Skocz do zawartości

Kornet

Użytkownik
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Nowy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pod warunkiem, że taka stażowa domena nie jest "nadpalona" prze ciągłe mieszanie w strukturze strony i linkowaniu wewnętrznym. Czasami lepiej jest zacząć od nowa. Zresztą nie muszę wcale tych starych wygaszać. To są strony, nazwijmy je usługowe, prawie bez szeroko rozumianych treści, które można po niewielkiej modyfikacji uruchomić z innym adresem. Problem z RODO tzn. wyrobienie tych wszystkich wymaganych papierków i w razie padu serwera i wycieku danych osobowych kłopotów z tym związanych. Miałem kiedyś taki portal i nie było miło
  2. Bawię sie robieniem stron już od wielu lat, ale dopiero niedawno zdecydowałem się na komercjalizację swoich serwisów. Teraz zastanawiam się nad kierunkami rozwoju i mam zagwozdkę. W sumie nie jest źle, ale pomimo wprowadzenia różnych zalecanych przez G poprawek nie widzę jakiejś większej poprawy w pozycji, a co za tym idzie nie zwiększa się liczba kliknięć. Może chodzi o linki, może o brak treści, które ma konkurencja... Opcje są takie: 1. Dalej próbować podnosić pozycje w istniejących już serwisach (linkować, dodawać treści). 2. Rozwijać te same strony ale pod innymi domenami. Tym razem jednak zacząć od początku, porządnie jeśli chodzi o techniczne seo, plus treści i linkowanie. 3. Stworzyć od nowa: a) strony usługowe (np. kalkulatory, interaktywne mapy, strony pogodowe...) Problemem jest to, że jest tu wielu chętnych i np. zrobienie serwisu pogodowego to pryszcz, ale potem wybić frazy "pogoda Warszawa" to już jest sztuka. Podobnie z mapami. b) portale ogłoszeniowe (nieruchomości, moto, usługi). Tu problemem jest RODO (baza użytkowników) oraz użeranie się z "dowcipnisiami". c) blogi tematyczne, zarabiania na artykułach sponsorowanych (np. w oparciu o e-booka @MichalP). Tego prawie nie robiłem (tylko jako zapleczówki pod e-sklep). Teraz jest jednak możliwość generowania treści przez AI. Jestem trochę na rozdrożu i szukam jakiejś konkretnej mapy drogowej Pytanie do fachowców - co byście w takiej sytuacji proponowali?
  3. Zbliża się czas rozliczeń w związku z tym chciałebym się upewnić, że jest tak jak myślę. Jestem zatrudniony na etat, dodatkowo na swojej stronie www uruchomiłem reklamy GA i jednej firmy z PL (czyli wynajem - ryczałt 8.5%). Piszesz, że podatki płaci się od otrzymanych środków. Ja płacę podatek (ryczałt) kwartalnie. Czyli za 4 kwartał mam zapłacić podatek do 20 stycznia 2025, ale tylko za środki, które wpłyną ma moje konto do dnia 31.12.24? Do kwietnia 2025 składam dwa pity - 37 z pracy etatowej i 28 za wynajem. True?
  4. Mam dziwną sytuację z reklamami GA. Jeżeli mam ustawione reklamy automatyczne to w zależności od tego ile ustawię limitu GA pakuje mi tyle reklam na stronę. Jednak jeżeli dodaję reklamy ręcznie to wyswietla reklamę tylko w jednym kontenerze. Pozostałe są puste. EDIT: Już wiem, chodzi o to, że pod każdą reklamą trzeba dodawać kod JS (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); a ja myślałem, że ten kod wystarczy dodać tylko raz na końcu strony, bez względu na ilość wklejanych reklam.
  5. Poczytaj o Selenium, ale to dla bardziej zaawansowanych userów
  6. Kornet

    Home

    Gdyby mi tak dobrze szło to bym kupił dom z bali
  7. Dzięki, ale mi chodzi o możliwość sprawdzenia jak ma się jakość (szybkość) usług, które mam u dotychczasowego providera w stosunku do oferty jakiejś tam firmy. Mówiąc krótko, mam teraz serwer w firmie X i otworzyłem sobie na tydzień bezpłatnych testów konto w firmie Y. Oczywiście nie zmigruję całego serwera, żeby sprawdzić jak wygląda to na serwerze Y. Myślałem o benchmarku, do którego link zapodałem, ale myślałem, że może ktoś ma coś bardziej "wypasionego" @id-user cała masa , nie chę się rozpisywać. Boli mnie to, że to dość droga firma i jeszcze do niedawna w ciemno bym ją polecił, dlatego też teraz jestem bardziej ostrożny w stosunku do polecanych firm. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że dobra firma dziś jutro może się "stoczyć", ale próbować trzeba.
  8. Mój dotychczasowy dostawca hostingu coraz bardziej mnie wk...a i skłaniam się do zmiany, ale nie chcę wpaść z deszczu pod rynnę. Wiem, że każdy ma jakieś swoje typy, ale ja szukam sposobu, żeby najpierw sprawdzić, co dany hosting sobą reprezentuje w porównaniu z tym, gdzie teraz jestem. Znalazłem taki benchmark: https://github.com/vanilla-php/benchmark-php/blob/master/benchmark.php Może jednak ktoś z Was ma coś lepszego lub pomysł jak wybrać ten najlepszy
  9. Kornet

    Canonical tag

    @Harry dzięki za wyczerpujące info, ale skąd wziąłeś liczbę zaindeksowanych stron? Sprawdziłem z ciekawości w Google i wyszło: site:zarobki.pracuj.pl około 48 300 wyników site:kalkulatory.livecity.pl około 84 100 wyników
  10. Kornet

    Canonical tag

    @Pani Beatka Sorki, ale chyba faktycznie nie do końca rozumiesz z czym jest problem. Skrócenie urla (i tak już krótkiego) nie spowoduje, że wynikowych stron będzie mniej. Pytanie dotyczy kwestii czy tego rodzaju strony (duże ilości podobnych stron o małej zawartości treści) canonalizować na url tej strony czy url strony nadrzędnej. I tyle. Z jednej strony dobrze jest mieć dużo zindeksowanych stron, które wewnętrznym wzajemnym linkowaniem być może windują słowa kluczowe, ale z drugiej strony jest to masa stron o podobnym contencie czyli można podpaść pod DC. Pytanie więc co lepiej wybrać?
  11. Kornet

    Canonical tag

    Posłużę się przykładem, który jak myślę dobrze odzwierciedla problem Załóżmy, że jest sobie strona z fomularzem obliczająca coś tam: przykład.tld/matma/dodawanie/dwa-plus-dwa Oczywiście takich stron może być bardzo dużo, ale będą one miały bardzo podobną treść. Różnica między poszczególnymi stronami będzie polegała na przedstawienu innego wyniku. Jasne, że na każdej stronie można wrzucić też kilka zdań o dodawaniu, ale ta treść będzie taka sama na tysiącach stron wynikowych. Google te tysiące zindeksuje, ale czy do jest dobre dla SEO? Krótko mówiąc czy lepiej mieć ileś tam tysięcy zindeksowanych stron w kategorii dodawanie, czy lepiej kierować canonical na kategorię główną. Czyli na stonach wynikowych canonical powinien wyglądać tak: <link rel="canonical" href="https://przykład.tld/matma/dodawanie/dwa-plus-dwa"> czy tak <link rel="canonical" href="https://przykład.tld/matma/dodawanie">
  12. Kornet

    Canonical tag

    Mam serwis, gdzie w danej kategorii jest bardzo dużo podstron o niewielkiej ilości treści. W sumie na kolejnych podstronach zmienia się tylko kilka danych + krótki tekst taki sam jak na pozostałych podstronach. Oczywiście URL, TITLE i treść w H1 też zbytnio na kolejnych podstronach się nie różnią. Każda podstrona ma rel=canonical kierujący do niej, a nie do głównej strony w danym temacie. Czy to jest OK? W sumie mam tak od dawna i nie wiem czy warto kombinować, czy lepiej nie ruszać? Google zaindeksował te wielki ilości podstron (oczywiście nie wszystkie), ale widzę, że raz je indeksuje, potem część "wypluwa", a potem znowu indeksuje
  13. Zamiast czosnku zdecydowanie lepszy jest imbir. Podobne działanie, ale zapach zdecydowanie lepszy No i oczywiście kurkumina. Do tego oprócz cynku ważny też jest magnez.
  14. Ciekawy wpis, ale warto go uzupełnić o info dotyczące zamieszczania reklam na stronie. Np. w przypadku Google adsense nie ma raczej możliwości, żeby "każda kwota rozliczana jako dzierżawa miejsca reklamowego miała pokrycie w wystawionym rachunku". Przynajmniej ja nie zauważyłem na GA takiej możliwości. Tam co miesiąc po przekroczeniu 300 zł kasa spływa na konto i już. Druga sprawa to próg przychodów miesięcznych, który w 2024 roku wynosi 3225 zł i po przekroczeniu którego należy rejestrować DG. Z tego co dowiedziałem się dzwoniąc 3x na infolinię skarbówki w przypadku ryczałtu za wynajem powierzni reklamowej, nawet po przekroczeniu tej kwoty nie ma obowiązku rejestrowania DG. No ale od razu zaznaczam, że mogłem być źle zrozumiany i jednak to nie jest do końca prawda. Chętnie bym to ostatecznie wyjaśnił I na koniec nie trzeba rozliczać się przy ryczałcie co miesiąc, można też co kwartał.
  15. A jak sporządzić taką umowę z GA? I czy w ogóle trzeba?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .