Skocz do zawartości

Koszty i zyski ze sprzedaży, jak to liczyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie sprzedaży w internecie w formie działalności nierejestrowanej. Jeśli np. kupuję 10 koszulek po 5 zł w grudniu a sprzedam je dopiero w styczniu następnego roku po 20 zł to czy te koszty powinienem odliczyć sobie w miesiącu kiedy zakupiłem towar czy kiedy go sprzedałem?

Drugie pytanie to czy kwota 75% minimalnej krajowej do której nie trzeba zakładać działalności dotyczy tego za ile się sprzeda towar czy tego ile się na nim zarobi?

Trzecie pytanie podobne do pierwszego to czy mogę sobie odliczać koszty opakowań i jeśli tak to jak to robić. Czy np. kupując 100 kopert muszę odliczać każdą kopertę osobno od sprzedanej rzeczy czy czy mogę od razu uznać że zainwestowałem i dopiero jak przekroczę cenę wszystkich kopert to od reszty odprowadzam podatek?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Czyli koszty zapisuję sobie osobno i zbieram rachunki/faktury.

Pilnuję, żeby nie sprzedać za więcej niż 75% minimalnej na miesiąc.

Przy rozliczeniu liczą sobie wszystkie sprzedaże minus koszty nawet jeśli te koszty to towar, który nie sprzedał się do końca danego roku.

A na koniec to, co mi wyjdzie, podaję w PIT i oni wyliczają 12% podatku do kwoty 120 tyś łącznie z tym co zarobię w normalnej pracy i 32% jeśli przekroczę tę kwotę.

Jeszcze o czymś zapomniałem? 



Gdybym przekroczył te 75% minimalnej, to do 7 dni muszę założyć działalność, jakie są wtedy koszty tzn. składki, które muszę odprowadzać?

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

"Przy rozliczeniu liczą sobie wszystkie sprzedaże minus koszty nawet jeśli te koszty to towar, który nie sprzedał się do końca danego roku." - to bym zweryfikował.

W każdej innej formie księgowości gdzie mamy odliczanie kosztów, zakupiony towar wchodzi w koszty w chwili jego sprzedaży. Do tego czasu widnieje w magazynie. Wątpię, żeby w nierejestrowanej było inaczej. Oczywiście to na podstawie podatku dochodowego. Vat to inna kwestia.

Szczerze? Do działalności handlowej to sobie spółkę zoo załóż. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .