę bardzo dobry team 🙂 6. Nasza konkurencja w niektórych aspektach zaczęła niedomagać, to spora szansa dla nas. Mamy konkretną wizję, jak zdobyć ich czytelników, ale o tym może kiedyś 🙂
  4. Mały update (05.12.2023): 1. Na razie rozwijamy portal o pomniejsze opcje, które nie są zbytnio widoczne "na zewnątrz". W ciągu ostatnich dni dodaliśmy m.in. sekcję do dodawania źródeł do newsów – od teraz każdy nasz news na samym dole będzie miał sekcję "Źródło", gdzie będą linki. Ta nowość ma na celu zwiększyć naszą wiarygodność jako serwisu. Wcześniej też podawaliśmy źródła, ale wplataliśmy je gdzieś w treść newsów, choć nie we wszystkich się zdarzało, bo nie była to "oryginalna" wiadomość od danego portalu. 2. Dodaliśmy też opcję podbijania postów na samą górę listy bez zmiany daty ich publikacji – jeżeli jakiś wpis będzie wciąż warty uwagi, ale zostanie zakopany innymi tekstami, to po prostu go podbijemy bez zmiany meta. To zabieg pod ostatni update Google, które zamierza teraz bić za aktualizowanie daty publikacji postów bez większych zmian w tekście. 3. Rozbudowaliśmy jeden z działów o zupełnie nową sekcję "polecanych", gdzie podpinamy najważniejsze teksty. To początek przebudowy tego działu, by finalnie przetransformować go na osobny projekt, osobną markę. 4. Zatrudniliśmy kolejnego newsmana, który radzi sobie świetnie. Łącznie ze mną przy portalu pracuje obecnie 14 osób (redaktorzy, programista, sprzedawca). 5. Sprzedawca zaczął sprzedawać pomimo okresu, w którym prawie każda firma ma już wyczerpany budżet. W ciągu ostatnich 2 tygodni załatwił 2 całkiem spore współprace z dużymi markami Jestem bardzo zadowolony z jego pracy, poleciła mi go znajoma sprzedająca w największym portalu branżowym w kraju. 6. Prowadzimy rozmowy z naprawdę wieloma markami i coraz więcej z nich same się do nas zgłaszają. Na dniach realizujemy kolejną kampanię dla największej firmy w swojej dziedzinie na świecie (z naszej branży), a do tego jeden z liderów na polskim rynku najprawdopodobniej niedługo zostanie naszym oficjalnym, długotrwałym partnerem (każdy Polak zna tę markę). Czuję dumę, że gramy już z takimi markami 7. Niedługo w życie wejdzie druga tura wytycznych dla newsmanów, która jeszcze bardziej wpłynie na nasze wyświetlenia. Podkręcamy naszą strategię, bo pierwsza wersja działa, a druga zmiecie z planszy. W przyszłym roku chcemy zrobić w którymś miesiącu przynajmniej 2,5 MLN wyświetleń. 8. Powoli chciałbym zacząć stawiać cele finansowe na najbliższe lata. Na 2024 1 MLN przychodu (tak, przychodu – na taki dochód jeszcze nie ma szans)? Jeśli sprzedawca na dobre się rozkręci i deale, o których rozmawiamy, wypalą, to jest cień szansy, że się uda. 9. W 2024 roku chciałbym spróbować uzyskać dofinansowanie z UE na rozwój biznesu. Gówno-portale na darmowych szablonach i jednym pracownikiem, postawione tylko po to, żeby wyłudzić dofinansowanie, potrafiły dostać milion, więc czemu my – jako legalny, dobrze prosperujący biznes, mielibyśmy się nie załapać? Spróbujemy, bo gdybyśmy my dostali ten wspomniany milion, to za 3 lata bylibyśmy TOP 2 w branży w PL, zarówno z obecnym serwisem, jak i tym, który powstałby jako uzupełnienie pierwszego. 10. Przez ostatnie 2 miesiące mieliśmy trend spadkowy, ale znów gwałtownie odbijamy – jest szansa, że ostatni miesiąc roku zakończymy z rekordem. 1,5 MLN wyświetleń w grudniu jest w zasięgu wzroku! 11. Do końca stycznia całkowicie zrezygnujemy z reklam displayowych sieci programatycznych typu Adsense. Sloty, które dotychczas wypełniały reklamy programatyczne, będą teraz zajmowane przez kreacje kierujące do naszego działu monetyzowanego przez afiliację. Reklamy displayowe będą tam wyświetlane tylko w sytuacjach, gdy wykupi je jakiś reklamodawca bezpośrednio u nas.
  5. @Marko-Majk Dzięki wielkie! Cieszę się, że ktoś stąd faktycznie go odwiedza nie tylko jako ciekawostkę @bjjb Wiesz, klient nasz pan, plus ciężko utrzymać tak duży serwis bez reklam, które są widoczne. Żaden reklamodawca nie zapłaci za reklamę, którą ledwo widać. Niemniej myślę, że na pewno nie ma takiej tragedii jak np. na głównej WP czy Onetu
  6. FB Ads głównie, grupy FB Planujemy migrację od nich, za dużo problemów w ostatnim czasie, choć obecnie jest ok. Tylko że u nas migracja nie jest taka prosta przy tej skali, bo np. nie wszystkie hostingi wspierają LiteSpeeda, a my go używamy. @f0xik Oj dużo tego mamy, ale obecnie sam nie mam za bardzo czas,u by to wszystko rozpisywać. Mam teraz trochę prywatny pierdolnik i gdy go ogarnę, wrócę do updatowania dziennika. Portal ma się świetnie
  7. @Mat Direct, wszelkiej maści agregatory, sociale. Na Google nie mamy już parcia, bo jest zbyt nieprzewidywalne i inwestowanie w to źródło ruchu stało się totalnie nieopłacalne. Tzn. nadal tworzymy teksty pod SEO, ale one jednocześnie są promowane także w innych kanałach, więc jeśli nie wyjdzie w Google, to zazwyczaj wychodzi na innych płaszczyznach.
  8. @Mat Żadne, nie przejmujemy się już Google (bo o nim mówisz), to źródło ruchu traktujemy obecnie tylko jako bonus – jak się pojawi, fajnie, a jeśli nie, to bez ciśnienia 🙂 W październiku mamy już 100K kliknięć z Google, więc nie są to duże spadki – do końca miesiąca pewnie ze 120K będzie.
  9. @BerneckiSEO Wiesz co, wskazówki dla świeżej domeny to konsekwentne wrzucanie na nią treści i pielęgnowanie jej przez co najmniej 2-3 lata – dopiero wtedy można liczyć na sensowny ruch z Discovera 🙂 Z GN to nawet my nie mamy ruchu, tutaj nie pomogę niestety. Discover premiuje zaufane domeny, więc najpierw Twój serwis musi zdobyć jakąś reputację. A co do tematów, musisz obserwować trendy w swojej branży, starannie selekcjonować grafiki (żeby był jak najbardziej ciekawe) i tworzyć sensacyjne tytuły z tzw. "power wordsami". Procentu dochodów Ci nie podam, bo nie mam pojęcia @Barcman Idzie bardzo dobrze, ale w ostatnim czasie już w ogóle nie mam czasu. Dużo się zmienia u nas w firmie, plus kupiłem mieszkanie i mam z nim bardzo dużo roboty, dlatego niestety nie miałem czasu, żeby tu regularnie publikować. Pewnie do końca roku będę gorzej dostępny, ale po nowym powinno się wszystko ustabilizować. A co updata, trzymaj poniżej 😉 Mały update (10.10): 1. Pobiliśmy rekord wyświetleń i przekroczyliśmy milion. We wrześniu 1,1 MLN viewsów i 417K UU! 2. Wstajemy w Google! Kilka miesięcy temu update mocno nas trafił, ale wracamy do prime-time. 168K kliknięc z Google we wrześniu 2023! 3. Rekordowe 460K kliknięc z Google Discover! 4. Jedna osoba od nas odeszła, zatrudniliśmy 3 nowe – dwóch newsmanów, jednego twórcę artykułów. 5. Sprzedawca reklam przegiął pałę i wyleciał po niecałym tygodniu "pracy". Wczoraj pracę zaczął jego następca i facet jest świetny – pierwszego dnia w zasadzie załatwił nam współpracę z jedną z największych firm z branży na świecie. Potencjał monetyzacyjnych mamy ogromny, teraz porządnie bierzemy się za sprzedaż 6. Wdrożyliśmy 2 nowe, zaawansowane formaty reklamowe. 7. Udało się wynegocjować stawki premium w afiliacji u czterech sklepów. 8. Wdrożyliśmy na portal nową wersję widgetu do afiliacji. Teraz obejmuje więcej sklepów oraz lepiej je eksponuje, co już zaczyna przynosić fajne efekty 9. Dodaliśmy kilka drobnych modułów na portalu, dzięki czemu jeszcze lepiej promujemy ważne teksty. 10. W przyszłym miesiącu programista oficjalnie zaczyna tworzyć moduł społecznościowy. To będzie naprawdę gruba sprawa 11. We wrześniu sprzedaliśmy kilka kampanii reklamowych, więc reklamodawcy też zaczynają sami nas zauważać – fajna sprawa. Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale ostatnio dzieje się u nas tak dużo, że nie wiem, w co pierwsze ręce włożyć. Jak coś mi się przypomni, dopisze
  10. Mały update (01.09.2023): 1. Zaliczyliśmy ogrooomny skok popularności! Sierpień zamknęliśmy z wynikiem 781 000 wyświetleń (poprzedni rekord to 527 000 – w czerwcu)! Cel na wrzesień to pierwszy milion. W peaku mieliśmy też ponad 1550 osób na portalu jednocześnie, a do tego pobiliśmy rekord dzienny – jednego dnia portal zanotował ponad 60 000 wyświetleń. To ogromny krok naprzód w naszym rozwoju, tym bardziej że ten wynik wykręciliśmy wieloma tekstami – to nie tak, że 1 czy 2 teksty zrobiły cały miesiąc. Redakcja działa wg nowych wytycznych, system bonusów ich mocno zmotywował. 2. Pobiliśmy też rekord w Google Discover – 214 000 kliknięć w sierpniu! 3. Google znów zaczęło nas lubić – wracamy na właściwe tory! 152 000 kliknięcia z samej wyszukiwarki w sierpniu. 4. Zatrudniliśmy 2 nowe osoby, które radzą sobie super – dziennie publikujemy ok. 25-30 tekstów. Skalujemy na całego, publikujemy już prawdopodobnie najwięcej i najszybciej z całej naszej konkurencji. 5. W sierpniu zdobyliśmy ok. 50-60 wysokiej jakości linków, jak zwykle całkowicie naturalnie. Zdecydowana większość z serwisów z wielomilionowym ruchem. 6. Wymyśliłem, w jaki sposób będziemy mogli zdobywać jeszcze więcej naturalnych linków, tak dużo, że do końca przyszłego roku nasz DR z pewnością dojdzie do ok. 60-65. Wkrótce usłyszą o nas media z całego świata. 7. Stworzyliśmy nowy, zaawansowany format reklamowy i zaktualizowaliśmy nasz katalog dla reklamodawców. Jak na portal z takim stażem, mamy zdecydowanie najbogatszą ofertę. 8. Udało się wynegocjować jeszcze większe stawki u kilku partnerów afiliacyjnych. 9. Sprzedawca reklam zaczyna pracę od przyszłego tygodnia – jestem podekscytowany Mam nadzieję, że w końcu zaczniemy zarabiać ciężkie pieniądze, a ja będę mógł trochę odpocząć.
  11. @Muraszczyk W poprzedniej redakcji, w której pracowałem, też były takie bonusy i pomyślałem, że to w sumie fajny sposób na zmotywowanie pracowników do szukania jeszcze lepszych tematów i jeszcze większego dopracowywania tekstów. I faktycznie się to sprawdza, a to korzyść dla obu stron – my robimy o wieeele więcej wyświetleń, bo redaktorzy jeszcze bardziej starają się dopieszczać tytuły i grafiki pod klikalność, a oni sami otrzymują dodatki 🙂 Win-win. A czy to norma, to ciężko powiedzieć, ale znam kilka portali, które faktycznie takie bonusy mają. Ale zwykle są one dużo mniejsze niż u nas 🙂 W tym miesiącu najprawdopodobniej uda nam się przekroczyć pierwsze 600 000 wyświetleń! Idziemy jak burza, jesteśmy obecnie na fali.
  12. @Mat Też sądziłem, że na programatticu można zarobić więcej defaultowo, ale jeżeli nie zlecasz kampanii bezpośrednio, to jest to nic innego jak gorsza alternatywa Adsense – tzn. jeśli chcesz emitować reklamy bez ingerowania w nic. Na programatticu faktycznie można zarobić więcej niż na Adsense nawet w standardzie, ale kosztem bardziej inwazyjnych reklam (np. wideo). Więc w teorii to żaden interes tak naprawdę. My zostajemy z nimi, bo może któryś z pozyskanych reklamodawców będzie chciał lecieć przez programattica. W przyszłym tygodniu podpisujemy umowę ze sprzedawcą i lecimy.
  13. @Ciamciaj Właśnie w taki sposób konstruujemy newsy Mały update (21.08.2023): 1. Wdrożyliśmy reklamy programatyczne z sieci, która jest dostępna na większości największych portali w Polsce – pod względem zarobków jak na razie porażka. Mniej więcej o połowę mniej niż z Adsense, a nie sądziłem, że da się zarabiać mniej niż na Adsense. Ale na razie zostajemy z nimi, bo mimo wszystko programattic pozwala puszczać customowe kampanie przez ich AdServer i to plus, wielu reklamodawców akceptuje tylko taki model. 2. Grafik w końcu skończył nasz katalog reklamowy, mamy już co pokazywać reklamodawcom. 3. Plugin do zarządzania zgodami dot. cookies nie wyrabiał przy programatticu (tam wchodzą jeszcze inne rodzaje zgód) i musieliśmy go zastąpić. Udało się znaleźć sensowną alternatywę, tylko szkoda, że na rozwinięcie tego pierwszego pluginu wydałem ok. 5000 zł... 4. Jedna osoba od nas odeszła, rekrutujemy kolejne 4. Trójka newsmanów (jeden weekendowy), jeden twórca artykułów. W końcu zaczniemy publikować na portalu także w weekendy! 5. Poszedł nam jeden fajny viral, wpadło ok. 30 mocnych linków. 6. Zaktualizowaliśmy naszą podstronę "Reklama", skonstruowaliśmy ją pod sprzedaż, zawarliśmy tam masę informacji. W końcu zaczniemy sprzedawać miejsca reklamowe na poważnie. 7. Za kilka dni podpisujemy umowę ze sprzedawcą reklam z 15-letnim doświadczeniem. 8. Mieliśmy bardzo duże problemy z serwerem, było dramatycznie w pewnym momencie, ciągle wywalało nam błędy 520. Zrobiliśmy migrację dwa razy na inne klastry i na razie jest ok... Ale i tak zastanawiamy się nad migracją do innej firmy. 9. Na horyzoncie świecą się dwie współprace: jedna może być na 100K+ zł – trzymajcie kciuki 10. Zoptymalizowaliśmy stronę dodatkowo, jest teraz mniej więcej 40% szybsza niż była wcześniej. 11. Rozbudowujemy nowy dział w serwisie, powoli przedelogowuje na niego pracowników – tzn. każdy będzie od siebie coś dokładać, dzięki czemu dział będzie fajnie rosnąć i tym samym zarabiać dla nas, bo jest mocno monetyzowany. 12. Wprowadziliśmy na portalu pełnoprawny system bonusów za wyświetlenia dla pracowników - mają kilka progów, po przekroczeniu których otrzymują XX zł dodatku. Powiem Wam, że zarządzanie tak ogromnym portalem i tak wieloma ludźmi jest kurewsko trudnym zadaniem. Gdy tylko uda nam się nawiązać więcej długoterminowych współprac, będę oddelegował co tylko się da, awansuje jedną osobę na szefa newsroomu + dobiorę mu zastępcę. W ten sposób odetnę się od zarządzania ludźmi, muszę jeszcze trochę bardziej wyszkolić kilka osób. Ja wówczas zajmę się pisaniem dla siebie bez presji + będę dalej z programistą rozwijać portal o nowe funkcje, a do tego może zacznę mieć trochę życia i przestanę pracować od rana do nocy. Myślę, że najwyższy czas.
  14. Mały update (02.08): 1. Mamy na pokładzie własnego sprzedawcę reklam z ogromną bazą kontaktów i wypracowanych relacji! W ciągu 2 tygodni podpisujemy umowę – facet szacuję, że w skali miesiąca da radę nam załatwiać umowy w graniach 30 000 zł! Ma na karku 15 lat doświadczenia + pracował u naszej konkurencji (jeden z branżowych liderów), więc wierzę, że wie co mówi Prosta matematyka wskazuje, że dzięki niemu możemy się spodziewać ok. 360 000 zł dodatkowego przychodu w skali roku (z czasem coraz więcej, bo ceny też będą rosnąć wraz z naszym rozwojem). 2. Kończymy wdrażać reklamy programatyczne. Adsense finalnie leci do śmieci. 3. Wtyczka zwiększająca zaangażowanie na stronie to ogromny sukces! Dzięki niej w skali miesiąca mamy o ok. 30% więcej wyświetleń. Dobrze wydane 12 000 zł 4. W ciągu tygodnia udało się sprzedać aż 4 artykuły sponsorowane za 8000 zł! 5. Grafik dostał już zlecenie na stworzenie obszernego katalogu reklamowego, dzięki któremu będziemy mogli łatwiej prezentować naszą ofertę reklamodawcom i tym samym zainteresować więcej firm. 6. Jesteśmy na fali – w tym miesiącu 600 000 wyświetleń pęknie prawie na pewno. Realny cel do końca roku to 850 000 wyświetleń / miesiąc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .