Skocz do zawartości

Malzeris

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Nowy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W fotografa nie planujemy kasy wydawać, zupełnie bezsensu z uwagi na konwersję. Copywritera nie potrzebujemy o tyle, że sam 2 lata zajmowałem się prowadzeniem redakcji, gdzie dużą wagę kładliśmy głównie na tytuły artykułów, jako, że to tytuł (opakowanie), sprzedaje i decyduje czy ktoś wejdzie w artykuł. Niezależnie od tego, jak dobrze ktoś pisze, to bez opakowania tego nie sprzeda. Za redakcje i szkolenia jej odpowiadam tutaj ja w 100%. Temat jest mi dobrze znany, bo mając wówczas naprawdę dobrą redakcję był problem z niektórymi osobami, którzy tak bardzo szanowali to co robią i jak piszą, że nie chcieli zgodzić się na jakiekolwiek clickbaity Stąd też pomysł ze studentami, bo czasami profesjonalna stała redakcja ma pewne minusy. O tyle nie chcę teraz zaczynać, że to właśnie start-up, wiesz, zaczynamy wszystko, musimy i tak postawić usługi, założyć firmę. I to trochę jak z zapraszaniem ludzi do sklepu, który jeszcze nie ma towaru. Wolimy postawić towar na półkach, zrobić odpowiednią oprawę, a dopiero potem się reklamować. W branży w której działam mimo ogromnego rynku (ok 3 milionów) i relatywnie dużych marż (3-cyfrowe), nie ma żadnej ikony, która miałaby rozpoznawalność na poziome choćby 1%. Długo myślałem jak to obejść, jak zbudować społeczność właśnie w oparciu o istniejący trend bądź jednostkę i wymyśliłem coś zupełnie innego. Będę to opisywał, jak to wprowadzimy, bo bardzo konkretny pomysł na to już mamy, ale to jeszcze nie pora na to. A o kasę się nie martwię szczególnie. Zakładam, że może nie być zwrotu, ale też mogę za te 10.000€ się sporo nauczyć. Ten biznes jest również pewną rozgrzewką przed głównym. Ogólnie traktuję tutaj kasę również jako inwestycję w wiedzę. Proste kursy Oxfordu online o marketingu kosztują 1900 funtów, są relatywnie krótkie (tygodniowe), w większych grupach. Tutaj za 10.000€ mam roczny praktyczny kurs i sporo funu. Uwielbiam rywalizację, bez znaczenia czy jest to sport czy rywalizacja z rynkiem. Mogę zderzyć swoje pomysły z obecnymi na rynku, mogę zobaczyć co działa, nauczyć się określonych rzeczy, poznać ludzi, znaleźć wspólników na lata. Oczywiście, że mam nadzieję, że moje pomysły będą w stanie rywalizować w walce head to head, oczywiście mam nadzieję, że pomysły z blue ocean strategy na usługi się sprawdzą. Ale jak się tak nie stanie, to zostanie wiele innych rzeczy. Jestem OK z tym.
  2. Zdjęcia mamy z trzech źródeł: Pierwsze to bazy zdjęciowe z licencjami cc0 i ccby. Drugie to własne zdjęcia, które regularnie robimy dla naszej bazy zdjęciowej. Trzecie to zdjęcia od fotografów na zasadzie crossa (dostajemy potrzebne zdjęcia, w zamian zapewniamy określoną pomoc). Copywriter - tutaj nie będzie potrzebny, piszemy rzeczy informacyjne, nie sprzedażowe. Przyda się bardziej ktoś z poprawną polszczyzną, ktoś kto ma ochotę się czegoś nauczyć/rozwinąć, kto szuka dodatkowego zajęcia. Praca u nas przy pisaniu to około 30 minut dziennie, z Social Media i kontaktem czasami z grafikiem około 40 minut. Myślimy o studentach, ale bardzo możliwe, że zupełny los sprawi, że ktoś dołączy do zespołu.
  3. Rozpoczynamy już na poważnie. WPIS 01 Pierwsze drobne komplikacje podczas budowania serwisu - będziemy całkowicie rezygnowali z obecnego wyglądu. Zrobiliśmy wszystko co możliwe, ale nie jesteśmy w pełni zadowoleni z rezultatów. Powstanie nowego projektu razem z testami może potrwać do 4-5 tygodni, mam nadzieję, że nieco krócej. W międzyczasie udało się wybrać grafika na stałe do projektu, który robi naprawdę bardzo dobre prace. Jest trochę droższy niż budżet zakładał, ale wygląda na to, że warto. Zrezygnowaliśmy z testowego konta Instagram. Zrobiliśmy trochę płatnych promocji (jeszcze bez podania linków), ale konwersja jest słaba. Nie do końca jestem zadowolony z opcji jakie daje Instagram przy wyborze grupy docelowej. Najprawdopodobniej kupię jakiś telefon z Androidem i pobawię się programami do Instagrama działającymi w tle urządzenia. Z FB już będzie zupełnie inaczej i tam pójdzie ogromna część budżetu marketingowego. MODEL BIZNESOWY: Tworzymy duży serwis informacyjny, który ma za zadanie dać unikalną wartość dla ludzi. Serwis ten musi wzbudzać bardzo wysoki poziom zaufania i być naprawdę przydatny dla odwiedzających. Zależy nam, aby ludzie sami reklamowali naszą stroną czy to podczas rozmów z innymi, czy chociażby przez działania na Social media (udostępnij, like). Oczywiście, aby to się stało, my musimy dać z siebie wszystko w kontekście jakości serwisu, począwszy od informacji, zaangażowania, po oprawie graficznej i marketingu kończąc. Zyski firmy mają płynąć ze stworzenia przynajmniej 1 usługi, która będzie reklamowana m.in. na głównym serwerze. Marże z tych usług są bardzo różne, sięgają średnio 3-cyfrowych kwot w złotówkach. Pomysłów na usługi mamy obecnie kilka. Oczywiście wszystkie usługi będą również istniały jako niezależne byty i wymagały innych działań promocyjnych. SERWIS INFORMACYJNY - miejsce gdzie chcemy zbudować społeczność i reklamować usługi. Serwis postawiony na WordPressie, z dedykowaną serią grafik, istniejący w Social Media (FB i Instagram). Serwisy planujemy postawić dwa na dwa różne rynki, każdy z nich musi mieć 4-cyfrową ilość wejść dziennie, aby mówić o sukcesie tego serwisu. USŁUGI - tutaj projekt opiera się na zebraniu fachowców z danej dziedziny i znalezieniu dla nich klientów w zamian za prowizję. Przykład, aby to lepiej zobrazować: ktoś jest świetnym DJem na domówkach, ale nie ma pojęcia o marketingu. My znajdujemy dla niego zlecenia w zamian za prowizję. Nazywamy to ogólnie usługami. Nie świadczymy bezpośrednio usług, ale na swój sposób to właśnie usługi są głównym (acz nie jedynym) modelem biznesowym. Błędy: > Zlekceważenie researchu na poziomie wyboru dizajnu strony. To w całości moja wina. Inne strony, z którymi mniej lub bardziej musimy konkurować nie mają dobrze wyglądającej strony, dlatego ten element zlekceważyłem. Wyszedłem z założenia, że cokolwiek nie zbudujemy, to i tak będzie wyglądało lepiej od konkurencji. Jednak zupełnie nie pomyślałem nad zaplanowaniem najpierw bardzo szczegółowo ułożenia treści na stronie i ile z nich ma być widocznych. Skupiłem się od razu na wyglądzie, co było w całości błędem i później musieliśmy ze złego dizajnu starać się wszystko poukładać. > Złe zarządzanie czasem. Można było w międzyczasie zrobić dużo więcej i nie mam tutaj na myśli punktu powyżej. Trochę winy każdego z nas. Mimo wszystko nie jesteśmy spóźnieni z żadnym deadlinem. Jesteśmy w tym miejscu gdzie planowaliśmy być w tym czasie, jednak wiem, że moglibyśmy być już miesiąc do przodu. Myślę, że wyciągnąłem z tego tyle wniosków, aby tego błędu już nie popełnić ponownie. Co potrzebujemy w październiku: > Postawić nową stronę i przenieść wszystkie treści. > Know-how odnośnie rejestracji spółki w UK i PL. W UK chodzi głównie o to, co zmieni się z dniem 1 stycznia 2021 roku dla spółek LTD i jakie są koszty. > Dokończyć wszystkie artykuły. Co dobrze gdyby się udało w tym roku: > Znaleźć osobę do pomocy: WordPress - konsultacje i postawienie dodatku (ktoś bardziej zaawansowany). > Znaleźć osobę do pomocy: Treści pisane (potrzebujemy codziennie dodawać 2 posty, czasami). > Znaleźć osobę do pomocy: Sprzedaż affiliacja (chodzi o sprzedaż i dopinanie deali z firmami jak Revolut, Amazon, Aliexpress itp. Ktoś mający pomysły na sprzedać affiliacyjną)
  4. Z mojej perspektywy patrząc, to studia w Polsce są niestety ale bardzo mało prestiżowe, zarówno pod kątem jakości meytorycznej, jak i wartości dyplomu. Niestety, ale edukacyjnie jesteśmy jeszcze daleko za zachodem i przez to poświęcenie czasu na „jakiekolwiek” studia nie ma aż tak dużo sensu. Jak ktoś wie konkretnie „co” chce studiuować i jest to jego życiowa pasja, to zmienia to już mocno reguły gry, ale same studiowanie dla jakiś rozliczeń w ogóle się nie kalkuluje w dłuższej perspektywie czasu. Wiesz, jak ktoś ma 20 lat, to naprawdę nie ma dużego znaczenia, czy on zarobi 4000zł netto czy 6000zł netto. Ma za to znaczenie ile się nauczy w 5 lat realnych umiejętności, z których będzie korzystał przez kolejne często 40 lat życia zawodowego. Nigdy bym nie szedł w kategorie poświęcania czasu, dla paru tysięcy.
  5. Fiverr odpada całkowicie. Szukamy kogoś na stałe, zależy nam na spójności grafik, podobnym stylu, doborze fontów itp. Jeżeli będziemy wymieniali grafika co jakiś czas, to zburzy się cała spójność wizualna. Dodatkowo fiverr to jednak trochę loteria. Prędzej już portale jak envato, ale i tak wolimy bardziej kogoś na miejscu, szczególnie iż stawki i tak nie są aż tak wysokie z uwagi na dużą konkurencyjność.
  6. Jeżeli potrzebujesz 100-200zł, to może pójdź do pracy po prostu. Mam na myśli sezonową, coś prostego po prostu.
  7. Krótki update. Budujemy pierwszą stronę. Deadline na całość koniec września. Cel 13 września, acz to będzie super ciężkie. Co się udało zrealizować: > Rozpisaliśmy w całości mapę pierwszej strony. Mamy zbudowany szkielet, wszystkie serwery, domeny, zrobiliśmy pierwsze testy. > Napisaliśmy wszystkie teksty, wystarczające do otwarcia (plus korekta). > Stworzyliśmy standardy dla pojawiania się treści na tej stronie (fonty, spady, headery, tytuły pod kątem SEO). > Mamy wstępnie zatrudnioną na stałe jedną osobę do pomocy nad nowymi treściami. > Przeanalizowaliśmy konkurencję na Senuto i Ahref. Testujemy obecnie Brand24. Mamy plan reklamowy pod kątem budowania zaplecza linków oraz wiemy jak chcemy budować pozycję. Co jest kolejnym krokiem? > Zlecenie logo dla obydwu projektów, grafiki na Facebook’a, Instagram’a oraz Twittera. Znalezienie grafika na stałe do biznesu. Pierwsze zlecenie chcemy zamknąć w 2000zł (logo plus grafiki na Social Media). > Dokończenie budowanie strony, wszystkich funkcjonalności zgodnie z mapą witryny. > Dokończenie pisania treści na stronę + korekta. > Kupno pakietu wtyczek na WordPress’a. > Powrót do nauki Niemieckiego i Holenderskiego. Potrzebuję systematyczności. Pytanie do Was: Czy ktoś wie może jak dodać partnerstwo z Revoluta? Firmę mamy, ale nie zaczynaliśmy tego, ktoś mógłby coś doradzić podczas procesu tworzenia podania.
  8. Ja nie używam do tego, ale koledzy tak, nikt nigdy problemów nie miał.
  9. Mi trochę szkoda, że poświęciłeś tyle czasu na coś, co nie jest dochodowe. Mając takie zaparcie możesz osiągnąć wiele rzeczy, ale nie na giełdzie. Szkoleniowcy sami zarabiają tylko ze szkoleń, pisząc bajki o możliwych zyskach rzędu 10% miesięcznie. Nie wiem gdzie obecnie jesteś, ale zastanów się dlaczego Ci szkoleniowcy nie są zatrudniani przez banki, po co banki dają ludziom kasę na mieszkania na śmieszny procent, zamiast pograć na giełdzie. Zastanów się dlaczego fundusze inwestycyjne mają problem z flow finansowym. Na giełdach faktycznie zarabia ok. 5% graczy, ale nawet z tych większość nie gra jako główne źródło dochodu. Ten 0.5% ludzi żyjących z tego to absolutni geniusze, ludzie mający jakieś odchyły. ale naprawdę respekt za zaangażowanie i charakter. Chciałbym mieć choć połowę jego.
  10. Nie orientowałem się, nie zajmuję się tym w tym projekcie. Wiem tylko, że w nowym roku zmienia się prawo w UK na takie, jakby UK nie była w UE. Obecne prawo jest takie samo, jak kilka lat temu. Także na pewno ileś utrudnień będzie. Myślimy też o spółce w Holandii, ale będę w stanie napisać więcej jak już coś postanowimy.
  11. Dobra robota, fajnie się czyta. Sam będę myślał o importowaniu z Azji produktów, także na pewno będę śledził. Napiszesz trochę więcej o konwersji kampanii na Allegro?
  12. Siema Od miesiąca pracujemy z kolegą nad projektem internetowy. Jego adresatem będą w miarę dobrze zarabiające osoby, spodziewamy się ruchu 5-cyfrowego w skali miesiąca. W tym momencie jesteśmy w 20-30% budowania strony, ale większość prac zostanie skończona w ciągu miesiąca. Zbudowanie tej strony to około 10% całego pomysłu biznesowego, ale jednocześnie jest to bardzo duży krok, gdyż zaczniemy pomału budować pozycję. Chcemy zarejestrować spółkę w UK (LTD), aczkolwiek jak kojarzę, mamy czas tylko do końca roku, aby zrobić to jeszcze na starych zasadach. Spółkę potrzebujemy do możliwości wystawienia faktur i przyjmowania (rozliczania) zysków, natomiast firma w PL jest nie tylko czasochłonna, ale również kosztowna. Myśleliśmy jeszcze o AIP na początek, ale dalej nie wiemy. Mamy minimalny budżet na realizację celów w wysokości 40.000 zł, gdzie zdecydowana większość pójdzie na marketing oraz grafikę, trochę na pensje dla osób pomagającym nam i trochę na dodatkowe budowanie stron (zlecenia), na które sami nie mamy wystarczającego know-how. Zostawimy tutaj trochę informacji o kampaniach reklamowych, zlecaniu grafiki/wtyczek, budowaniu supportu, analizie konkurencji oraz wszelakich nieplanowanych sytuacjach Będziemy czasami również prosili pewnie o drobną pomoc, bo jesteśmy świadomi deficytu wiedzy Mamy dobre intencje, doświadczenie w różnych kierunkach, pewien background, ale ten projekt pod kątem skali nas na pewno przerasta, chociaż też w ten sposób czyni go dosyć interesującym. Nie wiemy jak dokładnie będziemy chcieli opisywać sam projekt. Korzystamy z blue ocean strategy, jesteśmy na rynku z innymi stronami, jednak mamy totalnie inny model biznesowy, co czyni nas dosyć unikalnym graczem, na teoretycznie istniejącym już rynku. Mamy dużo unikatowych pomysłów, ale jest to oczywiście start-up, który może być zamknięty w przeciągu roku. Jesteśmy świadomi i ryzyka i pracy, jaką musi podjąć.
  13. Popularny pomysł za granicą, szczególnie w miejscach mocno turystycznych jak Barcelona czy Paryż. Aczkolwiek też słyszałem, że są problemy prawne z tym. Innym pomysłem jest posiadanie bardzo dobrego aparatu i zrobienie zdjęć z obróbką, które wysyłamy na mail w odpowiednich formatach (standardowe, w wymiarach na covery FB i Instagram). Pomysł na plus, ale wymaga udoskonalenia
  14. Stronę pewnie bym zmienił, na bardziej nowoczesną. Problem może być z brakiem zaufania do marki, szczególnie, iż takie sprzedaże są już wyświechtane i ludzie mogą być na nie uczulone. To jednak nie 2012-2015 rok.
  15. Ja obecnie szukam grafika na dłuższą współpracę, ma do zrealizowania projekt na który chcę wydać 2000zł raczej będę szukał na grupach FB, fiverr/envato w ostateczności. Na FB łatwiej jednak zobaczyć czyjeś prace i ocenić czy dany styl mi odpowiada. Fiverr ma z reguły bardzo dziwne wykonane portfolio, jakoś - jeżeli chodzi o grafikę - mnie nie przekonuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .